Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Senf
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 10-03 12:44
Goedemiddag,

Ik heb hier een wat oudere pc staan (+- 2013 gekocht) maar met video bewerking (4K) kom ik nu toch echt wel wat te kort en vraag ik mezelf af of ik mijn huidige setup nog kan upgraden of dat ik toch echt alles moet gaan vervangen.

Setup:

Processor: AMD A10-5800K overclock:@4500 mhz- 1,4875V (ruim voldoende koeling aanwezig!)
Moederbord: ASRock FM2A85X Extreme4-M
2x Kingston DDR3 4GB
Geforce GTX 660 Ti
Seagate ST500DM002 (te trage schijfsnelheid misschien?)
Win 10

Ik wil videos gaan bewerken in 4k met Adobe Premiere en of Pinnacle studio 23. Maar het bewerken zelf gaat nu gewoon erg moeizaam in beide programma's, items slepen/bewerken gaat moeizaam en renderen gaat langzaam, zelfs het afspelen op je bewerkingsscherm in lage kwaliteit gaat soms moeizaam.

Voor mij is het belangrijk dat het slepen van videos en overgangen etc makkelijk gaat. Het is puur hobbymatig maar het moet wel leuk blijven.

Budget: het moet voor zo min mogelijk geld zo werkbaar mogelijk worden! (en als dat inhoudt dat het een comleet nieuwe setup moet worden dan is dat maar zo)

Zou een geheugen upgrade naar 2x 8gb al wat gaan schelen?

Wat zijn jullie adviezen hierin?

Bedankt en groet,

Paul

Alle reacties

• Senf
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 10-03 12:44
Joey_RTLX schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:55:
Ik denk dat je hier met heel veel bottlenecks zit... en je zult beter een heel nieuw systeem gaan bouwen...

De 660TI is erg verouderd, de A10-5800K is maar een 4c/4t. en dat met 8gb ram... en dan zonder een SSD... echt is vrijwel alles aan vervanging toe. Ik zou nu gaan kijken naar (met een klein budget) naar een Ryzen 5 2600 (of 2700) met 16gb ram. een redelijk moederbord met de optie om 4 ram sticks kwijt te kunnen en zo later naar 32gb te upgraden. een potentiele nieuwe videokaart kan bijvoorbeeld de GTX 1650 Super zijn.

Laat maar weten of je hier iets aan hebt :)
Daar heb ik zeker wat aan! :*) en bevestigd ook wel mijn gevoel. Aangezien ik al heel wat jaartjes uit de materie ben had ik de hoop dat een upgrade nog wat zou kunnen uithalen 8)7

Ik ga me maar eens verdiepen in wat er nu te krijgen is om een betaalbare pc te bouwen, verdere tips zijn uiteraard zeker nog welkom!! :*)

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True