Toon posts:

[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2
Acties:

• kiang
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11 22:49
Matched: fritzbox
Ik had in het vorige topic een vraag gesteld, net voordat Deel2 werd geopend, dus ik kopieer hem even hier:

Ik overweeg over te stappen maar heb enkele vragen:

1. Ik lees dat je een Fritzbox kan gebruiken. Ideaal, dat wil ik! Maar: werkt dat ook met de alles-in-1 optie, kan je dan ook bellen en tv kijken? Bij T-Mobile kan je bvb neit bellen als je een andere modem gebruikt.

2. Hoe zit het met de snelheid bij Budget? Momenteel zit ik bij Online, en daar zakt de snelheid 's avonds enorm in. overdag haal ik gewoon de 100Mbps, maar 's avonds zit ik tegen de 10Mbps, echt idioot, vandaar dat ik wil overstappen.

3. Als ik een Fritzbox gebruik, heb ik dan managed switches nodig voor TV oid? Ik lees dat sommige providers TV en internet verkeer scheiden voer verschillende VLANs.

Bedankt!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Geen matches
@kiang Telefonie kan volgens mij bij geen enkele provider, wanneer je je eigen modem gebruikt. Probleem is namelijk dat ze de inloggegevens voor telefonie niet vrijgeven. Alternatief zou zijn om alleen I+TV te nemen en een abonnement ernaast voor VoIP, er zijn vast wel VoIP-providers die een Fritz!box ondersteunen.

Als je een kabel vanaf TV naar het modem hebt lopen dan is een managed switch niet nodig vermoed ik, je kunt dan zorgen dat het TV-signaal op maar één poort van de Fritz!box wordt uitgestuurd en niet de rest van je netwerk belast. Maar iemand anders kan hier beter antwoord op geven vermoed ik, heb zelf altijd met een managed switch gewerkt.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021
kiang schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:44:[...]
1. Ik lees dat je een Fritzbox kan gebruiken. Ideaal, dat wil ik! Maar: werkt dat ook met de alles-in-1 optie, kan je dan ook bellen en tv kijken? Bij T-Mobile kan je bvb neit bellen als je een andere modem gebruikt.
Ik heb soortgelijke wensen, voor mij geen TV maar ik wil wel mijn Fritzbox blijven gebruiken voor VDSL en vaste telefonie.

Voor zover ik weet geven alleen XS4All en Tweak de telefoniegegevens vrij.

Tweak verkoopt geen xDSL meer, dus kan je alleen bij XS4All terecht als je telefonie wil via de Fritz.

Als alternatief (zoals @ThinkPad ook zegt) zou je naar iets als Cheap Connect kunnen kijken voor telefonie.
Die verkopen trouwens sinds kort ook internet, maar ik heb geen idee of je daar alles-in-1 via de Fritz werkend kan krijgen....

[edit] Ik zie net dat Cheap Connect geen TV levert.....

[Voor 3% gewijzigd door hp-got op 30-10-2019 11:01]

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:58:
@kiang
Als je een kabel vanaf TV naar het modem hebt lopen dan is een managed switch niet nodig vermoed ik, je kunt dan zorgen dat het TV-signaal op maar één poort van de Fritz!box wordt uitgestuurd en niet de rest van je netwerk belast. Maar iemand anders kan hier beter antwoord op geven vermoed ik, heb zelf altijd met een managed switch gewerkt.
Ik heb een netwerk kabel van de fritzbox 7490 naar mijn tv-meubel lopen en daar hangt een TP-Link TL-SG1005D die het netwerk signaal verdeeld over de diverse apparaten in het meubel.
Weinig managed aan volgens mij.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:06

OgWok

U.N.C.L.E.

Geen matches
ThinkPadd schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:58:
@kiang Telefonie kan volgens mij bij geen enkele provider, wanneer je je eigen modem gebruikt. Probleem is namelijk dat ze de inloggegevens voor telefonie niet vrijgeven. Alternatief zou zijn om alleen I+TV te nemen en een abonnement ernaast voor VoIP, er zijn vast wel VoIP-providers die een Fritz!box ondersteunen.

Of 2 van die Homeplug/Powerline stekkers. Heb het getest en werkt behoorlijk. Dan hou je het simpel.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
hp-got schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:58:
[...]

Ik heb soortgelijke wensen, voor mij geen TV maar ik wil wel mijn Fritzbox blijven gebruiken voor VDSL en vaste telefonie.

Voor zover ik weet geven alleen XS4All en Tweak de telefoniegegevens vrij.

Tweak verkoopt geen xDSL meer, dus kan je alleen bij XS4All terecht als je telefonie wil via de Fritz.

Als alternatief (zoals @ThinkPad ook zegt) zou je naar iets als Cheap Connect kunnen kijken voor telefonie.
Die verkopen trouwens sinds kort ook internet, maar ik heb geen idee of je daar alles-in-1 via de Fritz werkend kan krijgen....

[edit] Ik zie net dat Cheap Connect geen TV levert.....
EDPnet is in jouw geval ook een prima optie. Je kunt een Fritzbox van hen afnemen of er een van jezelf gebruiken. Telefoniegegevens worden vrijgegeven en ze bieden VDSL aan.

• hjs
  • Niet online
Sinds zaterdag een onstabiele internet verbinding.

Experiabox weer terug gezet (ipv Fritz) en verschillende telefoon kabels geprobeerd en toen maar eens aan de buren gevraagd met ook een kpn-lijn en die hadden ook problemen.

Gister viel me ook op dat in de Fritzbox mijn Max. DSLAM throughput op 52000 kbit/s staat (de helft van normaal)

Waar kan ik nu het beste/snelste contact opnemen met de klantenservice? (geen tijd om te bellen overdag)
Heb kpn benaderd via twitter, maar die wijst naar NLe/Budget

[Voor 12% gewijzigd door hjs op 04-11-2019 21:26]

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:59
hjs schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:25:
Sinds zaterdag een onstabiele internet verbinding.

Experiabox weer terug gezet (ipv Fritz) en verschillende telefoon kabels geprobeerd en toen maar eens aan de buren gevraagd met ook een kpn-lijn en die hadden ook problemen.

Gister viel me ook op dat in de Fritzbox mijn Max. DSLAM throughput op 52000 kbit/s staat (de helft van normaal)

Waar kan ik nu het beste/snelste contact opnemen met de klantenservice? (geen tijd om te bellen overdag)
Heb kpn benaderd via twitter, maar die wijst naar NLe/Budget
Wat zegt deze site? https://www.kpn.com/servi...oblemen/postcodecheck.htm

Anders: ze zijn tot 19:30 telefonisch bereikbaar volgens de site

• hjs
  • Niet online
Zaterdagochtend knalde het internet er drie keer uit, de fritzbox gaat knipperen en ff later is hij weer online.
Toen bedacht ik me dat ik twee weken terug een nieuw modem had gehad en dacht laat ik die maar even gebruiken, houden ze vast ergens bij wat he gebruikt.

Echter die kwam helemaal niet online en nu de fritzbox of het oude modem ook niet meer :(

Heb ik met dat nieuwe modem iets gesloopt in mn lijn aansluiting in de wijkkast/centrale ofzo?

Iemand tips wat ik zelf kan doen? Heb al gebeld en kpn is ingeschakeld.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38
hjs schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:57:
[...]

Dat is zelfs een voordeel las ik ergens, was iets met die 10a :?
Ik zelf heb een witte Frtiz!box 7490 van marktplaats gehaald en dat werkt nog beter :9
Zwaar OT: lees dat nogal vaak dat FritzBox zo gaaf is, mag ik vragen wat dan? Enige dat ik aannem is dat die beter is, maar waarom...sneller, veiliger, of is het alleen kunnen configureren?

• hjs
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:52:
[...]

Zwaar OT: lees dat nogal vaak dat FritzBox zo gaaf is, mag ik vragen wat dan? Enige dat ik aannem is dat die beter is, maar waarom...sneller, veiliger, of is het alleen kunnen configureren?
Vooral het configureren maar het geeft ook wat meer info over je lijn.

• equaeghe
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Ik ben nu bij een andere provider, maar overweeg over te stappen wegens de korting die we dan zouden krijgen door al klant te zijn van budget mobiel. We gebruiken nu een FritzBox met enkele VoIP-abonnementen: het abonnement van de provider voor inkomende gesprekken (nummer hangt hier aan vast) en andere VoIP-abonnementen om goedkoop uitgaand te bellen.

Ik had de klantenservice gecontacteerd met de vraag of ik mijn eigen modem kon gebruiken en zelf andere VoIP-abonnementen kon gebruiken. Het antwoord was dat een eigen modem kon (wat hier in het forum ook duidelijk is), maar dat die andere VoIP-abonnementen niet zouden werken.

Ik ben sceptisch over het feit dat die andere VoIP-abonnementen niet zouden werken.
  • Is er hier iemand die gebruik maakt van een ander VoIP-abonnement dan dat van Budget op een eigen modem?
  • Is er iemand die gebruik maakt van de Budget-VoIP voor inkomende gesprekken op een eigen modem?

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:07
Budget allesin1 is een 1 op 1 clone van KPN, dit betekent dat het Voip account afgeschermd is met een username en password om misbruik te voorkomen. Je hebt een aantal opties in deze als je een eigen modem wil gebruiken met voipkeuzevrijheid:

1) porteer het voip tel nummer onder bij Cheapconnect om een user en password te krijgen en dit in je fritzbox te gebruiken. Dit kost 8,95 per jaar en je krijgt alle sipgegevens.

2) je porteert het nummer naar budgetallesin1 en probeert het username en password te hengelen met wireshark (deze handleidingen zijn te vinden) en die gegevens voer je dan in je fritzbox. voipnummer is 12e per jaar bij budgetallesin1.

3) een KPN gecertificeerd modem te gebruiken icm voip tel van Budget wat wel sipvrijheid biedt zoals experia v8. Je accountgegevens worden dan opgehaald door het modem na een hard reset. Voip in is dan afgeschermd, maar werkt wel. Voip out kun je instellen naar keuze. Helaas merk ik bij mezelf dat deze combinatie toch niet goed loopt. Accountgegevens worden soms niet opgehaald, reboots nodig. Ik heb zelf daarom het geleverde v10 modem laten staan en ik heb mijn sipgegevens voor voip out in mijn android smartphone geladen.
equaeghe schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:07:
Ik ben nu bij een andere provider, maar overweeg over te stappen wegens de korting die we dan zouden krijgen door al klant te zijn van budget mobiel. We gebruiken nu een FritzBox met enkele VoIP-abonnementen: het abonnement van de provider voor inkomende gesprekken (nummer hangt hier aan vast) en andere VoIP-abonnementen om goedkoop uitgaand te bellen.

Ik had de klantenservice gecontacteerd met de vraag of ik mijn eigen modem kon gebruiken en zelf andere VoIP-abonnementen kon gebruiken. Het antwoord was dat een eigen modem kon (wat hier in het forum ook duidelijk is), maar dat die andere VoIP-abonnementen niet zouden werken.

Ik ben sceptisch over het feit dat die andere VoIP-abonnementen niet zouden werken.
  • Is er hier iemand die gebruik maakt van een ander VoIP-abonnement dan dat van Budget op een eigen modem?
  • Is er iemand die gebruik maakt van de Budget-VoIP voor inkomende gesprekken op een eigen modem?

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik heb dit hele Budget/NLE verhaal zitten doorspitten, maar wil als niet netwerk/telecom expert een simpel antwoord op mijn vragen over een eventuele overgang van de inmiddels te duur geworden Telfort/KPN verbinding naar Budget/NLE.

Ik gebruik al jaren zonder enige smet een Fritzbox op de Telfort lijn. Hierbij gebruik ik telefonie van Voip provider Budgetphone, waarmee ik voor 12,50 in de maand vrijwel onbeperkt kan bellen.
Sinds enige tijd gebruik ik de nieuwste Fritzbox 7590 i.c.m. VDSL+ 110/30 met veel plezier.

Ik heb gelezen dat de Budget/NLE lijn een kloon is van de KPN lijn. Kan ik nu inderdaad straffeloos overstappen naar deze provider met behoud van mijn voip provider?

Zo ja, dan ga ik dit zeker doen. KPN prijst zich uit de markt.

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:27
Rocketman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:04:
Kan ik nu inderdaad straffeloos overstappen naar deze provider met behoud van mijn voip provider?
Hoe is dat anders dan de zojuist beantwoorde vraag
equaeghe schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:07:
Als je zoekt "In dit topic" naar "voip", hoef(de) je niet zo heel veel door te spitten; zelfs in het uitgebreidere eerste deel van dit topic minder dan 2 pagina's, waar andere Fritzbox-gebruikers vorig jaar ook al dezelfde vraag beantwoord hebben.

• Rocketman
Raynman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:05:
[...]

Hoe is dat anders dan de zojuist beantwoorde vraag
[...]

Als je zoekt "In dit topic" naar "voip", hoef(de) je niet zo heel veel door te spitten; zelfs in het uitgebreidere eerste deel van dit topic minder dan 2 pagina's, waar andere Fritzbox-gebruikers vorig jaar ook al dezelfde vraag beantwoord hebben.
Volgens mij heb je mijn bericht niet goed gelezen. Ik gebruik nu Telfort en heb een voip abonnement bij Budgetphone, dat een andere firma is dan Budget internet. Ik wil graag weten of ik gebruik kan blijven maken van "Budgetphone" in combinatie met Budget/NLE" via mijn "Fritzbox 7590". Misschien is er een andere goede geest die mij verder helpt?

• digitalus101
Je kunt Cheap connect/budgetphone of welke VoIP firma dan ook die sipgegevens vrijgeeft, gebruiken icm met een dergelijk modem. Dit staat los van de switch van Telfort naar budgetallesin1.
Rocketman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:35:
[...]

Volgens mij heb je mijn bericht niet goed gelezen. Ik gebruik nu Telfort en heb een voip abonnement bij Budgetphone, dat een andere firma is dan Budget internet. Ik wil graag weten of ik gebruik kan blijven maken van "Budgetphone" in combinatie met Budget/NLE" via mijn "Fritzbox 7590". Misschien is er een andere goede geest die mij verder helpt?

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:37
Rocketman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:04:
Ik heb dit hele Budget/NLE verhaal zitten doorspitten, maar wil als niet netwerk/telecom expert een simpel antwoord op mijn vragen over een eventuele overgang van de inmiddels te duur geworden Telfort/KPN verbinding naar Budget/NLE.

Ik gebruik al jaren zonder enige smet een Fritzbox op de Telfort lijn. Hierbij gebruik ik telefonie van Voip provider Budgetphone, waarmee ik voor 12,50 in de maand vrijwel onbeperkt kan bellen.
Sinds enige tijd gebruik ik de nieuwste Fritzbox 7590 i.c.m. VDSL+ 110/30 met veel plezier.

Ik heb gelezen dat de Budget/NLE lijn een kloon is van de KPN lijn. Kan ik nu inderdaad straffeloos overstappen naar deze provider met behoud van mijn voip provider?

Zo ja, dan ga ik dit zeker doen. KPN prijst zich uit de markt.
Ja. Geen probleem. Budget is eigenlijk een kloon van Telfort (niet KPN). Dus in jouw geval zou het me niet verbazen als je helemaal niets hoeft te veranderen. Zowel: wizard op de Fritzbox draaien want daar staat het Telfort profiel als het goed is nog bij.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 23:37
Ik ben me aan het oriënteren op een andere provider.
Werkt de vrije modemkeuze die KPN nu heeft ook in combinatie met andere providers die op het KPN netwerk zitten en een Experiabox leveren? Ik ben dol op mijn Fritzbox, ik kan deze zelf wel instellen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Geen matches
Met de aantekening erbij dat telefonie niet gaat werken, die gegevens worden volgens mij nog steeds niet verstrekt door de providers. Een andere VoIP-provider instellen in de Fritz!box zou wel moeten werken geloof ik.

• hjs
  • Niet online
MartijnLute schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:22:
Heb een technische vraag. Als ik mijn meegeleverde modem aansluit werkt alles goed (internet only abo). Maar ik wil eigenlijk een asus dsl ac68u (modem/router) aansluiten. Op de een of andere manier lijkt het niet of de aansluiting dan niet goed is. DSL blijft knipperen/zoeken. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Ik gebruik een fritzbox met de telfort instelling.
Is regelmatig langs gekomen in deel 1 (NLe topic) misschien daar zoeken?

• hjs
  • Niet online
Sinds paar weken doet de tv-decoder lastig met opstarten. Al een nieuwe gekregen van budget maar dat maakt geen verschil.
Start snel op tot 70%, dan wordt beeld ff zwart om dan tot 75% te gaan. Dan valt beeld weg en duurt het minuten met niks waarna de decoder herstart.

Heb mijn hele tv-kast achter schakelaar zitten, gebeurd dus als het stroom krijgt.

Verdenk m'n fritzbox met betasoftware, maar iemand nog en suggestie?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-12 22:59
hjs schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:37:
Sinds paar weken doet de tv-decoder lastig met opstarten. Al een nieuwe gekregen van budget maar dat maakt geen verschil.
Start snel op tot 70%, dan wordt beeld ff zwart om dan tot 75% te gaan. Dan valt beeld weg en duurt het minuten met niks waarna de decoder herstart.

Heb mijn hele tv-kast achter schakelaar zitten, gebeurd dus als het stroom krijgt.

TV-ontvanger al teruggezet naar fabrieksinstellingen? Dit klinkt niet echt als een modem-issue

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:06

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja, dan moet de Arris iedere keer opnieuw opstarten en dat duurt bij mij ook "lang". Heb hem gewoon op standby. Ja, dat kost wat meer stroom.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:21

Tja.... herkenbaar van vele jaren terug. Ik had een ander intern netwerkadres dan standaard gekozen (192.168.136.... ipv 192.168.2.... o.i.d.). Bleek in de updatesoftware (en ook elders) een vast ip adres voor de gateway te zitten. Gevolg... ding kwam niet meer door de opstartprocedure :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Vervolg op mijn post van gister.
Nog wat zitten klooien in de fritzbox oa dhcp nu laten afhandelen door de pihole en iets van UPnP uit gezet.
En zojuist start ontvanger gelijk op. Hopelijk hiermee opgelost :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-12 08:34
Heeft iemand een aangepaste xs4all config voor de fritzbox 7490 voor me, waarmee ik de tlefort iptv mee aan de praat krijg? Ik heb een nieuwe 7490 moeten regelen, maar ik ben het bestand kwijt. Ik heb het geprobeerd om het zelf aan te passen, maar op de 1 of andere manier doe ik iets verkeerd en krijg ik het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:22
vincedd schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:29:
Heeft iemand een aangepaste xs4all config voor de fritzbox 7490 voor me, waarmee ik de tlefort iptv mee aan de praat krijg? Ik heb een nieuwe 7490 moeten regelen, maar ik ben het bestand kwijt. Ik heb het geprobeerd om het zelf aan te passen, maar op de 1 of andere manier doe ik iets verkeerd en krijg ik het niet voor elkaar.
Als het goed is kan je gewoon het Telfort profiel kiezen. Zou moeten werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-10 16:31
vincedd schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:35:
[...]
Internet werkt wel met het telfort profiel, maar de iptv staat in dat profiel op bridge en dat geeft problemen met de ontvangers. dus vandaar de vraag voor een aangepaste xs4all config
Moet idd een routed iptv zijn.
Had toen deze instructie gebruikt voor de 7490:
Prolution in "[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20"
Wou upgrade naar 7590, maar weet niet of met dezelfde aanpassing wel of niet werkt.
Heeft iemand een FritzBox 7590 direct aangesloten die werkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan groen
[

Ja ik! gewoon Telfort profiel en alles werkt behalve de telefoon als je die hebt van NLE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vincedd
dragonballz schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:17:
[...]

Moet idd een routed iptv zijn.
Had toen deze instructie gebruikt voor de 7490:
Prolution in "[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20"
Wou upgrade naar 7590, maar weet niet of met dezelfde aanpassing wel of niet werkt.
Ik heb hem inmiddels werkend dankzij @jan groen .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• digitalus101
Yariva schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:47:
Ik verweeg om over te stappen naar deze partij, ik lees dat Alles-in-1 gebruikmaakt van de Experia Box V10 (klopt deze informatie ook nog steeds?)

Ik ben erg benieuwd of deze modem in een bridge mode kan worden gezet waarbij het publieke IP adres word doorgezet naar de router erachter.
V10 wordt inderdaad geleverd, maar biedt geen bridgefunctie. Ik ervaar dit modem als stabiel, enige nadeel vind ik dat VoIP vrijheden volledig op slot zijn gezet op de V10.

Een eigen modem aansluiten is mogelijk op dsl. Fritzbox is wat veel Tweakers kiezen vanwege de vele opties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12 16:33

Yariva

Power to the people!

digitalus101 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:09:
[...]

V10 wordt inderdaad geleverd, maar biedt geen bridgefunctie. Ik ervaar dit modem als stabiel, enige nadeel vind ik dat VoIP vrijheden volledig op slot zijn gezet op de V10.

Een eigen modem aansluiten is mogelijk op dsl. Fritzbox is wat veel Tweakers kiezen vanwege de vele opties.
Ah thanks voor de reactie. Ik heb nu een Fortigate in de meterkast hangen zonder DSL poortje. Dan word het een NAT achter NAT verhaal :/

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:03
Ik stap as vrijdag over op Budget Alles in 1. Nu wil ik mijn Fritzbox 7490 gebruiken. Kan ik deze direct aansluiten of moet ik eerst de Experia box aansluiten en dan wisselen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

Geen matches
Ik zou de Experiabox aansluiten en dit even een dag of 2 zo laten. Daarna kun je de Fritz!box wel aansluiten. Heb in het verleden met NLEx ook een ander modem gehad, maar toen gaf men aan dat de activatiestatus niet goed door was gekomen o.i.d. Ik had toen ook het standaard modem niet aangesloten gehad.

[Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 26-05-2020 15:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1805
Vandaag overgestapt en alles aangesloten. Nog nooit zo soepel gegaan. DSL kwam rap up en tv werkt ook in 1 keer. Dikke prima zo. Even paar dagen wachten en dan de Fritzbox eraan.

Link status Up
Showtime 1 h 52 min 23 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 11075/62153 kbps
Attainable rate (Up/Down) 11251/63446 kbps
Noise margin (Up/Down) 5/5.1 dB
Line attenuation (Up/Down) 5.4/16.9 dB
Output power (Up/Down) 6.6/12.3 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 2/4
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 81/80 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 0/955

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:37
stormfly schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:13:
[...]

Kan je op VDSL ook je eigen router koppelen dat je weet? Hetzelfde met KPN een PPPoE sessie in vlan 6
Je kan een eigen router gebruiken op VDSL.

Sluit een Fritzbox aan en je bent binnen 5 minuten online. Maar ook andere modems kunnen zeker aangesloten worden, neemt alleen wat meer tijd in beslag om te configureren.

Mocht je problemen krijgen met je verbinding, dan vraagt de ISP je wel om het provider modem aan te sluiten (meestal de Experiabox).

[Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 31-05-2020 11:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:13:
[...]

Kan je op VDSL ook je eigen router koppelen dat je weet? Hetzelfde met KPN een PPPoE sessie in vlan 6
Bij vdsl zal je toch altijd een modem nodig hebben?
Ik heb een Fritzbox 7490 in gebruik ipv de experiabox

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:53
hjs schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:44:
[...]

Bij vdsl zal je toch altijd een modem nodig hebben?
Ik heb een Fritzbox 7490 in gebruik ipv de experiabox
Ja je hebt gelijk. Het was een berichtje vanaf mijn mobiel. Jouw antwoord is wat ik zocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
FEC errors stijgen niet heel hard meer. Snelheid gaat ook omhoog. Nu op 42Mbps.

Morgen de Fritzbox eraan hangen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stormfly
PnD schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:39:
[...]

Bedoel je dat het dus niet met de huidige modem instellingen zal werken?

Heb even wat informatie gezocht in de interface vh modem ter info.

Apparaat informatie
Model H369A
Serienummer ZTEEG8GFAxxxxxxx
Hardware versie V1.00
Software versie V1.01.00T03.7V3
Boot loader versie V1.0.00
xDSL PHY versie A2pvfbH043r.d26u

Link status Up
Showtime 668 h 15 min 9 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 33031/107353 kbps
Attainable rate (Up/Down) 34484/108642 kbps
Noise margin (Up/Down) 5.3/5.4 dB
Line attenuation (Up/Down) 1.6/4.8 dB
Output power (Up/Down) -7.4/11.8 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 4/8
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 83/80 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 500/7658

Mocht morgen KPN de boel afsluiten krijg ik het graag snel weer online natuurlijk. Met twee thuiswerkers is internet wel erg belangrijk momenteel 😑
Je kunt geen KPN instellingen op een Budget (Telfort) lijn gebruiken. Als je geen eigen modem hebt waar je instellingen kunt wijzigen dan denk ik niet dat het gaat werken.

Misschien weet @krakendmodem of een modem zich via de line provisioned of dat dit voor de shipment moet gebeuren? Ik denk het laatste want je moet ook het modem retour sturen naar je vorige provider, dat maakt een modem uniek per provider.
PnD schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:21:
19/4 aangevraagd
10/6 KPN beëindigd
11/6 Budget opleverdatum

Ondanks herhaaldelijk bellen afgelopen weken vandaag nog geen track en trace voor mijn modem.
Staat al sinds 2 juni op verzendstatus in hun systeem, maar nog geen track trace van PostNL.

"PostNL heeft het druk" en ik moet maar vertrouwen dat ik 11/6 mijn modem hebt, want dat is de prognose datum in hun systeem.

Geen beste kennismaking...Hopelijk blijft mijn KPN Experia modem gewoon werken :F
Heb je van de overstapservice gebruik gemaakt? Bij KPN etc heb je het modem zeer kort nadat de lijn actief is geworden, als doel voor het officiele oplevermoment (datum contract).

Heb je enig zicht op wanneer de 14 dagen termijn verstreken is, of gaat die pas vanaf 11/6 lopen?

Je zou misschien KPN nog een maandje actief kunnen maken, die zijn flexibeler dan Budget. Of een FritzBox van marktplaats scoren, daar kan je simpel TELFORT kiezen en dan ben je online schat ik in.

Ik heb een eigen modem, en maak al 4 dagen gebruik van de lijn maar ook hier is nog geen modem aangekomen. Ik verwacht hem volgens de 14 dagen theorie vanaf 1 juni aangevraagd + 14 = 15e juni. De officiele datum op het contract staat nog bijna een week later.

[Voor 30% gewijzigd door stormfly op 09-06-2020 22:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:34

PnD

like in Pinda ^_^

Ik wacht maar even af wat er morgen gebeurd. Dan loopt mijn KPN af. Ben benieuwd of die me gelijk offline zetten. Heb inderdaad de overstapservice gebruikt.

Bedankt voor de tip vd fritzbox.

Al mijn oude & nieuwe systemen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
stormfly schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:44:
[...]

Je kunt geen KPN instellingen op een Budget (Telfort) lijn gebruiken. Als je geen eigen modem hebt waar je instellingen kunt wijzigen dan denk ik niet dat het gaat werken.

Misschien weet @krakendmodem of een modem zich via de line provisioned of dat dit voor de shipment moet gebeuren? Ik denk het laatste want je moet ook het modem retour sturen naar je vorige provider, dat maakt een modem uniek per provider.

[...]

Heb je van de overstapservice gebruik gemaakt? Bij KPN etc heb je het modem zeer kort nadat de lijn actief is geworden, als doel voor het officiele oplevermoment (datum contract).

Heb je enig zicht op wanneer de 14 dagen termijn verstreken is, of gaat die pas vanaf 11/6 lopen?

Je zou misschien KPN nog een maandje actief kunnen maken, die zijn flexibeler dan Budget. Of een FritzBox van marktplaats scoren, daar kan je simpel TELFORT kiezen en dan ben je online schat ik in.

Ik heb een eigen modem, en maak al 4 dagen gebruik van de lijn maar ook hier is nog geen modem aangekomen. Ik verwacht hem volgens de 14 dagen theorie vanaf 1 juni aangevraagd + 14 = 15e juni. De officiele datum op het contract staat nog bijna een week later.
Experia boxen bij KPN, Telfort etc.. zijn vrij inzetbaar. Je sluit een andere aan en hij haalt zelf zijn informatie op. Provisioning gebeurt dus via de lijn. Maar dit kan alleen bij deze genoemde providers onderling. Een router of modem van Tele2 gaat niet lukken. Een eigen router wel mits je de instellingen kent. Nu zijn die vrij beschikbaar dus dat zou nog kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stormfly
PnD schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:31:
Ik wacht maar even af wat er morgen gebeurd. Dan loopt mijn KPN af. Ben benieuwd of die me gelijk offline zetten. Heb inderdaad de overstapservice gebruikt.

Bedankt voor de tip vd fritzbox.
Ik ben ook benieuwd, ik denk dat KPN over 1u30 minuten je misschien al afsluit. Op basis van scripts draait dat gewoon zonder tussenkomst van personeel. Mijn lijn werd 00:05 actief enkele dagen geleden.

Ik ben enorm verbaasd over hun vergaande automatisering van frontdesk tot handelingen in de straatkast. Zal wel komen doordat WBA een commercieel product is waar ook ander afnemers tegen aan kletsen met een API.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
stormfly schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:44:
[...]

[...]

Zoals Barre al aangaf dus. Gaat via de lijn.
Ook al zou je een Experiabox uit de kringloop halen, bij aansluiten haalt die zelf de software en instellingen vervolgens op. Zo had ik in een Kringloopwinkel voor 2 euro een V10 op de kop getikt :P. Die was voorheen op een zakelijke lijn aangesloten geweest, en die firmware had veel meer mogelijkheden dan de consumentenversie. Na aansluiten aan de DSL ging het modem vrijwel direct de nieuwe (consumenten) firmware downloaden en stond m'n eigen gegevens (VoIP) er weer in.

Dat is natuurlijk het voordeel van die dingen. Voor a-technische gebruikers is het letterlijk de stekker erin in en gaan. Een Fritzbox is dan soms al een hele stap ingewikkelder, daar moet je nog een menu doorlopen om die verbinding te krijgen. En niet iedereen snapt dat.

Daarnaast zijn de gebruikte chipsets in de Experiaboxen van een goede kwaliteit. Het valt mij op dat attainable line speeds met een Fritzbox 7360 of 7340 soms wel 20Mbit lager waren dan met een Experiabox. Nu maakte dat voor het abonnement niet uit, die was 20Mbit. Maar 60Mbit attainable of 40Mbit attainable is dan een behoorlijk verschil. De software van die modems is een andere discussie :+, al was dat bij de V10 opzich wel ok.

Type verbinding was een VDSL2-CO, geen straatkast ertussen.

[Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 09-06-2020 22:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:59:
[...]

En als nieuwe klant bij Oxxio voor het eerste jaar? Is verder exact gelijk aan Budget..
De eerste maanden wel een lagere aktie prijs, maar dat wordt weer voor een deel ongedaan gemaakt door de 30,- activatiekosten. Ook geen idee of een eigen fritzbox daar werkt eigenlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
hjs schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:07:
[...]

De eerste maanden wel een lagere aktie prijs, maar dat wordt weer voor een deel ongedaan gemaakt door de 30,- activatiekosten. Ook geen idee of een eigen fritzbox daar werkt eigenlijk.
Ja hoor. Werkt prima. Wizard draaien en kiezen voor Telfort Glas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:20
hjs schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:07:
[...]

Als je het abonnement aangaat via cashbackxl.nl kun je de aansluitkosten achteraf terugkrijgen.

• hjs
  • Niet online
mraggie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:58:
Even een vraagje: is het mogelijk bij Budget Alles-in-1 Internet om gebruik te maken van je eigen internet modem?
Als je de instellingen wat Telfort gebruikt, ja.
Fritzbox 7490 draait hier prima.

• vincedd
Iemand ervaring met fritzbox op Oxxio? Heb nu Budget internet me een eigen fritzbox. Maar volgens mij draaien ze allebei op een Telfort profiel of heb ik dat mis? Zoja, dan kan ik mijn fritzbox op 8 Oktober even spanningsloos gooien om het Oxxio ip adres toegewezen te krijgen.

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:23
vincedd schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:36:
Iemand ervaring met fritzbox op Oxxio? Heb nu Budget internet me een eigen fritzbox. Maar volgens mij draaien ze allebei op een Telfort profiel of heb ik dat mis? Zoja, dan kan ik mijn fritzbox op 8 Oktober even spanningsloos gooien om het Oxxio ip adres toegewezen te krijgen.
Misschien heb je meer geluk in het Oxxio topic in plaats van het budget topic?

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1924372/8

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• krakendmodem
vincedd schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:36:
Klopt, is ook telfort profiel.

Zou je namelijk de Experiabox v10 aansluiten, dan zie je op sommige plekken ook Telfort staan als je inlogt op je modem :P

• hjs
  • Niet online
-ION- schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:21:
Vandaag mijn Experiabox V10 van de muur getrokken. Ik had enorme last van een slechte verbinding als mijn vriendin en ik tegelijkertijd aan het videobellen waren of de een op YouTube zat en de ander in overleg. Vervangen door een V8 in bridge met een Netgear R7800 (uiteraard OpenWrt erop gezet) eraan, beide van marktplaats. Kosten €10 voor de v8, €50 voor de R7800. Verbinding is nu perfect.
Even nieuwsgierig, waarom niet voor een fritzbox gekozen?

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-12 20:35
hjs schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:15:
[...]

Even nieuwsgierig, waarom niet voor een fritzbox gekozen?
Ik vind de fritzbox vrij beperkt qua mogelijkheden. (OpenWrt erop zetten defeats the purpose denk ik) Hardware is niet zo top, zeker niet vergeken met de R7800's die voor het oprapen liggen op marktplaats. Daarbovenop zijn ze ook nog vrij prijzig, ook tweedehands. Vaste telefonie heb ik niet, TV kijken doe ik via NLziet en straks via Ziggo GO TV i.c.m. Mi Box S met een VPN naar de OpenWrt router van mijn ouders (die een Ziggo aansluiting hebben). Dus ik heb enkel de internetfunctionaliteit nodig.

• ThinkPad

ThinkPad

Geen matches
Ja dat gaat wel werken, maar is niet aan te raden. Budget wil wel graag zien dat het eigen modem online komt, anders gaat het met de startdatum van je abbonement niet goed. Been there, done that met een Fritz!box.

• stormfly
Geen matches
ThinkPadd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:04:
Ja dat gaat wel werken, maar is niet aan te raden. Budget wil wel graag zien dat het eigen modem online komt, anders gaat het met de startdatum van je abbonement niet goed. Been there, done that met een Fritz!box.
Nou de Vigor 130 ging wel goed ;-) maar als je op safe wilt spelen idd ff de EB aansluiten.

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:15
Geen matches
ThinkPadd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:04:
*Hier zojuist ook de overstap gewaagd naar Budget met de black friday actie, stap over vanaf T-mobile.

Dus na de overstap eerst even een paar dagen de EBv10 laten zitten en daarna pas switchen naar mn eigen modem!? Ik zit namelijk niet zo te wachten op een niet-bridge-mode modem/router, daar heb ik een Mikrotik router voor.

All-electric.

• hjs
  • Niet online
Je kunt ook een fritzbox 7530 ofzo kopen op bv marktplaats en gebruiken. Heb je wat meer opties. Met Telfort profiel, wat ingebakken zit, werkt dat prima.

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:05
Ah oké, eens kijken of ze een V10 kunnen leveren in dat geval. Of anders misschien zo'n Fritzbox inderdaad, ik ga eens op onderzoek uit. Dank voor de tips!

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:05
Valt me op dat de Experia Box 10A een veel beter WiFi bereik lijkt te hebben dan het Arris Ziggo modem dat ik hiervoor had (terwijl ze op zo goed als dezelfde plek in huis staan). Moest in de vorige situatie gebruikmaken van een access point om een beetje ontvangst te hebben in kamers verder weg van het modem, maar nu is de ontvangst daar prima zonder gebruik van een access point.

Wat ik wel jammer vind is dat er maar max. 10 MAC->IP bindings in te stellen zijn bij de LAN DHCP instellingen. Had er graag wat meer gehad. Maar dat is dan ook het enige dat ik mis, niet de moeite waard om hiervoor een Fritzbox o.i.d. aan te gaan schaffen.

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
ACDSL schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:43:
Valt me op dat de Experia Box 10A een veel beter WiFi bereik lijkt te hebben dan het Arris Ziggo modem dat ik hiervoor had (terwijl ze op zo goed als dezelfde plek in huis staan). Moest in de vorige situatie gebruikmaken van een access point om een beetje ontvangst te hebben in kamers verder weg van het modem, maar nu is de ontvangst daar prima zonder gebruik van een access point.

Wat ik wel jammer vind is dat er maar max. 10 MAC->IP bindings in te stellen zijn bij de LAN DHCP instellingen. Had er graag wat meer gehad. Maar dat is dan ook het enige dat ik mis, niet de moeite waard om hiervoor een Fritzbox o.i.d. aan te gaan schaffen.
ik zou niets aanschaffen maar melden dat je niet veel kan met de huidige modem,
Budget/KPN moet je daarbij helpen je betaald elke maand, jij zegt toch ook niet tegen Budget hier is de helft van mijn abonnement kosten de rest moet je ergens anders halen? ook kan je nog googlen over 10A genoeg verhalen op internet.

Ziggo heeft ook slechte modem en goede modems daar ben je afhankelijk van je abonnement ook de medewerker die je op dat moment hebt

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Even een korte vraag. Ik ben gisteren overgestapt naar Budget. Mijn abonnement zou eigenlijk pas op 4 januari ingaan, maar ik heb alles aangesloten met een oude Fritzbox en het werkt naar behoren. Vandaag kreeg ik ook een mail van Budget dat mijn pakket is aangesloten en dat ik online ben. Morgen krijg ik echter het installatiepakket pas met de Experiabox. Is het nog nodig om deze tijdelijk aan te sluiten zodat hij zich aan kan melden? Ik heb eerdere berichten hierover gelezen omdat anders de activatie niet goed zou gaan, maar de mail van Budget brengt me aan het twijfelen.

PVOutput: VO18

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-12 17:22
Vraagje:

Mijn verbinding is minder stabiel dan de laatste paar maanden. Is er een manier om bijv. een Fritzbox te krijgen van Budget? Of wordt er aangeraden om een versterker te plaatsen (heb twee verdiepingen)?

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:21
Bandicoot schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:37:
Even een korte vraag. Ik ben gisteren overgestapt naar Budget. Mijn abonnement zou eigenlijk pas op 4 januari ingaan, maar ik heb alles aangesloten met een oude Fritzbox en het werkt naar behoren. Vandaag kreeg ik ook een mail van Budget dat mijn pakket is aangesloten en dat ik online ben. Morgen krijg ik echter het installatiepakket pas met de Experiabox. Is het nog nodig om deze tijdelijk aan te sluiten zodat hij zich aan kan melden? Ik heb eerdere berichten hierover gelezen omdat anders de activatie niet goed zou gaan, maar de mail van Budget brengt me aan het twijfelen.
Vanochtend op Budget overgegaan vanaf Online.nl. Router (Fritzbox 3490) uit en aan, Telfort profiel gekozen (nadat er geen Internet leek te zijn op het huidige profiel) et voilà.. alles werkt. Lekker de EB in de doos laten zitten dus

• Bandicoot
  • Nu online
Mooi, ik heb hier alles werkend op een Fritzbox 7369. Het modem laat ik lekker in de doos. Al was het maar omdat Budget er een incomplete voedingsadapter bij heeft geleverd. 8)7

• Bandicoot
  • Nu online
SaraNostra schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:20:
Vraagje:

Mijn verbinding is minder stabiel dan de laatste paar maanden. Is er een manier om bijv. een Fritzbox te krijgen van Budget? Of wordt er aangeraden om een versterker te plaatsen (heb twee verdiepingen)?
Een ander modem dan een Experiabox krijg je niet van Budget. Als het bereik van de wifi het probleem is dan ga je dat waarschijnlijk ook niet oplossen met een Fritzbox ipv de Experiabox. Je zult dan het signaal moeten versterken of bekabeld een extra access point aansluiten op een plek dichter bij de plek waar je slecht bereik hebt.

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-12 17:22
Bandicoot schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Een ander modem dan een Experiabox krijg je niet van Budget. Als het bereik van de wifi het probleem is dan ga je dat waarschijnlijk ook niet oplossen met een Fritzbox ipv de Experiabox. Je zult dan het signaal moeten versterken of bekabeld een extra access point aansluiten op een plek dichter bij de plek waar je slecht bereik hebt.
Duidelijk, maar ik heb al twee versterkers (van NLEx zelf), maar de verbinding is simpelweg niet stabiel genoeg. Zou een Google Nest WIFI (met extra punt) werken?

• JfbK
  • Laatst online: 06-12 16:30
Een paar maanden geleden zat ik met hetzelfde probleem dat Teams sessies spontaan werden afgebroken in een nieuwbouwflat. Omdat dit geen werkbare situatie was, heb ik eerst een Fritzbox 7590 bekabeld aangesloten in mijn werkkamer met helaas hetzelfde resultaat. Daarna een tweedehands Ubiquity access point (AC-LR en poe-injector) geregeld en wederom bekabeld aangesloten op de KPN Experiabox (v10). Door een raspberrypi voor de controllersoftware te gebruiken zijn de WiFi-problemen nu gelukkig geschiedenis. :)

[Voor 29% gewijzigd door JfbK op 04-01-2021 18:30. Reden: Nogmaals aanvullende info toegevoegd.]

• MrOsman
  • Nu online
SaraNostra schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:20:
Vraagje:

wat is minder stabiel? geef is voorbeelden kunnen we mee denken?

• Rocketman
Vorig jaar had ik een overstap gepland van Telfort VDSL+ naar Budget, maar werd op het laatste moment telefonisch omgepraat door een Telfort medewerker. Inmiddels heb ik opnieuw een internet abonnement afgesloten bij Budget en het verkooptelefoontje van KPN kwam na de 14 dagen bedenktijd, te laat dus.
Binnenkort gaat dat nieuwe abonnement in en vraag ik me af wat ik ga merken van die migratie.
Ik gebruik een Fritzbox 7590 met Telfort instellingen en die instellingen zouden volgens dit forum moeten overeenkomen met de Budget gegevens.
Hoef ik niets te doen, of moet ik het modem op de bewuste dag herstarten? Zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken?

• MrOsman
  • Nu online
Rocketman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:12:
Vorig jaar had ik een overstap gepland van Telfort VDSL+ naar Budget, maar werd op het laatste moment telefonisch omgepraat door een Telfort medewerker. Inmiddels heb ik opnieuw een internet abonnement afgesloten bij Budget en het verkooptelefoontje van KPN kwam na de 14 dagen bedenktijd, te laat dus.
Binnenkort gaat dat nieuwe abonnement in en vraag ik me af wat ik ga merken van die migratie.
Ik gebruik een Fritzbox 7590 met Telfort instellingen en die instellingen zouden volgens dit forum moeten overeenkomen met de Budget gegevens.
Hoef ik niets te doen, of moet ik het modem op de bewuste dag herstarten? Zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken?
je hoeft niks te doen ik moest modem van hun gebruiken v10a maar de modems van budget zijn van Telfort ook zie je dat aan Telfort.logo
geen idee wat mijn probleem was of is wel slechte klantenservice er zitten mensen achter tel omdat ze zitten voor geld de rest boeit ze niet echt merkte ik ook hoorde ik aan de tel dat ze geen backoffice of wat hebben het is mensen binnen hengelen

ik werd ook door kpn gebeld van we zien dat je ons gaat verlaten of ik een reden voor had toen ik zei kpn duur wou medewerker korting geven toen kwam medewerker met de vraag wanneer heb jeje aangemeld bij budget.zo kwamen we achter dat budget eerst 14 dagen wacht na 14 dagen pas overstapservice ingang zet zodat je niet overgehaald kan worden door je huidige provider wel een slimme zet

• hjs
  • Niet online
digitalus101 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:18:
@brey_maastricht Waarom het modem uitzetten s avonds? Idle verbruiken die experiaboxen 12-15 euro per jaar aan stroom door aan te laten staan.
@brey_maastricht Je kunt nog bv een fritzbox overwegen ipv de experiabox. Ik heb de 7530 voor vijf tientjes op mp gekocht.
Verbruikt minder volgens de reviews.

• digitalus101
@hjs zowel Fritzbox 7530 en experiaboxen v10 zitten rond 6 watt verbruik volgens de specs wat neerkomt op ongeveer 12 euro per jaar verbruik.

• hjs
  • Niet online
digitalus101 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:25:
@hjs zowel Fritzbox 7530 en experiaboxen v10 zitten rond 6 watt verbruik volgens de specs wat neerkomt op ongeveer 12 euro per jaar verbruik.
Ah, stond me bij dat de V10 rond de 10 watt verbruikte.
Geen idee of dat dan van een eigen meting was.
Nou ja, de Fritz heeft nog wel wat andere voordelen en nu ik bij cheapconnect zit heb ik de V10 niet eens meer ;)

• Rocketman
Slaah_007 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:20:
Wat Janine aangeeft klopt wel degelijk, dit is een recent issue wat recentelijk veelvuldig de kop op steekt.
Wanneer je het modem te vroeg aansluit en dus eigenlijk nog op de door kpn geleverde lijn zit dan heb je een probleem bij je daadwerkelijke overgang naar budget.
Om de een of andere reden lopen de modem koppelingen bij budget dan niet door. Het precieze hoe en waarom word op dit moment uitgezocht door kpn en budget.

Ook proberen het modem terug te zetten naar fabrieks instellingen zal dan niet helpen. Enige remedie tot nu toe is het sturen van een nieuw modem.
Hopelijk ga ik dat volgende week niet beleven met mijn Fritzbox 7590. Moet ik mijn box preventief uitzetten op de dag van overgang van KPN naar Budget?

• hjs
  • Niet online
Rocketman schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 05:18:
[...]

Hopelijk ga ik dat volgende week niet beleven met mijn Fritzbox 7590. Moet ik mijn box preventief uitzetten op de dag van overgang van KPN naar Budget?
Je kan ook voor een dagje de V10(a) er neer zetten toch.

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:12
Ik keer over een paar weken weer terug naar Budget, vanaf Ziggo.

Krijg ik problemen als ik meteen al een Fritzbox gebruik, of is het verstandig om eerst een dagje met het geleverde modem online te gaan? Ik lees verhalen over problemen bij overstappen maar technisch gezien is dit voor mij een nieuwe lijn.

• kwon
Kreeg net twee mailtjes over m'n nieuwe aansluiting bij Budget; een over dat het modem is opgestuurd en een over dat de aansluiting vandaag is opgeleverd. Top, want ik had als ingangsdatum 26 februari gekozen.

Ik ben van plan om de V10A te vervangen door de Fritzbox 7590. Bij het lezen van dit topic zie ik dat @jan groen aangeeft dat alles in één keer werkt als je het Telfort-profiel selecteert. Kan iemand (nogmaals) bevestigen dat dit óók geldt voor het IPTV-gedeelte? Of zijn daar achteraf nog tweaks voor nodig? Ik neem namelijk ook televisie met zo'n los kastje af. Ik wil zeker weten dat ik probleemloos tv kan kijken, anders is het zonde van de aanschaf van de Fritzbox.

• MrOsman
  • Nu online
kwon schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:48:
Kreeg net twee mailtjes over m'n nieuwe aansluiting bij Budget; een over dat het modem is opgestuurd en een over dat de aansluiting vandaag is opgeleverd. Top, want ik had als ingangsdatum 26 februari gekozen.

Ik ben van plan om de V10A te vervangen door de Fritzbox 7590. Bij het lezen van dit topic zie ik dat @jan groen aangeeft dat alles in één keer werkt als je het Telfort-profiel selecteert. Kan iemand (nogmaals) bevestigen dat dit óók geldt voor het IPTV-gedeelte? Of zijn daar achteraf nog tweaks voor nodig? Ik neem namelijk ook televisie met zo'n los kastje af. Ik wil zeker weten dat ik probleemloos tv kan kijken, anders is het zonde van de aanschaf van de Fritzbox.
Geldt ook voor IPTV :)

• Rocketman
Vandaag is de grote wisseldag van KPN(Telfort) naar Budget Internet. Gisterenavond heb ik de dsl kabel uit mijn Fritzbox 7590 getrokken. Zojuist na het opstaan heb ik de door Budget geleverd Experia box aangesloten en na enig nerveus geknipper had ik weer internet met een ander ip adres dan ik eerst had.
De snelheid was volgens Ookla identiek aan de oude lijn: 100 up / 31 down ping 6 ms
Vervolgens heb ik mijn Fritzbox 7590 aangesloten, geherstart met de oude Telfort instellingen en werkt alles weer als vanouds. Tot nu toe een geslaagde migratie dus.
Ik heb satelliet tv, dus ik gebruik geen IPTV.

[Voor 3% gewijzigd door Rocketman op 19-02-2021 10:16. Reden: IPTV]

• kwon
Geen matches
Even m'n ervaring over een nieuwe aansluiting, alhoewel ik in het verleden ook bij Budget heb gezeten:

Als ingangsdatum 26 februari gekozen. 3 dagen geleden kreeg ik echter al een mail van Budget dat de lijn was opgeleverd. Gisteren heb ik de Experia Box V10A aangesloten en alles werkte binnen 10 minuten.

Vandaag de FRITZ!Box 7590 aangesloten, Telfort-profiel geselecteerd en alles werkt als een zonnetje, inclusief IPTV. Modem traint ook netjes in op 109.4 Mbit down en 32.4 Mbit up. De upload traint op de FRITZ!Box ietsjes hoger in ten opzichte van de V10A.

Ben blij dat ik nu Ziggo weer achter me kan laten. Mijn ervaringen waren daar niet positief.

[Voor 6% gewijzigd door kwon op 21-02-2021 16:36]

• Rocketman
@keeshaan: je zou ook een (gebruikte) Fritzbox 7590 of 7490 kunnen kopen. Instellingen op Telfort zetten en klaar is Keeshaan. Dan heb je meteen de beschikking over veel mogelijkheden.

• Barre73
OgWok schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:37:
Vannacht wat problemen met TV in de slaapkamer. Suggestie om de Experiabox opnieuw op te starten. Prima. Even gedaan. Nu zie ik dit:

[Afbeelding]

Zit helemaal niet bij Telfort. Wel zo geweest maar dat is jaren geleden.... :? Erg vreemd.
Het is toch al heel lang bekend dat Budget en Oxxio een kloon zijn van Telfort? Alle Telfort instellingen zijn letterlijk gekopieerd. Ik ben niet verbaasd over deze melding..

Als je een Fritzbox zou kopen en bij het instellen in de wizard voor Telfort profiel kiest werkt Budget perfect. Om maar een voorbeeld te noemen..

• Rocketman
Gisterenavond heb ik voor het eerst sinds mijn migratie op 20-2 van KPN/Telfort naar Budget storing gehad. Het dsl lampje brandde groen, maar geen internet. Wisselen van mijn Fritzbox naar de Experibox hielp niet. Na een half uur begon het weer te werken. Vreemd, in 16 jaar Telfort heb ik zoiets nooit meegemaakt.
Het kwam ook op een slecht moment, mijn schaaktoernooitje met vrienden is daardoor in de soep gedraaid.

• Kublyker
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-07 20:46
Enkele dagen geleden een Fritzbox 7590 aangeschaft maar kan IPTV niet werkend krijgen, krijg foutcode stb-nmc-400 op beeld.
Tussen de Fritzbox en de Arris kastje staat er een unmanaged switch die IGMP snooping ondersteunt, de TP LINK TL-SG108.
Als ik de Arris kastje rechtstreeks aan de fritzbox aansluit krijg ik wel beeld.
Met de Experia box V10 van Budget en de tp link switch ertussen werkt alles naar behoren.

Heeft iemand misschien tips?

• jan groen
Kublyker schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:32:
Enkele dagen geleden een Fritzbox 7590 aangeschaft maar kan IPTV niet werkend krijgen, krijg foutcode stb-nmc-400 op beeld.
Tussen de Fritzbox en de Arris kastje staat er een unmanaged switch die IGMP snooping ondersteunt, de TP LINK TL-SG108.
Als ik de Arris kastje rechtstreeks aan de fritzbox aansluit krijg ik wel beeld.
Met de Experia box V10 van Budget en de tp link switch ertussen werkt alles naar behoren.

Heeft iemand misschien tips?
Telfort profiel gekozen? zou moeten werken.

• Kublyker
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-07 20:46
jan groen schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:02:
[...]

Telfort profiel gekozen? zou moeten werken.
Ja telfort profiel.
Probleem ligt zeker bij de tp link switch, want met de Experia box werkt gewoon goed.
Zijn er bekende problemen van de Fritzbox in combinatie met bepaalde type netwerk switches?

• Barre73
Slaah_007 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:36:
Vriendelijke tip aangaande tp link en alle zaken igmp snooping. Blijf weg bij tp link 😜
Als het met de Experiabox en de TP Link werkt maar niet met de Fritzbox is het logischer om de Fritzbox te verdenken..
Wat jouw mening over TP Link dan ook is.

Overigens gaat het hier om een voormalige Netgear als ik kijk naar het typenummer.

• Slaah_007
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-03 11:58
Barre73 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:42:
[...]

Als het met de Experiabox en de TP Link werkt maar niet met de Fritzbox is het logischer om de Fritzbox te verdenken..
Wat jouw mening over TP Link dan ook is.

Overigens gaat het hier om een voormalige Netgear als ik kijk naar het typenummer.
Wanneer alles op de juiste manier is ingesteld op de fritz dan zou het gewoon moeten werken, mark my words TP link is the problem 9 van de 10 keer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwon
Ben sinds begin maart klant en de laatste tijd had ik erg veel last van een klapperende lijn. Soms waren er meer dan 50 syncs per dag, was echt niet te doen.

Budget gebeld en het zou aan mijn eigen modem (Fritzbox) liggen. Op hun instructie het meegeleverde modem aangesloten maar daar werd de verbinding nóg instabieler van. Vervolgens weer gebeld en een nieuw modem gekregen. Probleem nog steeds niet verholpen.

Uiteindelijk wilden ze een 'eigen' monteur sturen om de boel na te kijken, maar de wachttijd bedroeg iets van 2 weken en uiteraard zou dit mogelijk gepaard gaan met kosten. Uit eigen beweging schakelden ze vanwege de lange wachttijd een monteur van KPN in en die kunnen gelukkig altijd snel terecht.

De KPN-monteur deed een (fysieke) lijnmeting en zag dat er op de blauwe kabel een 'loop' of zoiets zat. Vervolgens heeft hij het DSL-signaal op het andere aderpaar (oranje/wit) gezet en tevens een poortwissel in de DSLAM gedaan.

Sindsdien eigenlijk geen enkele sync meer gehad en de lijn traint maximaal mogelijk in:

Ook geen enkele niet-herstelbare fouten (CRC errors) meer. Al met al dus best tevreden, alhoewel het soms wel een crime kan zijn om via de helpdesk van Budget het gewenste resultaat te krijgen. Je krijgt het gevoel dat het eigenlijk altijd aan je eigen apparatuur zou moeten liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:23
Geen matches
Per 8 juni 2021 zal ik klant zijn bij Budget. Ik heb reeds een FRITZ!Box gekocht en die wil ik dus direct gaan gebruiken bij Budget.

Nu las ik hier een aantal berichten dat de Experiabox V10 eerst aangesloten moet worden omdat deze een homing signal uitzend dat de verbinding kan worden gefactureerd.

Is dat nog steeds zo of kan ik direct met de FRITZ!Box aan de slag?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-10 18:25
Jassy schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:13:
Per 8 juni 2021 zal ik klant zijn bij Budget. Ik heb reeds een FRITZ!Box gekocht en die wil ik dus direct gaan gebruiken bij Budget.

Nu las ik hier een aantal berichten dat de Experiabox V10 eerst aangesloten moet worden omdat deze een homing signal uitzend dat de verbinding kan worden gefactureerd.

Is dat nog steeds zo of kan ik direct met de FRITZ!Box aan de slag?
is nog steeds zo. eerst met experiabox de boel activeren (je krijgt dan bevestiging per mail) en dan daarna met je Fritzbox aan de slag

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
jarno1974t schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:18:
[...]
is nog steeds zo. eerst met experiabox de boel activeren (je krijgt dan bevestiging per mail) en dan daarna met je Fritzbox aan de slag
Ik ben afgelopen week klant geworden, heb direct mijn eigen FritzBox aangesloten, werkte gewoon.
Bad Brains schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:12:
Beste mensen, ik ga overstappenvan Ziggo naar Bai1 en vroeg me af welke modem je krijgt als je alleen internet afneemt Experiabox v10?
Eigen modem? of is die ExperiaBox wel te pruimen.
Gaat me vooral om poorten te mappen voor steam servers, lijkt me niets speciaal voor any modem toch?
Ik heb vorige week een ExperiaBox 10a geleverd gekregen bij begin van mijn abonnement. Heb ik niet gebruik, direct mijn eigen Fritzbox 7530 aangesloten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:23
Geen matches
Ik stap morgen over van XS4ALL naar Budget. Allemaal spannend want dit is de eerste keer dat ik daadwerkelijk overstap.

Wanneer zal XS4ALL stoppen met leveren en gaat Budget leveren? Is dat klokslag 0.00 of ergens in de ochtend? Ik neem aan dat ik vanavond alvast de FRITZ!Box van XS4ALL uit moet zetten en morgenvroeg de Experiabox aan kan sluiten? Of kan ik de modem laten hangen en pas ompluggen als ik geen verbinding meer heb?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PepsiNL1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:40
Geen matches
Jassy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:23:
Ik stap morgen over van XS4ALL naar Budget. Allemaal spannend want dit is de eerste keer dat ik daadwerkelijk overstap.

Wanneer zal XS4ALL stoppen met leveren en gaat Budget leveren? Is dat klokslag 0.00 of ergens in de ochtend? Ik neem aan dat ik vanavond alvast de FRITZ!Box van XS4ALL uit moet zetten en morgenvroeg de Experiabox aan kan sluiten? Of kan ik de modem laten hangen en pas ompluggen als ik geen verbinding meer heb?
Toen ik over stapte van T-Mobile thuis naar budget, had ik om 5/6 uur 's ochtends al geen verbinding meer. Had toen de modem van T-Mobile losgekoppeld. Modem van budget aangesloten en had gelijk verbinding. Fritz box van XS4ALL kan je gewoon aan laten dus :). (En pas de modem van budget aansluiten als je daadwerkelijk geen verbinding meer hebt)

• xepyonx
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-11 11:49
Ik ben aan het draaikonten om internet en tv bij deze alles-in-een club af te nemen - het enige wat me een beetje weerhoudt is de 8 Mbit upload.

Zijn hier thuiswerkers / fervente MS Teams video conf callers die hun ervaringen kunnen delen?

Is het tevens mogelijk om een fritzbox als modem in bridge mode te configureren en deze voor zowel internet doorgeefluik naar de achterliggende router èn de tv box te gebruiken?

[Voor 27% gewijzigd door xepyonx op 16-06-2021 10:44]

• vincedd
Gisteren de overstap van Oxxio weer terug naar Budget gemaakt. Ik kies er dit keer voor om 1 tv ontvanger te nemen. We hebben op de slaapkamer nu een android tv box , waardoor ik de itv app kan installeren en de 2e ontvanger niet meer nodig is.
Het standaard modem gebruik ik niet. Ik maak gebruik van een Fritzbox 7490 en deze hoefde ik bij de vorige overgang niet eens uit te zetten.. De overgang ging naadloos (zelfde kpn netwerk). Met deze overstap toch 174 euro in een jaar bespaard.

• vincedd
Afgelopen vrijdag van Oxxio naadloos overgegaan naar Budget. heb zelf een Fritzbox draaien en dat pakte alles netjes op. Snelheid het zelfde gebleven . Oude tv ontvangers van Oxxio deden het nog op de budgetlijn. 1 daarvan toch maar vervangen voor een ontvanger van Budget. Heb in de nieuwe situatie gene 2e ontvanger meer op de slaapkamer, maar gebruik de itv app op een android tv box. Scheelt toch weer 4 euro. De nieuwe budget experiabox niet eens uit hoeven pakken.

[Voor 6% gewijzigd door vincedd op 14-10-2021 16:10]

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53
Mijn ervaring:
18-nov Offerte/gebeld met BAI, contract bevestigd oplevering 8 december
18-nov inloggegevens ontvangen voor mijn BAI, waar je contract kan inzien
24-nov abonnementsnummer + pincode voor ITV ontvangen
29-nov mail installatiepakket verstuurd
30-nov KPN/ of onderaannemer heeft kruisdraad geplaatst in straatkast ong. 550 meter verderop.
30-nov Fritzbox had ik er die middag al opzitten schoot gelijk aan, zal die later van de week even paar dagen omwisselen met Experiabox om account te activeren.
30-nov Throughput: ​↓ 58,3 Mbit/s ↑ 15,0 Mbit/s komt redelijk overeen met indicatie ​↓ 59 Mbit/s ↑ 12,0 Mbit/s zonder directe fouten op de lijn.
30-nov installatiepakket ontvangen
30-nov mail u kunt uw pakket installeren (week voor verwachte oplevering)
30-nov tv box aangesloten, jammer dat de afstandbediening niet (direct) praat met onze harman kardon home-cinema voor volume/ Toch maar weer de mi-box aangesloten met ITV APP.
30-nov Direct Ziggo opgezegd per 1 januari 2022 _/-\o_

Zeer tevreden en dat voor een jaren 60 huis met een lasdop als ISRA.
Wacht nu nog even op de openingsstunt van NENT Viaplay vwb. F1 voor 2022. :)

6 * 18,50 + 6 * 46 als kosten voor het eerste jaar. Echt nog getwijfeld om alsnog in bedenktijd de 12x halve prijs te pakken van KPN via Breedbandwinkel :*)

Don't Dream it, Be it

• hjs
  • Niet online
dr.nld schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:34:
Mijn ervaring:
30-nov Fritzbox had ik er die middag al opzitten schoot gelijk aan, zal die later van de week even paar dagen omwisselen met Experiabox om account te activeren.
Ik denk dat dat niet eens nodig is.
19/11 overgestapt, profiel even omzetten naar Telfort in de Fritz en ik was online
Rond de 26ste kreeg ik een mail dat ik internet nog moest archiveren.
Maar nog geen half uur later kreeg ik de mail dat ik online was >:)
Pagina: 1 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee