Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Topicstarter
Binnenkort ga ik mijn huidige werkgever verlaten. Ik heb een cursus gedaan waar ik een studieovereenkomst voor heb moeten tekenen met hierin een amortisatieregeling (elke maand wordt de schuld kleiner met bedrag x). Hier staat nog een restbedrag van open omdat ik eerder vertrek dan dat deze schuld is 'afbetaald'.

Bij de nieuwe werkgever zijn ze zo vriendelijk om deze schuld over te nemen in dezelfde regeling (niet kwijtschelden). Nieuwe werkgever geeft aan, dat oude werkgever een factuur met hierop het restbedrag kan sturen. Oude werkgever ziet dit echter niet zitten en geeft aan niks van doen te hebben met nieuwe werkgever, maar dat de schuld iets is tussen ons twee en wil dat ik het voorschiet. De nieuwe werkgever geeft aan dat dat ook een optie is en dat ik het dan weer kan declareren.

Wat is hierin gebruikelijk?

ThinkPad wijzigde deze reactie 13-01-2020 23:17 (11%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

Topicstarter
TerrorSource schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:16:
[...]
Hoe is jouw huidige werkgever van plan deze "schuld" bij jouw de innen zonder factuur? wegstrepen tegen je salaris?
Dit was hun plan inderdaad, maar het lijkt mij netter om het op onderstaande manier op te lossen:
DukeBox schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:24:
Ik geef bij voortijdig uitdiensttreding gewoon een factuur mee met het restbedrag. Deze mag de werknemer of zijn/haar(/het) nieuwe werkgever dan betalen. Dat werkt in alle gevallen het makkelijkst en zo heeft iedereen zijn eigen benodigde papier winkel.
Ik denk dat ik het inderdaad maar op deze manier regel. Waar het bedrag vandaan komt zou immers niet uit moeten maken.

ThinkPad wijzigde deze reactie 14-01-2020 07:52 (26%)

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

Topicstarter
Falcon schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:28:
Is dit puur een netto verhaal of betaal je normaal gesproken maandelijks een bruto bedrag (belastingvoordeel)?
Dat is niet hoe de regeling werkt, werkgever heeft de studie betaald, elke maand wordt de restschuld met x bedrag kleiner. Vertrek ik eerder dan dat de schuld is 'afbetaald' dan moet ik het openstaande restbedrag betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

Topicstarter
Werkgever lijkt nu toch wat in te binden en is bereid om factuur naar nieuwe werkgever te sturen :)
Wel met een betalingstermijn van 14 dagen wat ik een beetje aan de krappe kant vind (nieuwe werkgever is een grote organisatie dus kan mij voorstellen dat 14 dagen aan de krappe kant is).

En klopt het dat ze factuur incl. BTW opmaken? Hij geeft aan hier niet onderuit te kunnen gezien ze de BTW betaald hebben.

ThinkPad wijzigde deze reactie 15-01-2020 08:27 (18%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True