Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• ChapDDR
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 03-08 14:52
Ik zoek een?
Een middenweg tussen een smartphone en dumbphone om smartphone gebruik te verminderen

Wat is je budget?
Maximaal €100, liefst minder omdat ik niet weet hoe het bevalt

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Minder tijd te besteden aan mijn smartphone en de constante prikkels die daarbij horen. Ik merk dat ik snel naar mijn telefoon grijp in bed en buitens huis omdat ik er zoveel dingen makkelijk mee kan doen. Denk aan youtuben, Redditen, impulsief browsen etc.

Overstappen naar een 'dommere' telefoon lijkt mij wel wat maar een echte dumbphone vind ik té extreem. Vanwege mijn sociale leven wil ik wel graag nog kunnen WhatsAppen en vanwege praktische redenen wil ik wel een internetbrowser hebben en Google Maps. Muziek afspelen lijkt mij ook wel chill. Dingen zoals Reddit, Youtube etc. liever niet. Een bank app (Nu ING maar toekomstig ASN/Triodos) en degelijke camera lijkt me ook niet verkeerd.

Ik maak ook veel gebruik van WebWhatsapp, ik weet niet of die sync werkt met dumbphones? Het zou fijn zijn als ik dat ook gewoon kan blijven gebruiken!

Wat heb je zelf al gevonden?
De Nokia 8810 en 2710 flip. De 8810 is te krijgen voor €55, de 2710 flip vanaf €95.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag wat advies willen krijgen welke dumbphone ik het beste zou kunnen kopen met mijn eisen. Misschien zijn er nog andere goede kandidaten naast de 8810 en 2710?

Daarnaast, vanwege het prijsverschil ben ik momenteel erg geneigd naar de 8810 maar ik heb ergens gelezen dat de 2710 significant beter is, met name ergonomisch maar ook qua rekenkracht. Zou iemand mij wat meer kunnen inlichten over de verschillen tussen de twee telefoons? Is de 2710 echt verre weg de superieure keuze of is de 8810 prima om het 'dumbphone' leven eens te proberen?

[Voor 4% gewijzigd door ChapDDR op 12-02-2020 18:48]

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True