Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• NikoNeko
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 05-03 08:13
Hallo allemaal eerste keer dat ik wat post. Ik zal proberen het kort en bondig te houden.

Ik ben de 2e eigenaar van een Asus ROG Strix RX Vega 56. De kaart was nooit helemaal top en heeft altijd warm gedraaid. Ik heb online gevonden dat dit een bekend probleem is met de asus kaarten omdat ze een ouder koeler ontwerp hebben hergebruikt.

zie link als je er niet bekend mee bent:
https://imgur.com/gallery/GZJnFY2

Ik heb een repaste gedaan en nieuwe thermal pads erop gedaan. Dit heeft toen de temps zo'n 20C omlaag gedrukt. De situatie is echter langzaam slechter geworden en sinds kort gaat de kaart zelfs in OTP. (vermoed ik)

Mijn conclusie was dat, wat het probleem van de kaart ook was, ik het niet kon verhelpen. Tijd om de kaart op te sturen naar Asus, zodat zij het op kunnen lossen. De kaart was origineel gekocht bij webshop dus ik vroeg webshop om de kaart binnen garantie op te sturen naar Asus.

Hun antwoord?

"Helaas moet ik mededelen dat de garantie van een videokaart komt te vervallen zodra je de koeler verwijderd. Hierdoor kunnen we je helaas niet verder helpen."

en daarna:

"Graag verwijs ik je naar onze garantievoorwaarden op de volgende pagina. Hier staat: "Beschadigde of verwijderde zegels: Op het product aangebrachte zegels, barcodes, waarschuwingen of andere stickers die verbroken of verwijderd zijn, leiden tot het vervallen van de garantie." Daarnaast is het artikel niet meer in zijn originele staat door het aanpassen van de koeler, waardoor je niet kan verwachten dat er wél garantie op verleend word. Het terugplaatsen van de originele koeler veranderd hier niets aan."

Dus... heel teleurstellend dat ze met dit soort onzin komen aanzetten. Die zegels gelden sowieso niet in Nederland. Verder horen ze gewoon garantie te verlenen afgezien van de staat van de kaart. Wat Asus ermee doet heeft niks te maken met webshop. Ik wil dan ook vragen of iemand weet hoe ik dit moet aanpakken om webshop gewoon hun garantie na te zien komen. Ook al is het waarschijnlijk makkelijker om dit nu direct via Asus te regelen.

Elk advies is welkom. Alvast bedankt.

[Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 13-02-2020 23:22]

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True