Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

6800k upgrade. ga je dit merken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 03:00
Ik heb een 6800k processor met 32 gb ram etc. Paar jaar oud en draait OC 6 cores op 4Ghz.

Ga ik het merken als ik CPU ga upgraden? Dus met games maar ook met normaal gebruik (visual studio en andere development stuff)?

Verder een 2080ti en overdreven duur moederbord (Asus Rog V10 Gamers edition, toen 600 euro)..

Neem aan dat het niet enorm uitmaakt maar toch ff check.

Alle reacties

• TweakerVincent
PilatuS schreef op zondag 2 februari 2020 @ 00:35:
Even een voorbeeld van een benchmark waar je er nog een paar van kan vinden voor verschillende situaties:

[Afbeelding]

Even kijken waar je CPU zich ongeveer bevind en wat je precies gaat doen qua applicaties.
Mijn CPU staat niet in jouw vb. ik vond net deze link waar het lijkt dat het niks uitmaakt (4%) https://pc-builds.com/cal...rce_RTX_2080_Ti/0IV12npm/

Is dat correct?

• TweakerVincent
Cyriel85 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 00:53:
Ligt er dus vooral aan wat je doet. Ga je op 4k max gamen, dan gaat je gpu bottleneck en is het niet de moeite. Wil je op 1080p 300fps halen is je cpu de bottleneck en kan het helpsn
Dat dacht ik ook idd. Ik game op 3440 EN 4k. Niet de moeite dus. Maar voor normaal gebruik kan het mss wel de moeite waard zijn?

• TweakerVincent
Cyriel85 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 01:19:
Als normaal gebruik internet en filmpjes kijken is niet.
Als je veel video bewerkt, veel programma's gelijkdraait of andere cpu zware taken doet kan het helpen.
Visual studio (.NET development)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True