Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• GoeiedagEem
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 18:12
Ik zoek een?
Een "nieuwe" tweedehands videokaart om Red Dead Redemption 2 op Full HD op high / ultra te kunnen spelen. Ik heb mijn (IIyama zakelijke) TN monitor geupgrade naar een 23,8 inch FHD IPS gaming scherm van AOC, hierdoor is de beeldkwaliteit aanmerkelijk mooier geworden, maar ik blijf haperingen en framedrops ervaren, ook al heb ik nu FreeSync.

Wat is je budget?
Max 200 euro voor een tweedehands kaart.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe geen voorkeur, echter heb ik nu een AMD kaart waarbij FreeSync actief is in combinatie met het AOC scherm. Deze ondersteunt helaas geen (of heel beperkt) G-Sync van nVidia.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Intel Core i5-6600K Boxed i.c.m. Noctua NH-U9B SE2
Gigabyte GA-Z170X-UD3
XFX Radeon RX 480 XXX Edition 8GB
Corsair Carbide 300R
16 GB dual channel geheugen
Corsair Builder CX500 Bronze

Alle hulp is meer dan welkom, ik ben totaal niet thuis in alle types videokaarten en ik weet niet precies wat ik nu moet hebben om een goede FPS ervaring op FHD te verkrijgen. De RX480 voldoet voor de rest (vooral GTA Online) nog prima, maar ik begin nu te merken dat het een kaartje uit 2015 / 2016 is nu ik RDR2 behoorlijk veel speel. Vooral in de drukke gebieden veel stuttering en haperingen.

Alle reacties

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True