Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aanschaf flitser voor foto's bij feesten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• zoveelprikkels
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 23-05 10:13
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over de aanschaf van een flitser voor onze studievereniging. Ik ben daar namelijk penningmeester en onze fotografiecommissie (welke ook foto's maakt op feesten) hebben een aanvraag ingediend tot de eenmalige aanschaf een externe flitser. Het bevatte een heel lijstje met voordelen die een flitser zou opleveren, met als hoofdpunt dat de foto's er mooier uit zouden komen te zien.

Nu vind ik de foto's er al mooi uit zien maar zeggen een paar bestuursgenootjes dat ze het met de fotografiecommissie eens zijn. Mijn vraag aan jullie: is het het waard om geld te steken in zo'n flitser?

Alvast bedankt :)

Beste antwoord (via zoveelprikkels op 03-02-2020 16:35)

• the mod man
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 17:41

the mod man

iets van beeldmaker

Als 8 jaar ervaringsdeskundige in de wereld van de evenementen fotografie (erg veel feestjes) kan ik zeggen ja dat is het waard. Ik werk al 8 jaar professioneel op allerlei feesten partijen en evenementen.

Stel dat iemand dat ding ook buiten de vereniging om gaat gebruiken kan die er nog geld mee verdienen ook.

Nu weet ik natuurlijk niet het budget noch het merk van de camera maar zorg er in ieder geval voor dat de flitser TTL ondersteund. Een beetje bier kan een merk eigen flitser vaak wel hebben. Zelf in 8 jaar tijd maar 1 flitser verloren aan vocht schade. De meeste gaan kapot bij het bevestigingspunt tussen camera en flitser.

vochtschade was op neonsplash waarbij er met waterverf word gekliederd, gegooid, gesproeid en geschoten

I can't wait to shoot!

Alle reacties

• zoveelprikkels
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Iedereen klinkt er positief over. De flitser die ze willen bestellen is een Yongnuo 560 III; goedkoop, maar ik heb ze ook verteld dat ik er niet veel geld aan wil uitgeven i.v.m. het feit we al met een minbegroting zitten 😅. Is het het nog steeds waard?

• zoveelprikkels
iichel schreef op maandag 3 februari 2020 @ 17:16:
Da's een hele prima flitser :) Heeft alleen geen TTL/ETTL dus je moet wel handmatig instellen zo te zien. Dus dat houdt in, veel lezen over hoe je goed flitst.
Thanks iichel! Weet je toevallig of er flitsers zijn in die prijsklasse die wel TTL/ETTL hebben?
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True