Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

X570 moederbord, Hero, Master of Impact?

Pagina: 1
Acties:

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

X570 bij je (65W) 3700X hoeft niet zo duur te zijn.net als je gekozen voeding en SSD
pricewatch: Asus Prime X570-P
pricewatch: Asus TUF Gaming X570-PLUS

Nu nog cashback van Asus op moederborden van €25=€40,-

Hackus wijzigde deze reactie 12-10-2019 17:44 (8%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Bubbleblower1 Waarom zou een €400,- moederbord langer meegaan dan een €175,- ?
Zelfde voor je SSD en voeding,snap die logica niet.

SSD => pricewatch: Kingston A2000 1TB
Voeding met 10j garantie => pricewatch: Corsair RM750 (2019)

Moederbord heb ik eerder an aangegeven. als je bij je mening blijft heeft het weinig zin om verder advies aan te geven

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

En dan ga je €100,- meer betalen ? (om misschien 12j te kunnen halen) tegen de tijd is alles verandert en voldoet je voeding misschien niet meer voor de dan geldende eisen. neem dan gelijk deze SSD pricewatch: Corsair Force MP600 1TB (voor de toekomst)

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Bubbleblower1 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:48:
[...]

Daar heeft Seasonic een handje van, de nieuwe Prime TX Titanium is ook hetzelfde als de oude Prime Ultra Titanium, die vrijwel gelijk is aan de Prime Titanium, ze komen niet met nieuwe producten, bv een voeding met digitale controller, maar met nieuwe namen. Toch zweer ik bij Seasonic, mijn huidige voeding is al dik 10 jaar oud en nog steeds super stabiel.
Dat kan idd, 10 jaar geleden (okt. 2009) kwam de X-series van Seasonic uit en dat is nog steeds een erg goede voeding in vergelijking met de huidige voedingen. De Sanyo Denki fan in die voedingen is ook van een stuk betere kwaliteit dan de Hong Hua fans die Seasonic nu gebruikt.

Maar wat je sowieso niet moet doen is een fabrikant beoordelen op producten van 10 jaar geleden. En wat je ook niet moet doen is alles van een fabrikant over één kam scheren. Vooral als zo'n fabrikant een grote productportfolio heeft van budget tot high-end.

Kijk liever naar het product zelf, dan zie je dat je een veel betere voeding kunt krijgen voor 180 euro. Ook kwalitatief zijn er betere producten voor 180 euro.
Nou leg je me woorden in de mond, ik had al gezegd dat ik waarschijnlijk nooit op een 3950X zou overstappen. En ik weet als geen ander hoeveel er kapot gaat, dat heb ik met name geleerd toen het bedrijf waarvoor ik werkte een nieuwe processor op de markt bracht; de Pentium 60. En ik werkte niet voor Intel, want die durfden daar hun vingers niet aan te branden. De P60 had een TDP van liefst 14,6 watt, waardoor die veel te heet werd en daar hadden andere onderdelen op het moederbord ook last van. PC's met een Pentium waren super instabiel. In die tijd heb ik zo veel reparaties moeten afhandelen dat er net zo veel dozen teruggestuurd werden als er aankwamen. Toen heb ik gelukkig wel geleerd hoe belangrijk koeling is, waardoor er bij mij, op één uitzondering na toen ik er te makkelijk over dacht, al 30 jaar niets kapot gaat.
Je kennis van die tijd is niet meer echt van toepassing op moderne hardware. Tegenwoordig kun je ook voor 100 euro een kwalitatief goed moederboord krijgen welke prima 10 jaar mee moet kunnen. Een RoG Crosshair VIII is een moederbord voor mensen die hun Ryzen 9 3950X extreem overklokken en koelen met vloeibaar stikstof of helium.

Die RGB die ze er dan aan toegevoegd hebben is voor de mensen die er geen verstand van hebben en gewoon het duurste moederbord kopen die ze tegenkomen zonder dat ze weten wat ze echt nodig hebben. Ook de reden voor de RoG naam trouwens, het is een moederbord waar gamers sowieso niks aan hebben. Maar aan wie Asus ze wel graag verkoopt, omdat daar de minste winst valt te halen.
Hoe lang zou het duren voor we een B550A moederbord kunnen krijgen?
https://www.tomshardware....ms-b550a-chipset-for-oems
B550 bied niks interessants boven B450 wat er nu al is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True