Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Eerste computer build! Weinig kennis.

Pagina: 1
Acties:

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 25-05 10:54
reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2020

Stop er de Ryzen 3600 in en je kan bestellen...

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 25-05 10:54
nee dat heeft niks met elkaar te maken

• nAffie
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 02-06 18:12
Ik zou een tientje of 2 meer uitgeven aan een SSD met TLC ipv QLC nand geheugen. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: PNY XLR8 CS3030 1TB of pricewatch: XPG SX8200 Pro 1TB

meh.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23:31
8 GB RAM is inderdaad erg weinig. Zonde om in een nieuwe pc te steken. Leuk dat je het nog hebt liggen maar koop het niet.

• HuisRocker
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 02-06 23:30
Laarsr074 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:40:
Waterkoeling voor de cpu lijkt mij beter dan luchtventilatie.
Dan mag je er ook bij vertellen waarom...
Een Ryzen 3600 heeft absoluut geen waterkoeling nodig, iedere kwalitatief goede +/- €30,- luchtkoeler is meer dan zat (in combinatie met een enigszins redelijke ventilatie van je behuizing uiteraard).
Kijk, als je nou zegt "maar waterkoeling is in mijn ogen zoveel mooier, dat mag van mij wat extra kosten" dan is dat prima, maar zeg dat dan. ;)

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:35

Kuusje

🤓🕹🎮📱🖥

Als je voor het eerst een systeem samen stelt, dan zou mijn advies zijn - houd het simpel.
Met waterkoeling maak je dingen (in mijn optiek) onnodig duurder en complexer. Als je bij je eerste build meteen wil gaan overclocken en/of benchmarken dan maak je het jezelf moeilijk. Ook loop je het risico op problemen (duh) waardoor je misschien een hekel krijgt aan hetgeen een toffe (maar dure :P) hobby kan zijn.
Ik zou zeggen - ga niet het wiel uitvinden (zoals @Inrage al vermeldde). Pak een bestaande build, stel daar vragen over, lees veul, veul topics en ga dan (een paar jaar later) zelf een systeem samenstellen. In ieder geval veel succes én veel plezier met het samenstellen van je systeem! :)

Edit: Kijk ook eens bij V&A. 2e hands voedingen kosten geen kont :P

[Voor 11% gewijzigd door Kuusje op 11-02-2020 18:41]

• Ndrenth
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 02-06 00:53
Je zou kunnen overwegen om voor de 5700 XT GPU te gaan, ipv de 5700. Je zit nu rond de 978 eur, dus nog ~120eur onder je budget. Voor een prijs rond de 440/450 koop je een prima 5700 XT, wat denk ik een goede investering is op de lange termijn.

Edit:
Ik zie dat de prijs van je RAM geheugen naar 0EUR is gevallen, dat verklaard wellicht dat je ineens extra ruimte in je budget over hebt. Mijn suggestie van hierboven is dan niet zo relevant meer denk ik. Wel moet je even kijken of je je uitgekozen RAM nog wel kunt kopen.

[Voor 36% gewijzigd door Ndrenth op 11-02-2020 20:21]

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:21
Die is nog weer veel duurder...

Is deze niet prima? pricewatch: MSI B450M Mortar Max
Of deze? pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
(meer/duurder dan die laatste lijkt me voor bijna niemand nodig, daar zit 'alles' op)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True