Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ebay Koper pleegt fraude

Pagina: 1
Acties:

• 571Pro
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 27-05 20:10
Recentelijk verkocht ik een set achterlichten op eBay.

Deze persoon bood eerst serieus onder de vraag prijs. Waarbij ik bij zijn 3de bod ben toegehapt.
Dit was rond nieuwjaars periode.

Ineens wou deze koper de aankoop annuleren wegens hij dit niet kan plaatsen op zijn wagen en de dealership hem afraad dit te doen.
Helaas was het pakket al de post op en kunnen we dit dus ook niet zomaar annuleren (met bijgevoegde verzendingscode).
Gaf ik hem dit mee en ook dat de lichten wel passen mits hij een kleine ombouw moet doen van zijn bekabeling.

Geeft de koper aan ik geen eerlijke zaken doe met hem en hij het item wanneer het toekomt terug zal sturen.
In tussen tijd de koper eens opgezocht en deze is wel degelijk van plan deze lichten te plaatsen en had vermoedelijk op meerdere sets geboden.

Soit. Eenmaal de lichten aangekomen maakt de koper een dispute met foto's niet de lichten in het pakket zaten zoals beschreven. Maar 1 achterlicht van een ander model en een spiegel.
Hij had een paar foto's toegevoegd met inderdaad ons pakket leegehaald en die 2 items erin gelegd.
En moet ik een return of refund doen naar hem toe.

eBay gecontacteerd van deze frauduleuze praktijken zeggen zij doodleuk wij toch best het pakket terug aanvaarden en een refund doen? Dus zijn wij de lichten kwijt en het geld...
Zelfs het gewicht 5,44Kg indiceert zijn verhaal niet klopt en zijn prive bericht sprak ook al boekdelen dat hij dit van plan was.

Welke stappen kan ik verder ondergaan? Paypal heeft het bedrag al gereserveerd en zegt dit een geschil is dat moet opgelost worden met eBay.

• 571Pro
Hackus schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:41:
@571Pro Als jij geen bewijs kunt overleggen van wat je werkelijk hebt gestuurd, sta je er slecht voor.
(raad ook altijd aan een video te maken van wat je inpakt, en het inpakken zelf.) Dit soort is altijd een risico bij verkopen.
Foto's waren er gemaakt van het pakket en van de inhoud. De foto's de koper aantoont zijn praktisch ook niet mogelijk of alles ligt te rammelen in de doos. 1 kleine achterlicht en een spiegel zijn totaal niet in omvang als de 4 achterlichten die zijn verstuurd.

Het item stond ook al op 2dehands. eBay werd er naast ook gekozen vanwege de grotere markt waaraan verkocht kan worden en op de 10-15 tal items die ik er al op heb verkocht had ik geen problemen tot nu.

• 571Pro
GlowMouse schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:43:
Als je hard kunt maken dat hij de boel flest, kun je hem ook zelf aansprakelijk stellen voor de schade. Woont hij in Nederland? Heb je een rechtsbijstandsverzekering?
Griekenland helaas. Maar ik moest wel douane papieren invullen met de vermelding wat erin zat. onmogelijk haalde de koper aan want hij is binnen EU. Maar toch moesten die ingevuld worden, ik vermoed omdat het geen shengen betreft. En hierin moeten we toch ook specifieren wat de inhoud is.

In message dat eBay overigens ook kan inkijken zij deze dat hij het hoe dan ook zal terug ging leveren.
Dan is dit in mijn mening ook de taak van eBay om hieraan gevolg te geven. Wat ik ook aanhaalde bij de escalatie naar dispute net als het gewicht.

Rechtsbijstand heb ik normaal wel. Maar deze zullen op moment nog weinig kunnen doen vrees ik.

• 571Pro
Automark schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 23:07:
Om hoeveel geld gaat het? Laat hem het pakket maar terugsturen. Dan zal daar ook een gewicht op staan.
Heeft eBay NL een tel nummer? Ik doe veel via eBay, ES, en als er iets is, bel ik, dat werkt tien x beter dan via die formulieren
Over €313.
Het pakket terug nemen. En dan met een of andere achterlicht en een spiegel te zitten...

eBay neemt het voorlopig nog in beraad, het geschil is geblokkeerd tot dat de koper meer bewijs aanlevert.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True