Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

toonfrequent machine geplaatst: waarom?

Pagina: 1
Acties:

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
wat gaf de monteur zelf als reden? misschien is dat de logische eerste stap ;)

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
99ruud99 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:33:
wat gaf de monteur zelf als reden? misschien is dat de logische eerste stap ;)
Vermoeiend dit soort fipo's....

Ik denk dat je simpelweg in de laatste fase voor de uitfasering een vervangende meter hebt ontvangen. En daar hoort in deze combinatie een TF-apparaat bij. Dat jij niet geen gebruik maakt van dal/piek maakt niet uit, de netbeheerder weet niet of jij volgende week verhuist en er dan wellicht een bewoner komt die er wel gebruik van wil maken.

• Waterbeesje
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 26-05 16:53

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Om even te delen met iedereen:

Zojuist heb ik een (lang) telefoongesprek gehad met iemand van Enduris. Gewoon met de open vraag waarom het TF relais is geplaatst.

Allereerst: Zeeland staat nog niet op de kaart om TF uit te faseren.
Dat rechtvaardigt het aanbieden van een TF relais volledig m.i.

Betreffende het TF relais dat is geplaatst:

Na 6x aan verschillende technische colllega's te vragen (dus een dikke 10 voor de inzet!) blijkt dat dit relais nodig is om de meter te schakelen tussen hoog en laag tarief en niet enkel voor een boiler of zo wordt gebruikt.

Als de domme digitale meter ooit wordt vervangen door een ""slimme"" meter is dit relais overbodig.

Wat er gaat gebeuren als TF hier wordt uitgeschakeld, is nog niet bekend. De meter kan dan uitreraard niet meer op dit signaal schakelen tussen hoog en laag tarief.
Mijn onderbuikgevoel zegt dat dan alwéér de meter zal worden vervangen (op 4 jaar nu al 2 meterwisselingen gehad).

Op 10 MHz blijven steken...

• Zwartoog
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 29-05 16:20
Dank je wel voor je uitmuntende speurwerk _/-\o_

Vroeg me altijd al af hoe die dubbeltariefmeters werkten, weer wat geleerd.

Wat ik vreemd vind is je huidige situatie, met een "domme" meertariefsmeter. Voorheen zat de TF-meter blijkbaar altijd geïntegreerd. Maar er zijn verschillende standaarden voor TF aansturing. Wellicht was het goedkoper om nu een algemene meter te installeren, met en TF-meter specifiek voor jouw stroomnet.

Waarom ze niet direct een slimme meter hebben geïnstalleerd, of überhaupt de oude meter hebben vervangen, weet ik ook niet. Wellicht mat de oude meter niet goed, en waren de slimme meters op.

• Waterbeesje
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 26-05 16:53

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Zwartoog schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:36:
(...)Waarom ze niet direct een slimme meter hebben geïnstalleerd, of überhaupt de oude meter hebben vervangen, weet ik ook niet. Wellicht mat de oude meter niet goed, en waren de slimme meters op.
De vorige digitale "bouwmeter" (zoals de installateur hem noemde) was "afgekeurd", twee jaar na plaatsing. Toen ik die kreeg was deze al méér dan warmgedraaid, dus verre van nieuw.

De nieuwe meter is niet slim omdat ik dat niet wil. Men kan niet garanderen dat mijn gegevens niet bij een derde partij terecht komen.

Op 10 MHz blijven steken...

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True