Ik zie wel gewoon mijn GTE hoor:Scrtz schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:27:
[...]
Ah duidelijk, dan zal de GTE wel de enige zijn waar ze de moeite niet voor genomen hebben..
Dat heb ik in mijn nieuwe polo ook. Zie ook geen voorbeeld van mijn auto:JeeHaaa schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:59:
[...]
Helaas is dat nog altijd hetzelfde. Ook ik zie hier een nog te releasen model staan wat inderdaad nogal lomp oogt..
[Afbeelding]
Blijkbaar was de server uit de lucht…The Eagle schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:42:
[...]
Dat, en vermoedelijk illegaal bezig (teveel herrie op de weg), plus voldoet waarschijnlijk niet aan de apk / wettelijke minimum eisen om überhaupt de weg op te mogen.
Maar verder leuke klassieker. Pics?
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Zoals beloofd zou ik nog wat foto's plaatsen van mijn nieuwe polo.
Heb hem vandaag precies 3 weken in bezit en hij bevalt tot nu toe prima. De ik heb de eerste 2500km er al op staan.
Hoorde hier en daar van andere (nieuwe) Volkswagen bezitters dat ze nogal wat problemen aantroffen bij uitlevering, maar op een deurrubber dat niet helemaal goed zat na en een sterke 'nieuw' geur gelukkig nog niks gemerkt. Beiden zijn door dealer gelijk verholpen
Het is de vervanging van mijn golf uit 2017.
Qua ruimte in de kofferbak merk ik het met de boodschappen tassen wel iets.
maar verder eigenlijk niet. Wegligging is stabiel. De auto is wat lichter dan de golf maar voor mij persoonlijk niet onprettig. Verder rijdt het voor het gevoel ook een stuk relaxter omdat ik nu een automaat rijdt.
Krijg veel positieve reacties op de kleur, met name als het een beetje zonnig is komt het blauw mooi uit.
Helaas was het de afgelopen weken niet echt mooi weer.
Auto zag er na 2 weken rijden ook echt goor uit met allerlei zand en pekel sporen:
Geeft niks, kan ik mijn andere hobby (Detailing) mooi weer gebruiken om rustig te worden
.
Hier nog andere liefhebbers voor het detailen//handwassen van auto's of trekken jullie hem gewoon door de wasstraat?
Helaas was het na het wassen inmiddels al wat schemerig geworden voor de foto's, binnenkort maar eens op een betere plek wat foto's schieten, maar hij blinkt weer
Heb hem vandaag precies 3 weken in bezit en hij bevalt tot nu toe prima. De ik heb de eerste 2500km er al op staan.
Hoorde hier en daar van andere (nieuwe) Volkswagen bezitters dat ze nogal wat problemen aantroffen bij uitlevering, maar op een deurrubber dat niet helemaal goed zat na en een sterke 'nieuw' geur gelukkig nog niks gemerkt. Beiden zijn door dealer gelijk verholpen

Het is de vervanging van mijn golf uit 2017.
Qua ruimte in de kofferbak merk ik het met de boodschappen tassen wel iets.
maar verder eigenlijk niet. Wegligging is stabiel. De auto is wat lichter dan de golf maar voor mij persoonlijk niet onprettig. Verder rijdt het voor het gevoel ook een stuk relaxter omdat ik nu een automaat rijdt.
Krijg veel positieve reacties op de kleur, met name als het een beetje zonnig is komt het blauw mooi uit.
Helaas was het de afgelopen weken niet echt mooi weer.

Auto zag er na 2 weken rijden ook echt goor uit met allerlei zand en pekel sporen:
Geeft niks, kan ik mijn andere hobby (Detailing) mooi weer gebruiken om rustig te worden

Hier nog andere liefhebbers voor het detailen//handwassen van auto's of trekken jullie hem gewoon door de wasstraat?
Helaas was het na het wassen inmiddels al wat schemerig geworden voor de foto's, binnenkort maar eens op een betere plek wat foto's schieten, maar hij blinkt weer

Gisteravond stond er bij mij in plaats van het wereldbolletje van de internetverbinding een ander tekentje. Volgens mij is dat het Car2X symbool. Waarom zou dat er opeens staan? Toen ik de auto een paar uur later pakte was het weg en stond het wereldbolletje er weer gewoon...
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow
Na bijna een jaar te mogen hebben wachten, dan afgelopen donderdag eindelijk mijn auto kunnen ophalen! In dit geval dus een Tiguan Allspace R-Line Business+ (met nog een hoop opties). Wel even wennen met het sportonderstel, is iets stugger, maar de auto rijdt heerlijk en was het wachten meer dan waard!
Enige wat ik nog moet uit zoeken is of het mogelijk is om Lane Assists permanent uit te schakelen en zowel het Start/Stop systeem.. rete irritant imho
Enige wat ik nog moet uit zoeken is of het mogelijk is om Lane Assists permanent uit te schakelen en zowel het Start/Stop systeem.. rete irritant imho

Al tijden last van onderstaande melding:
Parkeersensoren voor doen het niet automatisch meer, alleen als je de auto in zijn achteruit zet.
Morgen de auto laten uitezen, zal wel weer een dure reparatie worden.
Kennen jullie deze melding?
Parkeersensoren voor doen het niet automatisch meer, alleen als je de auto in zijn achteruit zet.
Morgen de auto laten uitezen, zal wel weer een dure reparatie worden.
Kennen jullie deze melding?
Ik zag dat de MK8 GTE niet meer samengesteld kan worden op de officiële VW site. Officiële einde GTE in NL of heeft dit al iets met de aankomende facelift te maken?
[Voor 64% gewijzigd door JeeHaaa op 14-02-2023 16:42]
Ziet eruit als dit maar dan VW versieScrtz schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:22:
[...]
Heb je een voorbeeld van welk systeem je precies bedoeld?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
in ieder geval belangrijk om het wel af en toe te (laten) doen, mijn seat ibiza uit 2005 met dakraam had lekkage omdat de afvoer vol prut zat. snap ook niet wie er een tuutje bedenkt die zo goed als dicht zit, totdat je t indrukt. En als het dicht zit, het water naar binnen toe loopt. Duitse logica ofzo 

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ik heb dit goedkope scherm in mn lease caddy van werkgever. Geloof dat hij niet up-to-date is, ik merk zelf dat android auto niet stabiel is met welke kabel dan ook. Zijn er nog meer "problemen" bekend? Heb over een week oliebeurt en wil eigenlijk een update. Maar ze zijn hier niet zo makkelijk mee bij particuliere wagens, laat staan lease (doen ze dit uberhaupt??)
gaat om dit systeem:Rainesh schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:11:
[...]
hmm ik ken dit systeem niet. Scroll eens naar boven of kijk eens of je in engineering menu kan komen door menuknop ingedrukt blijven te houden.
zal zo is kijken of dat menu er is/ik dat kan openen. dit scherm heeft van zichzelf geen navigatie, net als de goedkoopste variant. pas vanaf systeem nr3 zit dat erop

is de caddy cargo maxi van 2022
[Voor 9% gewijzigd door giovanni2903 op 24-02-2023 17:05]
Dit is het enige wat er staat als ik dat blauwe vierkantje links ingedrukt houdt > software-update/versies
van t weekend de achterlichten laten smoken (lichte tint) en rieger diffuser erop gezet. ziet er veel beter uit zo al zeg ik t zelf 

Ik rijd een Golf Variant uit 2019 met een 1.0 TSI met 110PK. Een aantal keer per jaar hangt er een vouwwagen achter en ik merkte vorig jaar dat met name trekkracht in de bergen niet overhoudt. Nu kwam ik via Flitsmeister toevallig een advertentie tegen over chip tuning via My Chip Tuning files.
Ik ben een redelijke leek op dit gebied en ook geen auto freak o.i.d maar voor 300 euro iets meer PK en koppel klinkt wel interessant. Ook zou de auto er zuiniger op worden, nadelen zouden er niet aan zitten. Dit klinkt wel iets te mooi om waar te zijn.
Ik kan met gemak stukken snelweg rijden waarbij de auto lekker zuinig is (1:21). Zoals gezegd zoek ik eigenlijk alleen iets meer koppel en wil de zuinigheid niet kwijt. Extra PK’s en koppel maakt rijden met een kar een stukje makkelijker (sneller kunnen inhalen etc.).
Is dit een no-brainer of zitten er nog grote nadelen aan deze stage-1 chip tuning vorm? Wat ‘doet’ 40nm extra uberhaupt?
Ik ben een redelijke leek op dit gebied en ook geen auto freak o.i.d maar voor 300 euro iets meer PK en koppel klinkt wel interessant. Ook zou de auto er zuiniger op worden, nadelen zouden er niet aan zitten. Dit klinkt wel iets te mooi om waar te zijn.
Ik kan met gemak stukken snelweg rijden waarbij de auto lekker zuinig is (1:21). Zoals gezegd zoek ik eigenlijk alleen iets meer koppel en wil de zuinigheid niet kwijt. Extra PK’s en koppel maakt rijden met een kar een stukje makkelijker (sneller kunnen inhalen etc.).
Is dit een no-brainer of zitten er nog grote nadelen aan deze stage-1 chip tuning vorm? Wat ‘doet’ 40nm extra uberhaupt?
Na jullie reacties was ik blij om te lezen dat dit kennelijk wel standaard is. Even op Youtube gezocht en kwam dit filmpje tegen; YouTube: Volkswagen Golf 8 (CD) Genuine Folding Mirror RetrofitScrtz schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:07:
[...]
Jawel moet kunnen. Controleer je menu eens op instellingen, waarschijnlijk staat het ergens nog uitgevinkt.
Vervolgens enthousiast in mijn eigen wagen geprobeerd, zie ik tot mijn teleurstelling dit;
In de video zie je de functie 'fold in when locking' + een frame waarin je ook de knop in de deur ziet mét het icoontje voor ingeklapte spiegels. Zoals eerder aangegeven zit dit er bij mijn GTE niet op. Bij mijn vorige 7.5 TDI zat dit er wel op.
Denk dus niet dat dit standaard is.. Is dit dan een functie die je bij kunt kopen via de app?
Ik heb wel gehoord van naderhand geactiveerde functies (via OBDeleven en consorten) die na een dealer-bezoek of software-update opnieuw geactiveerd moeten worden, maar niet dat de auto vrijwel niks meer kan. Is wel een beetje een eng gebeuren, nu er tegenwoordig opties zijn die naderhand ingeschakeld werden kunnen op koop/huurbasis en die dus niet in de database als 'bij aanschaf meebesteld,' zijn dat soort functies dan aan de auto geknoopt (en dus doorverkoopbaar) of aan het VW-account van de eigenaar (en verdwijnen ze dus als je een nieuw account koppelt)..g0lden23 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:43:
Ik ben nieuw in dit topic,
Ik ben trotste berijder van een Golf 8 GTE uit 2021, eergisteren naar de dealer gebracht om een met mijn front assist / SOS, dealer dacht in oktober / november (!) dat het aan het stuurwiel lag en die is dus afgelopen week vervangen.
Ze hebben meteen maar "even" een software update gedaan -> eindstand; alleen de radio / bluetooth doet het nog. Alle andere functionaliteiten nu gelockt door die update.
Zijn er mensen die dit al eens heeft gehad? De dealer heeft een bericht naar de fabriek gestuurd maar wil effe vooraf informatie inwinnen. De vraag concreet; enige tips of iemand anders die dit al eens heeft meegemaakt?
VW maakt (vermoedelijk) door de toeleveringsproblematiek vaker rare sprongen - het is (blijkbaar) al een hele tijd niet mogelijk, Park Assist Plus te configureren op een ID.4 of ID.5, maar wel op de (nieuwe) ID.3. Zit gewoon niet (meer) in het Assistenzpaket "Plus".Scrtz schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:32:
[...]
Dat is wel heel apart zeg.. Heb je nog de prijslijst/modeljaarmap toevallig van het moment toen je de auto bestelde? Kan mij niet eens herinneren dat er ooit een losse optie is geweest bij de GTE voor de inklapbare buitenspiegels..
(Merk ook het plaatje van een ID.4 op in de configurator van de ID.3..).
In Belgie is er de keuze tussen Assistenz Plus met of zonder Park Assist Plus; op de NL website wordt, net als op de Duitse, niks over Park Assistenz Plus gezegt, hoewel hij wel zichtbaar is op het plaatje van de Area View.
En dan vraag je dat soort dingen na bij de dealer, en die kan ook alleen de schouders ophalen en 3 andere voorbeelden noemen van opties die verdwenen zijn, niet geleverd werden, etc. en dat ze bij gebrek aan papieren prijslijsten (hier in Duitsland iig) ook niet meer weten dan wat er op de website staat.
Verkeerde topic, weet ik, maar het is wel een beetje sneu eigenlijk. De beschikbaarheid van en inhoud van pakketten en de opties wisselen regelmatig in de configurator op de website, terwijl er een tijd geleden een paar blije videos op Youtube gepost werden hoe goed dat automatische inparkeren vanaf versie 3.0 wel niet werkt. Waarvoor je sensoren hebt die niet eens te bestellen zijn.
[Voor 29% gewijzigd door Tarin op 24-03-2023 10:16]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN