Toon posts:

Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 2 3 ... 18
Acties:

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:29
InComrad schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:44:
[...]

Weet je het zeker voor niet-leaserijders? Ik zou sowieso bij de eerste 2000 moeten zitten (in de eerste uren na presentatie gereserveerd). Maar ik sta nog op stap 1 in het Ford-portaal en ik kan nog steeds afzien van de reservering/bestelling. Het enige dat de dealer heeft gevraagd in mei is om de reservering te controleren.
Ja. Dit is bevestigd door de dealer. Ik koop hem ook privé.

Zie; TerrorSource in "Het grote Ford Mustang Mach-E Topic"

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:59

• makooy
InComrad schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:32:
[...]

Dat lijkt mij dan inderdaad de meest reële situatie, maar dan blijft het toch gek dat we pas in stap 1 zitten van het reserveringsportaal. Dan zouden we toch in ieder geval in stap 2 'Bestelling bevestigd' moeten zitten.

De FAQ op Ford.nl geeft overigens nog steeds zomer 2020 aan voor het bevestigen van orders en de financieringsopties: "In de zomer van 2020 zullen we je een e-mail sturen met het verzoek om je bestelling te bevestigen." & "Ford Credit biedt een aantal financieringsopties om je, als je dat wilt, te helpen bij het afronden van je aankoop. Meer informatie zal vanaf de zomer van 2020 beschikbaar zijn." Dan moeten ze nog aardig doorwerken de komende week.

In het persbericht in Noorwegen staat 17 september als start van orders, de kans is groot dat wij dan ook iets kunnen verwachten. Gezien ze in Noorwegen ook verwachten begin 2021 te gaan leveren en deze eerste lading Europese auto's waarschijnlijk op één schip staan vanuit Mexico.
Zover ik van andere niet-Ford dealers heb gehoord gaan Ford's via Bremerhaven omdat dat papiertechnisch makkelijker is. Vanuit Bremerhaven zit je in principe zo in Noorwegen en Nederland.

• makooy
FreeMen schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:18:
Aangemeld voor zondag.

Mijn lease budget laat helaas niet meer toe dan de RWD zonder enige opties (buiten verplichte witte metallic lak) en nu de levering zeker 2021 is en ik tevens achter het net vis voor de € 3000 korting twijfel ik of de Ford wel de beste keuze is. Ik heb ook sterke twijfels over de werkelijke leverdatums in de EU. Corona gaat weer de verkeerde kant op en of de productie in Mexico het bol gaat werken...ik vrees er voor. Mijn leverdatum staat nu op week 13 (voor wat het waard is) maar zou mij niets verbazen als daar nog 2 maanden bij komen.

De concurrentie komt nu snel op stoom en lijkt behoorlijk waar voor haar geld te leveren. Deze event komt dan ook als geroepen om tot een definitieve keuze te komen.

NB, meerijden is zover ik het goed lees na sluitingstijd van de event dus ergens na 20:00. Daarnaast is een rit ca 20 minuten (vind ik behoorlijk lang) waardoor je de nodige uurtjes zal moeten verblijven in R'dam voordat je aan de buurt bent.
Week 13 is zeer ambitieus kan ik je zeggen, zeker als je wat later hebt besteld.

Voor zover de dealers in NL weten worden de eerste 2.000 auto’s “hopelijk” in Feb-Mrt geleverd als “Batch1”. Alle bestellingen na deze 2.000 duren wat langer.

Verblijven in Rotterdam is zo erg toch niet ? O-)
Genoeg lekkere eettentjes.

Ik ben wel benieuwd waar je het las dat meerijden pas na 20.00 was?

• Brotuck
20 minuten in deze auto meerijden lijkt me ideaal. Dan heb je gelijk een goed idee qua comfort en wegligging. De demo modellen zijn vast nog niet "af" qua software instellingen, maar ik zie het wel als mijn kans om eindelijk eens erin te kunnen zitten. Dan weet ik of ik er nog op ga wachten in de eerste batch of dat ik dit jaar al iets anders ga kiezen

• makooy
VET filmpje van de Mach-E op de production plant waar medewerkers de auto mogen testen:

https://www.at.ford.com/c...plant-mustang-mach-e.html

Staan nu ook op basis van de video wat items op redbubble:
https://www.redbubble.com/shop/ap/57522135

[Voor 18% gewijzigd door makooy op 15-09-2020 00:01]

• makooy
Zandje06 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:47:
Ik heb gisteren ook een zelfde status en bericht van de LM ontvangen alleen dan met verwachte levertijd week 11
Ik krijg juist van de dealer door dat er nog niks bekend is, ze hebben een ordernummer wat niet overeenkomt met de ordernummers die andere hebben. Lijkt erop alsof er dus verschillende systemen naast elkaar bestaan waar men kan bestellen.

Welke heb je besteld? dan zal ik je in het lijstje in de OP toevoegen.

• makooy
Week 11 en week 13 zouden op zich nog niet eens zo gek zijn voor de eerste levering van 2000 auto's.

Op Macheforum heeft iemand met alle verzamelde data en "inside sources" en guesstimate gemaakt:
https://www.macheforum.co...s.1033/page-12#post-32277

Hierin staan 2000 First Editions + 2500 AWD's + 2500 RWD's = 7.000 stuks voor Europa, geproduceerd voor kerst-2020. Dit zou goed overeen kunnen komen met wat ik gehoord hebt, batch 1 van 2.000 auto's voor NL.

Productiedatum
+ 1 week - wachten + transport boot + laden
+ 5 weken - transport op boot naar Bremerhaven
+ 2 weken - transport van Bremerhaven naar lokale dealer + klaarmaken
Dit is zomaar een schatting als ik kijk naar andere auto's en afleveringen.

Als productie in december is dan +8 weken maakt week 11 leveren, lijkt haalbaar

• Brotuck
Ik hoorde gisteren van de dealer dat productie in November is en dat levering in Februari is.

• makooy
Zandje06 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:24:
Ze zullen november geruiken om modellen voor US/CA te produceren aangezien ze die nog in 2020 kunnen afleveren zoals ze beloofd hebben. Dus om week 11 te halen zullen ze idd in december moeten produceren. Ze gaan 2 weken dicht met kerst en 3-koningen dus daarna zou krap worden.

Corona blijft ook een risico voor compenten toevoer.. In de prototypes en pre-productie modellen is het mischien mogelijk om een andere component te gebruiken, maar voor de productie modellen voor klanten wordt dit lastig.
Daarom denk ik zelf ook wel dat die "Guesstimate" aardig klopt, dat die 2.000 Batch1 Mach-E's wel voor de kerst geproduceerd zullen worden.

In de USA schijnen ze met een zelfde belasting dingetje te zitten dat bij levering dit jaar ze meer van de belasting kunnen terugkrijgen.

• makooy
Verwachte leverdatum 26-02 betekend productie voor de kerst-nieuwjaar-3koningen-vakantie van de fabriek.

Hoop dat dan alle batch1 Mach-E's naar NL komen :) begin steeds minder geduld te krijgen terwijl het nog 5 maanden is 8)7

• makooy
Mach-E’s zijn al in Rotterdam aangekomen:

https://twitter.com/safsec/status/1308524752785543169?s=21

[Voor 45% gewijzigd door makooy op 23-09-2020 10:02]

• makooy
m24 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:17:
[...]

met donkergrijze standaard velgen.... looks good!!
Lijkt er op dat ze 3 modellen bij zich hebben
AWD - Lucid Red
RWD - Carbonized Grey
FE - Grabber Blue

Ik kan alleen niet zien of bij de blauwe er al echt een kentekenplaat op zit. Er zijn sowieso nog geen Mach-E geregistreerd in NL, wel al een aantal in BE en DE.

• Brotuck
Zondag ga ik in 1 vd 3 rijden hoop ik !
Dan heb ik een afspraak in Rotterdam bij het event.

• makooy
ArCadE schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:28:
Ik ben er maandag.... Kijken of ik in de grijze kan/mag....
Ik ben er zaterdagochtend rond 10u en maandag rond 18u

Als er iemand op dat moment is lijkt het me wel leuk om af te spreken :)

• makooy
Predje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:59:
[...]

Wat issie mooi in het rood he! Helaas vanuit onze leaseregeling niet toegestaan.

De maatgrijze wielkasten vind ik overigens beter staan icm carbonized grey.

Graag veel foto's van de grijze! (voor de mensen die mogen gaan :P)
Ik zag van de week op een ander forum een AWD Lucid Red (met glossy wielkasten) maar met vuile banden, dat geeft echt een lelijk gezicht. Het ziet er strak uit als de banden ook een beetje glimmen wanneer de wielkast glossy is. Ik ga zelf toch echt niet de banden poetsen O-)

Bij de mat-zwarte rand (RWD) heb je dat niet.

[Voor 8% gewijzigd door makooy op 23-09-2020 14:07]

• makooy
Guess who made the trip 8)

• makooy
Ik ben even wat foto’s online aan het slingers. Video’s komen later!

Mach-E 1400 + Event foto’s:
https://www.instagram.com/p/CFfbYxMMcxF/?igshid=392xmse6pdxc

Grabber Blue:
https://www.instagram.com/p/CFfcLy_s41V/?igshid=pcydes42q6r4

Carbonized Grey:
https://www.instagram.com/p/CFfcvaSMAoN/?igshid=6u8s9r5qpxk

Rapid Red / Lucid Red:
https://www.instagram.com/p/CFfdWgjsALW/?igshid=5nya7vbyq2tn

[Voor 52% gewijzigd door makooy op 23-09-2020 21:56]

• makooy
Eerste poging met een GoPro Hero 9 om wat video's te maken:

• makooy
Stukje video van de Experience:

Ze hebben dus ook nog een Grabber Blue GT bij zich in de tenten.

[Video: https://www.instagram.com/p/CFhDgn3FcYe/]

Meer foto's:
https://www.instagram.com/p/CFhJbfxpFw2/

• Brotuck
TerrorSource schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:19:
Stukje video van de Experience:

Ze hebben dus ook nog een Grabber Blue GT bij zich in de tenten.

[Video]

Meer foto's:
https://www.instagram.com/p/CFhJbfxpFw2/

[Afbeelding]
Hoe was het proefrijden geregeld ? Ik wil er komende zondag wel ff in zitten een keertje !

• makooy
Brotuck schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:29:
[...]

Hoe was het proefrijden geregeld ? Ik wil er komende zondag wel ff in zitten een keertje !
Enige wat ik weet:
- vooraf niet aan te vragen
- moet op locatie gedaan worden
- first come principe
- registratie bij de "tent" verplicht, tent staat hier ( https://www.google.nl/map...!3d51.9209306!4d4.4863099)
- Mach-E mag alleen meegereden worden, opstapplaats is hier ( https://www.google.nl/map...!3d51.9197598!4d4.4873587 )

• makooy
FreeMen schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:11:
[...]

Hier ook zondag (12:00)! Bij voorkeur in de grijze aangezien dat de uitvoering gaat zijn welke over een half jaar (hopelijk) op de stoep staat.

Klopt het dat er binnen in een star white model staat?

Ik hoop dat de reflectoren voor en achter het op het EU model niet gaan halen maar ik vrees er voor. Echt ugly en totaal niet verplicht hier :? . Wellicht maar overspuiten met plastidip...
Ik heb gisteren geen Star White gezien. Alleen een Mach-E onder een doek wat de Grabber Blue GT was die het “hok” in kwam rijden tijdens bovenstaande video.

Ik ben bang dat de reflectoren er op blijven zitten.

• makooy
FreeMen schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:21:
[...]

hmm, ok, hoop dat ze niet alleen de GT er hebben staan want echt representatief voor de looks is die niet.
Als het wel zo is dan ga ik meer voor de versies in de garage dan voor de event zelf 8)7
Tijdens het event staan ze niet in de garage maar rijden ze rond. Daar ga ik juist voor.
Foto’s van de buitenkant heb ik inmiddels wel genoeg. Nu de binnenkant en vooral het “rijden” en “gevoel” krijgen.

• makooy
Eerste “soort-van” ervaring van vandaag is er.
https://topgear.nl/autoni...-mach-e-gt-1e-indruk/amp/

Vandaag was de pers-dag, vanaf morgen voor het normale volk.

@FreeMen ik heb hem nu al meermaals in het echt gezien en hij is HUGE. Past maar net in een parkeervak in de Markthal garage, wat een redelijke ruime en nieuwe parkeergarage is.

Ik ben zelf benieuwd hoe “hoog” je zit omdat ook het accu pakket onder je kont ligt.

• makooy
FreeMen schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:24:
[...]

Lees dat ze niet voorin mochten zitten, dat is wel erg jammer, achterin zitten altijd stuk minder prettige stoelen waardoor het rijcomfort totaal anders is als voorin.

Hoop overigens dat je enkel een proefrit mag maken als je ook toegang hebt tot de event p dezelfde dag want anders is de kans op een proefrit wel verkeken vrees ik.
Zover mij dinsdag is verteld kan men alleen proefrit maken als je een afspraak voor het event hebt.

Nog wat nieuws:
Press release: https://media.ford.com/co...-e-gt-for-europe--no.html

Wat lees ik daar:
Five years free access to FordPass Charging Network, one year free access to IONITY network to deliver complete peace of mind for Mustang Mach-E customers on the move

Mach-E customers will also receive one year of free access2 to the IONITY fast-charging network that has now established more than 270 charging stations en route to a targeted 400 by the end of this year.
Al is voor mij dichtstbijzijnde IONITY laadpunt zo'n 30km rijden |:(

[Voor 3% gewijzigd door makooy op 25-09-2020 09:22]

• makooy
Meer foto's van Ford Go EV event van vandaag.

Zijn niet mijn foto's, die komen morgen en maandag:

https://www.macheforum.co...ectric-in-rotterdam.1472/

• makooy
Z___Z schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:10:
Rijden ze ook een stukje snelweg? Ik vraag me af hoe goed de geluidsisolatie is. Is hij zo slecht geïsoleerd als een Tesla, of is het meer vergelijkbaar met VW/Audi?
Net als eerste van de dag meegereden, alleen in de auto.

Geen stuk snelweg, alleen rondje centrum met hoop stoplichten.

• makooy
m24 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:05:
[...]

Pics or it didn't happen ;)
Video en overige foto’s komen vanavond.

Ook nog met @TheoQ opgetrokken en video’s van hem in de Mach-E proefrit gemaakt.

• makooy
alex81 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:35:
@TerrorSource
Reed jij mee in een sr rwd?
74% en een range van 238 km nog, volledig opgeladen is dat 321 km ongeveer. Das bij lange na niet 450 km.

Groet alex.
Nee. Was de Grabber Blue AWD, weet niet of die met SR of ER was.

Was alleen maar centrum verkeer en een HELE hoop stoplichten.

• makooy
Ik heb een nieuw Instagram account (en Twitter,Youtube en Facebook) aangemaakt waar ik van plan ben om meer informatie te delen omtrent EV auto’s die ik de komende tijd ga proefrijden.

Hier heb ik een hoop foto’s van vandaag al op gedeeld. Zal de video’s op YouTube zetten dit weekend.

https://www.instagram.com...oH8/?igshid=17hzheexvdmb9

• makooy
granturismo5 schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:07:
Ik ben vandaag geweest. Auto veel mij zeker niet tegen. Afwerking was behoorlijk goed, zeker voor pre-productie. Ruimte conform verwachting. Wel viel op dat de auto niet echt hoog is, zoals de meeste EV suv's. De proefritauto stond naast een Explorer en dan valt echt wel op dat het niet echt een hoge auto is.

Rijcomfort was, voor zover te testen op dat kleine rondje, goed. Geen gedreun over korte drempels en dergelijke. Stoelen voor en achter comfortabel, iets zachter dan wat ik nu gewend ben in de BMW i3. Geluidsniveau goed, maar eigenlijk niet te beoordelen met snelheden tot 60km/h.

Daarnaast wel paar interessante dingen vernomen:
- Trekhaak wordt altijd accessoire en kost 1300 (afneembaar). Man van Ford gaf aan dat hij nog steeds verwacht dat trekgewicht rond 1200kg zal liggen.
- Grijze showauto was een RWD extended range met TP plus pakket en deze had dus wel geperforeerd leer en ook de donker grijze 18inch velgen. Lijkt er dus op dat het TP plus pakket de geperforeerde lederen stoelen heeft.
Stoelen waren al bekend.

Je bent alleen verkeerd voorgelicht omtrent de trekhaak. Er kan alleen een trekhaak worden gemonteerd met draagkracht van 75kg, dus voor een fietsenrek en 2 fietsen. Aanhanger kan niet.

Maakt maar weer duidelijk dat de Ford medewerkers ter plaatsen ook niet weten wat ze moeten zeggen. Zaterdag ook tussen het personeel verschillende antwoorden gehoord op dezelfde vragen.

• makooy
granturismo5 schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:22:
[...]

Door welk kanaal is dit dan 'officieel' bevestigd?
Is zaterdag tegen mij en @TheoQ gezegd op het event door een Ford NL medewerker en door Ford Norway bevestigd in documentatie ;)

• makooy
MarcelGo schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:39:
[...]

Dit heb ik van de dealer over de trekhaak: Ik heb zojuist antwoord gekregen van Ford Nederland. De trekhaak voor de Mustang Mach-E komt als accessoire beschikbaar en zal dus lokaal bij de dealer gemonteerd kunnen worden.
Let echter wel op dat de kogeldruk slechts 30kg bedraagt, dus dat zal al snel onvoldoende zijn om daar fietsen mee te kunnen vervoeren, trekgewicht 750kg

Op het US forum hebben ze de data van de introductie in Noorwegen online gezet, daar spreken ze over 75kg kogelgewicht en 750kg aanhangergewicht.

Wat mij betreft klinkt dit wel logischer...
Dat laatste heb ik op het Event ook gehoord. Dus dat zou dus betekenen 75kg = fietsen drager en 2 fietsen.

750kg incl of excl aanhanger zelf? Ik rij nooit met aanhanger of iets dus geen idee hoe je dat moet zien :X

• makooy
mustangmache schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:26:
Hebben jullie al wel eens foto’s voorbij zien komen dat een Mustang naast een andere auto staat? Puur ter vergelijking.
Ja, naast andere Mach-E's >:)

Verder niet direct naast elkaar, is niet echt mogelijk.

• makooy
De route die ik afgelopen zaterdag heb gereden door Rotterdam. Was verder niet spannend. Op de Burgermeester van Walsumweg probeerde de bedrijder wel een sprint van 0-80 te doen en lukte aardig, werd goed naar achteren in de stoel gedrukt.

• makooy
Mocht er iemand nog niet in de tabel staan in de OP of met missende gegevens, geef het dan door :) Leuk om van elkaar in te zien wie wat besteld heeft en welke modellen/kleuren het meeste besteld worden onder Tweakers :)

• makooy
SR of EX?
TP of TP+ ?

• makooy
Luffbra schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:50:
[...]

Bijzonder dat er maar weinig voor de RWD ER gaan...die heeft de meeste range... 8)
Ik heb eens zitten rekenen en nadenken er over. de Extended Range betaal je in principe alleen voor het gemak.

even uitgaande van 450 en 600km bereik en altijd 20-80% laden (dus niet 0-100% laden)
25.000km per jaar
25.000 / ( 450km * 0,6) = 92,5x opladen
25.000 / ( 600km * 0,6) = 69,4x opladen

Voor 8150euro meer scheelt het je dus 23.1x opladen per jaar.
Als je uit gaat van 6jaar deze auto scheelt dat 138,6x opladen over 6 jaar

Voor het gemak van 138,6x minder laden "betaal" je dan 5,88euro per laadbeurt. Zonder eventuele restwaarde van het extra accu pakket in de berekening mee te nemen.

Ik heb de Mach-E prive gekocht, met SR ben ik goedkoper uit dan zakelijk leasen, EX is het ongeveer hetzelfde. Voor die enkele keer dat ik het niet redt op 1 accu dan maar fastned of iets, is uiteindelijk goedkoper dan 8150 extra betalen.

• makooy
Expendable schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:00:
Ik heb een reservering op een RWD + ER staan, ga morgen met mijn ouweheer richting Rotterdam. Idee is dat pa en ik een bestelbus en de MME samen gaan delen ivm het wegvallen van zijn lease auto.

Wij zijn alleen meer van het type, alles nazoeken voor je het aanschaft, dus het idee van een auto bestellen voordat je zelf hebt gereden is wel apart. Enige voordeel is nu eigenlijk die eventuele jaar gratis tanken.

Veel van onze ritten zijn rond 400 - 500km. Dus zou de ER een optie zijn mits hij de beloofde afstanden haalt.
Verwacht niet dat je de 600/610km van 0-100% in de praktijk ook redt dus zal je sowieso moeten bijladen.

"eventueel jaar gratis tanken" wisten ze totaal niks vanaf op het event afgelopen zaterdag, dat nieuws heb ik ze moeten vertellen |:(

• Brotuck
TerrorSource schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:15:
[...]

Ik heb eens zitten rekenen en nadenken er over. de Extended Range betaal je in principe alleen voor het gemak.

even uitgaande van 450 en 600km bereik en altijd 20-80% laden (dus niet 0-100% laden)
25.000km per jaar
25.000 / ( 450km * 0,6) = 92,5x opladen
25.000 / ( 600km * 0,6) = 69,4x opladen

Voor 8150euro meer scheelt het je dus 23.1x opladen per jaar.
Als je uit gaat van 6jaar deze auto scheelt dat 138,6x opladen over 6 jaar

Voor het gemak van 138,6x minder laden "betaal" je dan 5,88euro per laadbeurt. Zonder eventuele restwaarde van het extra accu pakket in de berekening mee te nemen.

Ik heb de Mach-E prive gekocht, met SR ben ik goedkoper uit dan zakelijk leasen, EX is het ongeveer hetzelfde. Voor die enkele keer dat ik het niet redt op 1 accu dan maar fastned of iets, is uiteindelijk goedkoper dan 8150 extra betalen.
Je vergeet dat de versie met grotere batterij ook meer PK heeft.
Minder laden is een luxe inderdaad,maar kan bij mij schelen of ik bij fastned/ionity moet stoppen of dat ik gewoon weer thuis kan opladen.

Ik lease de auto overigens, geen koop

• Brotuck
MarcelGo schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:45:
@Expendable
Op een mooie zomerdag met niet teveel snelweg kilometers is 480km waarschijnlijk wel haalbaar met een ER, op een koude winderige dag met neerslag ga je geen 400km halen. (laat ik de 80-20% maar even buiten beschouwing)

Daarnaast zijn er echt veel meer laadpalen dan je denkt en het aantal groeit nog steeds snel dus kom je niet snel echt in de problemen.
Ik heb nu al 8 jaar een hybride auto en het aantal vrije laadpalen, dus niet beschikbare laadpalen begint wel een puntje te worden in de grote steden.

Kijk bijvoorbeeld naar Rotterdam, alle openbare palen op straat (in het centrum) zijn gewoon bezet

En dat er enorm veel factoren bepalen wat je range is dat kan ik na al die jaren wel bevestigen.
Met de Opel Ampera had ik tussen de 25 en 81 km range.

De allergrootste energie slurper is/was de airco/climatecontrol overigens.
Dat scheelde al 30%

• Brotuck
MarcelGo schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:27:
Mail van Ford gehad...tijden zijn met 1ft rolout dus tel er maar 1 of 2 tienden bij

@TerrorSource openingspost kan aangepast worden :*)

[Afbeelding]
Van Ford NL ?
Heb je ook de PK / Nm per model gehad ?

@TerrorSource Op de officiele configurator zijn de waardes ook aangepast.

[Voor 22% gewijzigd door Brotuck op 28-09-2020 16:42]

• makooy
Wat meer informatie ontvangen over de IONITY extra's:

1 jaar lang korting op laden, € 0,32 kWh in plaats van € 0,79 kWh.
5 jaar lang gratis toegang tot Ford Pass oplaadnetwerk, wat dit precies inhoudt is nog onduidelijk.

• makooy
naii11 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:48:
man man man niet te filmen of wel? 3.7 naar de 100 in een best flinke auto? Noice. Helaas te duur voor Nederland.
Hoezo dat? Dit is de eerste Ford Mustang waar de prijs niet verdubbeld wordt door de BPM >:)
(Men betaald geen BPM voor elektrische auto's).

• Brotuck
naii11 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:48:
man man man niet te filmen of wel? 3.7 naar de 100 in een best flinke auto? Noice. Helaas te duur voor Nederland.
De snelste SUV idd

Sneller dan de Tesla Y met 0.2 seconden

• Brotuck
Ach als het 5 of 6 seconden is dan is dat toch prima ?
Mijn huidige auto is ook 6 seconden, genoeg om lekker vlot mee te komen.

Die 2 - 3 seconden raketten hoeven van mij niet zo

• makooy
naii11 schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:00:
[...]

Nee das waar, edoch de uitvoering die zo rap naar de 100km/h schiet, zal wel een fortuin kosten:) Af fabriek prijs met BTW:P Zo'n 80.000 schat ik?
Zal wel meer zijn als de First Edition al rond de 71k zit.

• makooy
MarcelGo schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:44:
Ik vermoed dat het evenement (ik zou donderdag gaan) dinsdag beëindigd gaat worden...
Hoezo dat?

Ik ben vanavond voor de 2de keer geweest en was goed rustig. Ook proefrit kunnen doen en was erna nog plek zat.

• makooy
ja denk het, zal ook iets met het weer te maken hebben gehad en dat het een doordeweekse avond was.

Wat wel jammer was was dat er een best wel "remy"-persoon met zijn golfclubs liep om alles te passen, te meten en uit te proberen. wij deden de achterbanken plat om een foto te maken en terwijl wij de foto aan het maken was deed meneer ze weer omhoog. wij wilden voorin wat bekijken, meneer ging prompt door ons heen lopen om direct voor plaats te nemen en verbinding maken met zijn telefoon om alles uit te proberen.. wel een beetje dom dat meneer dan weer niet op "disconnect" drukte :X

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-01 21:46
Ik vind de berichten over de auto nog steeds best wel positief en hij ziet er strak uit. De twijfel zit hem bij mij nog in de weggevallen financiële voordelen. Als ik het goed heb:

- Bijtelling gaat van 8% naar 12% (dat wisten we al, eventueel een 3000 euro korting er voor terug)
- Auto komt niet in aanmerking voor subsidie particulieren (want 45.000+)
- Auto komt niet in aanmerking voor Milieuinvesteringsaftrek voor ondernemers (want die vervalt in 2021)

Bovenstaande zou de auto in mijn situatie al zo'n 140 euro per maand netto duurder maken

• makooy
brainovic schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:54:
Ik vind de berichten over de auto nog steeds best wel positief en hij ziet er strak uit. De twijfel zit hem bij mij nog in de weggevallen financiële voordelen. Als ik het goed heb:

- Bijtelling gaat van 8% naar 12% (dat wisten we al, eventueel een 3000 euro korting er voor terug)
- Auto komt niet in aanmerking voor subsidie particulieren (want 45.000+)
- Auto komt niet in aanmerking voor Milieuinvesteringsaftrek voor ondernemers (want die vervalt in 2021)

Bovenstaande zou de auto in mijn situatie al zo'n 140 euro per maand netto duurder maken
3000euro korting krijg je alleen als je bij de eerste 2000 auto's hoort, die in 2020 geleverd zouden worden.

Voor de rest klopt het wel. Geen MIA of subsidies.

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-01 21:46
TerrorSource schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:06:
[...]

3000euro korting krijg je alleen als je bij de eerste 2000 auto's hoort, die in 2020 geleverd zouden worden.

Voor de rest klopt het wel. Geen MIA of subsidies.
Ja precies, dat zit ik wel maar nieuwe geinteresseerden natuurlijk niet.

Zou er nog een manier zijn om de auto alvast in 2020 te betalen (lees:factureren) en zo wel MIA te krijgen?

• makooy
brainovic schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:35:
[...]

Ja precies, dat zit ik wel maar nieuwe geinteresseerden natuurlijk niet.

Zou er nog een manier zijn om de auto alvast in 2020 te betalen (lees:factureren) en zo wel MIA te krijgen?
Misschien dat je hem op 31-dec kan laten factureren met 6-8 weken betaaltermijn? Zou even contact opnemen met Ford NL hierover om te vragen wat de mogelijkheden zijn.

• Brotuck
TerrorSource schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:17:
[...]

Misschien dat je hem op 31-dec kan laten factureren met 6-8 weken betaaltermijn? Zou even contact opnemen met Ford NL hierover om te vragen wat de mogelijkheden zijn.
Het gaat niet om de factuurdatum maar om datum kenteken registratie mbt de bijtelling

• Brotuck
Mia tot 40.000 euro kan je al tot 3 maanden na bestelling aanvragen. Op de meeste blogs staat niets over al betaald hebben.

• makooy
Prijzen zijn gezakt volgens Ford USA. Prijzen zijn nog niet aangepast in NL

• makooy
FreeMen schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:56:
[...]

Oh??? Hoeveel ongeveer? Zou het realistisch zijn dat het bij ons ook omlaag gaat met de grote vraag ..?
Tussen 1000 en 3000 dollar
https://www.macheforum.co...ll-models-except-gt.1498/

• makooy
Expendable schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:04:
Mia kan je dit jaar al aanvragen en dan mag auto pas in 2021 geleverd worden, mits de order dit jaar dus geplaatst is.

Overigens was het evenement vandaag echt ruk, in totaal 6 uur moeten rijden (3 uur enkeltje), om een stel werknemers aan te horen die verdacht weinig wisten. Daarna kreeg ik al direct te horen dat ik niet kon reserveren om mee te rijden, want komende uren zaten vol, mocht niets er bij zetten.
Neem even contact op met Ford NL om te vragen of de events in Den Haag, Amstelveen en Lelystad nog doorgaan, daar zouden ook 2-3 daagse events zijn al zijn die wel zonder proefrijden maar misschien een uitzondering als je gaat dreigen met annuleren :X

• Brotuck
Tot nu toe moet ik nog een Ford dealer gaan vinden waar ik wel over tevreden ben, in het verleden nogal wat rare en niet klantvriendelijke behandelingen gehad helaas. Terwijl ik daar wel " gewoon" een auto kocht. Het lijkt mij overigens wel een vereiste dat de dealer het juiste personeel in huis moet hebben om te sleutelen aan een ME.

Ik heb het over regio Rotterdam / Dordrecht

• makooy
Brotuck schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:30:
Tot nu toe moet ik nog een Ford dealer gaan vinden waar ik wel over tevreden ben, in het verleden nogal wat rare en niet klantvriendelijke behandelingen gehad helaas. Terwijl ik daar wel " gewoon" een auto kocht. Het lijkt mij overigens wel een vereiste dat de dealer het juiste personeel in huis moet hebben om te sleutelen aan een ME.

Ik heb het over regio Rotterdam / Dordrecht
Hier dezelfde ervaringen, ook met andere autodealers hoor. Heb het idee dat ze denken dat mensen toch wel bij ze terug komen want iedereen heeft een auto en koopt op een gegeven moment toch wel weer een nieuwe.

Zelf woon ik ook in regio Rotterdam:
4 Renault dealers versleten bij de 5de pas goed geholpen

3 Audi dealers in de regio nagelopen, bij de "grote" super slecht geholpen. auto gekocht bij een kleinere dealer maar communicatie over aflevering is ook drama.

3 Ford dealers gesproken over de Mach-E, 1 ervan moet mij na 3 maanden nog steeds terugbellen. De dealer waar ik de Mach-E hebt gekocht doet echt zijn best wel om vragen beantwoord te krijgen maar krijgt heel vaak geen antwoord vanuit zijn contactpersonen vanuit Ford NL.

Denken die autodealers nu echt nog steeds dat ik de auto's daar in onderhoud hou als ze mij slecht helpen? :X
mustangmache schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:40:
Heeft iemand tijdens het event toevallig ook een mustang mach e sleutel gezien? Of ging alles gewoon via een telefoon?
Ja heb ik meermaals gezien, iets groter als een Audi sleutel. Heb er alleen geen foto van gemaakt.
Knoppen:
- open / dicht
- Trunk open, Frunk zou ook open moeten kunnen

Weet ook niet of je van knoppen zelf functies kan aanpassen zoals bijv bij Audi wel kan (via VCDS)

• Brotuck
TerrorSource schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:57:
[...]

Hier dezelfde ervaringen, ook met andere autodealers hoor. Heb het idee dat ze denken dat mensen toch wel bij ze terug komen want iedereen heeft een auto en koopt op een gegeven moment toch wel weer een nieuwe.

Zelf woon ik ook in regio Rotterdam:
4 Renault dealers versleten bij de 5de pas goed geholpen

3 Audi dealers in de regio nagelopen, bij de "grote" super slecht geholpen. auto gekocht bij een kleinere dealer maar communicatie over aflevering is ook drama.

3 Ford dealers gesproken over de Mach-E, 1 ervan moet mij na 3 maanden nog steeds terugbellen. De dealer waar ik de Mach-E hebt gekocht doet echt zijn best wel om vragen beantwoord te krijgen maar krijgt heel vaak geen antwoord vanuit zijn contactpersonen vanuit Ford NL.

Denken die autodealers nu echt nog steeds dat ik de auto's daar in onderhoud hou als ze mij slecht helpen? :X

[...]

Ja heb ik meermaals gezien, iets groter als een Audi sleutel. Heb er alleen geen foto van gemaakt.
Knoppen:
- open / dicht
- Trunk open, Frunk zou ook open moeten kunnen

Weet ook niet of je van knoppen zelf functies kan aanpassen zoals bijv bij Audi wel kan (via VCDS)
Ja ook andere dealers schijnen nog steeds te denken dat het niet zo belangrijk is om aan klanten binding te doen. De Benz dealer in Rotterdam is ook een groot voorbeeld daarvan. Met de nek kijken ze je aan terwijl je toch met een auto van +60k rijd. Service ? nee die moet ik nog ontdekken daar.
Is trouwens ook de reden waarom ik niet eens serieus meer naar de EQC heb gekeken.
Heb een proefrit gemaakt en 0 nazorg ervan gehad. Zo van zoek het maar uit.

Nou dat heb ik dus gedaan en de ME besteld. _/-\o_

• Brotuck
FreeMen schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:20:
[...]

Goede vraag. Ik heb hem niet gezien. Las online dat alles met telefoon zou gaan dan wel pincode waar ik zelf nog niet zo overtuigd van ben. Er werd in een artikel vermeld dat er desgewenst ook een sleutel bijgeleverd kon worden :? . Ik zou denken dat de sleutel ten alle tijden nodig is om te starten en de telefoon dan wel pincode een extra is om in de auto te kunnen.

Starten met alleen de telefoon in de auto, ik weet het niet hoor. Telefoon leeg sta je er. Pincode om de auto te openen maar ook met pincode te starten? Ze maken het de dievengilde dan wel heel makkelijk.
Eenmaal in de auto kun je natuurlijk de telefoon opladen en opstarten toch ?
Nee ik ben erg benieuwd of ik die pincode gewoon uit kan zetten tbh.
Ook op de deur trouwens.

• makooy
Expendable schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:51:
@NiroNiro
Ik vond het prima werken, je drukte op de knop, deur komt iets naar buiten en kan prima open trekken.

@TerrorSource
Heb inderdaad net maar FordNL gemaild, vind de gang van zaken sinds begin al bedroevend eigenlijk. Eerste dealer beloofde mij te zullen bellen, kwam ik na paar weken achter dat die geen eens de Mach-E mocht leveren. Toen al te laat voor vroege reservering voor korting. Verder dus communicatie en kennis ver ondermaats. Alles wat ik weet lees ik hier, maar van de ford dealers hoor je werkelijk niets.

Ja, 2 mails, 1 over nieuwe pk waardes die niet aangepast worden op de site en een 0-100 tijd mail die geen 0-100 is.
ik krijg die mails niet eens terwijl ik er wel 1 in bestelling heb staan.

De Ford Go EV event mails hadden een aantal hier al veel eerder dan dat ik hem had, zelfs mijn dealer kreeg hem later als een aantal Tweakers hier.

• makooy
ArCadE schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:29:
[...]

Sterker nog, je moet 2x aan de hendel trekken voordat de frunk opengaat.
Klopt. Ook hard dicht duwen dus echt gebruiksvriendelijk is het niet.

Mij is ook verteld dat je de Frunk via een app kan openen. Is ook al eens in een Webinar van Ford USA naar boven gekomen volgens mij.

• makooy
Geen korting in NL (USA krijgt 1000 tot 3000 korting), zie antwoord van Emma Berg:

https://twitter.com/ebergg/status/1311344959216398343?s=21

• Brotuck
DutchDrive schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:22:
[...]

Zeeuw & Zeeuw Krimpen aan den IJssel kan ik aanbevelen. Kleine dealer, vaste gezichten.
Dat is een van de dealers waar ik bar slecht geholpen ben......
Zelfs in het verleden een nieuwe auto heb besteld en gewoon 0 nazorg heb gehad.

[Voor 12% gewijzigd door Brotuck op 30-09-2020 19:16]

• makooy
Luffbra schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:23:
Ik heb per mail nog geen afmelding gehad voor het event in Rotterdam. Heel bijzonder van Ford als t daadwerkelijk niet doorgaat🤨
Het is al gestopt sinds gister 18:00uur. Misschien in je SPAM folder?

• makooy
Volgens Ford USA ( https://www.ford.com/suvs/mach-e/2021/ ) zijn de specificaties wederom verbeterd!

Select RWD = 266pk - 317 torque(430nm) - 5,8s 0-60mph (onze RWD SR)
Califor.route 1 RWD = 290pk - 317 torque(430nm) - 6,1s 0-60mph (onze RWD ER)
Premium e-AWD SR = 266pk - 428 torque(580nm) - 5,2s 0-60mph (onze AWD SR)
Premium e-AWD ER = 346pk - 428 torque(580nm) - 4,8s 0-60mph (onze AWD ER)

[Voor 10% gewijzigd door makooy op 05-10-2020 20:47]

• makooy
MarcelGo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:51:
Is wel met 1 ft rollout en tot 96km/h, zal wel in de buurt komen van de tijden die eerder genoemd zijn +0,7 sec voor mij echt wel snel zat, elektrisch ben je zoieso erg snel weg, de e-Golf doet er ruim 9 seconden over maar er zijn er niet veel die me bij houden >:)
Ik heb nu een Audi A3 benzine en verloor van de week het sprintje tegen een GTE op het feit dat ik moest schakelen en hij niet :X Zo snel zijn ze niet O-)
naii11 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:14:
Nou heren, ik moet zeggen dat het toch wel een homerun is geworden die auto, qua ontwerp. Heerlijk van alle kanten en lekker groot ook. Jammer van de vertraging, had ze al graag op de weg gezien. Hopelijk verkoopt Ford er zoveel als ze kunnen maken!
momenteel 54k+ wereldwijd gereserveerd dus sowieso een jaar productie (max 70k productie tot aan kerst-2021).

• Brotuck
TerrorSource schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:52:
[...]

Ik heb nu een Audi A3 benzine en verloor van de week het sprintje tegen een GTE op het feit dat ik moest schakelen en hij niet :X Zo snel zijn ze niet O-)

[...]

momenteel 54k+ wereldwijd gereserveerd dus sowieso een jaar productie (max 70k productie tot aan kerst-2021).
Mag je weleens naast mijn C350e zetten hoor :) Die is er met 6,2 seconden

• makooy
mustangmache schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:20:
[...]

Super, weet iemand of er ook nog een optielijst komt?
Zijn er überhaupt al vin nummers bekend in Amerika? Daar moeten ze toch binnenkort wel gaan rijden. (FE)
VIN's binnen paar weken.
USA kopers verwachten de FE's eind-2020, wanneer die van ons op de boot gaan zeg maar >:)

• Brotuck
Luffbra schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

Half december krijgen de leaserijders een speciaal Kerstcadeau van Ford, kentekenregistratie 2020 _/-\o_ ;)
Was het maar zo'n feest :)

Kentekenregistratie in 2021 kost me gewoon 100-150 euro netto extra per maand in de bijtelling.
Heb het er nog steeds voor over, maar die paar duizend euro korting vanuit Ford heb ik niet zoveel aan als zakelijke leaserijder

• Brotuck
Ikke_Niels schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:22:
[...]

Het dempt het verschilt lichtjes, de fiscale waarde gaat iets omlaag.
Maar 48k 8% of 45k tegen 12% (+ een stukje 22%) is natuurlijk een verschil.
Bij mij ging de leaseprijs nog een (redelijk) stuk omlaag.

Het heft niet "alles" op maar ik kwam netto op een verschil van (netto) 51 euro per maand uit als ik de wijziging van de leaseprijs en bijtelling bij elkaar optel.
Ik heb dus de AWD + ER besteld met dat optie pack van 3k. De auto kwam daardoor tegen de 70k aan.
Dat is wel een verschil met 12% en dan ook nog eens tot 40k.

Nogmaals het is verder geen klacht hoor, je krijgt er ook een enorme berg PK en NM voor terug. _/-\o_

[Voor 7% gewijzigd door Brotuck op 06-10-2020 12:40]

• makooy
Ikke_Niels schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:22:
[...]

Het dempt het verschilt lichtjes, de fiscale waarde gaat iets omlaag.
Maar 48k 8% of 45k tegen 12% (+ een stukje 22%) is natuurlijk een verschil.
Bij mij ging de leaseprijs nog een (redelijk) stuk omlaag.

Het heft niet "alles" op maar ik kwam netto op een verschil van (netto) 51 euro per maand uit als ik de wijziging van de leaseprijs en bijtelling bij elkaar optel.
Welke heb je besteld? dan voeg ik je toe in de tabel in de OP.

• makooy
m24 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:44:
" Op 10 oktober staat de Mustang Mach-E exclusief in onze FordStore in Utrecht.

Op zaterdag 10 oktober 2020, tussen 10.00 en 18.00, is de volledig elektrische Ford Mustang Mach-E exclusief te bewonderen in onze showroom. U kunt erin stappen en zelfs meerijden als bijrijder tijdens een proefrit*.
Graag nodig ik u namens Zeeuw & Zeeuw Ford van harte uit voor een unieke kennismaking met de volgende generatie van de iconische Ford Mustang. Deze kans wilt u niet missen. Wel vragen we u zich vooraf aan te melden via onze website.

We kijken ernaar uit om u op 10 oktober 2020 te verwelkomen voor dit bijzondere Mustang Mach-E Passenger Ride Event.

Met vriendelijke groet,
Zeeuw & Zeeuw FordStore Utrecht "
Tegen mij is gezegd dat het alleen in Den Haag, Bataviastad en Amstelveen zou zijn, wel zelfde opzet.

Jammer alleen dat het bij zo'n pauper dealer is. Dit is de dealer waar personeel bij het Preview Event zei dat ze deze auto liever niet verkochten, waar chef werkplaats dit geen auto vond en de auto's van de buren mooier vond.

• makooy
Iemand die weet of de Mach-E ook nog bij andere Ford Stores langs gaat en hoe het zit met meerijden?

• makooy
Wederom een bizar slechte ervaring met FordStore Utrecht - Zeeuw en Zeeuw.
Woensdagochtend gebeld om te vragen hoe het zat met meerijden deze zaterdag, verkoopster was bezig en zou mij terugbellen. tot op heden niks gehoord.

Zojuist zelf gebeld en met verkoopmanager gesproken, die lag de schuld bij mij neer dat ik op het verkeerde moment had gebeld, dat ik zelf ook wel kon bedenken dat ik eerder (dus voor vandaag) terug kon bellen naar ze en dat iedereen wel eens een foutje maakt. sessies zitten vol en hij kon niks meer voor mij betekenen.
Naar bedrijfsleider gevraagd maar verkoopmanager wou mij niet doorverbinden omdat hij vond dat ik bij hem zelf moest zijn. Uiteindelijk een zeer onprettig gesprek wat mijn indruk van FordStore Utrecht alleen maar bevestigd, dat klantenservice iets is wat bij hun niet bekend voorkomt.

Net teruggebeld en kan toch ergens meerijden, wordt er tussen "gepropt'.

[Voor 4% gewijzigd door makooy op 09-10-2020 14:55]

• makooy
unreal0 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:11:
Als Ford wat aan de (mach e buitengelaten) slechte verkopen in Europa wilt doen moeten die dealers eens hard aangepakt worden. In Zaandam halen ze hun schouders op als je over de mach-e begin (met eerdere auto's hetzelfde verhaal)
Zijn vooral een aantal Ford dealers die er een potje van maken, in ieder geval de enkele waar ik ervaring mee heb.( Rotterdam-Zuid, Utrecht)
Andere Ford garage, niet van een "grote jongen", doet stukken beter hun best, geven ook gewoon toe als ze iets niet weten of geen antwoord krijgen van Ford NL. misschien ook niet altijd even leuk maar wel zo transparant.

• makooy
Falch schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:15:
Mijn ervaringen zijn idem slecht. Net nog even gebeld met de Ford Store in Eindhoven (voor mij het dichtste bij) om een proefrit te reserveren de 18de als de Mach-E daar staat. Gaat dus niet, gaat op first come first serve. Lekker dan, daar moet ik dan 2x een uur voor rijden (Zuid-Limburg) en dan maar hopen dat ze plek hebben (en dat hebben ze natuurlijk op dat moment niet)....

Lokale dealer is al net zo'n ramp, waardeloze communicatie. Geen mails gekregen, nooit gebeld over uitstel van levering en de financiële compensatie etc. Gelukkig heeft zo'n elektrische auto weinig onderhoud nodig, want na levering ben ik niet van plan nog snel langs een Ford dealer te gaan.
Mooiste is ook nog dat wanneer je Ford NL op Facebook of Twitter een berichtje stuurt je niet eens antwoord terug krijgt 8)7

Bij andere merken is het niet anders trouwens. Vorige auto was een Renault en pas bij de 5de garage goed geholpen. Rij nu tijdelijk Audi en ook daar maar bij 1 van de 6 goed geholpen.
Of mijn standaarden qua klantenservice liggen veel te hoog voor de autobranche of het is gewoon 3x niks meer... :/

• makooy
Zandje06 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:48:
Ik ben net keurig te woord gestaan door de Ford dealer in Eindhoven omdat deze dichtsbijzijnde is. Ze zijn er heel open in: alleen reserveren van tijdslot voor klanten die bij hen besteld hebben. Daarmee zullen ze al zo goed als vol zitten. Gaatjes kunnen ingevuld worden door geinteresserden die op bonnefooi komen. Ik snap deze werkwijze heel goed van hun kant. Mijn LM heeft besloten om auto bij andere dealer ver weg te bestellen; daar kan Ford Eindhoven niets aan doen.
Op zich snap ik wel dat de dealer zegt dat ze voorang geven aan de kopers die direct bij hun kopen maar dan maken ze wel onderscheid en dat lijkt mij ook weer niet de bedoeling. Leaserijders en kopers bij andere dealers worden dan teniet gedaan.

Zeker als er mensen zijn die Rotterdam ook zijn misgelopen vind ik het echt niet chic.

• makooy
mustangmache schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:56:
[Afbeelding]

Klopt het nou dat er elke dag een andere auto staat bij de dealers. Ik zag foto’s voorbij komen van een rode Mustang in Den Haag. Staat er dan morgen een Star White?
Nee. Zelfde auto’s naar de dealers.
Carbonized Grey als show model, zelfde als bij de Go EV event in Rotterdam.
Dan zal de Lucid Red of Grabber Blue rondrijden.

• makooy
Auto bij FordStore Utrecht is dezelfde Carbonized Grey als in Rotterdam stond. Zie het aan bepaalde beschadigingen aan de zijkant/bumper.

• makooy
m24 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:42:
Toch nog een feature welke ik gemist had: "Pony Projection Lamp"

[Afbeelding]
Foto was gisteren/eergisteren via Instagram verschenen. Erg leuk detail! Vandaag alleen bij de Mach-E niet werkend kunnen zien.

• Brotuck
mustangmache schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:52:
[...]

[Afbeelding]

Deze keer naast een Ford C-Max (MPV)
Is hij nu lager dan de c-max ?
Die heb ik gehad overigens, was niets mis mee. Kwam motorisch nogal tekort, zelfs hybride

• makooy
Zijn de “goedkope” koplampen welke op een RWD zitten. De AWD heeft 3 verticale “mustang”-verlichting.

(Versie is te controleren aan de wielkasten, op de foto mat-zwart, wat RWD’s alleen hebben)

• Brotuck
Inspired schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:47:
@DonJunior er zijn gelukkig meer merken die leuke EVs hebben. :)
Ja ach het gaat om de auto, niet die toko waar je hem hooguit 1x per jaar brengt.
Het onderhoud op een EV is toch totaal anders, veel software gerelateerd.

Andere merken hebben ook hun eigen dingetjes, las vorige week dat de Polestar teruggeroepen werd ivm een softwareprobleem, tesla heeft weer kwaliteitsproblemen, de kona wil je niet in gezien worden 8), de Mercedes EQC heeft een te slappe vering achter

[Voor 4% gewijzigd door Brotuck op 12-10-2020 11:06]

• Brotuck
DonJunior schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

Ja dat weet ik .. daar doel ik ook op. Ik was in het begin helemaal fan van Tesla.. de Model S vond ik echt geweldig, ondanks zijn tekortkomingen en de beruchte panel-gaps. Maar als je dan leest en hoort (ook uit eerste hand) over de service van Tesla. Daar gaan mijn haren rechtovereind van staan. Tesla is alleen daarom al uitgesloten. Zelf totaal niet te spreken over de service bij Nissan en bij VW is het hit-or-mis wat betreft de dealer die je hebt (en dan maar hopen dat PON ook niet lastig gaat doen)
De Mustang vind ik als auto echt gaaf.. De Audi E-tron ook.. maar Audi (dus gruwelijk duur en service is ook niet altijd even best)
Polestar maakt vooral gebruik van het Volvo dealer netwerk qua service, maar in de stad waar ik woon is de Volvo dealer ook echt niet tof wat betreft service.
Ergo.. genoeg om me over in te lezen komende periode.

En ik doelde er helemaal niet op om de Mach-E af te zeiken.. excuses als dat zo overkwam trouwens.

[...]

Dat was niet het punt wat ik probeerde te maken maar dank voor deze nuttige aanvulling.
Bijna alle kleine dealers waar je over het algemeen wel over kan zeggen dat daar de service net iets beter gaat bestaan niet meer. Die worden allemaal opgeslokt door de grotere organisaties.

Dus dan gaat het erom welke contactpersonen je hebt bij een Dealer. Zolang ik maar een afspraak kan maken en de auto op tijd weer klaar staat zal het me eigenlijk boeien waar dat is.

De auto is al besteld en het leasecontract al geregeld.

Maar als er blijkt dat er geen technische kunde is bij een dealer of zeer beperkt dan ga ik gewoon verder shoppen

• makooy
DonJunior schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

Motorkap/Frunk gaat op de 'ouderwetse' manier open? Dus met een hendel van binnen uit? Dat is toch onhandig als je daar spullen in wilt doen moet je dus eerst je spullen neerzetten, deur open doen, hendel trekken, motorkap open en dan pas kan je de spullen kwijt.

Overigens word ik niet heel blij van dit topic.. ik was wel enthousiast over de Mach-E (als je dan toch electrisch moet leasen dan liever wel iets tofs als een Mustang ipv een Kona (meningen verschillen natuurlijk) maar ik krijg helemaal de rillingen van al die dealer reacties. Als ik ergens een hekel aan heb is het slechte service en dat zou voor mij serieus een reden zijn om een auto NIET te nemen.
Voorlopig heb ik nog even met mijn huidige auto.. dus ik houd dit topic met argusogen in de gaten.
Ik was zaterdag bij Ford Store Utrecht voor de proefrit die ik uiteindelijk wel mocht maken en werd achteraf "op het matje geroepen" om te onderbouwen waarom ik zo negatief over hun was. Meneer die mij op het matje riep wou in eerste instantie niet eens vertellen wie hij was en wat zijn functie was. Einde van het gesprek wist ik nog steeds niet wie het was maar zei hij wel dat hij met naam en functie op de website stond.. ja dus? heb het fatsoen gewoon om je netjes voor te stellen :?
En nee, dit is geen rand of continue zwartmakerij van deze dealer.

Het kan ook anders, dat lezen we hier over bijvoorbeeld de dealers in het noorden van het land. Dat die er echt een feestje van maken en mensen leuk ontvangt.
Vorige keer met de "Mach-E Preview Event" ( glazen container) had Zwolle ook koffie en cake neergezet en alles extra leuk aangekleed.
DonJunior schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

Ja dat weet ik .. daar doel ik ook op. Ik was in het begin helemaal fan van Tesla.. de Model S vond ik echt geweldig, ondanks zijn tekortkomingen en de beruchte panel-gaps. Maar als je dan leest en hoort (ook uit eerste hand) over de service van Tesla. Daar gaan mijn haren rechtovereind van staan. Tesla is alleen daarom al uitgesloten. Zelf totaal niet te spreken over de service bij Nissan en bij VW is het hit-or-mis wat betreft de dealer die je hebt (en dan maar hopen dat PON ook niet lastig gaat doen)
De Mustang vind ik als auto echt gaaf.. De Audi E-tron ook.. maar Audi (dus gruwelijk duur en service is ook niet altijd even best)
Polestar maakt vooral gebruik van het Volvo dealer netwerk qua service, maar in de stad waar ik woon is de Volvo dealer ook echt niet tof wat betreft service.
Ergo.. genoeg om me over in te lezen komende periode.

En ik doelde er helemaal niet op om de Mach-E af te zeiken.. excuses als dat zo overkwam trouwens.

[...]

Dat was niet het punt wat ik probeerde te maken maar dank voor deze nuttige aanvulling.
Audi = VAG, dus kom je uiteindelijk in hetzelfde systeem met dezelfde processen als bij Volkswagen.

Ik denk meer dat jij hetzelfde probleem hebt als dat ik heb. Zelf een te hoog "standaard" op klantenservice en klantvriendelijkheid hebben waardoor je dat gaat vergelijken met de dealer waar je op bezoek bent, dan vallen de meeste dealers door de mand. :X

[Voor 30% gewijzigd door makooy op 12-10-2020 12:33]

• makooy
Luffbra schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:47:
[...]

Van Mossel Eindhoven had tijdens het Glazen kooi event een frietkraam geregeld en je kon op een groot scherm F1 kijken...dus in het zuiden was het ook leuk aangekleed 8)
Kijk! dat is een leuk welkom >:) ondanks dat het niet direct iets met de auto te maken heeft scoren ze wel punten bij potentiele klanten ;)

• Brotuck
Luffbra schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:47:
[...]

Van Mossel Eindhoven had tijdens het Glazen kooi event een frietkraam geregeld en je kon op een groot scherm F1 kijken...dus in het zuiden was het ook leuk aangekleed 8)
En bij de van Mossel in Rotterdam (zelfde groep) heb ik dan weer mindere ervaring. (Benz dealer)

• makooy
Gezant schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:50:
Wie heeft er als zakelijke koper (geen LM) ervaring met de €3000 korting ? Kzit bij de 1e batch van 2000 (bestelling maart 2020) ... Krijg je die ook in mindering op de factuur of alleen bij RDW voor lagere bijtelling ?
Je hebt een 3000 lagere cataloguswaarde. Daarop wordt de bijtelling gebaseerd.

• makooy
RensJ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

Bij mij op de opdrachtbevestiging staat:

€ 3000 fiscaal voordeel ivm vertraagde levering. Vervalt bij 8% bijtelling.

Maar die € 3000 gaat nergens van de prijs af behalve bij de catalogus waarde. Dus voor ze ver ik kan zien alleen een fiscaal trucje en je moet die 3000 gewoon betalen.

Sta er trouwens van te kijken dat je nog bij die eerste 2000 zit. Ik heb hem op 3-12-2019 besteld, dus dan zijn er in 4 maanden niet zo veel verkocht.
"Fiscaal voordeel" is cataloguswaarde ;) Hoe krijg jij als leaserijder dan anders "korting" op de auto? ;)

• makooy
Zal de tabel met kopers/leasers zsm bijwerken, mocht je er nog niet in staan laat het dan even weten :)

• makooy
ArCadE schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:27:
Vandaag de bevestiging ontvangen dat de verwachte afleverdatum de week van 25 maart 2021 is...
batch 1 (eerste 2000 auto's) of batch 2 ?

• makooy
Tijdens het Ford Go EV Event in Rotterdam kreeg ik van een Ford NL medewerker te horen dat de streefdatum van eerste uitlevering in 2de week februari ligt. Dat schijnt de interne doelstelling te zijn.

Dealer waar ik hem gekocht hebt houdt een slag om de arm en zegt "uitlevering maart" maar krijg geen officiele informatie door.

[Voor 24% gewijzigd door makooy op 14-10-2020 17:23]

• Brotuck
RensJ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:28:
[...]
....

Iemand trouwens al nagedacht over een fatsoenlijke laadpaal voor thuis en op de zaak?
Ik zit er hard aan te denken om de 11 kW lader van Ford zelf aan te schaffen.
Aangezien ik er naar verwachting toch meer dan 80% gebruik van ga maken omdat ik een eigen terrein heb waar de auto zal staan. En op deze manier is een eventuele storing altijd door de Ford dealer op te lossen ipv dat je weer met andere partijen moet gaan bellen.

Dan heb ik daar die paar honderd euro dat hij duurder is wel voor over.

• Brotuck
RensJ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:46:
kijk dan is het in ieder geval logisch dat je een lager reserveringsnummer hebt.

@Brotuck weet niet hoe die investeringsaftrek is. Als ik het dit jaar laat plaatsen (of bestel) kan die paal ook nog in de MIA tot 2500. Maar heb over die lader van Ford nog niks gehoord (behalve dat die er komt)
Daar heb je wel een goed punt inderdaad, dit jaar bestellen is MIA aftrek. Maar ik dacht dat je dan een minimum bedrag moest besteden van 2500 euro ? Als die laadpaal zoveel kost hoef ik hem niet, dan koop ik er wel eentje van 800 euro en laat hem installeren.

[Voor 9% gewijzigd door Brotuck op 15-10-2020 12:56]

• makooy
Hou er wel rekening mee dat de Mach-E tot max 11kw kan laden, 22kwh laadpunt thuis heb je niks aan.

Pagina: 1 2 3 ... 18

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee