Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• piddes
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 23-03 04:15
Ik ben opzoek naar iemand die mij wat tips wil geven over het eventueel upgraden van mijn oude PC
Videokaart / nieuw RAM/ DDR 3 of 4

Budget 700/900 euro

geen merkvoorkeuren

Huidige systeem
Moederbord: Gigabyte GA-Z77-DS3H
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.8GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8154MB RAM
Page File: 2209MB used, 7224MB available
DirectX Version: DirectX 11
Card name: NVIDIA GeForce GT 240
Drive: C:
Total Space: 238.1 GB
Model: Samsung SSD 840 Series ATA Device

.[/i]

Eigenlijk is mijn vraag in het kort kan ik hier nog een upgrade mee doen of is het beter om opnieuw te beginnen?....

Ik heb deze oude PC aan mn TV gehangen. 65 inch 4k.
Ik speel op het moment Anno1404 en dat gaat prima.
ik zou wel wat nieuwere games willen gaan spelen. dat is nu uit den boze.

Mijn vraag in het kort is..
Kan ik met een degelijke videokaart GTX 1660 super of KFA2 GeForce RTX 2060 Super
en een nieuwe set RAM 16 GB en 1600 mhz of hoger hier nog een leuk apparaat van maken of is dat zonde van de investering.

ik zag nl dit filmpje:

https://youtu.be/utWnjA4NzSA
en deze

https://youtu.be/D_Yt4vSZKVk

Beste antwoord (via piddes op 15-02-2020 08:02)

• Turismo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:10

Turismo

Me Grimlock

Dat is totale overkill, die rtx 2060 zal in meeste gevallen maar voor de helft benut worden.
Dit is een i3570k met een rtx 2060, je ziet hier heel goed cpu usage 100% en de gpu usage rond de 50 a 70%

Ik weet niet wat je precies in gedachte hebt, welke spellen heb je precies voor ogen? en was je van plan om later de rest van het systeem te upgraden om dan de videokaart mee te nemen, want dan is het nog wel te begrijpen.

Je zal met een GTX 1660 super namelijk exact dezelfde performance eruit gaan persen, gezien die eigenlijk al overkill is, maar prijs/technisch weer het interessantst is.

Werkbak

Alle reacties

• piddes
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 23-03 04:15
Bedank voor de reactie.
Nog een vraagje. Kan mijn systeem een rtx 2060 ten volle benutten. Of is het zonde om deze kaart in mijn huidige moederbord te prikken?
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True