Toon posts:

Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 2 3 ... 41
Acties:

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 17:53
m24 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:27:
[...]

Wel vervelend dat ze stiekum toch 10km van de range hebben afgehaald, ik ging eigenlijk juist ervan uit dat ze "under promissed" zouden hebben.....
Die 10km op WLTP kan je beter meteen lezen als 90km minder. Veel verder dan 350-360 km gaan we met de RWD SR niet komen vrees ik en dan zou ca 300 in de winter mij ook niet verbazen.

• FreeMen
MarcelGo schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:13:
[Afbeelding]

dit bedoelde ik dus...had een tijdslot op donderdag a.s.

nou ja jammer maar begrijpelijk
Zonde, je had overigens elke dag kunnen gaan, tijdslot was een wassen neus, iedereen mocht naar binnen wel of geen reservering/tijdslot. Hierdoor heb ik ook geen proefrit kunnen maken, veel te veel aanmeldingen van "niet reserveerders" 😠.

Overigens hadden lang niet alle Ford mensen en mondkapje op noch de gasten...

[Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 29-09-2020 15:54]

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 09:17

ArCadE

De man die bakt....

FreeMen schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:23:
[...]

Alles om de concurrentie met Tesla aan te gaan. Ben benieuwd wat het voor ons gaat doen maar voor $1.000 valt er helaas weinig extra's te kiezen dus buiten en paar euro besparing in bijtelling zal het voor de leaserijder in NL weinig doen.
Misschien een optie om gratis andere opties te kiezen. Misschien 19" of 20" velgen, trekhaak....

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:17
Expendable schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:04:
Mia kan je dit jaar al aanvragen en dan mag auto pas in 2021 geleverd worden, mits de order dit jaar dus geplaatst is.

Overigens was het evenement vandaag echt ruk, in totaal 6 uur moeten rijden (3 uur enkeltje), om een stel werknemers aan te horen die verdacht weinig wisten. Daarna kreeg ik al direct te horen dat ik niet kon reserveren om mee te rijden, want komende uren zaten vol, mocht niets er bij zetten.
Neem even contact op met Ford NL om te vragen of de events in Den Haag, Amstelveen en Lelystad nog doorgaan, daar zouden ook 2-3 daagse events zijn al zijn die wel zonder proefrijden maar misschien een uitzondering als je gaat dreigen met annuleren :X

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• FreeMen
Expendable schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:04:
Mia kan je dit jaar al aanvragen en dan mag auto pas in 2021 geleverd worden, mits de order dit jaar dus geplaatst is.

Overigens was het evenement vandaag echt ruk, in totaal 6 uur moeten rijden (3 uur enkeltje), om een stel werknemers aan te horen die verdacht weinig wisten. Daarna kreeg ik al direct te horen dat ik niet kon reserveren om mee te rijden, want komende uren zaten vol, mocht niets er bij zetten.
Dejavu.... Ford is kennelijk hard leers, elke dag veel boze kopers op de stand hierdoor maar gewoon stoisein dagelijks door gaan met iedereen die langs loopt toelaten tot de experience en proefritten. Hopelijk is dit geen voorbode voor de service bij de ME....

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:53
@NiroNiro
Ik vond het prima werken, je drukte op de knop, deur komt iets naar buiten en kan prima open trekken.

@TerrorSource
Heb inderdaad net maar FordNL gemaild, vind de gang van zaken sinds begin al bedroevend eigenlijk. Eerste dealer beloofde mij te zullen bellen, kwam ik na paar weken achter dat die geen eens de Mach-E mocht leveren. Toen al te laat voor vroege reservering voor korting. Verder dus communicatie en kennis ver ondermaats. Alles wat ik weet lees ik hier, maar van de ford dealers hoor je werkelijk niets.

Ja, 2 mails, 1 over nieuwe pk waardes die niet aangepast worden op de site en een 0-100 tijd mail die geen 0-100 is.

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zandje06 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:36:
...Je kunt de frunk ook op afstand openen voor bijv pakket bezorgers.
Leuk verzonnen maar... Als een pakket niet afgeleverd kan worden ben ik meestal ook met de auto weg. 8)7

• ArCadE

ArCadE

De man die bakt....

bottom line schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:29:
8)7
Waarom is dat goed?
Omdat je 1x per ongeluk zou kunnen trekken aan die hendel? :+
Geenflauwidee

• trui
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-01 23:43
Nov 2019 nog steeds stap 1.

De sleutel van de Mach-E in Rotterdam had een Ford logo op de achterkant, hoop dat ze dat veranderen.

• Siebert
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-02 01:05
Ik zag gisteren nog teleurgestelde mensen op het evenement in Rotterdam, sommige dachten nog een afspraak te hebben. Gelukkig waren de mensen van de transport zo vriendelijk om ze alsnog in de auto te laten zitten.

• makooy
Volgens Ford USA ( https://www.ford.com/suvs/mach-e/2021/ ) zijn de specificaties wederom verbeterd!

Select RWD = 266pk - 317 torque(430nm) - 5,8s 0-60mph (onze RWD SR)
Califor.route 1 RWD = 290pk - 317 torque(430nm) - 6,1s 0-60mph (onze RWD ER)
Premium e-AWD SR = 266pk - 428 torque(580nm) - 5,2s 0-60mph (onze AWD SR)
Premium e-AWD ER = 346pk - 428 torque(580nm) - 4,8s 0-60mph (onze AWD ER)

[Voor 10% gewijzigd door makooy op 05-10-2020 20:47]

• makooy
MarcelGo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:51:
Is wel met 1 ft rollout en tot 96km/h, zal wel in de buurt komen van de tijden die eerder genoemd zijn +0,7 sec voor mij echt wel snel zat, elektrisch ben je zoieso erg snel weg, de e-Golf doet er ruim 9 seconden over maar er zijn er niet veel die me bij houden >:)
Ik heb nu een Audi A3 benzine en verloor van de week het sprintje tegen een GTE op het feit dat ik moest schakelen en hij niet :X Zo snel zijn ze niet O-)
naii11 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:14:
Nou heren, ik moet zeggen dat het toch wel een homerun is geworden die auto, qua ontwerp. Heerlijk van alle kanten en lekker groot ook. Jammer van de vertraging, had ze al graag op de weg gezien. Hopelijk verkoopt Ford er zoveel als ze kunnen maken!
momenteel 54k+ wereldwijd gereserveerd dus sowieso een jaar productie (max 70k productie tot aan kerst-2021).

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07:08
TerrorSource schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:52:
[...]

Ik heb nu een Audi A3 benzine en verloor van de week het sprintje tegen een GTE op het feit dat ik moest schakelen en hij niet :X Zo snel zijn ze niet O-)

[...]

momenteel 54k+ wereldwijd gereserveerd dus sowieso een jaar productie (max 70k productie tot aan kerst-2021).
Mag je weleens naast mijn C350e zetten hoor :) Die is er met 6,2 seconden

• makooy
mustangmache schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:20:
[...]

Super, weet iemand of er ook nog een optielijst komt?
Zijn er überhaupt al vin nummers bekend in Amerika? Daar moeten ze toch binnenkort wel gaan rijden. (FE)
VIN's binnen paar weken.
USA kopers verwachten de FE's eind-2020, wanneer die van ons op de boot gaan zeg maar >:)

• Brotuck
Luffbra schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

Half december krijgen de leaserijders een speciaal Kerstcadeau van Ford, kentekenregistratie 2020 _/-\o_ ;)
Was het maar zo'n feest :)

Kentekenregistratie in 2021 kost me gewoon 100-150 euro netto extra per maand in de bijtelling.
Heb het er nog steeds voor over, maar die paar duizend euro korting vanuit Ford heb ik niet zoveel aan als zakelijke leaserijder

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-02 15:31
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• makooy
Wederom een bizar slechte ervaring met FordStore Utrecht - Zeeuw en Zeeuw.
Woensdagochtend gebeld om te vragen hoe het zat met meerijden deze zaterdag, verkoopster was bezig en zou mij terugbellen. tot op heden niks gehoord.

Zojuist zelf gebeld en met verkoopmanager gesproken, die lag de schuld bij mij neer dat ik op het verkeerde moment had gebeld, dat ik zelf ook wel kon bedenken dat ik eerder (dus voor vandaag) terug kon bellen naar ze en dat iedereen wel eens een foutje maakt. sessies zitten vol en hij kon niks meer voor mij betekenen.
Naar bedrijfsleider gevraagd maar verkoopmanager wou mij niet doorverbinden omdat hij vond dat ik bij hem zelf moest zijn. Uiteindelijk een zeer onprettig gesprek wat mijn indruk van FordStore Utrecht alleen maar bevestigd, dat klantenservice iets is wat bij hun niet bekend voorkomt.

Net teruggebeld en kan toch ergens meerijden, wordt er tussen "gepropt'.

[Voor 4% gewijzigd door makooy op 09-10-2020 14:55]

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-02 16:53
Toch nog een feature welke ik gemist had: "Pony Projection Lamp"

• mustangmache
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-12-2021

Koplampen zijn zo wel gaaf 👌

• mustangmache
  • Laatst online: 12-12-2021
Brotuck schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:56:
[...]

Is hij nu lager dan de c-max ?
Die heb ik gehad overigens, was niets mis mee. Kwam motorisch nogal tekort, zelfs hybride

Ja iets lager...

[Voor 84% gewijzigd door mustangmache op 11-10-2020 23:18]

• RensJ
  • Laatst online: 01-02 14:23
Gisteren bij Wensink in Zwolle geweest (daar overigens prima klantenservice). Mocht ook een ritje mee. Rijdt prima!

De rijmodus aanpassen is wel geinig: Op standje "untamed" drukt die je echt lekker in je stoel en heb je een bulderende motor! (geinig, maar wat een onzin) Stand "whisper" geeft zelfde power, maar zonder geluid.

Chauffeur had gewoon een sleutel en gebruikte niet de app om de auto te openen/starten.

Navigatie systeem zat nog een storing in, maar hij kon wel laten zien dat hij bij het plannen van een rit die langer is dan de accurange zelf laadpunten toevoegt aan de rit.

Geluidsinstallatie is prima.

Frunk is een stuk kleiner dan ik had verwacht en zit een compartimenten ding in (verdeler in vakjes) hierdoor kun je er bijvoorbeeld geen sporttas oid in kwijt. Motor kap gaat open op zelfde manier als elke gewone auto, dus niet via een app of sleutel oid

• Brotuck
Inspired schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:47:
@DonJunior er zijn gelukkig meer merken die leuke EVs hebben. :)
Ja ach het gaat om de auto, niet die toko waar je hem hooguit 1x per jaar brengt.
Het onderhoud op een EV is toch totaal anders, veel software gerelateerd.

Andere merken hebben ook hun eigen dingetjes, las vorige week dat de Polestar teruggeroepen werd ivm een softwareprobleem, tesla heeft weer kwaliteitsproblemen, de kona wil je niet in gezien worden 8), de Mercedes EQC heeft een te slappe vering achter

[Voor 4% gewijzigd door Brotuck op 12-10-2020 11:06]

• makooy
DonJunior schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

Motorkap/Frunk gaat op de 'ouderwetse' manier open? Dus met een hendel van binnen uit? Dat is toch onhandig als je daar spullen in wilt doen moet je dus eerst je spullen neerzetten, deur open doen, hendel trekken, motorkap open en dan pas kan je de spullen kwijt.

Overigens word ik niet heel blij van dit topic.. ik was wel enthousiast over de Mach-E (als je dan toch electrisch moet leasen dan liever wel iets tofs als een Mustang ipv een Kona (meningen verschillen natuurlijk) maar ik krijg helemaal de rillingen van al die dealer reacties. Als ik ergens een hekel aan heb is het slechte service en dat zou voor mij serieus een reden zijn om een auto NIET te nemen.
Voorlopig heb ik nog even met mijn huidige auto.. dus ik houd dit topic met argusogen in de gaten.
Ik was zaterdag bij Ford Store Utrecht voor de proefrit die ik uiteindelijk wel mocht maken en werd achteraf "op het matje geroepen" om te onderbouwen waarom ik zo negatief over hun was. Meneer die mij op het matje riep wou in eerste instantie niet eens vertellen wie hij was en wat zijn functie was. Einde van het gesprek wist ik nog steeds niet wie het was maar zei hij wel dat hij met naam en functie op de website stond.. ja dus? heb het fatsoen gewoon om je netjes voor te stellen :?
En nee, dit is geen rand of continue zwartmakerij van deze dealer.

Het kan ook anders, dat lezen we hier over bijvoorbeeld de dealers in het noorden van het land. Dat die er echt een feestje van maken en mensen leuk ontvangt.
Vorige keer met de "Mach-E Preview Event" ( glazen container) had Zwolle ook koffie en cake neergezet en alles extra leuk aangekleed.
DonJunior schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

Ja dat weet ik .. daar doel ik ook op. Ik was in het begin helemaal fan van Tesla.. de Model S vond ik echt geweldig, ondanks zijn tekortkomingen en de beruchte panel-gaps. Maar als je dan leest en hoort (ook uit eerste hand) over de service van Tesla. Daar gaan mijn haren rechtovereind van staan. Tesla is alleen daarom al uitgesloten. Zelf totaal niet te spreken over de service bij Nissan en bij VW is het hit-or-mis wat betreft de dealer die je hebt (en dan maar hopen dat PON ook niet lastig gaat doen)
De Mustang vind ik als auto echt gaaf.. De Audi E-tron ook.. maar Audi (dus gruwelijk duur en service is ook niet altijd even best)
Polestar maakt vooral gebruik van het Volvo dealer netwerk qua service, maar in de stad waar ik woon is de Volvo dealer ook echt niet tof wat betreft service.
Ergo.. genoeg om me over in te lezen komende periode.

En ik doelde er helemaal niet op om de Mach-E af te zeiken.. excuses als dat zo overkwam trouwens.

[...]

Dat was niet het punt wat ik probeerde te maken maar dank voor deze nuttige aanvulling.
Audi = VAG, dus kom je uiteindelijk in hetzelfde systeem met dezelfde processen als bij Volkswagen.

Ik denk meer dat jij hetzelfde probleem hebt als dat ik heb. Zelf een te hoog "standaard" op klantenservice en klantvriendelijkheid hebben waardoor je dat gaat vergelijken met de dealer waar je op bezoek bent, dan vallen de meeste dealers door de mand. :X

[Voor 30% gewijzigd door makooy op 12-10-2020 12:33]

• Luffbra
  • Laatst online: 18-12-2022
TerrorSource schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:30:
[...]
Het kan ook anders, dat lezen we hier over bijvoorbeeld de dealers in het noorden van het land. Dat die er echt een feestje van maken en mensen leuk ontvangt.
Vorige keer met de "Mach-E Preview Event" ( glazen container) had Zwolle ook koffie en cake neergezet en alles extra leuk aangekleed.
Van Mossel Eindhoven had tijdens het Glazen kooi event een frietkraam geregeld en je kon op een groot scherm F1 kijken...dus in het zuiden was het ook leuk aangekleed 8)

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
De frunk lijkt me nou een uitgelezen mogelijkheid voor laadkabels, en EHBO, wat gereedschap e.d.

Blijft de kofferbak netjes en helemaal beschikbaar, dus ik ben er wel blij mee, zeker op vakantie 8)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• MarcelGo
  • Nu online
Dit zijn de standaard velgen? Kan ik prima mee leven :*)

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-02 13:53
Ik heb een Licid Red AWD standard range besteld met het technology pack +
Naam RudP en reserveringsnummer 100345xx

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:41
Ik heb een Mach E AWD Extended Range Technology Pack+ besteld, Lucid Red.
Reserveringsnummer onbekend.

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 17:22
Tja dealers, ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de dealers die ik in het verleden heb gehad:

Toyota, Lexus en Honda. Bij de aflevering van de auto's was het "een feestje" (enthousiaste verkoper, flesje wijn (igv Lexus) en namen de tijd om dingen uit te leggen. En bij die 3 dealers heb ik nooit klachten gehad over onderhoud e.d. (in Amsterdam Zuidoost).

Over Ford Amsterdam:
Ik heb naar Ford Amsterdam een mailtje naar het info adres gestuurd (een week terug) nog geen antwoord op gehad, dus geen idee of ze achterlopen of uberhaubt niet kijken naar hun info adres xD ben benieuwd of ze wel zouden reageren als ik er in zou zetten als ik een auto zou willen kopen...
Maar ik sta er nog positief in, en net wat velen zeggen: in principe heb je weinig tot niets te maken met de dealer en met een EV wordt dat nog minder qwa onderhoud.

[Voor 17% gewijzigd door Ikke_Niels op 13-10-2020 12:53]

User Error -- Please Replace User

• jochem_van_raak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-02 19:13
Ik heb via LM een Mach E RWD ER met Techno Pack Plus in Carbon Grey besteld. Reserverings nr. Onbekend. Was we door LM al op voorhand besteld.

• ArCadE

ArCadE

De man die bakt....

Vandaag de bevestiging ontvangen dat de verwachte afleverdatum de week van 25 maart 2021 is...

• RudiP
Zoals ik het nu kan bekijken (via de diverse forums) weet niemand nog wanneer de Mach E in Nederland geleverd wordt. Er zijn nog teveel variabelen. Volgens mij is ellke leverdatum die een dealer of lease maatschappij nu noemt een gok.

• MarcelGo
  • Nu online
Zojuist meegereden...YEAH...daarna even in het Ford systeem mogen meekijken, alles onder voorbehoud, productiedatum 7 december, levering 27 februari en ik heb zelfs een chassisnummer gezien. _/-\o_ :*)

Mocht (begrijpelijk) even geen foto maken van het scherm.

• MarcelGo
  • Nu online

Leuk passend detail op de band...

[Voor 7% gewijzigd door MarcelGo op 15-10-2020 14:59]

• rahpor
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 11:50
MarcelGo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

Tja maar daar staat op de auto geen paard...toch wel een verschilletje >:)
Nee, een hert bij mij. Maar daar heb ik nog geen passende banden voor gevonden

Voor de stats overigens:

Mach E - Iconic Silver - RWD - ER - TP+ (weet geen reserveringsnummer)

• MarcelGo
  • Nu online
jochem_van_raak schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

Je kunt beter nu een 22Kwh lader kopen voor het geval je je aansluiting wil / kunt laten upgraden in de toekomst dan 2x investeren. Laders zijn vaak hetzelfde.
Mag je wel een zware netwerk aansluiting hebben...mij lijkt een 11kW lader ruim voldoende en is waarschijnlijk ook goedkoper met een soepelere kabel.

• jochem_van_raak
TerrorSource schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:51:
[...]

Nee. De Mach-E kan geen 22kw laden via laadpaal als de lader van de auto gebruikt moet worden.
Bij een 50kw of hoger zit de lader in de laadpaal.
dat weet ik, maar wellicht is de Mach E niet je laatste elektrische auto

• rahpor
Voor 22kW laden heb je minimaal een 3x32 A aansluiting nodig in je meterkast. Vastrecht is zo'n 650 euro per jaar meer als je upgrade vanaf een klein huishoudelijke aansluiting.

Tarieven > 1 x 10A t/m 3 x 25A = ca.230 euro p/j aan vastrecht
Tarieven > 3 x 25A t/m 3 x 35A = ca 890 euro p/j aan vastrecht

• MarcelGo
  • Nu online
Beetje off topic, maar met al die zonnepanelen en elektrische auto's is dat verhoogde tarief achterhaald en niet bepaald bevorderend voor de vergroening

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 10:11
Vandaag uiteindelijk toch ff naar Eindhoven gereden om de grijze te bekijken.

Proefrit (meerijden) was ook mogelijk, maar aangezien we met het gezin waren en die geen zin hadden om te wachten maar even laten zitten.

Voor het eerst in de auto gezeten en toch een grote teleurstelling...
Dit ding is veel te ruim en premium voor de prijs. Als deze auto niet giga populair wordt vreet ik m'n schoen op. :)
Zelf het mat-plastic vind ik prima ogen icm carbonized grey!
En de donkere "kleine" velgen vond ik ook prima!
Wat voelde de auto stevig aan! Aan alles voelde ik kwaliteit. Ook hoe de deur opengaat met het knopje en de stevige deur die je dan vasthebt.

En dan voor een instapprijs onder de 50K.. dan ben je komend jaar m.i. toch gek als je voor een model3 gaat :)

Ben dus bang dat dit niet lang uniek zal blijven.

Tevens vind ik het ontwerp echt helemaal geweldig. Mooie lompe SUV maar heel sporty!
Ontzettend blij met mijn keuze, wat is week 13 nog ver weg! :)

• MarcelGo
  • Nu online
Predje schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:10:
Vandaag uiteindelijk toch ff naar Eindhoven gereden om de grijze te bekijken.

Proefrit (meerijden) was ook mogelijk, maar aangezien we met het gezin waren en die geen zin hadden om te wachten maar even laten zitten.

Voor het eerst in de auto gezeten en toch een grote teleurstelling...
Dit ding is veel te ruim en premium voor de prijs. Als deze auto niet giga populair wordt vreet ik m'n schoen op. :) Gelukkig voor 2021 zo goed als uitverkocht?
Zelf het mat-plastic vind ik prima ogen icm carbonized grey!
Eens
En de donkere "kleine" velgen vond ik ook prima!
Eens
Wat voelde de auto stevig aan! Aan alles voelde ik kwaliteit. Ook hoe de deur opengaat met het knopje en de stevige deur die je dan vasthebt.
Eens
En dan voor een instapprijs onder de 50K.. dan ben je komend jaar m.i. toch gek als je voor een model3 gaat :)

Ben dus bang dat dit niet lang uniek zal blijven.

Tevens vind ik het ontwerp echt helemaal geweldig. Mooie lompe SUV maar heel sporty!
Ontzettend blij met mijn keuze, wat is week 13 nog ver weg! :)
Voor mij week 9? Ook nog maar ik wacht pas 11 maanden, kunnen er nog wel een paar bij :*)

• split
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-02 16:18

Wow, opties genoeg zo te zien 🤩
Alleen de rearcamera ziet er niet echt soepel uit op het moment dat er terug geswitched wordt.

• trui
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-01 23:43
Mail van Ford:
Beste heer/mevrouw,

Volg ons online op dinsdag 27 oktober vanaf 19.00 uur om het wereldwijde team te ontmoeten dat de volledig elektrische Mustang Mach-E heeft ontworpen en gebouwd.

Kijk achter de schermen en ontdek hoe het allemaal begon, van de vroege ontwerpen tot het eindproduct dat begin 2021 in Nederland zal arriveren.
-----
Leuk al die proefritten maar hoop dat we nu echt wat info krijgen.

• Expendable
  • Laatst online: 21:53
@TerrorSource Wat is je mail, wil hem wel doorsturen hoor. Anders stuur je hem even in PM.

JE BENT UITGENODIGD
Beste heer/mevrouw,

Volg ons online op dinsdag 27 oktober vanaf 19.00 uur om het wereldwijde team te ontmoeten dat de volledig elektrische Mustang Mach-E heeft ontworpen en gebouwd.

Kijk achter de schermen en ontdek hoe het allemaal begon, van de vroege ontwerpen tot het eindproduct dat begin 2021 in Nederland zal arriveren.

Naderhand kun je je vragen stellen via het YouTube-kanaal tijdens een vraag- en antwoordsessie met de mensen die Mustang Mach-E tot leven hebben gebracht.

DE INTRODUCTIE VAN DE MUSTANG MACH-E ONLINE
Neem deel aan het online evenement voor een exclusieve mogelijkheid om meer te horen van het team dat de Mustang Mach-E tot leven heeft gebracht.
19.00 uur CET - 27 oktober 2020

KIJK HIER
Klik op de button hieronder om het evenement op YouTube te bekijken.
http://t1.euemail.ford.co...0373&bid=80736066&p1=cg01

LATER TERUGKIJKEN
Kun je er niet bij zijn? Maak je geen zorgen: we maken een on-demand versie van het evenement die we met je zullen delen.

[Voor 106% gewijzigd door Expendable op 21-10-2020 14:06]

• RudiP
rvee schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:25:
ben zelf ook ondertussen in blijde afwachting van mach-e met verwachte levering medio feb2021. (SR-AWD met TP in kleur LucidRed). Goed dat Ford nu eindelijk wat info begint te geven, het was lange tijd erg stil.
Leuk! Ik heb exact dezelfde versie besteld! ;)

• makooy
Zojuist mijn dealer gesproken - waar ik hem rechtstreeks bij heb gekocht.

Bouwdatum van rond de 20 Mach-E's die ze leveren vanuit Batch 1 staan allemaal in de week van 20-november, levering dealer staat gepland in de week van 20-februari.

• jochem_van_raak
Net op op Macheforum een bericht dat er op 24 Nov een Autocarrier van uit Mexico naar Antwerpen vaart aankomst 14 december.... zou het dan toch? Zal niet alleen voor een paar dealer auto’s zijn.

Lees nu meer bevestigingen dat de Nederlandse auto’s midden november worden geproduceerd

[Voor 19% gewijzigd door jochem_van_raak op 24-10-2020 17:25]

• RudiP
Het feit dat ik niet weet wat TGGer betekend zal waarschijnlijk betekenen dat ik dat niet ben :*)

• Brotuck
Ik denk dat er nog veel onzeker is op dit vlak en dat daarom Ford erg stil is over toezeggingen.
Maar ik geloof direct dat men de meest kost efficiente oplossing gaat bieden indien mogelijk.

Dus eerst een demo auto naar NL/Europa sturen terwijl het dan op zeker 6 mln euro extra kost ? Nou ik denk het niet

Als ik zo mijn bedrijf zou runnen besta ik niet lang meer....

[Voor 9% gewijzigd door Brotuck op 26-10-2020 11:49]

• makooy
Wat lopen spitten qua transport en dit is wat ik tot nu toe kan zien:

Höegh Detroit
Veracruz > Antwerp/Bremerhaven
Capacity: 7850 ceu = Car Equivalent Unit

Veracruz departure 11/25
Antwerp arrival 12/15
Bremerhaven 12/17
Southampton 12/20

Hoegh vloot : https://www.hoeghautoliners.com/fleet
Routes: https://www.hoeghautoliners.com/trade-routes

• makooy
m24 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:40:
sja, er is een boot, ze hebben voor 25-11 ruim capaciteit om 2000 auto's te bouwen en het scheelt je 7M + CO2 compensatie.... het lijkt me vooral vreemd als ze het niet doen....
2000 x 3000 compensatie = 6mil
Ik hoop dat die van mij na 1-januari wordt geleverd, nu krijg ik als prive koper ook 3000 korting en bij levering voor 31-dec krijg ik dat niet ;)

• Luffbra
TerrorSource schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:21:
Wat lopen spitten qua transport en dit is wat ik tot nu toe kan zien:

Höegh Detroit
Veracruz > Antwerp/Bremerhaven
Capacity: 7850 ceu = Car Equivalent Unit

Veracruz departure 11/25
Antwerp arrival 12/15
Bremerhaven 12/17
Southampton 12/20

Hoegh vloot : https://www.hoeghautoliners.com/fleet
Routes: https://www.hoeghautoliners.com/trade-routes
Kunnen we hier de Mach e's mooi volgen :P
https://www.vesselfinder.com/

• makooy
F1dude schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:44:
Ik heb zelf de 75KWH RWD met Tech Pakket besteld eind mei via Leaseplan. Levertijd staat nu op week 13 (net als bij velen anderen). Echter heb ik vorige week bevestiging gehad van Leaseplan dat ik inderdaad ook 3000Euro korting krijg. Ik weet verder niet bij welke dealer zij bestellen en of ik bij de eerste 2000 zit.

Echter werd ik wel afgelopen Juni nog gebeld door Leaseplan met de vraag of ik mijn order wil annuleren en wil omzetten naar bijv. Tesla, omdat deze nog wel leverbaar zijn in 2020. Het kan dus zijn dat meerdere mensen hun order geannuleerd hebben en dat ik een aantal plaatsen ben gestegen op de bestellijst. Is een aanname, maar ben wel blij met 3000 korting.
Welke kleur? heb je Tech Pack of Tech Pack Plus? Dan zet ik je in het lijstje van Tweakers die een Mach-E hebben besteld :)
MarcelGo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:00:
Even een vraag over verzekering, ik zit nu bij ANWB, maar die heeft alarmeisen vanaf een nieuwwaarde van 40k, gelukkig zat er op de e-Golf een goedgekeurd alarm, alleen een certificaat voor moeten aanschaffen, en jaarlijkse test bij de dealer.

Is er op de Mach E iets vergelijkbaars verkrijgbaar of moet ik op zoek naar een andere verzekeraar?

Aanvulling; ik heb echt geen zin in een aparte afstandsbediening hiervoor 8)7
Je mag toch verwachten dat er minimaal een level 1 alarm op een Mach-E zit en je de auto gewoon kan verzekeren :X
Je kan bij de ANWB wel al een voorlopige prijsopgave maken voor een Mach-E via https://www.anwb.nl/verzekeringen/autoverzekering

- geen kenteken
- februari 2021

Basisgegevens
Merk: FORD
Model: MUSTANG MACH-E
Verzekering
WA + Volledig casco: € 55,85
Zekerheid voor inzittenden: € 5,57
3 jaar aanschafwaardegarantie: € 2,17
Jouw voordeel
10% 1 jaar extra ledenkorting
80% No-claim korting (8 jaar schadevrij)
Totaal per maand: € 63,59

• makooy
m24 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

Zou erg vreemd zijn als er al bekend is dat er een aantal NL autos in November worden gebouwd.....
Mijn dealer zag er al 20 met VIN's en productie week van 20-nov-20 en verwachte lever week van 20-feb-2021. ik ga er vanuit dat wat ze mij zeggen terwijl ze in de computer kijken ook klopt.

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
FreeMen schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:24:
Oh ach, de combinatie "on track" en Spring 2021 klopt al niet en Ford heeft al aangetoond een meester te zijn in verkeerde en/of tegenstrijdige informatie op haar websites te zetten.

Om het het Trumps woorden te zeggen "Fake News!"
Mee eens dat ze zichzelf nog wel eens tegen spreken of bv sites niet updaten. Ook weet (volgens mij) Ford.NL niet wat Ford.EU doet, die weer niet weet wat Ford.com zegt.
Tijdens de afkoopregeling is er gezegd levering in Q1-2021, en nu hebben ze het over de lente/ spring.
Maar ik geef hier toch meer waarde aan dan wat 1 of 2 dealers in NL beweren. Ford.com weet dat de eerste 2000 leveringen in NL zijn 'afgekocht' en kunnen best wat meer vertraagd worden om bv de Amerikanen of Canadezen te vrede te houden.

• jochem_van_raak
We zullen het de komende maand wel gaan horen....

• MarcelGo
  • Nu online
Ze zeggen voorjaar omdat ze over heel EU praten, anders krijgen ze gezeur uit landen waar ze inderdaad pas vanaf april geleverd worden...voor Nederland blijf ik uitgaan van eind februari >:) >:)

• FreeMen
unreal0 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:36:
(Huisgenoot) heeft recent een mach-e leasecontract afgesloten bij activelease, maar zit volgens hun wel nog bij de eerste 2000, en die korting van Ford lijkt ook berekend. Weet iemand hoe dat zit? Ik krijg het idee dat lease maatschappijen een aanzienlijk deel van de eerste batch opkopen, en dan het nu via lease nog prima mogelijk is een van de eerste 2000 te bemachtigen
Om een einde te maken aan alle onduidelijkheid rondom de korting heb ik Ford NL gebeld. Deze gaf aan dat onlangs de datum van handreiking is verandert naar 5 mei. Alle reserveringen of bestellingen van 5 mei of eerder krijgen de handreiking. Expliciet heb ik nagevraagd of dit ook voor leasemaatschappijen geld icm autos waar nog geen berijder voor was en zijn antwoord was een hele duidelijke JA.

Als je nu nog een exemplaar weet te bemachtigen uit een reserveringspool dan krijg je dus alsnog de korting. Je huisgenoot heeft dus dat geluk.
Mijn offerte dateert van 22-4 maar de eerste formele datum welke ik kan vinden is 11 mei, datum bestelling. Ik ben nu aan het achterhalen of mijn auto bij leaseplan uit een reserveringspool komt of dat deze los besteld is. Ik vrees erg voor het laatste wat het extra zuur maakt aangezien er blijkbaar latere bestellingen bij leaseplan gedaan zijn welke wel uit de pool geleverd worden :(

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-02 17:12
RensJ schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:00:
Het is natuurlijk jammer wanneer je als lease rijder die korting niet hebt, maar wat scheelt het nou?

€ 25 - € 30 per maand extra bijtelling oid?
Het is wel iets meer dan dat:

€ 67,- per maand, € 804,- per jaar, € 3.216,- over de gemiddelde lease periode.

Voor mij is dat wel serieus geld.....

• RensJ
  • Laatst online: 01-02 14:23
Goofy001 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

Het is wel iets meer dan dat:

[Afbeelding]

€ 67,- per maand, € 804,- per jaar, € 3.216,- over de gemiddelde lease periode.

Voor mij is dat wel serieus geld.....
Dat is het verschil met 2020 en 2021 niet het verschil met of zonder korting. Dat is ook precies wat ik zeg: Laat ze proberen om die oude bijtellingsregels een paar maanden te verlengen.

• Venxir
  • Laatst online: 08-02 19:48
Waarom gaat het nu alleen maar over bijtelling?

Ik heb moeite met het feit dat je wel een auto van 50k+ wilt rijden maar je druk maakt over die bijtellingscenten. Wees dan gewoon realistisch en lease een auto van 30k die je ook overal kan heen rijden. Ik wil hier graag lezen over de auto zelf en niet over de financiele uitdagingen die mensen denken te krijgen... Kunnen we het laten rusten?

If it aint broke, fix it till it is!

• makooy
Predje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:43:
[...]

Ik in ieder geval wel!

Toen heb bestelde zou het in oktober geleverd worden, toen lachte ik nog al mijn 13-in-dozijn Model3 rijdende collega's uit..
Inmiddels lachen ze mij uit vanuit hun fijne auto :P

Nu wacht ik al zolang dat ik niet meer terug kan en wil, maar had ik dit vooraf geweten dan was ik gewoon voor een andere auto gegaan.
Ik heb een paar weken geleden eerst meegereden met een Mach-E en later dezelfde dag een dik uur proefrit gedaan in een Polestar2 en waar ik vooraf twijfelde was er na de proefrit geen twijfel meer. Polestar2 sla ik over.

Tijdens de EV-Experience ook in een Tesla S gereden, zeer mooie auto maar prijsverschil met Mach-E is erg groot
Model 3 rijd je alleen voor de bijtelling/prijs, die kan je gewoonweg niet mooi vinden... :X

• Goofy001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-02 17:12
Brotuck schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:20:
Het gaat hier zeker niet alleen over de bijtelling, maar het is wel de harde werkelijkheid dat een paar maanden echt duizenden euro's uitmaken. Daar is iedereen mee bezig, ik ook.

Het is natuurlijk ook zo dat we allemaal zitten te wachten totdat de eerste echte ervaringen gedeeld gaan worden, want dat wachten is iedereen wel klaar mee denk ik.
Wat het natuurlijk extra zuur maakt is dat klanten in de USA al wel hun auto krijgen in December.

Het is toch echt USA First, NL :)F Second or Third or .....

• Predje
Het is uiteindelijk de schuld van niemand.
Ford kan ook niks doen aan corona, niet alles is de schuld van corona.
De wereld heeft gewoon stilgestaan.

Het is wel onze overheid die 1-1 de nieuwe tarieven willens en weten doorvoert.
Dus dankzij onze eigen overheid ben ik een paar duizend euro duurder uit.

Maargoed ik HOEF geen auto te leasen natuurlijk, of ik kan een auto kiezen dus wel leverbaar is.

De vertraging is gewoon vervelend voor alle betrokkenen. En de overheid zou ook moeten inzien dat 2020 een uniek jaar is en dat het best wel redelijk is om dan ook de regeltjes wat door te schuiven.

• Brotuck
Z___Z schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:24:
Denk dat iedereen voor wie die paar tientjes per maand verschil echt een probleem is op een auto van 50k+ beter meteen kan overstappen op de Model 3. Van die auto weet je zeker dat je nog 8% bijtelling kan krijgen. Blijven de liefhebbers van de Mach-E die wel de meerprijs willen betalen voor een veel mooiere auto hier over :)

Het gaat misschien over 60-70 euro/maand netto op totale kosten voor de auto van die rond de 1000 euro ex btw kost aan lease, afhankelijk van de lease voorwaarden.
Nou dat dus nooit, het is simpelweg niet met elkaar te vergelijken. Ik betaal graag meer om niet in een pauper wagen te zitten. (Pun intended)

• Predje
Z___Z schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:24:
Denk dat iedereen voor wie die paar tientjes per maand verschil echt een probleem is op een auto van 50k+ beter meteen kan overstappen op de Model 3. Van die auto weet je zeker dat je nog 8% bijtelling kan krijgen. Blijven de liefhebbers van de Mach-E die wel de meerprijs willen betalen voor een veel mooiere auto hier over :)

Het gaat misschien over 60-70 euro/maand netto op totale kosten voor de auto van die rond de 1000 euro ex btw kost aan lease, afhankelijk van de lease voorwaarden.
Zeg dan niks.

Ik kan die tientjes makkelijk missen.. en toch ben ik er niet blij mee.

• makooy
Goofy001 schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:42:
[...]

voor mij eigenlijk hetzelfde.

Verder vind ik dat Ford gewoon een comerciele keuze heeft gemaakt door mij de auto in 2020 te beloven. Ze weten waarom ik dit wil. Ze weten wat de consequentie voor mij is als de auto in 2021 komt. De regering zou best wat soepeler mogen zijn, maar die heeft mij niets beloofd.

Een man een man. Een woord een woord.

Het huidige compensatie voorstel is gewoon te weinig.

Het is niet dat Ford falliet gaat, als ze ons nu beter tegemoet komen.
Als de 3.000 korting nu voor 30euro netto minder bijtelling zorgt zal om de 100euro compleet goed te maken er ongeveer 10.000 korting gegeven moeten worden. Dat is zo'n 20% (afhankelijk van gekozen model/versie). ;)

• Luffbra
Ik denk dat iedereen nu wel z'n punt hierover heeft gemaakt... ;)

• Predje
Inspired schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:11:
[...]

Ford zat natuurlijk al op een hele strakke planning. Polestar had ook een strakke planning en die hebben amper vertraging opgelopen door COVID. Dus hoezo de schuld van de overheid? Er zijn genoeg mensen die nu zonder inkomen thuis zitten. Ja, het is vervelend maar ik denk dat wij allemaal nog wel in een prima positie zitten. Mocht het geld echt een issue zijn had je nog alternatieven gehad in 2020, en niet alleen de Model 3.
Noem één 50K 2020 EV alternatief dan...

En dan wel met de ruimte, kwaliteit, design, performance van ME.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Predje schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:13:
[...]

Noem één 50K 2020 EV alternatief dan...

En dan wel met de ruimte, kwaliteit, design, performance van ME.
Als de eis het design van de ME is dan zijn er natuurlijk geen alternatieven. :)

• Predje
Z___Z schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:24:
[...]

Tesla Model 3, Kia e-Niro, VW ID.4.
Als dit de alternatieven zijn heb ik mijn punt wel gemaakt :P

• Ikke_Niels
Goofy001 schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:42:
[...]

voor mij eigenlijk hetzelfde.

Verder vind ik dat Ford gewoon een comerciele keuze heeft gemaakt door mij de auto in 2020 te beloven. Ze weten waarom ik dit wil. Ze weten wat de consequentie voor mij is als de auto in 2021 komt. De regering zou best wat soepeler mogen zijn, maar die heeft mij niets beloofd.

Een man een man. Een woord een woord.

Het huidige compensatie voorstel is gewoon te weinig.

Het is niet dat Ford falliet gaat, als ze ons nu beter tegemoet komen.
Over het algemeen kan je gewoon je geld terugkrijgen als er niet geleverd wordt wat er initieel beloofd is.
Dus eerlijk gezegd vind ik de keuze van korting (zeer) netjes van Ford, ze hadden ook kunnen kiezen voor gratis annuleren en geen korting.

• Luffbra
Z___Z schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:42:

Ik vraag me wel af of 16% bijtelling tot 40k genoeg korting is om mensen over de streep te halen om nog een EV te nemen. Daarvoor moet denk ik de prijs van de EV nog wat gaan dalen het komende jaar. Zo niet, is een 16% EV in 2022 duurder dan hetzelfde model met ICE. Dan heeft Jan Modaal leaserijder denk ik geen zin meer in de nadelen van een EV.
Klopt in mijn geval...die Eur 3k was nog net het zetje om electrisch te gaan rijden...anders was het een BMW 3 touring geworden...die is Eur 80 duurder in bijtelling...nu maar eens voor electrisch gekozen 8) :P

• makooy
Mijn productiedatum en leverdatum zijn verschoven:

productie
van: 20-nov-2020
naar: 1-dec-2020

levering
van: 20-feb-2021
naar: 27-feb-2021

• FreeMen
F1dude schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:44:
Ik heb zelf de 75KWH RWD met Tech Pakket besteld eind mei via Leaseplan. Levertijd staat nu op week 13 (net als bij velen anderen). Echter heb ik vorige week bevestiging gehad van Leaseplan dat ik inderdaad ook 3000Euro korting krijg. Ik weet verder niet bij welke dealer zij bestellen en of ik bij de eerste 2000 zit.

Echter werd ik wel afgelopen Juni nog gebeld door Leaseplan met de vraag of ik mijn order wil annuleren en wil omzetten naar bijv. Tesla, omdat deze nog wel leverbaar zijn in 2020. Het kan dus zijn dat meerdere mensen hun order geannuleerd hebben en dat ik een aantal plaatsen ben gestegen op de bestellijst. Is een aanname, maar ben wel blij met 3000 korting.
F1dude, mijn dank is groot voor deze post. Dit was de post welke mij er toe heeft gedreven om mijn leasemaatschappij te vragen waarom ik buiten de boot viel voor de korting waar andere na mij blijkbaar wel in aanmerking kwamen.

Op het laatste is nooit een antwoord gekomen maar in het kader van de aanhouder wint, de korting is rond en ingeruild voor het tech plus pakket _/-\o_ .

• FreeMen
Nu het Tech plus pakket er alsnog op gaat komen zojuist eens even gekeken naar het panoramdak maar het blijkt dat deze helemaal niet dicht kan. Leuk dat het er mooi uit ziet maar toch een bijzondere keuze om het niet afsluitbaar te maken. Althans, dat dacht ik totdat ik wat verder ben gaan zoeken en het volgende tegen kwam op een US site.

Panoramic fixed-glass roof with Low-E coating - Low-E blocks UV and IR radiation (blocking heat), while letting visible light in. It also helps stop heat loss in the winter. (PRM, Rt1, FE)
Front windshield with infrared reflective (IRR) coating, reduces heat. (PRM, Rt1, FE)

The benefits of this available Panoramic Fixed Glass roof go beyond its expansive view. Special coating is designed to help the interior stay cooler in the summer and warmer in the winter with a Low-E on the roof and Infra-red Reflective coating on the windshield.

Mocht dit toch nog niet genoeg blijken is er altijd nog deze:

sunshade 8)

NB, ik kon er niks over vinden op de NL site maar wellicht heb ik ergens een verborgen pagina over het hoofd gezien

[Voor 24% gewijzigd door FreeMen op 04-11-2020 16:21]

• Zandje06
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:24
De 480km zou de EPA range kunnen zijn. Men praat al lang dat dit rond de 300mile zou zijn, dus dan kom je op 480 uit.

• rahpor
Ze hebben ook nog geen auto-reviews gedaan. Er zijn geruchten dat JD-power (een belangrijke auto-review site in de US) een initiële test hebben gedaan maar dat Ford een stokje voor de publicatie heeft gestoken omdat ze de auto nog steeds aan het ontwikkelen waren tot het laatste moment. Ook zijn de crash tests en de range testen nog niet uitgevoerd.
Ondanks dat ze aan het produceren zijn, is dit nog niet allemaal gedaan. Misschien dus maar beter dat Nederland auto's uit een iets latere productie-run komen. Laat de Amerikanen maar de kinderziektes er uit halen ;-)

• FreeMen

• makooy
Goofy001 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:29:
[...]

Je zou bijna denken dat Ford ons nog gaat verassen met een levering in 2020 ......
Ga er maar vanuit dat dat hem niet gaat worden.

Alle productiedatums die hier langs zijn gekomen liggen tussen 1-dec en 4-jan. als de bootreis al 23 dagen duurt + transport van plant naar boot en transport van boot naar dealer is 31-dec-2020 onmogelijk.
Ook is het OKTB (OK To Buy) moment eind-november. voor die tijd mogen er geen Mach-E's verkocht worden aan klanten.

Waarschijnlijk gaat het om demo voertuigen, zijn echter speculaties.

• Luffbra
Ik ben blij met m'n Shadow Black met donkergrijze 18" velgen _/-\o_

YouTube: 🚗 10 CHOSES À SAVOIR SUR LA FORD MUSTANG MACH-E

[Voor 49% gewijzigd door Luffbra op 16-11-2020 22:04]

• Predje
Ja! In het zwart issie wel bruut hoor! Kijkt veel stoerder!

Zelf heb ik overigens helemaal geen hekel aan de 18" grijze velgen.
Tuurlijk groter is stoerder, maar in mijn hoofd vind ik ze er wel bij passen.

• Predje
m24 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:33:
ok. vraagje: heeft iemand gezien of je bij de MME het laden ook kan timen? (Dus aangeven dat de auto 's nachts tussen 12:00 en 6:00 gaat laden ipv meteen bij het aansluiten? Of het laadvermogen kan variëren op basis van de tijd?) Volgens mij is dit bij Tesla iig instelbaar.....
Ik heb inderdaad gezien dat je een heel schema kunt instellen!

• MarcelGo
  • Nu online

• makooy
MarcelGo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:59:
Blijft bijzonder dat ik in het interne Ford bestelsyteem elke keer kan meekijken als ik bij de dealer ben...
Ik dus ook. Toen ik daar laatste keer was zag ik de eerste 20 bestellingen met verwachte bouwdatum en verwachte levering “aan dealer” in het systeem staan.

Heb er zelfs een foto van gemaakt (van mijn bestelling, andere mocht ik niet in zien)

Mocht iemand al een VIN hebben of een deel ervan, stuur me even een PM! Dank!

[Voor 7% gewijzigd door makooy op 17-11-2020 20:14]

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-02 06:38
Kwam net de handleiding tegen op het forum!
https://www.macheforum.co...anual-now-available.2052/
Ziet er interessant uit! :)

• Luffbra
alex81 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:41:
Kennelijk kan de frunk ook worden geopend via de sleutel en via je telefoon zelfs. Mits er geen divider is geïnstalleerd. Das wel echt beter als dat zo is!

Deze foto heb ik gemaakt tijdens de testrit. Er zitten twee knopjes op om de trunk/frunk open te maken.

• makooy
Ik lijk achter de ontbrekende eerste 6 tekens van mijn VIN te zijn, ik kon hem ook toevoegen in Ford Pass.
Hierbij wat screenshots van de App.

Handleidingen in het Nederlands staan er ook al in, even kijken hoe ik die er uit krijg.

[Voor 4% gewijzigd door makooy op 19-11-2020 09:32]

• makooy
alex81 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:03:
Kwam net de handleiding tegen op het forum!
https://www.macheforum.co...anual-now-available.2052/
Ziet er interessant uit! :)
Ik kan het nog beter doen O-) Ik heb de Nederlandse versie van de handleiding:

https://www.fordserviceco...3555&userMarket=NLD&div=f

Instructieboekje:
https://www.fordserviceco...rsion-1_om_NL_09_2020.pdf

[Voor 12% gewijzigd door makooy op 19-11-2020 09:35]

• Ikke_Niels
Kijkend naar de laatste posts is het eerst wat ik ga doen als ik de auto heb de interface op engels zetten xD

Aangenaam, fluitseren, ja mooi :P

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-02 06:38

• makooy
RWD SR 68kw = 230m = 370km
RWD ER 88kw = 300m = 483km
AWD SR 68kw = 211m = 340km
AWD ER 88kw = 270m = 435km

In de USA houden ze wel 10-12% reserve aan bij de berekeningen, als ik die omgooi naar 100% accu:
RWD SR 76kw = 257m = 414km
RWD ER 99kw = 338m = 543km
AWD SR 76kw = 236m = 380km
AWD ER 99kw = 304m = 489km

Valt me eigenlijk wel een beetje tegen :X

[Voor 8% gewijzigd door makooy op 23-11-2020 19:30]

• makooy
Inspired schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:46:
[...]

100% laden is 68kWh bij de SR. Laden tot 76kWh is niet mogelijk. Leuk dat je 10% gaat plussen maar daar heb je toch niks aan? De extra kWhs zitten er alleen om degradatie tegen te gaan. Je kunt die niet gebruiken.
Zegt Ford USA, zeggen wij maar Ford NL EN de dealers zeggen wat anders |:(

• Primrose85
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-05-2021
Kun je opvragen bij je Ford dealer. Die kunnen inloggen in Vista (Ford bestelsysteem) en daar de laatste status zien. Als je dat eens in de paar weken opvraagt zal de dealer dat wel willen opzoeken voor je. Zou elke verkoper moeten kunnen.

• Primrose85
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-05-2021
Voor de liefhebbers. De RWD met achteraf 19".

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-02 16:53
Gert69yvonne70 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:10:
Net bevestiging van Ford gehad. Auto wordt pas in feb 2021 gemaakt. Exact jaar na aankoop. Batch 1.
Waardeloos dat ford dat pas meldt als je erom vraagt.
Ik neem aan dat we nog eens 3k korting krijgen .... Levering in april zou echt pijnlijk zijn....

• Predje
Gert69yvonne70 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:10:
Net bevestiging van Ford gehad. Auto wordt pas in feb 2021 gemaakt. Exact jaar na aankoop. Batch 1.
Waardeloos dat ford dat pas meldt als je erom vraagt.
Pff wat een k*tzooi als dit waar is.. Ford kan ook maar zoveel vertraging toekennen en corona..
De rek is echt wel uit mijn geduld, maar wat wachten betreft ben ik imho ook het point of no return al even voorbij...

Ze rekken de levertijd telkens net een beetje op zodat je dan toch nog maar even langer wacht ipv annuleren.
Hadden ze 2 maanden geleden april geroepen dan had ik nu in een Tiguan oid gereden..

• makooy
MarcelGo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:32:
[...]

geleend van @TerrorSource

Mocht je het VIN willen weten, via

https://shop.ford.com/aem..._.*&vin=xxxxxxxxxxxxxxxxx

kan je hem opzoeken.
Vervang de xxxxxxxxxxxxxxxxx door het VIN.
Eerste 6 posities zullen WF0TK1 zijn verwacht ik.
De URL klopt trouwen niet ;) je hebt 1-op-1 mijn PM naar jouw gekopieerd waar Tweakers automatisch linkjes inkort.

Goede URL https://shop.ford.com/aem...2_.*&vin=xxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxx vervangen door:
WF0
TK1? of iets anders?
11cijfers van dealer.

• Brotuck
Ja erg vervelend dat er weer vertraging is, maar om nu toch een second best auto te pakken zodat je een paar maanden eerder in een ev rijd ga je alleen maar van balen als de me er eenmaal wel is. En ze hebben nou ook niet bepaald vertraging vanwege iets makkelijks. Ik wacht wel...

• RudiP
m24 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:16:
[...]

Ja ik vind de ID4 mooier dan verwacht, mooier dan de Skoda iig... https://www.youtube.com/watch?v=X-jXiHwomd8 als ik het 2 maanden geleden geweten had dat het april ging worden had ik er wellicht nog wel voor gekozen.... ik neig er nu naar toch maar te wachten..... Mijn VAG ervaringen zijn ook niet al te goed.....
Dat is de truuk he. Bij kleine vertragingen blijf je wachten. Ik denk dat het voor de meesten van ons geldt dat als we in januari of februari hadden geweten dat we tot februari of maart 2021 moesten wachten dat velen van ons overgeschakeld waren op een andere auto. Alleen al vanwege de bijtelling voor de zakelijke rijders.
Ik ben ZZPer dus ik betaal de lease EN de bijtelling. |:(
Pagina: 1 2 3 ... 41

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee