Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Goedkope milieuvriendelijke vloerbedekking voor zolder

Pagina: 1
Acties:

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 06:34
2e hands laminaatvloer is ook milieu vriendelijk (anders wordt het verbrand) en goedkoop.

Ik heb overal hout, maar dat is niet perse goedkoop.

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 01:19
De grootste milleu belasting van vloerbedekkig ( en ander inrichting) is de wisselende wensen van de bewoners. Gebruik maken van de levensduur is dus het belangrijkste. daarmee is hergebruik het meest logische.

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 03:27
Kurk?

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:49
Haha wat een topic
Je laat bij de start al je alvast gekozen tegenstellingen weg
En dan doen wij moeite en al onze suggesties blijken alles wat je niet wil. Waarom begon je niet met alle bekende soorten alvast op te noemen en wat je daar dan aan tegenstaat.

Laminaat is het minst (Of hier dan de middelste keus) duurzaam en er zitten lijmen in enz. maar je komt op gebruikt laminaat.
Had je er nog nooit aan al deze materialen gedacht dan haha

waarom laat je het niet gewoon beton zoals het nu waarschijnlijk is.

Maar de vraag is nu, waar loop je tegen aan
Als tegels met voegen al niks is

Wil je comfort, of wat zijn voor jou duurzame en milieuvriendelijke soorten materialen?

Zand steen klei leem zijn het aller milieuvriendelijkst, en meest duurzaamste soorten van allemaal die er nu genoemd worden.

waar zit je aan te denken dan?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:39
Vuren of grenen vloerdelen, 100% natuurlijk, goede Co2 opslag en niet duur. (10-15 euro/m2)

[Voor 101% gewijzigd door Fable op 14-02-2020 09:16]

• FRANQ
@JT
Al eens bedacht dat je halve huis chemicaliën bevat?

Lijmen kitten PUR.

En wat dacht je van het schuimrubber in je bed bank en stoelen.
En plastic van je koelkast tv router computer telefoon.

Dat ene vloertje maakt dan ook niks meer uit.

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Circulair ga je de meeste impact maken als je vanuit duurzaamheidsoverwegingen een vloer wil leggen. Zeker als je de vloer lokaal kunt ophalen. Tweedehands laminaat raad ik af, het is vaak slecht netjes te leggen want goedkope klikrommel, of alsnog relatief duur.

Ik zou op zoek gaan naar een tweedehands houten vloer, daar is best wat van te krijgen op Marktplaats.

• FRANQ
Bedoelde het ook niet helemaal zo.
Maar misschien wist je niet van de uitdampende chemicaliën bij nieuwe bouwmaterialen.
En probeer je dat wel te vermijden bij je vloerkeuze.

Dan is gewoon de enige optie je portemonnee open trekken. Dan maar een paar keer vaker fietsen.

Laminaat pvc en dergelijke vind ik persoonlijk verschrikkelijk plastic. Vooral die kennissen die dan zo'n pvc vloer leggen en dan beweren dat je het verschil niet ziet met hout, gruwel van die neppe fotoprint matglans plastic zooi. (Marmoleum geeft me wellicht onterecht hetzelfde gevoel)

Ik ben meer van hout, ik vind dat een erg mooi materiaal.

Is stamp-leem met waslaag geen optie?

[Voor 17% gewijzigd door FRANQ op 13-02-2020 23:05]

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

JT schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:42:
Dat is misschien ook nog wel een optie.
(alle info hierna komt puur van online ook naar vloeren gekeken te hebben)
Je zou ook nog een vloercoating op dat beton kunnen aanbrengen; dan is het wat minder ruig en veel makkelijker schoon te houden/maken.
En blijkbaar kan je ook alleen egaline aanbrengen en dat als vloer zien, of daar dan weer zo'n coating of vloerverf op aanbrengen.

Als je het zelf wil/kan aanbrengen is dat zo te zien ook redelijk goedkoop (bij een online berekentool kwam ik op 430 euro voor 30m2 inclusief het benodigde gereedschap); de kostprijs van het laten leggen zit vooral in de manuren.
Het is natuurlijk discutabel in hoeverre die coating milieuvriendelijk is; maar doordat de absolute hoeveelheid materiaal heel beperkt is, is dat daardoor alsnog niet heel gek.

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True