Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Tilhulp betontegels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 10:22
Voor het in eerste instantie verplaatsen en vervolgens leggen van betontegels (parksteentje aquaflow) ben ik op zoek naar een tilhulp. Bij voorkeur eentje waarmee ik de tegels met een hand op kan tillen. In verband met de vorm van de tegel denk ik niet dat een klem voldoende grip heeft. Het lijkt er op dat een vacuüm tilhulp nodig is.

Na wat gezoek op het befaamde internet zie ik een grote waarmee je staand de tegels oppakt. Bijvoorbeeld https://www.straatmakersh...2qvQT0EAQYASABEgJ1v_D_BwE. Dit gaat niet werken omdat ze eerst af- en opgestapeld worden. Een handzuignap heeft nu mijn voorkeur, maar daar staat nooit bij of die werken bij betontegels. Heeft er iemand ervaring of dat wel werkt? Of weet welke ik het beste kan gebruiken.

Beste antwoord (via MRIdev op 02-12-2019 17:00)

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 09:35
MRIdev schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:15:
@Raling Op zich lijkt het me nog steeds een goede oplossing, maar dan moet het vastklikken niet te lang duren. Heb je er ervaring mee? Maar die vraag is natuurlijk alleen geldig als het überhaupt kan werken.
Vastklikken van een donkey? Dat hangt van je eigen snelheid af! ;) moet binnen een seconde gebeurt zijn.

Vacuüm duurt een seconde of 1 a 2. Als ik het allemaal zo hoor, dan zou ik gewoon met het handje aan de slag gaan, maar ja, voor mij is het dagelijks werk... ;)

Alle reacties

• MRIdev
De tegels wegen zo’n 18 kg. Het gaat me nu niet perse erom dat ik niet door mijn knieen hoef, maar een zuignap is een tijdelijke handgreep. Daarmee zijn de tegels stukken makkelijker van de pallet af te krijgen, de kruiwagen in en vind versa. En bij het plaatsen recht langs de andere tegels op op het zandbed laten zakken. Het formaat is niet breed waardoor ze dicht langs het lichaam te dragen zijn.

• MRIdev
@Kaasplank Dat zou de ideale situatie zijn en die had ik ook voorbij zien komen. Ik denk dat de tegeldonkey de tegels door de niet rechthoekige vorm niet goed kan klemmen. Daarnaast moet bij de eerste keer verplaatsen een trap op en de tuin is momenteel alleen grond en zand.

• MRIdev
@Kaasplank Klopt, maar inmiddels geleerd op het forum van Tweakers niet te starten met teveel informatie in de startpost. ;)

Daar is 's het nu wel te tijd voor.

@pjot1 ik zal de situatie schetsen. Momenteel liggen de tegels op een pallet voor de garage. Om de in de tuin te krijgen moeten ze door een poort en vervolgens een trap op De poort is 90 cm breed.
Graag wil ik de tegels in de tuin leggen zodat als er mensen komen helpen voor het straten, we niet veel tijd kwijt zijn aan stenen halen.

Nu til ik ze van de pallet in de kruiwagen, trap met plank omhoog, om ze daarna in de tuin te leggen.

• MRIdev
@Raling Op zich lijkt het me nog steeds een goede oplossing, maar dan moet het vastklikken niet te lang duren. Heb je er ervaring mee? Maar die vraag is natuurlijk alleen geldig als het überhaupt kan werken.

• MRIdev
@Raling het gaat om ongeveer 30 vierkant meter die gelegd moet worden.

@Pizza_Boom Probleem in mijn situatie is dat ik dan een vacuümpomp voor het grootste deel van de tocht, van de garage naar de tuin, dan die pomp met me mee moet sjouwen.

Als ik zo de verschillende antwoorden lees, dan gaat het gewoon handwerk worden. @M4uSzi Is was niet van plan om het hele stuk met de zuignap te gaan lopen. Van de pallet de kruiwagen in en daarna er weer uit. Uiteindelijk bij het leggen zelf.

@pjot1 Ergens vermoed ik dat vastklikken een autocorrectie was van mijn telefoon. ;)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True