Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe TV besteld, defect geleverd.

Pagina: 1
Acties:

• Panzer_V
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:54

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Ik denk dat je het jezelf nodeloos ingewikkeld hebt gemaakt door order 2 er bij te doen.

Persoonlijk had ik direct de koop ontbonden via WKOA, product retour en bij webshop 2 een nieuwe bestelling plaatsen.

Je kunt ook prima tv kijken via je iPad of gewoon effe tijdje zonder tv. Bordspelletjes met Kerst is ook heel leuk!

Ik ga er effe vanuit dat je het geld van order 2 retour hebt. Dan blijft er niet veel over dat de reparatie van order 1 door LG af te wachten.....

ps. Hoever zitten jullie van je tv af? 75 inch.... 8)7 8)7 8)7

[Voor 6% gewijzigd door Panzer_V op 13-01-2020 14:58]

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Kunnen de eigen ervaringen achterwege blijven? Die voegen niets toe en helpen TS niet verder met zijn probleem.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 00:17
Eix schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:46:
[...]

Na een maand gedoe is het helemaal niet zo gek om daar eens naar te kijken, toch? Ik stel bovendien niet voor om ze gelijk 'er op te zetten', ik stel enkel de vraag of een verzekering betrokken kan worden. Teneinde een betere inschatting te krijgen van de opties in deze situatie.

Temeer omdat menig rechtsbijstand of aankoopverzekering in de voorwaarden heeft staan dat je hen tijdig verwittigd over een (dreigend) conflict. Dat betekend niet dat je gelijk ook met gestrekt been in de wedstrijd moet gaan zitten. En dan nog: waarom zou het door een verzekering 'onnodig lang' duren?
3'5 weken. Waarbij er feestdagen zaten. En een dreigend conflict? Tot nu zie ik geen dreigin tot conflict omdat er blijkbaar vorige week donderdag nog contect is geweest met de winkel en een plen van aanpak is gemaakt. ja het duurt wat langer dan noodzakkelijk is. Maar door nu bv een brief door rechtsbijstand te laten sturen. Gaat de winkel echt niet sneller werken. Eerder tragen. Omdat de winkel dan alleen via de rechtbijstand comuniceert. En dus weer een extra schakel toevoegt.

Er wordt veel te vaak veel te hoog van de torens geblazen op Tweakers.

• scorched
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-05 14:55

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
Webshop X is geen CB :)

Verder helemaal met je eens.

edit: aanvulling

[Voor 53% gewijzigd door scorched op 14-01-2020 09:31]

• Dimens
  • Laatst online: 00:46
paQ schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:29:
Tuurlijk kun je stellen bij de TS "ja.. jammer man... je hebt gewoon pech gehad"
Dat is ook wel zo, maar dat moet de verkoper dan maar gewoon naar behoren oplossen ipv de klant verder in de penarie te steken. De 'pech' behoort hier gedragen te worden door de verkoper, niet de klant.
Voor mij zijn dit soort ervaringen met een webwinkel een goede reden om toch maar van de aankoop af te zien. Als de webwinkel aan het begin van de aankoop - nog voordat een product goed werkend is gezien - al laat merken dat de consument de dupe moet zijn voor fouten waar de webwinkel de verantwoordelijkheid voor draagt, dan heb ik er weinig vertrouwen in dat eventueel toekomstige contacten wel goed gaan verlopen. Helemaal als er vermoedens bestaan dat het ontvangen goed ook nog eens niet nieuw blijkt te zijn en ze deze willen repareren in plaats van omruilen.
Dan maar ontbinden en een andere verkoper de koop gunnen.

Wat dat betreft zit TS in een gunstige positie. De televisies zijn immers terug bij de verkoper, waardoor er geen zorgen over transport zijn. Ik zou dus zeker ontbinden als ik de TS zou zijn.

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:09
scorched schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:59:
Ik denk dat ik best sterk sta, ik heb gebruik gemaakt van Klarna (dit doe ik doorgaans bij webshops die ik niet ken / geen ervaring mee heb), beide factureren staan op pauze ivm defect / retour en ik heb hier (omdat ik er op heb aangedrongen bij de koeriers) keurig 2 afhaalbewijzen liggen dat ze de toestellen mee retour hebben genomen.

Afijn, ze hebben tot morgen gekregen en donderdag is de laaste dag dat ik zonder probleem moet kunnen ontbinden in het kader van WKOA. Toestel 2 is tenslotte 2 januari besteld en toestel 1 was al eerder schriftelijk ontbonden. Dat ze dat niet verwerkt hebben is niet mijn verantwoordelijkheid.

Edit: Aanvulling
oooh...
alles opgelost dan.

Als ik jou was zou ik het nieteens afwachten.
bestel / haal de tv lekker elders.

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:36
Je kunt sowieso nog langer ontbinden, de termijn van de WKOA gaat pas in na nakoming, ic dus de levering van een heel apparaat.

Maar goed, dat gaat je wat discussie opleveren, dat wil je niet, dus ik zou gewoon ontbinden en geld terugvorderen.

Nonsensical line goes here <---

• loki504
  • Laatst online: 00:17
Yep. Onderzoek is prima. En als je nu x jaar al de tv had gehad kon ik er ook nog in komen. Maar dit is raar voor worden. Tevens zijn zij zelf niet afhankelijk van LG. Mag hopen dat ze meer dan 2 van deze TVS in hun magazijn hebben. Als manager had ik voor dat bedrag persoonlijk 1 uit het magazijn gehaalt en hem bezorgt bij jouw. Een bloementje mee genomen. En pas weg gegaan als alles naar tevredenheid is. En het lekker later uitvechten met LG.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14:48

LankHoar

Professionele amateur

scorched schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:01:
Gisteren reactie gehad Webshop X. Ontbinden behoort inderdaad tot de mogelijkheden, maar het annuleren van de facturen bij Klarna gaat men pas doen, op het moment dat LG langs is geweest. Ik krijg sterk de indruk dat ze het dus bij mij in de schoenen willen schuiven. Straks maar even de RB bellen om ze te updaten over de situatie, want dit gaat nergens meer over.
En onderwijl mooi ontbinden. Laat Klarna het maar uitvechten met Webshop X, right?

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:09
scorched schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:01:
Gisteren reactie gehad Webshop X. Ontbinden behoort inderdaad tot de mogelijkheden, maar het annuleren van de facturen bij Klarna gaat men pas doen, op het moment dat LG langs is geweest. Ik krijg sterk de indruk dat ze het dus bij mij in de schoenen willen schuiven. Straks maar even de RB bellen om ze te updaten over de situatie, want dit gaat nergens meer over.
8)7

weer voer voor de webwinkel-naam discussie....

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
Als een donderslag bij heldere hemel, ontving ik zojuist de volgende mail :

Beste Marnix,

Hartelijk dank voor je email.

Fijn dat je contact hebt gehad met LG om het een en het ander op te klaren.

Betreft scherm 1: Deze is gisteren eind middag nog opgehaald door LG en zij hebben hem meegenomen ter reparatie. Echter hebben wij en jij hier niets aan en wij hebben dan dus om een creditering gevraagd van je eerste scherm. Wij gaan je eerste zending dus ook crediteren en afhandelen, zodat de betaling bij Klarna voor zending 1 wordt stop gezet.

Betreft scherm 2: Wij hebben de schade gemeld bij Dynalogic en het scherm staat hier in het magazijn tot dat Dynalogic reageert op de schade afhandeling en informatie aan ons terugkoppelt. Wij gaan daarom ook voor scherm 2 een creditering doorvoeren zodat jij geen lopende zaken meer hebt en beide betalingen bij Klarna niet hoeft uit te voeren. Wij gaan dan intern verder kijken via Dynalogic wanneer wij deze schade kunnen verkrijgen.

Dit betekent dat je dus geen moeite meer hoeft te doen en niet meer hoeft af te wachten, je niets meer hoeft te betalen aan Klarna alleen heb in je in dit geval dan ook geen werkende Televisie, maar deze hebben wij momenteel ook geen staan.

Ik verneem graag een reactie, zodat ik alles in werking kan stellen.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Webshop X

Ik ben benieuwd wat nu de doorslag heeft gegeven. Het contact met LG ? het ultimatum of zouden ze dit topic hebben gezien ? Maar goed, het lijkt nu toch opgelost te gaan worden. Het blijft wel vreemd dat LG niet in de systemen heeft gevonden, maar dat het wel opgehaald zou zijn. Serienummers blijven serienummers lijkt me.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
Zo, vandaag is alles daadwerkelijk doorgevoerd. De transacties zijn gecrediteerd en doorgezet naar Klarna. Bij de laatste is ook alles netjes verwerkt, echter kan ik daar geen nieuwe transacties meer uitvoeren. Beetje raar, maar het is verder niet het einde van de wereld.

Eind goed, al goed.

Iedereen bedankt voor de bijdrage in dit topic :)

edit : typo
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True