Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

6800k upgrade. ga je dit merken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 03:00
Ik heb een 6800k processor met 32 gb ram etc. Paar jaar oud en draait OC 6 cores op 4Ghz.

Ga ik het merken als ik CPU ga upgraden? Dus met games maar ook met normaal gebruik (visual studio en andere development stuff)?

Verder een 2080ti en overdreven duur moederbord (Asus Rog V10 Gamers edition, toen 600 euro)..

Neem aan dat het niet enorm uitmaakt maar toch ff check.

Alle reacties

• ChromeBallz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-05 15:17
Deze GamersNexus video is misschien relevant.

Verder zie ik in de info van de 6800k wel wat interessante dingen staan.

De TDP van 140w is niet mals, zeker als je de OC nog erbij moet tellen. Een Ryzen 3600 heeft hogere base en turbo clocks (maar overclockt wel weer niet) met 65w TDP.

De 6800k met een OC zit op een vergelijkbaar niveau als een stock 3600, maar daarvoor wordt de CPU een stuk heter en gebruikt meer stroom.

Dat gezegd hebbende zal een upgrade, als het stroomverbruik en de hitteproductie jou niet storen, voor jou eigenlijk niets doen wat betreft gaming.

Voor non-gaming gerelateerde zaken zou een upgrade wel nut hebben, maar dan betaal je wel de hoofdprijs (minimaal een 9900k of 3900x tonen in dat geval een duidelijk merkbaar verschil).

[Voor 5% gewijzigd door ChromeBallz op 02-02-2020 03:32]

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

• falconhunter
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18:40
Kort gezegt? Nee.
Doe wat leuks met het geld.

• ArranChace
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18:48
Ik werk veel met AutoCad/3DS, en een upgrade gedaan van een 6800 vaan een Ryzen 3900x, daar de winst is hiermee enorm, en versla zelfs instapmodellen threadrippers ermee, en alleen de XEONS en de 16+ core CPU's komen horen uit, maar betaal je ook de hoofdprijs voor.

Voor dit is een 3900/3950 echt wat je wil hebben, maar voor gaming zijn ze op dit moment echt puur overkill, en kon met mijn ouwe 6800 met een 1080ti Prima tot op 2k alle games spelen. Voor gamen was deze upgrade totaal overbodig.

Wellicht het met 4k minder zou worden, maar daar heb ik geen ervaring mee, maar van vrienden die recent van 1080 naar 2080 zijn gegaan, vinden hun de preformance winsten maar "Meh" in verhouding wat de kaarten kosten weer.

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True