Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

CPU-Upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Homp
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 25-05 19:16
Ik zoek een?

CPU. Ik speel veel Cities: Skylines, een CPU intensieve game.Tijdens het gamen zet ik graag picture in picture Netflix op. Nu merk ik dat ik lekker in mijn stad van 100k+ zit, met een aantal mods/assets (niet uitzonderlijk veel). Echter, de framrate dropt flink naar 10FPS. Bij de analyse middels CPU-Z zit de CPU op volle 100%. GPU en RAM niet, gelukkig.

Om die reden zou ik graag de CPU (nu: I5-7500) willen vervangen. Omdat ik op 1080p game, en andere games prima draaien, hoef ik op dit moment nog geen upgrade voor GPU en RAM (zie profiel en onder). Daarnaast, omdat die componenten niet vervangen hoeven te worden, zou ik ook graag bij hetzelfde moederbord blijven, wat betekent dat ik eigenlijk 'vast zit' aan een Intel CPU, tenzij het natuurlijk verstandiger/toekomstgerichter is om te investeren in bijvoorbeeld AMD Processor (ook gelet op het 'multitasken' als je pip netflix kijken zo kunt noemen). Dan zal het moederbord vervangen moeten worden.

Gezien het MoBo, kan - en zal ik ook niet gaan - overclocken.

NB het lijkt alsof ik sowieso naar een nieuw MoBo moet kijken als ik de CPU significant een boost wil geven..?

Wat is je budget?

Dat is variabel, afhankelijk van 'wat er nodig is/handig is om weer verder te kunnen'. Ook in verband met de overweging moederbord wel/niet vervangen.Ik denk met €350,- echt een heel eind te komen, en redelijk toekomstproof te zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Nee, geen specifiek merk. Echter, moederbord betreft B250 PC Mate met 1151 processor socket, voor Intel CPU.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Systeem staat in mijn profiel kort gezegd:

B250 PC Mate
RX 580 8gyg
I5-7500
16g Ram

Gelet op het bovenstaande, zit ik te kijken, en vrezend dat een upgrade van mijn CPU op het huidige MoBo, weinig uithaalt, dan zou AMD Ryzen 7 3700x een optie zijn, met een nieuw MoBo?

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True