Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ik zoek een upgrade voor mijn folding-rig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tjabbe156
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 28-02 01:26
Ik ben na lange tijd weer in de wereld van het folden gedoken. Uit 'oude' onderdelen heb ik een systeem gebouwd, wat de afgelopen twee weken vrolijk punten heeft staan verzamelen voor folding@home.

Het systeem bestaat uit:
CPU: 2500K
MEM: 16GB DDR3
GPU: HD7950
SSD: 120GB

Na het uitpluizen van diverse fora, kwam ik tot de conclusie dat de GPU mogelijk niet het meest efficiënte onderdeel van de setup is. Nu ben ik benieuwd wat, in de bestaande setup, een wijze GPU upgrade is.

Beste antwoord (via Tjabbe156 op 17-02-2020 11:16)

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 03-06 21:24

Damic

Afwezig soms

Je moet eignelijk zien naar wat Folding effectief gebruikt, want er was ergens iets waarmee heel oude kaarten beter zijn want meer FP-units aanboord

Anayway: https://docs.google.com/s...iZ8U2bf0/pub?output=html#

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Alle reacties

• Tjabbe156
Tim,

Thanks voor de reply. Ik zag idd dat jij aardig wat punten sprokkelt wanneer je ze even aanzet 😄
Ik denk dat ik op zoek ga naar een 'goedkope' 1060 0f 1070. Maar zo snel in de prijsvergelijker nog niks gevonden wat als 'goedkoop' door kan. Ik ga eens op zoek naar het PPD van een 1660 of een 1650, misschien dat wat is. Ik had een upgrade van zo'n €200 - €250 in gedachte, aangezien de rig puur en alleen voor het folden is en ik zelf weinig gebaat ben bij een super dikke gaming card, niet in mn gaming pc.

• Tjabbe156
Damic,

Die link is erg nuttig, thanks!
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True