Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SherlockHolmes
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 17-03 15:20
Beste mensen,

Ik heb altijd veel gehad met programmeren maar deed het nooit echt veel door luiheid. Zodra het complex werd ging ik iets anders doen, het was toch maar een hobby. Totdat ik me realiseerde dat ik het toch wel echt erg leuk vind om te doen en het graag later betaald doe.

Nu heb ik een irritant trekje dat ik altijd erg twijfel, aan alles. Echt alles. Zo ook dit. Ik ben nu ongeveer halfverwege met een project wat ik helemaal zelf gedesigned en geschreven heb (heb hiervoor HTML,CSS,JS, ReactJS, React Router en meer moeten leren), en het bevalt me wel, maar nu voel ik eigenlijk constant het idee dat het eigenlijk geen bal uitmaakt want ik heb een HBO Communicatie diploma, en geen ICT diploma.

Nu weet ik dat er in andere landen en vooral in de VS veel zelfstudie programmeurs zijn en daar ook gewild zijn, maar dit lijkt me meer omdat een opleiding daar twee ribben uit je lijf kost, en hier in Nederland valt het allemaal wel meer mee. Maar ik heb geen data kunnen vinden over hoeveel programmeurs er in Nederland zelfgestudeerd zijn, en dus is mijn vraag wat jullie ervaring is, maar ook:

Heeft het zonder diploma uberhaupt wel zin? Ik baal als een stekker door al die twijfels en vooral omdat alle encouragement uit landen als Amerika komt waar de situatie anders is.

Alvast bedankt.

• SherlockHolmes
orf schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:54:
Bij mijn bedrijf gaat het echt om de kwaliteiten van de developer. Eén van onze beste developers heeft rechten gestudeerd. Een andere bedrijfskunde. Als je geen relevante opleiding hebt, zul je meer moeten laten zien. Denk bijvoorbeeld aan een goed gevuld portfolio met repositories op Github o.i.d.
Thanks voor je supersnelle reactie. Mijn project is nogal mijn 'benchmark', het is een best grote app met veel verschillende aspecten. Ik hoor vaak inderdaad over portfolio's, maar denk je dat het een groot issue is als je portfolio uit één groot project bestaat wat van 0 tot 100 helemaal door mijzelf is gemaakt en online is gezet inclusief website (wat eigenlijk ook een tweede project is)?

• SherlockHolmes
RobIII schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:00:
Wat voor de één een enorm/groot/gaaf/whatever project is, is voor de ander een zondagmiddagspeeltje. Daar is dus vrij weinig van te zeggen zo. Maar ook wij kijken niet naar papieren maar naar wat je kunt. En dat kan een stapeltje github repo's zijn, of een testje dat we je laten maken of... whatver works; als ik vraag: "laat eens wat zien" zal 't me worst wezen of dat op GitHub staat of op een laptop die je meebrengt.
Duidelijk, snap ik ook wel. Maar als je naar m'n originele vraag kijkt? Hoe zit dat dan bijvoorbeeld bij jullie?

Ik probeer een beeld te krijgen van de kansen van een zelfgeleerde React (en mogelijk nog meer over een paar maanden) front-end developer in Nederland. Ik heb tot nu toe nog nooit advies gehad hierover van Nederlanders, altijd Amerikanen, waar het dus geheel anders is.

• SherlockHolmes
Bedankt voor de reacties allemaal, jullie hebben me een goed beeld gegeven en wat moed ingesproken, haha. Het is duidelijk - ik ga er gewoon voor.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True