Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe TV besteld, defect geleverd.

Pagina: 1
Acties:

• scorched
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-05 14:55

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
Beste medetweakers,

In dit topic wil ik een recente ervaring met een bekende Nederlandse webshop delen, welke ik op dit moment nog niet bij naam noem, omdat deze zaak nog loopt. Webshop X, voor nu staat hier op tweakers.net goed aangeschreven, dus ergens verbaasd mij de huidige gang van zaken een beetje en zit het mij niet lekker. Mijn vraag aan jullie is dan ook hoe jullie hier over denken en wat ik eventueel kan doen om de zaak te bespoedigen.

Op 19 december 2019 heb ik een 75" TV besteld, ter vervanging van mijn huidige, stroomvretende, 60" plasma TV, welke onlangs besloten had naar de eeuwige jachtvelden te gaan.
Omdat ik en mijn vrouw beide onregelmatige diensten draaien en ik het liefst zelf thuis wilde zijn tijdens de levering voor Webshop X gekozen, omdat zij als enige ook in het weekend leveren door gebruik te maken van Dynalogic (jaja I know).
Zaterdag 21 december is het toestel geleverd. Ik was blij en heb hem, na te laten acclimatiseren, uitgepakt samen met mijn vrouw. Toestel zat er op zich prima uit, dus muurbeugel erop en aan de muur gehangen. Na het toestel aangezet te hebben, viel mij tijdens de donkere setupschermen al op dat het linker kwart van het scherm donkerder was dan de rest. Na de installatie bleek dus inderdaad dat het linker deel van de backlight niet werkte. Daarbij viel mijn oog ook op de onderzijde van het toestel, waarvan twee van de lipjes die de behuizingen op elkaar laten aansluiten uitstaken en dus niet goed zaten. Hierop Webshop X aangeschreven (niet telefonisch bereikbaar) en het hele verhaal uitgelegd.Daarbij ook aangegeven, dat ik vermoedde dat het toestel mogelijk al eens als defect retour is gegaan en "hersteld" was. Dit baseer ik op het feit dat er geen beschermende folie over het scherm zat. de schuimhoes op diverse plekken gescheurd was en dat de lipjes verkeerd zaten.

Toen zij hier de volgende maandag hierop terugkwamen wilde Webshop X direct het toestel laten ophalen. Echter wilde men niet direct een nieuw toestel leveren. Ik had graag gezien dat zij direct het toestel om zouden ruilen, aangezien het artikel defect geleverd was. Maar dit kon niet etc etc en het toestel moet eerst terug, voordat men verdere actie wilde ondernemen. Helaas zaten de feestdagen ertussen dus het duurde allemaal langer dan gewenst en aangezien wij al die tijd geen TV konden kijken, wilde ik graag de zaak bespoedigen. Omdat de enige manier waarop ik dit kon bereiken, het bestellen van een 2e toestel, met een aparte order was, heb ik dit maar gedaan. Toestel 1 zou dan opgehaald worden en Toestel 2 zou worden geleverd op 4 januari 2020. De omwisseling is goed verlopen en de doos zag er netjes uit (geen directe grote schade aan de doos zichtbaar)Ook dit toestel netjes laten acclimatiseren tijdens het boodschappen doen en daarna uitgepakt. Bij dit exemplaar was helaas het complete scherm gebroken. Geval transportschade dus. Wel viel mij gelijk op dat de verpakking bij dit toestel anders dicht zat dan bij het eerste scherm (3 plastic banden om de doos ipv 1, geen plakband aan de onderzijde en bovendien zat er een folie over het scherm.)

Hierop wederom de webshop aangeschreven, uiteraard met een minder vriendelijke ondertoon, omdat ik ergens best pislink was inmiddels. Ook aangeven in de mail dat ik Webshop X niet de schuld gaf van 2 defecte toestellen, maar dat ik er wel stevig van baalde, gezien de tijd die inmiddels verstreken was. Toestel 2 is inmidels opgehaald op donderdag 9 januari 2020 en retour Webshop X.

Plan van aanpak van Webshop X :
- Aanmelden van Toestel 1 bij LG, deze bij de webshop op locatie te laten komen om het eerste toestel te herstellen en een extra reserve toestel te leveren. (deze aanmelding is inmiddels gedaan op 7 januari)
- Toestel 2 gaat retour
- Het nieuwe toestel te testen op defecten alvorens het naar mij te versturen.

Zodra zij reactie hebben gekregen van LG over het tijdsbestek waarin zij langs kunnen komen, zou ik bericht ontvangen over hoe, wat, waar en (vooral) wanneer. Inmiddels is het 13 januari en blijft het volledig stil vanaf de kant van Webshop X.
Mede omdat ik het inmiddels best wel zat ben allemaal, open ik dan ook dit topic, om jullie te vragen, of dit de normale gang van zaken is en wat jullie hier nou van vinden. En wat nu het slimste is om te doen. Ook niet in de laatste plaats, het van me afschrijven van de hele situatie. En sorry alvast voor de enorme lap tekst ;-)

Scorched.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• scorched
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-05 14:55

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
Zo, vandaag is alles daadwerkelijk doorgevoerd. De transacties zijn gecrediteerd en doorgezet naar Klarna. Bij de laatste is ook alles netjes verwerkt, echter kan ik daar geen nieuwe transacties meer uitvoeren. Beetje raar, maar het is verder niet het einde van de wereld.

Eind goed, al goed.

Iedereen bedankt voor de bijdrage in dit topic :)

edit : typo
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True