Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Derde slaapkamer tot badkamer verbouwen?

Pagina: 1
Acties:

• FEBO91
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 20:49
Beste iedereen,

Ik heb momenteel een huis op het oog met een héél kleine badkamer (ongeveer 1x1, dus meer een douchehok). De benedenverdieping is uitgebouwd en lekker ruim, maar zo'n badkamer waar niet eens een wastafel in past is natuurlijk wel een ding. Nu leek het mij de beste optie om de de kleinste slaapkamer (2x 2.20) om te bouwen tot badkamer, en van de huidige 'badkamer' een apart toilet te maken. Echter houd je dan maar twee slaapkamers over. Ik ben wezen bezichtigen en in de toekomst de zolder als slaapkamer gebruiken is geen optie, de nok van het dok was ongeveer 1.60. Fijn als berging, maar niet als slaapkamer.
Lijkt jullie deze keuze verstandig of zal het huis in de toekomst verminderen in waarde/ zeer moeilijk te verkopen zijn?

• FEBO91
.Maarten schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:20:
Een kleine badkamer is niet echt bruikbaar. Al helemaal niet met 3 slaapkamers. Dan heb je meer aan 2 slaapkamers en een grotere badkamer. Het klinkt als een starterswoning. Is dat zo?
Ja het is starterswoning, en zo had ik dat ook al bedacht, maar vindt het toch fijn even wat ervaringen te horen, thanks ;)

• FEBO91
GoldenSample schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:20:
Heb je überhaupt geen wastafel dan of hoe doe je dat?
Het is inderdaad (nog) niet mijn huis, de huidige bewoners hebben beneden in de bijkeuken een wastafel waar ze tanden poetsen en zo... lijkt me ERG omslachtig....

• FEBO91
Wilke schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:26:
Ik zou verder kijken. Een badkamer verbouwen is al best een gedoe als alle aansluitingen al +/- op hun plek zitten. Een toiletafvoer aanleggen (brede buis) is geen klein detail. Alles kan, maar tegen welke prijs en met welke andere nadelen is vraag twee. Dus op zijn minst even checken of het realistisch is.

Met het idee op zichzelf is niks mis inderdaad, best zou zijn als die kleine kamer naast het huidige douchehok zit, dan kun je er een geheel van maken. Maar je post klinkt alsof dat niet zo is.
De badkamer zou inderdaad naast het douchehok zitten, en er zit al een wateraansluiting in die slaapkamer, volgens mij heeft daar eerst een wasmachine gestaan voordat aanbouw met bijkeuken beneden werd gemaakt.. dus er zit iets van wateraansluiting in die kamer, dat leek me al positief.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True