Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

X570 moederbord, Hero, Master of Impact?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bubbleblower1
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 04:18
Ik zoek een?
Met name een zuinig en stabiel X570 moederbord dat niet te warm wordt. Verder zoek ik ook een CPU, GPU, PSU, SSD, geheugen, een nieuwe kast en een monitor, kortom een volledig nieuwe PC.

Wat is je budget?
Zo'n € 400,=.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Asus, maar daar staar ik me niet blind op.

Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
X570 chipset voor een betere VRM en NVME SSD.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Tot nu toe had ik onderstaande bedacht, maar over dat moederbord twijfel ik dus nog, net als over de videokaart waarover ook erg weinig info is te vinden.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenAsus ROG Crosshair VIII Impact€ 381,50€ 381,50
1VideokaartenAsus TUF Gaming X3 Radeon RX 5700 OC edition 8GB GDDR6€ 395,-€ 395,-
1BehuizingenCooler Master MasterCase H500M€ 179,50€ 179,50
1Geheugen internG.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX€ 133,05€ 133,05
1VoedingenSeasonic Prime TX-650€ 180,95€ 180,95
1Solid state drivesKingston KC2000 1TB€ 170,50€ 170,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.775,50

Als ik in de testresultaten op HWI duik komt daar een term cpu package power max. voor, die dacht ik voor zich sprak tot ik naar de resultaten keek. Bij de ASRock Taichi is die max 57,88W en bij de Impact liefst 172W. Nu snap ik er helemaal niets meer van wat dat betekent en van Googelen word ik vooralsnog niet veel wijzer; https://forums.anandtech....pu-power-package.2403807/ Hopelijk word ik dat hier wel.

Verder vraag ik me af hoe betrouwbaar die testresultaten (statistisch gezien) zijn, vooral als ze me tegen vallen. Daarom zoek ik altijd naar meerdere vergelijkende tests, maar bij de X570 is dat lastig.
Zo heb ik nog geen test kunnen vinden waar de Hero (zonder wifi) tegenover de Gigabyte Aorus Master wordt gezet of tegenover de Impact, Taichi of Ace, dus als iemand die is tegen gekomen hoor ik het graag.

In ieder geval wil ik een zeer duurzaam bord en ASRock gebruikt al tijden het verkoopargument dat zij 12K capacitors gebruiken, bij Asus hebben ze 10K vanaf de Hero en die Ace doet het met 5K (wat er in de Master zit heb ik nog niet kunnen ontdekken). Het lijkt me logisch om voor minstens 10K te gaan, maar er wordt beweerd dat het totaal niet uitmaakt, omdat moederborden toch nooit zo warm worden. Dat laatste geloof ik wel, maar aan het eerste twijfel ik toch, ik hoor liever van jullie hoe dat precies zit.

Na me helemaal suf te hebben gegoogeld en tal van video's te hebben bekeken zijn de Impact, Master en Hero vooralsnog mijn favoriet. Die Impact heeft een hoop dingen niet die ik toch niet gebruik en is ook het meest efficiënt, maar daar staat tegenover dat ie mini DTX is en dus die hoge cpu package power max. heeft, waarvan ik niet goed begrijp wat dat betekent. Die Master blijft iets koeler, in de HWI test althans, en heeft 12 echte fasen. Van die Hero weet ik nog vrijwel niets, ik neem aan dat diens prestaties in de buurt van het wifi model komen, waar wel vergelijkende tests van zijn te vinden.

Welk bord is het zuinigst, het koelst, het meest stabiel en gaat het langst mee?

Beste antwoord (via Bubbleblower1 op 28-11-2019 23:50)

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:10
Ik zou dat cpu package power max. lekker vergeten.
Het zijn getallen die bijzonder uit elkaar liggen zonder enige uitleg.
De Taichi verbruikt met een overclockte 3900x 230 watt en dan worden de VRM's maar 3 graden warmer dan die van de Impact.

Ook de standaard-afwijking is top, weinig verschil in de scores geeft aan dat het bord niet throttlet.

https://nl.hardware.info/...469&products%5B%5D=543635

Over het algemeen hebben x570- borden een betere stroomvoorziening dan de x470 en b450 borden. Maar ook daar waren er een aantal goede borden die prima zijn voor een 3700x. 65 watt is namelijk helemaal niets bijzonders.

Dat scheelt een flinke bak met geld.

Voor info over VRM's: https://docs.google.com/s...FA/htmlview#gid=611478281

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True