Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Duo monitor hulp grafisch ontwerp

Pagina: 1
Acties:

• Fietnetje
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 26-05 21:15
Hoi Tweakers leden,

Nu dat ik mijn PC heb samengesteld:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 495,-€ 495,-
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 244,50€ 244,50
1BehuizingenFractal Design Define S€ 74,90€ 74,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 137,90€ 137,90
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 104,90€ 104,90
1Solid state drivesCorsair Force MP510 1,92TB€ 297,-€ 297,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.543,15

Nu begint de volgende zoektocht 2 monitoren die naast elkaar komen te staan. Ik heb 2 monitoren nodig ivm mijn werk, webdesign en grafische vormgeving.

Ik dacht eerst aan een 32inch curved widescreen, gezien in de winkel en als je "maar" een 17,3inch laptop gewend bent is dat natuurlijk een verademing. Maar volgens mij voor het praktische is een duo monitor (niet curved) toch iets handiger werken omdat ik nogal wat tabladen/vensters open heb staan iedere keer.

Wat ik zoek is het volgende:

- 2x monitor van ong 27inch (iets kleiner mag ook als de specs beter zijn)
- QHD/4K zou mooi zijn, is geen must
- Refresh rate weet ik niet, ik speel bijna geen games (paar keer per jaar), maar mocht ik dit meer gaan doen dan een gemiddelde refresh rate van?
- PLS/IPS scherm ivm kleur echtheid?
- Budget ongeveer € 600,- voor 2 monitoren)

Zijn er mensen die mij verder kunnen helpen? Ik weet niet waar ik naar moet kijken/overwegen.

Bedankt :)

• Fietnetje

• Fietnetje
Is er nu niemand die advies kan geven?

• Fietnetje
@ShitHappens Duidelijk uitleg bedankt. Ik ga iig zeker voor deze opstelling:

- 2x monitor van ong 27inch (iets kleiner mag ook als de specs beter zijn)
- QHD/4K zou mooi zijn, is geen must
- Refresh rate weet ik niet, ik speel bijna geen games (paar keer per jaar), maar mocht ik dit meer gaan doen dan een gemiddelde refresh rate van?
- PLS/IPS scherm ivm kleur echtheid?
- Budget ongeveer € 600,- voor 2 monitoren)

Bureau moet ik ook nog kopen dus deze zal lang/breed genoeg worden. De Dell monitoren komen erg in de buurt van wat ik zoek, alleen zou QHD wel fijn zijn. Ik ga eens zoeken.

• Fietnetje
Dit is de lijst waar ik uiteindelijk mijn filters op heb toegepast:

https://tweakers.net/cate...tT5yjVJ9V8UYWMbzAtKNbz3Hw

• Fietnetje
@Uszka De specs/reviews zijn niet de punten die mij aanspreken. Ik denk dat ik aan een QHD genoeg heb.

• Fietnetje
De wensen zijn weer veranderd. Zojuist bij de Mediamarkt geweest om te kijken naar wat monitoren, ik ga toch voor een 32/34 inch widescreen. IPS is dus wel een must bij webdesign begrijp ik? Dit zijn de monitoren waarop ik heb gefilterd:

categorie: Monitoren

Kan iemand mij hier verder nog advies over geven?

• Fietnetje
Ok, ik ben er nog niet over uit :(

Gaming: Hiervoor is een VA monitor het meest geschikt? Gamen doe ik bijna niet, maar als ik zo af en toe eens een game speel dan wil ik dit wel op een monitor doen die niet "houterig" beeld vertoond, dus de refresh rate speelt hier een rol in?

Webdesign: Doe ik enkel om onze eigen webwinkel te bouwen/ontwerpen/bijhouden, daarvoor zou een IPS monitor het meest geschikt zijn? Maar omdat ik enkel onze eigen webwinkel "design" is het dat dan waard om voor een "duur"IPS monitor te gaan?

Drukwerk: (flyers ontwerpen e.d.) Dit doe ik weleens voor de hobby (meeste voor onze eigen webwinkel) en bijna nooit voor andere mensen. Zelfde vraag dus: is het dat waar om dan voor een "duur"IPS monitor te gaan?

Omdat ik zo af en toe is game wil ik graag gaan voor een 34inch monitor ipv bijvoorbeeld 2 27inch monitoren langs elkaar (omdat je dan de rand van de 2 monitoren in beeld hebt) Nu heb ik gelezen als je iets ontwerpt (bv in Photoshop) dat je dan last hebt van de kromming in het scherm (als ik voor een curved monitor ga) en dat je zo vertekende lijnen krijgt, klopt dit?

Mijn vragen in het kort:
- Is een duurder IPS scherm met mijn situatie wel de juiste keuze?
- Ga ik dan voor een curved of een flat monitor?
- Of is een VA monitor voldoende?
- Resolutie voor gaming/design/ontwerp is dan 3440x1440 de juiste keuze?
- Belangrijk vind ik dat ik "snel 2á3 tabbladen langs elkaar kan plaatsen zonder dat ik moet gaan schalen, passen of meten.

Wie kan mij de laatste "schop" in de juiste richting geven? Nogmaals bedankt :)

• Fietnetje
@dennisdennis12 Ik denk dat ik voor 2 van deze monitoren ga, is dit iets?

pricewatch: LG 27UL650-W Zwart

• Fietnetje
@dennisdennis12 Ok, welke monitoren in ong dezelfde prijsklasse voldoen hier wel aan? Ik snap hier zelf niets, zou je mij op weg willen helpen?

• Fietnetje
dennisdennis12 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:16:
Als je een monitor wilt gebruiken voor softproofing (het controleren van de kleuren voorafgaand aan het drukken d.m.v. kleurprofielen) dan kom je in een andere prijsklasse. Ik weet niet hoe belangrijk dit voor jou is?
Nou drukwerk is enkel zo af en toe een flyer voor onze webwinkel, verder niet meer eigenlijk

Voor gewoon web development e.d. is dit scherm naar mijn mening ruim voldoende, daarbij is perfecte kleurweergave naar mijn mening minder cruciaal, omdat 98% van de gebruikers ook geen perfect gekalibreerd scherm heeft.
Ok dan zit ik met dit scherm dus goed?

• Fietnetje
@dennisdennis12 Ok, bedankt voor de informatie, het worden idd 2 van deze schermen. Ik wilde eerst voor een 34inch ultrawide gaan maar 2 schermen lijkt mij het meest logisch met het "werk" wat ik verricht.

• Fietnetje
@prutser001 Waar ga je voor? 4K of QHD?

• Fietnetje
@prutser001 Voor welke 2 monitoren ga je?

• Fietnetje
@prutser001 Ok, ik twijfel nog over 2 4K monitoren 28inch of QHD, maar dit kan ik denk ik beter in de winkel vergelijken?

• Fietnetje
@Kuusje Bedankt voor je informatie :)

Printwerk Doe ik niet zoveel, puur alleen voor onze eigen webwinkel (dus af en toe een nieuwe flyer,visitekaartje oid) Ok, daar zou ik idd de Datacolor SpyderX Studio voor aan kunnen schaffen. Krenten op een monitor, nee liever niet maar ik ga niet een monitor kopen van € 2000,- als het kon wel natuurlijk :9 wat een geil ding haha.

De keuze voor 2 28 inch IPS 4K monitoren is er puur voor dat ik:

Webshop onderhoud pleeg (dus meerdere tabbladen langs elkaar wil hebben)
Drukwerk zo af en toe doe
Photoshop
Af en toe game (dit is echt bijna nooit haha, maar als ik game wil ik wel goed kunnen gamen)

De monitoren moeten dan het liefst ook een dunnen rand hebben zodat je het minst ziet van de rand..

Ah en die processor koeler, voor die 5 tientjes ga ik het risico niet nemen toch?

• Fietnetje
@Uszka De voet maakt niets uit voor mij omdat ik de 2 monitoren toch ga ophangen aan de pricewatch: Newstar FPMA-D550DBLACK

Die Asus heeft ook dunne randen klopt dit?

• Fietnetje
@Uszka Na zoveel berichten weet ik niet meer waar ik voor moet kiezen haha. Duidelijk is voor mij iig dat ik 2 monitoren van 28inch wil, die ik ga "ophangen" aan een standaard. De enigste twijfel die ik nog heb is of ik voor QHD ga, of voor 4K.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True