Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• rocco82nl
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 14-01-2020
Dag allemaal,

Ik ben nieuw op tweakers en aan het kijken of dit forum bij mij past.

Ik zoek wat hulp bij het vervangen van mijn FritzBox te vervangen voor een Cisco 897VA bonding router. Ik heb een XS4ALL vectored bonding DSL internet verbinding.

Ik loop tegen wat problemen aan met de DSL controller die continu DOWN gaat nadat deze een moment UP is geweest. Als deze UP is zien alle waarden van de DSL controller er prima uit, decibels, training en de status geeft (Showtime!) aan.
Na een halve minuut gaat de controller weer DOWN en kan ik de pppoe niet opbouwen.

Er is ook wat verwarring in wat de verbinding van mij verwacht, XS4ALL zegt dat ik ATM moet gebruiken met Annex A, maar hiermee komt de controller bij voorbaat al niet op. Ook lees ik dat XS4ALL al langere tijd geen ATM meer gebruikt en kan ik nadat de controller up is direct pppoe opbouwen met de dialer.

Heeft iemand hier een mening over?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik gebruik IOS 15.5 op mijn 10 maanden oude 897VA, dit moet helemaal goed zijn. Wel weet ik dat de firmware voor de controller misschien wat verouderd kan zijn en misschien "iets" kan verschillen van wat XS4ALL op haar website vermeldt.

XS4ALL:
• 4 wire (2 pair) VDSL2 Bonding on Profile 8b and 17a.
• UPBO ITU-T G993.2 amendment x
• G.vector ITU-TG.993.5
• G.INP ITU-T G998.4

VLAN 6 en 4 voor tv en internet.

897VA:
ADSL2+ = ITU G. 992.5 (Annex A
VDSL2 = ITU g. 993.2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Ik heb voor mijn gevoel alles geprobeerd om de controller op te houden, diverse DSL en conform xs4all ADSL2 Annex A configuraties.
- Mijn device geregistreerd bij Cisco in de hoop dat ik controller firmware kan bemachtigen, zonder sales contract lijkt dit niet mogelijk te zijn.
- Hulp ingeschakeld van een vriend met beperkte Cisco kennis.
- Uiteraard de AUTO instellingen geprobeerd als zowel manual VDSL2 en ADSL2+ annex a. De controller komt enkel UP bij VDSL2.

Wat verwacht ik?

- Heeft iemand ervaring met dit probleem en de mogelijkheid mij te helpen?
- Hoe denk je dat de controller en, mogelijk, de ATM configuratie dient te zijn?
- Waarom gaat de controller continu DOWN terwijl hij prima waardes geeft in de momenten dat deze UP is? (ik vermoed firmware issue)
- Ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen met controller firmware en het online krijgen van mijn Vectored Bonding DSL verbinding.

Het opbouwen van de PPPOE zie ik geen problemen in, maar zolang de controller niet up blijft kom ik hier niet aantoe.

Bij voorbaat dank.

[Voor 4% gewijzigd door rocco82nl op 12-01-2020 18:42]

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True