Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Render slave

Pagina: 1
Acties:

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Het is fijn om dit soort dingen zakelijk te kopen, omdat je ook afspraken kan maken rondom downtime. En laten we wel zijn: dit soort systemen zakelijk gebruiken, betekend dat je al heel snel niet alleen in 'benchmark/euro' land leeft maar ook 'wat is een minuut renderen aan kosten'. Dit is overigens ironisch genoeg ook de wereld waar absurde CPU's zoals de recente 64/128thread Threadripper (ik wil m'n kat zo noemen...) machines werkelijk inzetbaar zijn, hoewel dit helaas ook de wereld is waar je dan hoort: "maar 128GB ram is dan niet meer genoeg". Waardoor Epyc ineens een goede use-case heeft.

Dat gesteld hebbende, voor een startende studio is de zekerheid natuurlijk belangrijk, maar groei ook. En hoewel het AM4 systeem snel is, is het gelijk het snelste op het platform (én heeft het een PCI-lane grens die eigenlijk al in gebruik is). Niet het allerergste, ik gok zo dat er op termijn ook wel een netwerk connectie van ~10gbit naar een stevige NAS gaat oid, maar goed.

Dat gesteld hebbende: hoewel nvme zeker SEQUENTIAL performance winst bied, denk ik dat S-ATA zeker nog een tijd goed is, en er zijn een hoop slechte NVME drives (die goed benchmarken maar niet goed in werk zijn...). Op het gebied random ontlopen S-ATA en NVME elkaar niet eens zo absurd, zeker bij deze flows.

Ik zal persoonlijk, echter, met dit alles in het achterhoofd, toch de threadripper aanraden:
* Sneller = minder tijd = meer geproef/test & minder tijd nodig per project
* Uitbreidbaar = je kan met dezelfde machine in ieder geval tot desnoods 64 cores/128 threads
* PCI-E voordeel: 72 lanes tegenover 24, je zal een hele bulk storage en een supersnelle netwerkkaart hier in kwijtkunnen of... mocht het toch zo ver komen: een hele rits aan GPU's.
* Zakelijk platform by design

Ik moet bekennen dat ik de €600 best schappelijk vind, vooral als er ook een SLA bij zit waardoor je feitelijk kan afdekken dat je studio niet spontaan stil ligt als er iets mis gaat. Marges zijn potentiëel flinterdun in die sector!
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True