Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geheugen uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• Rtje84
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 25-03 21:22
Beste tweakers, ik heb een vraag:

Ik draai geheugen vretende programma's (virtuele instrumenten), en zou hiervoor graag het maximale leven uit mijn huidige pc halen, daarom wil ik mijn ram geheugen uitbreiden van 8gb naar 16gb, wat het max geheugen is dat mijn moederbord accepteert.

Nu is mijn vraag, waar moet ik op letten?

Er staat bijvoorbeeld deze code op de ram stick van het merk Crucial: "CT102464BA160B.M16" Als ik een ram stick erbij zou kopen, moet die code dan exact hetzelfde zijn? Als ik tweedehands ram stickjes zoek dan vind ik meestal stickjes waarbij deze code net iets verschilt.

Of is het voor mijn pc eventueel nog nuttig om 2 nieuwe stickjes met sneller geheugen te kopen?

Mijn pc:

- Moederbord: MSI H81m-e34
- CPU: Intel core I5 4570 (haswell)
- Geheugen momenteel: 8gb DDR3 single channel
- Videokaart: Geen
- Harde schijven:
1. Kingston SV300S37A (120GB SSD apart voor windows)
2. WDC WD10EZEX (1TB voor opslag)
3. Samsung 860 EVO (250GB SSD voor programma's)
4. Samsung 960 EVO (250GB NVME SSD op pci adapter, ook voor programma's)

Alle tips zijn welkom. :)

• Rtje84
Ok, dat is dus makkelijker te doen dan ik dacht :)

Weet iemand of sneller geheugen nog zinvol zou zijn met deze processor? ddr4 bijvoorbeeld?

• Rtje84
Ah, ok.

Gewoon nog een willekeurig ddr3 1600mhz stickje kopen dus.

Thanks! :)

• Rtje84
Thnx!

Ik heb ondertussen een crucial stickje met dezelfde specs etc. via marktplaats gekocht voor 2 tientjes, werkt super. :)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True