Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vraag voor deskundigen over pixelruis !??

Pagina: 1
Acties:

• belmonde
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 17:07
Ik was gisteren in de winkel. Ik zie allemaal zwevende ruispixel bij alle tv's.. Niks is strak en stille pixels. Aan de randen van de letters of waar ook.. Als je er dichter op staat is het pixelzwerm..
Ik dacht dat het zou liggen aan zwakke signalen met al die tv's op elkaar.
Bij mijn broer gekeken naar zijn 55 inch samsung ks9000. van 3 jaar oud (4k).. Niet zo erg maar ook daar.. als je naar gewoon nederland 1 of andere gewone kabelzenders kijkt.. in hd.. Het zijn geen ruistige stilstaande pixels..

Bij mijn eigen oude sony trinitron crt van 28 inch.. Als ik dicht op kijk allemaal gewoon strakke stilstaande pixels. Er beweegt niks op de randen. Gewoon een witte pixel.. strak stil.. Niks geen gefriemel er omheen..

Ik snap dat 4k een hd-resolutie moet upscalen.. Maar het is echt een treurig beeld. Je moet van verder weg kijken.. en dan zie je het niet (of minder) maar het is opmerkelijk..

Ik weet dat mijn beeld klein is. Maar mijn beeld heeft geen dwarrelende pixels..

Waarom is dit zo slecht bij nieuwe lcd/oled tv's t.o.v. crt tv (via scart en ziggo humax 5200c)

Graag een antwoord..
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True