Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• predatorTW
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12-05 13:42
Een goedenavond,

Ik ben met mijn vrouw getrouwd in 2018, dus in beperkte gemeenschap van goederen.

Ik wil graag een huis kopen, dit kan ik zelf helemaal alleen bekostigen. Het mag dus gewoon op mijn naam alleen komen te staan.

Mijn vrouw heeft nog een flinke studieschuld (50k), gaat deze meegerekend worden?

mvg,
Rob

• predatorTW
DutchKel schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:15:
[...]

En wat wil je wederhelft? Het is erg egoïstisch als je voor haar die beslissing maakt. Ik zou er eerst met haar over praten voordat je deze vraag aan iemand anders gaat stellen.
Zelfs deze topic heb ik besproken met mijn vrouw. Ze is juist heel blij dat ik een huis kan kopen ;)

• predatorTW
Ik weet dat studieschuld verzwijgen strafbaar is (was ook niet iets waar ik naar vroeg) en zal dat ook zeker niet doen ;)

• predatorTW
Hoijong schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:58:
[...]

Wat mensen toch moeilijk kunnen doen........
Ja als je deze meldt gaat deze meegerekend worden, het heeft echter enkel invloed op jullie totale leencapaciteit. Als jij voldoende kunt lenen zal dat bedrag nog ietsje verhoogd worden door het salaris van je vrouw minus aftrek van meetellen van haar studieschuld.

Ik zie het probleem dus niet als jij voldoende verdient.
Daar gaat t juist om, ik verdien niet genoeg als haar schuld wel meegerekend wordt. Maar ik wil het huis helemaal zelf betalen/bekostigen en niet met haar schuld van doen te hebben (die ook alleen van haar is). Haar inkomen is te verwaarlozen.
Svp niet dubbel- of zelfs trippe-posten: voeg je posts samen voordat je ze plaatst (gebruik de edit-knop).

[Voor 7% gewijzigd door Ardana op 04-11-2019 16:35]

• predatorTW
BastaRhymez schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:10:
[...]

Als je het niet wilt verzwijgen, dan geef je 'm dus gewoon op en zie je wel wat er uit de berekeningen komt ;)

Als je vrouw een (zeer) beperkt inkomen heeft, waardoor de studieschuld zwaarder meetelt dan het inkomen dan kan je dus minder lenen. Genoeg online rekentools die dit makkelijk voor je kunnen uitrekenen, als de drempel naar een adviseur een stap te ver is.

Aangezien jullie in beperkte gemeenschap zijn getrouwd, is alles na het huwelijk van jullie samen. Grote kans dus, dat haar studieschuld meegerekend gaat worden (en de schuld bij een eventuele breuk nog steeds van haar blijft en niet naar jou gaat).
Wel apart want schulden van haar voor het huwelijk blijven van haar en niet van ons (dat staat bij de omschrijving van beperkte gvg). Of zie ik dat verkeerd?
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True