Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alienware Aurora R9 met watergekoelde GPU

Pagina: 1
Acties:

• shotputty
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-05 09:58

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Beste allen,

voor mijn Alienware AW3420DW monitor ben ik op zoek naar een nieuwe gaming desktop. Aangezien ik iets bijpassends zocht kwam ik ook bij Alienware uit en in dit geval de Aurora R9.

Doel van het systeem?
Het maximale halen uit 3D shooters

Wat mag het systeem gaan kosten?
€3600 voor de desktop zonder accessoires

Heb ik nog bepaalde wensen?
Ik heb het liefste een systeem dat zo stil mogelijk is en minimaal 5 jaar goed functioneert, maar het uiterlijk speelt ook een rol. :o Ik ben niet van plan om iets over te klokken en hou graag de temperatuur van de CPU en de GPU zo laag mogelijk.

Ik heb inmiddels tientallen reviews gelezen en de grootste ergernis die ik tegenkom is dat het systeem klinkt als een vliegtuig dat opstijgt, precies waar ik niet op zit te wachten. Ik heb al gezien dat ze de CPU van waterkoeling hebben voorzien maar het grootste lawaai komt als ik het goed begrijp van de GPU.

Ik heb een chat met Dell gehad en ze geven zelf aan dat het geluid helemaal niet zo'n issue is maar ik denk dan 'wij van wc eend'... dus liever neem ik het zekere voor het onzekere.

Ik heb voor mezelf een aantal opties in gedachten maar weet niet goed wat de slimste beslissing is. In volgorde van wat mij de meest logische optie lijkt:

1) Ik koop de Aurora desktop met alle specs die ik wil maar kies als GPU de (goedkoopste) AMD Radeon™ RX 5700 8 GB GDDR6 met als doel om die direct na aankoop te verwisselen met een watergekoelde RTX 2080ti zoals bijvoorbeeld deze: Inno3D iChill GeForce RTX 2080 Ti of deze: Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Ti Xtreme Waterforce WB 11G (4 jaar garantie). De vraag is of dat zomaar kan, niet alleen qua ruimte maar ook qua voeding en bijvoorbeeld het slot op het moederbord. Het is al 20 jaar geleden dat ik componenten in een kast heb geprikt.

2) De Aurora met complete specs kopen en achteraf proberen om de GPU stil te krijgen. Hoeveel skills heb je hiervoor nodig of kan het gewoon niet?

3) Ik koop geen Aurora maar een kant en klare 'stille gaming pc'. Hoewel ik er nog geen heb gevonden met de RTX 2080ti er in.

4) Ik stel zelf alles samen met losse onderdelen.

5) Iets waar ik nog niet aan heb gedacht. Wellicht hebben jullie een veel slimmer idee?

Hopend op jullie ervaren input! _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door shotputty op 12-02-2020 13:07]

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True