Toon posts:

Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 5 6 7
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:19

Toppe

Oké ✅

Volgens Volkswagen heb ik al twee miljard honderdzevenenveertig miljoen vierhonderddrieëntachtigduizend zeshonderdzevenenveertig kilometer gereden :D

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-02 18:42
Lekker boeiend, hij laat het toch doen. Zoeken ze zelf maar uit :+

Gisteren getankt sinds 2,5 week. Was bang dat de 98 richting de €3,- ging maar het viel nog mee met €2,61.
Maar kan net zo goed naar Aral rijden om 102 te tanken 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-02 20:17
Famous schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:42:
Lekker boeiend, hij laat het toch doen. Zoeken ze zelf maar uit :+

Gisteren getankt sinds 2,5 week. Was bang dat de 98 richting de €3,- ging maar het viel nog mee met €2,61.
Maar kan net zo goed naar Aral rijden om 102 te tanken 8)7

[Afbeelding]
Wat mij opvalt is het hoge prijsverschil tussen 95 en 98. Voorheen was dit niet zo groot, nu begint het verschil in een rap tempo op te lopen.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 DE | Nintendo Switch OLED | RTX 3080

• Toppe

Toppe

Oké ✅

theman36 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:20:
[...]

Inloggen als hoofdgebruiker lukt niet in de auto, waardoor ik de app dus niet kan verbinden. Jouw instructie is hier een mogelijk oplossing voor dus zo te zien.
Zie je dit?

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:10
Toppe schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:37:
[...]

Hmmm, niet exact de zelfde foutmelding maar deze kreeg ik de vorige versie (1869). Als dit het niet opgelost stuur me dan een PB, geef ik je het referentie nummer van mijn dossier, hopelijk duurt het dan bij jou niet ook 6 weken voor ze je naar de dealer sturen :(
Zojuist het eerste gedeelte van jouw bericht uitgevoerd. Over 20 minuten maar even kijken hoe het ervoor staat. Anders doorgaan naar optie 2. Bedankt in ieder geval!

Edit: mijzelf als gebruiker aanmaken is gelukt,, maar mijzelf toewijzen als hoofdgebruiker lukt niet.... zie onderstaand

[Voor 31% gewijzigd door theman36 op 16-06-2022 21:43]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• giovanni2903
  • Laatst online: 23:08
vond die coolbox van vorig jaar een stuk boeiender dan een koffiebeker. niet het geld waard :p

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Martinus schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:15:
[...]

nou... ben blij dat die Arteon redelijk gemene leds heeft... knetter van de linksrijders.
Dat heeft zowel met snelheid als met veiligheid te maken. Een voorbeeld die ik maar al te vaak tegenkom, rij gewoon veel, dat mensen links blijven met knipperende en lawaai makende ambulance in de nek .. je hebt nondeju 3 spiegels, en 2 oren... en toch vertikken omdat links ofzo spannend is, en ja dat bord van 100.. je zou toch eens ff gasgeven voor een ambulance :F :F :F
Ambu’s Hulpdiensten gewoon voorzien van een fatsoenlijke dashcam en iedereen die ze onnodig ophoudt een waarschuwing per post opsturen. Tweede keer binnen 2 jaar:

Hulpdiensten rijden echt niet voor Jan kut met blauw/blauw…

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:33
Wel heel toevallig, 1 minuut geleden op RTL7 😂

@GerCor maar ik weet dat je gelijk hebt hoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:26
Guys echt? Kom op.. rijles 101 - theorie

http://jacob.beginnenmetrijles.nl/wp-content/uploads/2017/06/Wegen.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Weet iemand toevallig de naam van deze velg?

Als we het over asociale weg gebruikers hebben: ik rij 110 waar je 100 mag, ik zie een vrachtwagen en neem de gok niet er voorbij te gaan. Ik dus er achter, gaat die auto achter de vrachtwagen gas geven terwijl ik opzij kom. Kansloos met z’n groot licht en met de claxon duidelijk maken dat ik ‘asociaal’ ben.

Ik dus niet reageren, ga er bij de eerst volgende afslag weer af, maar dat moet hij blijkbaar ook. Opnieuw met de claxon en groot licht me irriteren en dan mij inhalen op de uitvoegstrook en hem voor douwen.

Toen was ik ‘t zat, heb hem even over dwars op de weg gezet en uitgestapt.

Zo, weg frustratie :D

[Voor 42% gewijzigd door Toppe op 24-06-2022 10:04]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:25
Sinds deze maand ook weer een privé auto (na jaren zakelijk). Aangezien de vrouw al een "kilometervreter" heeft hebben wij er wat leuks naast gekocht. Het is een Volkswagen Eos 1.4TSI geworden in mittelnachtblau (paars in de felle zon...). Gebleken is echter dat dit ook een hele fijne kilometervreter is :+

Acties:
  • +9Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:26
Na lang wikken en wegen een mooie Passat uitgezocht.
Na de zomervakantie ga ik de Passat ophalen😀
2x R-line zowel in- als ook exterieur.
En het is een 1.5 met DSG er zit nog tot 2025 verlengde fabrieksgarantie op dus dat zou goed moeten komen!

[Voor 9% gewijzigd door mb1 op 28-06-2022 21:29]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Audi gebruikt de zelfde naam, niet de zelfde velg volgens mij :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:35
mb1 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:28:
Na lang wikken en wegen een mooie Passat uitgezocht.
Na de zomervakantie ga ik de Passat ophalen😀
2x R-line zowel in- als ook exterieur.
En het is een 1.5 met DSG er zit nog tot 2025 verlengde fabrieksgarantie op dus dat zou goed moeten komen!

[Afbeelding]
Mooie bak! Heb zelf ook een 1.5TSI DSG Lapiz Blauwe Passat, erg leuke kleur maar wordt erg snel vuil :+

Tot nu toe een 66k km gereden. Geen grote problemen gehad buiten een hoop software perikelen die met de laatste software versie er uit zijn. Daarnaast is de DSG niet altijd even verfijnd.
Verbruikt wel een liter om de 30000km, dus zonder bijvullen haalt die het volgende onderhoud niet, echt problematisch vind ik het niet want met de diesel sta je vaker AdBlue bij te vullen.

Over die 66000km deed die gemiddeld 6.84l/100km (1 op 14.6). Zelfs volbeladen op winterbanden naar de wintersport met vaak 140km/u op de teller is die zuinig:

Jammer dat de grotere velgen zo duur zijn in de lease (=> hogere "bijtelling" in België) :|

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:31
Man man man.. 8)7

Wat een ellende. Zojuist gebeld door de dealer dat mijn auto wederom voor de 3e keer is uitgesteld/vertraagd.

Zoals eerder aangegeven de Polo Rline Business+ in November '21 besteld.
Toen verwachte levertijd week 20. Order bevestiging binnen gekregen en toen is hij gelijk op week 26 '22 gezet. Zon 2 maand terug echter gebeld dat dat niet ging lukken en dat het al naar week 48 was gezet.

Nu dus zojuist wederom gebeld en voornomen dat het verschoven is naar week 19 2023!

Voor mij nu wel een keerpunt, Tot week 48 had ik nog wel willen wachten, maar een voorzichtige week 19 met kans op meer uitloop begint toch wel te knagen...
Dealer waar de auto is besteld gaf wel aan dat hij wat voorraad modellen heeft staan (geen polo's die voldeden aan mijn eisen zover ik nu begreep). Maar gaf mij wel een optie voor een Tiago Rline Business+ die snel geleverd kon worden.

Nou heeft deze Taigo Rline Business+ vrijwel dezelfde opties/basis functionaliteiten als de Polo natuurlijk.
maar deze auto is in de offerte ruim 6K duurder. Verder is hij in de kleur Ascot grey en heeft hij de 17 inch velg, waar ik zelf de 18 inch velg wat mooier vind. Verder wel gewoon ook achteruitrijcamera en pano dak, maar dus geen assistance pack (dodehoek/parkassist/Precrash) dat ik op de polo wel weer had...

Auto is verder wel een stukje groter en het gaat in dit geval op de 110PK DSG variant waar ik bij de polo de 95PK DSG had besteld..

Wat is jullie mening ;)?

Verder wel gevraagd of hij nog andere auto's rond de 35-40K range heeft staan op voorraad. Daar gaat hij ook naar kijken.. ;(

[Voor 10% gewijzigd door Downstar2 op 29-06-2022 16:14]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

GerCor schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:52:
[...]

Dat niet alleen, want dat doe ik altijd bij belachelijke bedragen. Je hebt de ID.Buzz Cargo. Die is € 24.000 goedkoper. Een Polo kost € 24.000. Dus, nou zou die ID.Buzz ter waarde van een nieuwe Polo aan interieur hebben?

Gaat toch nergens over?
ID. Buzz 1ST: €69990 (incl BTW)
ID. Cargo: €46200 (excl BTW)

Inderdaad 24k verschil, maar het verschil zit daar ook grotendeels in de BTW:
ID. Cargo: €57132 (incl BTW)

Dan is het verschil nog "maar" 13k, en daarbij zit ook wel een verschil in uitrusting. ID. Buzz:

ID. Buzz Cargo:

Dus nogal appels met peren vergelijken :P

Edit: waarschijnlijk komen er ook "lagere" versies van de personen ID. Buzz, maar het begint met de 1st nu (net als voorheen met de ID.3 en ID.4)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Downstar2
Famous schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Nee, die zijn harder gestegen :D
hahaha inderdaad!

Zie overigens nu dat het Assistance pakket (Precrash, Park assistent en Dodehoeksensoren) nu geen optie meer is op de nieuwe Polo... Zal daar dan eventueel leverproblemen mee zijn?

https://tweakers.net/i/cK_yI8xEw0rgaCffMKtYkTdXq9M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KpnjWxUj2v1JIbwgfXUguFXb.png?f=fotoalbum_large

Ook op nieuwe voorraad autos viel het me op dat deze niet beschikbaar waren..

Deze heb ik wel als optie destijds gekozen:

[Voor 12% gewijzigd door Downstar2 op 01-07-2022 15:01]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

The Eagle schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:25:
Was er hier niet iemand die een passat in Aquamarine blue reed?
Asking for myself ;)
Nevermind. Toevallig stond er bij de dealer een klantauto in die kleur. Eigenlijk toch niet zo mooi.
Wel mooi: in moonstone grey:

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Mark (Antera) heeft dit weekeind de Bilstein B12 Sportline kit onder mijn (standaard) Golf gemonteerd. De auto ziet er meteen een heel stuk sportiever uit. En het stuurt ook erg lekker. De auto is alleen wel een beetje bouncy geworden. (Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen). Maar dat hoort er bij, want de auto staat toch 3 CM lager dan origineel. Verder geen bij geluiden of zo, we hebben ook meteen de veerpootlagers vervangen. Erg blij mee! Zeker nog, omdat we zagen dat een van de originele schokdempers begon te lekken. Volgende maand een afspraak voor de Powerflex montage en dan kan ik er voorlopig weer tegenaan.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 23:53
Zo, 3500km erop zitten met de GTE in een week tijd. Van Venlo naar Fossombrone, Italië a 1442km met maar liefst 30 en 45 min powernaps langs de weg. 17 uur over gedaan in totaal. Gemiddeld verbruik 5,5/100km (begonnen met volle accu). Alles op Travel Assist 130km/h gereden

Daarna naar Wolfsberg 669km (5,9/100km) en hele weekend F1 Spielberg meegepakt. Vanuit Wolfsberg terug naar huis a 1038km met gem verbruik van 6,1/100km met heel veel wegwerkzaamheden en alles vol gas 200+ gereden tijdens de onbeperkt stukken in Duitsland. Precies 13 uur over gedaan, 3x 5-10min gestopt..

Verbruik valt mij zwaar mee, zeker gezien ik op de terugreis bijna 2 uur lang 200+ heb gereden in totaal. Ook de accu niet meer bijgeladen onderweg, altijd (automatische) hybride modus gereden

Ergens bij een tankstation in Italië, weet locatie niet meer precies

Op 2 uur afstand van Fossombrone

Op de trouwbestemming! (Van vrienden :P)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mark_GAE
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-01 19:01
GerCor schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:00:
En toch heeft de Golf 8 bij mij nog steeds niet de 'WOW' factor. Ik kan maar niet enthousiast worden van de voorkant.
En als R uitvoering dan? :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ik vind de GTI eerlijk gezegd nog mooier! Moest eerst ook even wennen aan de Golf 8, maar ik vind hem modern en mooi.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:47:
[...]

Als je de spoiler omdraait zou me dat niet eens verbazen :X :D
Waar staat de 'tap' bij deze bar? :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• The Eagle

The Eagle

Will_M schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:54:
[...]

Waar staat de 'tap' bij deze bar? :9

[Afbeelding]

In ieder dorp :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle

The Eagle

Gesture heb ik er nu ook op, eigenlijk geen last van. Gebruik het simpelweg nooit, alles via de knoppen op het stuur. Maar snap dat het irritant is :)

Wel jammer: vind de standaard 17" velgen (Monterey) op de R Line mooi, de 18" vijfspaaks Dartford ook. Alleen moet het een goedkopere business versie worden, dus de 17" valt af en de 18" kost me knaken extra :(

Then again, vijfspaaks (hier de Monterey) staat hem wel erg goed icm moon grey unilak (da's dan weer goedkoper, want geen metallic :9 ):

18" maakt hem nog net wat sportiever, Staat heel goed in combi :)

[Voor 46% gewijzigd door The Eagle op 14-07-2022 21:52]

• Downstar2
Downstar2 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:01:
[...]

hahaha inderdaad!

Zie overigens nu dat het Assistance pakket (Precrash, Park assistent en Dodehoeksensoren) nu geen optie meer is op de nieuwe Polo... Zal daar dan eventueel leverproblemen mee zijn?

[Afbeelding]

Ook op nieuwe voorraad autos viel het me op dat deze niet beschikbaar waren..

Deze heb ik wel als optie destijds gekozen:

[Afbeelding]
Nou daar moet ik mijzelf toch helaas gaan quoten, maar zoals zelf zon 3 weken terug geconstateerd..
krijg ik vandaag een berichtje van de dealer dat hij onderstaande heeft ontvangen;

https://tweakers.net/i/GiA_cI27l6KPOXMNW4Y3NWzkdRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V1ckz21abRynDG8Gno89Bk9n.png?f=fotoalbum_large

Oftewel precies wat ik zelf al had ontdekt. Vreemd dat dealer mij/fabriek de dealer, daar nu pas over kan informeren.
Dat had ook weer tijd gescheeld in de productie, die nu ook stil ligt omdat ik dus een keus moet maken of ik het assistance pakket nog wel wil behouden... 8)7

Wat overigens ook vervelend is in dit geval dat doordat 1 optie uit het pakket (De dodehoeksensoren) niet leverbaar is, dan maar het hele pakket moet worden geschrapt. (tenminste zo haal ik het uit het bericht..)

Dit pakket bevat bijvoorbeeld ook Precrash (dat je ramen, panodak sluit, je gordel spant etc bij een dreigend ongeluk) alsmede de park assistent om de auto zelfstandig te kunnen laten inparkeren..
Daar spreekt de dealer dan verder niet over in zijn bericht. Want als alleen de dodehoeksensoren een probleem geven, laat die dan lekker weg en bied me een wat korting aan op het assistance pakket om de andere opties wel te laten.. |:(

Verder ook vreemd dat ik her en der wel Polo's voorbij zie komen die wel geleverd konden worden die ansich gelijke configuraties als mij hebben gehad, die zijn dan binnen 8 maanden uitgeleverd na samenstelling..
Dat zou suggeren dat er juist problemen zijn op (kleine) opties zoals achteruitrij camera's, panodak, en dus dit soort dodehoeksensoren etc.
Maar volgens mijn dealer zit het daar niet in en gaat het nog puur om de kabelbomen.

[Voor 9% gewijzigd door Downstar2 op 20-07-2022 21:04]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mb1 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:49:
[...]

Ok knopje langer ingedrukt houden ;)
Dat was mijn optie ook :p Maar die reset alleen de trip computer in het centrale display en niet deze

• Famous
Tylen schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:55:
[...]

Gemiddeld hier tussen 1:16 en 1:18. Met een zware voet ;)
Ondanks de lage gemiddelde snelheid toch een stuk zuiniger. Kom al bij een diesel in de buurt :p
Ik weet dat 1:20 mogelijk is (kennis rijdt dit serieus met een GTI) maar dan moet je echt rustig rijden en niet snel optrekken. Vooral dat laatste is iets wat ik juist doe.

Ps. note to self; even een Swiffer door de auto halen :D

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Famous schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:03:
[...]

Ondanks de lage gemiddelde snelheid toch een stuk zuiniger. Kom al bij een diesel in de buurt :p
Ik weet dat 1:20 mogelijk is (kennis rijdt dit serieus met een GTI) maar dan moet je echt rustig rijden en niet snel optrekken. Vooral dat laatste is iets wat ik juist doe.

[Afbeelding]

Ps. note to self; even een Swiffer door de auto halen :D
Maar bij een gti mag hij zuipen he ;). Hoort erbij.

Zondag zelf dit gedaan vanuit Frejus (zuid frankrijk).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Downstar2
Famous schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:44:
Dat bedoeld die ook en is inderdaad 1 jaar gratis.
Daarna mag je betalen, dit krijg je meermaals te zien tijdens het activeren.
Ik raak er ook wel van in de war al die namen en diensten.
Ik twijfelde ook over onderstaande bericht namelijk of daar niet gewoon We connect bedoelde:
funk-e schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:19:
Ik heb gisteren een 2016 Passat B8 gekocht.

App Connect activeren kost bij de dealer 347 euro. Ik vind dit nogal een bedrag en ik vraag me af of dit de moeite waard is. Daarnaast vraag ik me af: is dit aan mijn weconnect account gekoppeld? En als ik mijn auto verkoop is deze optie dan weer verdwenen? Ik heb ook opties gezien buiten de dealer om die we hier niet mogen bespreken denk ik. Maar dat lijkt me dan weer een beetje risicovol.
Maar app connect is dus ook als optie nog extra (eenmalig?) te koop, om zo doende dan Android Auto,Car play te krijgen, als dat niet standaard in de auto zit?

Update: lees zelfs dat Android auto dan alsnog niet werkt als je dat pakket voor 347 aanschaft.. :+

[Voor 15% gewijzigd door Downstar2 op 26-07-2022 15:51]

• Downstar2
Overigens staat op VW zelf ook de melding dat de bundel van Europa alleen past op een 32GB kaart

https://tweakers.net/i/VCPxFJ8PKbVFhLozRzvajBVdt-g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zGwAxDvCecRSpvSlr9zs6jJA.png?f=user_large

Overigens wel een goede reminder om zelf ook eens die kaarten weer te updaten :)!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:30

MLLL

Palm Treo 650

Will_M schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:02:
[...]

Hoeveel mensen gaan er nu kijken wat een Mercedes 190 waard is (en dan de waarde van zo'n 'Baby-Benz' opzoeken waar niet eens een SL versie van was) :9 :*)
get your facts straight _/-\o_

Dingen gaan dik over de 100.000 euro weg

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:42
giovanni2903 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 00:07:
[...]

je MIB systeem (dus je navischerm) kun je niet zelf updaten (@Rainesh kan dit wel doen), de kaarten overigens wel via: https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/en/car/
vcds is een duur programma op computers, dus dat zou ik niet zelf kopen. in plaats daarvan kun je het best obd11 kopen, dat is een obd dongle die in de obdpoort van je auto gaat en waar je je mobiel aan kunt koppelen dmv bluetooth: https://obdeleven.com/en/
je kunt alvast de app downloaden > openen > linksboven 3 streepjes > ondersteunde voertuigen > volkswagen > touran > 2015... > apps aanklikken zodat je kunt zien wat er allemaal mogelijk is in jouw auto (wel beetje afhankelijk van de opties/configuratie van de auto natuurlijk) afhankelijk daarvan kun je besluiten die dongle te kopen of niet. rainesh kan ook tegen betaling bepaalde opties aanzetten voor je

om te kijken welke software er nu op je navischerm zit:
YouTube: VW MIB Infotainment version check
plaats die info even hier, dan kan rainesh kijken of dit de laatste versie is of dat er updates beschikbaar zijn
Hierbij de info.

Die odbeleven ziet er wel veel vragend uit. Je moet zo te zien een kastje kopen, een abonnement om het kastje te laten werken en dan nog losse credits om wijzigingen te maken. Gratis credits bestaan niet meer.

• Famous
Dennisdn schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:25:
[...]

Tot nu toe valt het nog wel mee. Geen drukte in Zuid en je kan via de andere brug zo de stad in en uit. Maargoed, nu is het hoogzomer… over 2 weken zijn de eerste vakanties afgelopen en is het echt ellende :P
Stond bij die brug, dat je bij de Willemstunnel uitkomt, (met die lange bocht) vrijdag helemaal vast.
Sindsdien ontwijk ik het, de N325 zal binnenkort ook wel goed vollopen :'(

• FrankGTE
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-08-2022
Goedemiddag!

ik ben sinds februari dit jaar de eigenaar van een Volkswagen Golf 8 GTE. De auto had 14.000 km gelopen en zit nu op ruim 25.000 km. De auto rijdt zeer goed, is vol opties uitgerust en is bijzonder zuinig: een gemiddeld verbruik van 5,8 liter per 100 km. Dit ondanks mijn sportieve rijstijl.

Begin juni kreeg ik een storing in de aandrijving en is de gehele DSG bak vervangen. Gelukkig viel dit onder de garantie...

ik lees in dit topic dat er meerder Golf 8 rijders zijn die de auto een software-update hebben moeten geven. Zodoende was mijn auto ook deze week aan de beurt. Helaas heeft de update er nu voor gezorgd dat er meerdere opties en instellingen uit mijn auto zijn verdwenen. Zo kan ik geen rijprofielen meer instellen, zijn er verschillende veiligheidsopties niet meer toegankelijk en kan ik geen gebruik maken van het navigatie-systeem. Zijn er meer mensen die hier tegen aanlopen? Het multimedia systeem geeft aan dat er licenties zijn verlopen.

De garage heeft nu de vraag bij Volkswagen zelf neergelegd omdat zij er niet uit komen. Achteraf gezien hadden ze die update maar achterwege hoeven laten :+

Hierbij mijn auto:

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-02 18:48
Toen ik de gti kocht, zei de verkoper er zit een uitklapbare trekhaak onder.
Die zal ik vast niet veel gebruiken zei ik nog, aangezien ik nog nooit met een kar heb gereden. Maar goed zat er op, dus wie weet.

Afgelopen weekend kwam die dan toch van pas 😂 weekendje weg geweest met wat vrienden met een camper en caravan.

De auto gaf geen krimp en lag super stabiel op de weg. Ook geen problemen met de verlaging en spacers.

Voor herhaling vatbaar! Kreeg onderweg leuke reacties als mensen er voorbij reden.

• Famous
Afgelopen weekend naar Keulen geweest.
Heen weg was helaas erg druk en totaal niet kunnen doorrijden, de terugweg was vooral het einde rustig dat ik hem paar keer naar 200+ kon laten gaan. Altijd weer oppassen als je in de verte een geel kentekenplaatje ziet :p

Afgesloten met een middagje op de Nurburgring (Brunchen) en daar kan je je ogen uit kijken. Wat zowel op de parkeerplaats staat als op de baan voorbij komt. Erg veel nieuwe GT3's gezien maar dit trio kon ik ook wel waarderen :*)

Zeker voor herhaling vatbaar om daar een dag door te brengen!

• giovanni2903
op m golf 7 zijn ze na een half jaar ook leeg. als die melding komt duurt t vaak maar 2 weken voordat ie echt leeg is. wel beiden (vorige golf 7 en huidige) een auto volledig keyless (dus openen en starten).

nog even een mooi plaatje gister met de zonsondergang, blijft een prachtwagen zeg 😍

[Voor 53% gewijzigd door giovanni2903 op 14-08-2022 01:33]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• giovanni2903
vandaag rode gordels laten plaatsen. volgende aankoop worden 4 nieuwe remschijven en blokken....

[Voor 28% gewijzigd door giovanni2903 op 14-08-2022 19:10]

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02 21:18
Mooie GTI @giovanni2903 laat mijne er nou net ook zo uit zien. ;)

---

Mijn MK7 GTI uit 2014 is al een tijdje aan het afbladeren aan de rand van het dakraam, is hier iets aan te doen of is dit een gevalletje laten wrappen?

Dit was in augustus vorig jaar, inmiddels is het al 3x zo erg...

2014 Golf 7 GTI PP

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02 21:18
Net snel gemaakt, ook zelfde alcantara interieur. :+

2014 Golf 7 GTI PP

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:35
Mag me sinds een korte maand ook (weer) officieel eigenaar van een VW noemen. Na 2x eerder een Golf 7 gehad te hebben vanuit de lease (1.6 TDI & een 1.5 TSI) nu een GTE FL, maar dan van mijzelf! *O*

Tot dus ver erg content mee, en afgelopen maand met gemak (zonder extreem stekkeren) 1:33 gemiddeld getokkeld!

Oud en nieuw;

3960wp SE

• The Eagle

The Eagle

Vandaag deze als leenauto meegehad:

Kleurtje (moon grey) staat hem goed, was toevallig ook wat ik voor de nieuwe leasert op het oog had, dus kon mooi even proeven :9
Leasert wil ik wel 18" Dartford onder, mocht iemand die er onder kunnen soepen dan graag :)

Huidige leasert staat er achter btw, die moest voor de apk. Bandjes waren nog OK, remmen voor waren na 133k versleten :+ Gisteren nog 160km mee gereden met het gezin, fijne gedachte :X

• Famous
giovanni2903 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:37:
iemand die me kan vertellen of ik de goede onderdelen heb, 7 gti perf?

remmen voor:
https://www.autodoc.nl/brembo/15251183 + https://www.autodoc.nl/brembo/11804412
remmen achter:
https://www.autodoc.nl/bosch/1166113 + https://www.autodoc.nl/bosch/7885717

ben echt een leek in auto onderdelen, maar met deze auto ga ik geen garageprijzen betalen voor onderdelen..
Je wilt voor gegroefd en achter niet?
Zou dan eerder zoiets pakken;

https://www.biesheuvel.nl...groefd-usr-series-usr1877

https://www.biesheuvel.nl...groefd-usr-series-usr1416

Zelf ben ik toen gegaan voor Zimmerman schijven (dacht ebay.de) en Ferodo ds2000 of ds2500 blokken. Die had ik van een webshop uit NL relatief goedkoop.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15

Jazzper

BB4E^Guerilla

Na een puzzeltocht van twee maanden en met name de afgelopen twee weken, mag ik hier weer melden. In no time gingen leaseautos van vriendin (CX5) en mij (Model 3) eruit en moesten we een nieuwe familiewagen die ook pittige caravan kon trekken en drie zoons, waaronder twee beginnende pubers, moest bergen. Ging lang tussen jonge C4 Grand Picasso / Spacetourer enerzijds en Superb III combi anderzijds. Gezien streng filter kwam er maar mondjesmaat occassions bij en heb ik vorige week dan eindelijk mijn blik verruimd naar een iets meer doorsnee merk/model. Je raadt het al: VW Passat B8.

Na jaren geleden een zomer een VW Golf III 1.8 cabrio en iets recenter twee jaar een lease VW Golf GTE hebben we vanmiddag getekend voor:

2018 VW Passat variant 1.4 TSI ACT 150PK Comfortline business in zwart met DSG automaat en Executive Plus pakket en getint glas. Best veel opties al aan boord. Enige wat me een doorn in het oog is zijn de 16" LM velgen. Die doen hem te kort. Nu nog mijzelf overhalen da het een goed idee is grotere velgen te kopen. Nou ja, idee wel, maar zinnig om daar het spaarvarken voor stuk te slaan.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:14

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Jazzper Fijne auto! Import auto te zien aan het kenteken.

Weet je btw zeker dat de auto voorzien is van OEM LED koplampen zoals ook geadverteerd?

Ik kan mij voor de geest halen dat er destijds (heb zelf ook B8 gereden) 3 soorten koplampen waren, Halogeen (zoals op jouw foto's meen ik), statische LED koplampen met de DRL als streep onderin de koplampunit en de Dynamische LED koplampen (Led Plus).

Halogeen:

Statische LED:

LED Plus:

www.google.nl

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:14

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hoop geld idd. Voor mijn 1.4TSI met DSG (was toen gratis met een actie) Highline Business R met een rits opties betaalde ik (lees: de leasemy :+) begin 2018 net geen €44k

Hier wat sfeerimpressies van mijn B8 ( O+ ) welke inmiddels alweer vervangen is door een andere leaseauto.

https://tweakers.net/i/jnkb7cuTopeFBoKZcJMrHSccRnI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CR42XtJkLf2UiK0Yt8IeK7Nu.jpg?f=fotoalbum_small

https://tweakers.net/i/4y28bbz86-iKghaIasyXBBVyRow=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tsN0fdIlbsV8iC3y9ON0BYxl.jpg?f=fotoalbum_small

https://tweakers.net/i/ddgD4YlFsvrrU9-lKa9XP_pTBOo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FGBfnSF1nl8Mj5dQ5CkkAAEa.jpg?f=fotoalbum_small

https://tweakers.net/i/eTtYwIdddzpgxhgYKrpsDgcgKCU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4of35iXdcxt9vqbSZOZt3Fd1.jpg?f=fotoalbum_small

https://tweakers.net/i/WCL0pESGbisnA9v00K9FIFMZTQM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4McCN66U2SFwgckZxZ9gmHI.jpg?f=fotoalbum_small

https://tweakers.net/i/j6RZfIdrd9OnOYVYdeX4KNsA1cQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aC49lcROja0QyzKb0g8vMieP.jpg?f=fotoalbum_small

De overheid vond ehm ook mooi :P

https://tweakers.net/i/gcwMuGtxl7HBB6FOIX7qeam-cOo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V78bizQLwOch64jq9PcQHCA6.jpg?f=fotoalbum_small

Voor VCDS aanpassingen kan ik @Rainesh aanraden, destijds ook geweest en altijd zeer blij geweest met de kleine tweaks :)

@The EagleDe 1.4TSI is uitgerust met DQ200 voor zover ik weet.
@Jazzper Mooiste velg voor de B8 is de Dartford natuurlijk, mijn 2 centjes :P

www.google.nl

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:15:
[...]
De mijne begin bij ca 90k te kuren, heb ook 70k gehoord bij een Octavia van een medetweaker.
Mag 10k bij een Octavia ook? Bij 30k nieuw koppelingssetje, paar duizend kilometer later begon hij alweer :P Uiteindelijk zijn er een aantal adaptieritten geweest en na de laatste is het eigenlijk best prima opgelost. Of hij inmiddels nog steeds dezelfde koppeling heeft geen idee, inmiddels staat hij niet meer op naam van de leasemaatschappij en heb ik ook geen zicht meer op de auto :)

Wel op deze met een DQ400e:

Klikbaar

Ergens in de bergen in Oostenrijk. Kilometer of 3000 gereden en dat gaat logischerwijs prima. In GTE modus wel flink wat meer vermogen dan in de normale, maar door de adaptieve dempers stuiter je dan wel de auto vind ik, zelfs met 17" :P Normaal staat hij altijd in comfort en dan is het echt een vliegend tapijt. Ook op de autobahn niets te klagen, al vind ik hem in de "normale" stand wel wat "traag" overkomen. Inmiddels 15000km in bezit en nog niets te klagen in ieder geval.

Website

• Pieter91
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-09-2022
Ben kijken naar een golf en kwam deze golf tegen. Golf dateert uit 2017
.
Hoe ziet de motor op het eerste oog eruit? Eigenaar geeft aan dat recent de bougies en bobines zijn vervangen.

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 16:40

Update laten uitvoeren op mijn Golf Variant. Merk weinig verschil. ACC in de file is nog steeds kut, stopt veel te vroeg en remt veel te hard. Die irritant slechte verkeersbordherkenning stond ineens weer aan (dat ding dat mijn ACC ineens naar 120 laat optrekken terwijl er een matrix op 70 staat of ineens afremt omdat er op een ventweg een bordje 60 staat).

Enige lichtpuntje is dat Apple Maps nu in de HUD zichtbaar is. Google Maps nog niet, Waze nog niet geprobeerd.

[Voor 38% gewijzigd door HenkEisjedies op 08-09-2022 20:38]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Gekke vraag maar weet iemand ook of er afbeeldingen beschikbaar zijn van de Golf 8 van alle kanten?
Zoiets als dit, liefst gewoon van alle 5 de kanten een losse afbeelding.

Waarom?
Bezig met m’n thuis domotica en vind het wel handig als ik in één overzicht alles kan zien. Nu wordt het nogal snel ‘rommelig’ dus heb liever vanaf de bovenkant alleen de motorkap, dakraam en kofferbak en dan de losse zijkanten. Dan kan ik ook de ramen er in zetten ;)

[Voor 89% gewijzigd door Toppe op 11-09-2022 20:44]

• giovanni2903

voor de mensen die een golf 8 met 2.0tsi motor rijden, het is eindelijk mogelijk om te chippen ;)

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15

Jazzper

BB4E^Guerilla

Nu een paar dagen onze nieuwe tweedehands Passat B8 in bezit. Fijne wagen totnutoe zeg!
Het is een 2018 1.4 ACT 150PK Comfortline Business met Executive Pack. Heb hem vergeleken met vrienden van ons die ook 2018 1.4 ACT hebben maar dan Highline. Verdere aankleding niet duidelijk. Grappige is dat sommige dingen bij mij beter zijn en anderen bij hem. Zo klappen zijn spiegels wel in en bij mij niet. Maar ik heb weer digitaal dashboard wat mij doet vermoeden dat ik een nieuwer modelyear heb.

Heb zijn dakdragers geleend (OEM volkswagen) om een zeilbootje op het dak te vervoeren, maar in de praktijk bleken ze te smal. Uiteindelijk boot rechtop vervoerd (als badkuip door de regen, maar je wil op de kop). Ik had vroeger universeel die uitstaken voorbij de klauwen maar deze lopen rond mee naar de dakgoot. Tips voor betaalbare (tweedehands) dragers voor Passat variant? En is B8 compatibel met B7 qua dragers?

[Voor 7% gewijzigd door Jazzper op 15-09-2022 22:39. Reden: foto]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Arnoudius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-02 17:59
Hallo!
Sinds kort mag ok mij trotse berijder noemen van een Tiguan allspace uit 2019. Heb de auto nu een aantal weken en ben zeer tevreden. Wel wat irritaties…. Dinsdag ga ik naar de dealer ga. Zo draait de rechter spiegel na achteruitrijden niet terug en is de bestuurders stoel verzakt.

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-02 21:40
Yes ! Vandaag eindelijk mijn VW Passat Variant GTE in ontvangst genomen (besteld 10 augustus 2021, lease in BE). Toch een genot zo electrisch rijden precies :-). Ook wel top voor in de winter als auto aan stekker hangt om die te kunnen laten opwarmen (of in zomer te laten koelen) voor vertrek; de vrouw zal ook content zijn.

Kreeg na opladen al direct de kabel niet meer uit de auto getrokken, maar bon, via de zogenaamde "noodprecedure" uiteindelijk toch geluk, fjew.

Liep wel al onmiddellijk tegen iets aan: zodra ik van autostrade afrijd, zet ik standaard mijn speed limiter aan op 70km/uur. Waar dat in mijn vorige Passat Variant (bouwjaar 2017) een simpel knopje aanklikken was, lijkt dat met deze versie niet te lukken? Ik heb knopje om ACC aan en uit te schakelen, en daaronder zit dan nog knopje, waar vroeger dus knop speed limiter zat als ik me niet vergis. Maar als ik daar nu op druk, dan aciveert hij de ACC Travel assist of zoiets, maar dat is het dus niet wat ik nodig heb.

Uiteindelijk achter gekomen dat ik op knopje op pinkerhendel (?) kan klikken, dan iets naar beneden moet navigeren, om daar dan tenslotte keuze op speed limiter te zetten. Zie ik iets over het hoofd, of is dat daadwerkelijk zo omslachtig om aan te zetten?

Wat me ook nog niet volkomen duidelijk is; heb twee sleutels, en heb gebruiker als hoofdgebruiker aangemaakt. Kan je eigenlijk de sleutels apart programmeren? Dus dat vb de reservesleutel gelinkt wordt aan gebruiker van mijn vrouw, waardoor vb de stoelinstelling etc vanzelf juist komt te staan (heb stoel met geheugenfunctie)? In vorige VW was dat altijd gepriel om eerst op geheugenknop te drukken zodat zetel heel stuk achteruit ging, zodat ik kon instappen. DIt gezien de vrouw des huizes nooit de stoel terug zette op geheugenstandje 1 na gebruik.

• giovanni2903
mensen met een golf 7(.5) gti die mij kunnen vertellen of dit zonder storingen werkt als ik m op audi zet? mijn 1.4 rline die ik hiervoor had kreeg namelijk storingen en dat voorkom ik natuurlijk liever tijdens het rijden :)

verder vandaag de remmen rondom laten vervangen, rijdt een stuk beter zo

(en de klauwen lijken roze, maar in t echt zijn ze rood. komt door de gare camera van de galaxy s20)

[Voor 33% gewijzigd door giovanni2903 op 24-09-2022 17:45]

• Leffunk
zetelgeheugen koppelen aan sleutel?

Vrouw is stuk kleiner dus hebben elk onze zetelinstelling opgeslaan in geheugen van de zetel. Nu staat in de manual dat je blijkbaar ook zetelgeheugen kan linken met een sleutel, zodat als je auto unlocked, de zetelpositie zich automatisch aanpast naar de preset die daarmee gelinkt is.

Volgens die manual (zie foto) zou je dus ook in menu --> wagen --> set-up --> zetels moeten kunnen aanduiden dat "wagensleutel geactiveerd" moet aangevinkt zijn omdat standaard die geheugenfunctie van de sleutels uit zou staan. Maar ik zie dus die optie nergens. Ik zie enkel onder zetels staan "comfortinstap" dat ik kan aan of uitvinken.

Dus ik geraak ook niet verder met de vermelde stappen in de manuel omdat ik dus al vastloop met dat eerste stuk.
Betreft dus VW Passat variant 2022, net geleverd. Systeeminfo staat ook op foto vermeld.

Iemand enig idee hoe ik dat toch werkend krijg? Nu moet ik me telkens in auto wurmen of eerst op geheugenknopje van zetel klikken vooraleer ik kan instappen nadat de vrouw dus de auto gebruikt heeft

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:35
Wel Engelse handleiding, maar los van de functie toets zijn ze vrij gelijk volgens mij. Weet wel dat t ding ongelofelijk strak op aarde zit, als ie vindt dat t niet goed is doet ie niks (denk aan een halfbakken verlengsnoer bv.)

3960wp SE

• Famous
@Vissa66 Al geslaagd?

Of is zwart geen optie?

[Voor 7% gewijzigd door Famous op 18-10-2022 15:39]

• giovanni2903
zat te kijken naar een andere einddemper, twijfelde tussen remus en een clubsport s, uiteindelijk clubsport s besteld. ben benieuwd hoeveel harder en anders dat klinkt dat de originele performance demper. rij nu met milltek downpipe met sportcat en middendemper deleten :p . hoe ze er vanbinnen uitzien is wel een groot verschil blijkbaar.

[Voor 9% gewijzigd door giovanni2903 op 18-10-2022 20:54]

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:00:
[...]

Verklaard ook meteen waarom de ene Caddy R-Line de andere niet is.
Kijk je even rond op internet hebben alle aanbieders er wel iets anders van gemaakt.
Degene uit het laatste voorbeeld vond ik wel netjes gedaan, alleen die rode stiksels op de stoelen ziet er niet uit.
Mijn smaak is het ook niet.
De stoelen die in de caddy zitten waar ik mogelijk interesse in heb zijn deze

Hier wordt ik al een stuk meer gelukkig van ;)

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Koekstra schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:22:
[...]

Mijn smaak is het ook niet.
De stoelen die in de caddy zitten waar ik mogelijk interesse in heb zijn deze

[Afbeelding]

Hier wordt ik al een stuk meer gelukkig van ;)
Ik heb hem inmiddels voor de deur staan! M'n eerste VAG :)

Heb wel de originele wielen er onder laten zetten, en de lip haal ik er onder vandaan waarschijnlijk. Mijn smaak is het niet. Wellicht dat ik 'm laat zitten als 'eerste schade vanger' :9

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:02

Galois

1811 - 1832

Ik weet heel weinig van auto's. Jullie hier heel veel, dus daarom mijn eenvoudige vraag hier.

Ik ben een beetje aan het kijken voor een nieuwe stationwagon en ben wel gecharmeerd van de Volkswagen Golf Variant.

Momenteel heb ik een 1.4L Golf Variant met 122 pk en dat is prima. Een mooi compromis tussen voldoende vermogen en zuinig. Op vakantie huur ik regelmatig een auto en ik neem dan vaak de goedkopere opties. Dit zijn vaak auto's met een beperkt vermogen en ik erger mij dan ook dood aan dat bij elke kleine heuvel de snelheid flink teruggaat. Of dat bij een inhaalmanouvre het gewoonweg erg lang duurt. Ik wil dus wel iets met voldoende vermogen en wat ik nu heb ik is prima.

Ik kijk een beetje naar een auto van 4 jaar oud en dan heb je de 1.0L Golf (3 cilinder) en de 1.4L.

In eerste instantie keek ik alleen naar de 1.4L want 1.0L is echt te weinig en ik wil niet bovengenoemde hebben in mijn eigen auto.

Maar als ik kijk naar de specs dan zie ik bij de 1.0L:

En bij de 1.4L:

Lijken mij erg kleine verschillen...

Maar nog vreemder: de 1.0 rijdt 1 op 19 en de 1.4 zelfs zuiniger: 1 op 20.
En koppel is hetzelfde.

(bron: autowereld)

Sluit ik de 1.0 dus onterecht uit? Zijn vaak wel goedkoper.

Wie kan een paar zinnige opmerkingen plaatsen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:50

GerCor

Zonder dallen geen pieken

@Toppe Dat kan maar het is een Passat uit 2016.
@Engineer Stewie In navigatie, dan setup. Versie informatie.

Let's Go..... _/-\o_

[Voor 7% gewijzigd door GerCor op 04-11-2022 12:09]

Me.

• mathman
  • Laatst online: 03-02 17:09

gekocht :)

• mathman
Als eerste tx all voor de congrats! Wij zijn er ook erg blij mee. Hopelijk over 2 weken mee rijden (nog all-season banden erop, trekhaak en zijn 60k beurt moet gedaan worden), maar heb er nu al zin in. En voor mij wordt het een sport zo zuinig mogelijk ermee te rijden en dus zoveel mogelijk te stekkeren (flinke overschot aan zonnepanelen opbrengst), zonder dat ik echt een slak in het verkeer ben. Dus gewoon vlot optrekken bij de stoplichten, maar lekker 100/110 op de acc en cruisen maar.
Leuk! Je wist de kleurnaam! Waren er ook niet veel in deze kleur en dat was ook wel 1 van USP voor mij; teveel grijs, wit en zwart al op de weg.
Rainesh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:09:
Pano, lane assist, dynamic Light assist, verkeersbordenherkenning, mooie stoelen, 99% zeker ook acc erin en dan dus ook emergency assist erin.
Ik moet nog een keertje langs bij de dealer om die sticker op te zoeken. Dan kan ik met zekerheid zeggen wat er allemaal op zit. Maar omdat het een import uit Duitsland is, kan dat natuurlijk verschillen in hoe de auto uitgerust is. Geen DAB bijvoorbeeld vind ik beetje vreemd, maar wel weer head-up display. Superhandig, maar was nou niet echt standaard in 2016.
mb1 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 07:20:
Nice, gefeliciteerd met de NX23.-. maar wat zijn dat voor een velgen , lijken op die van Volvo?
Haha, de nummerplaat bijna goed inderdaad.

Hier nog een closeup van de velg:

Geen idee wat voor velgen het zijn. Wel VW origineel zo te zien. De auto is een import uit Duitsland, dus wie weet was het daar een optie? Wel een beetje aero en ik vind hem wel vet. Ook weer heel anders dan de standaard velgjes :)
Nadeel is dan wel weer de maat (245/45/r18) van de banden.. die zijn natuurlijk automatisch weer prijzig :/

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Heb sinds een tijdje ook een andere Volkswagen, heb de Passat ingeruild voor een Tiguan R-Line met wat leuke opties.

Niet om snobistisch over te komen maar een Tiguan zonder R-Line is geen mooie Tiguan, en wou het liefste ook met Led plus voorlichten. Dat is allemaal gelukt. Maar toen de vrouw eenmaal een proefrit had gemaakt in een exemplaar met pano dak was dat een harde eis geworden.

Normaal is zwart niet mijn kleur maar deze is qua uitvoering eentje die ik niet vaak in mijn quest op autotrack ben tegengekomen. Zelfs met R-line interieur dus daar was ik wel erg content mee.

Wat leuke opties zijn: DLA, Active Info Display, Pano dak, elektrische achterklep en elektrische trekhaak

[Voor 6% gewijzigd door Slasher op 05-11-2022 11:38]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Scrtz schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:02:
[...]

Eens, zeker R-Line hebben altijd! Heb je ook het sport (GTI) stuurwiel? Zie er veel die dat niet hebben
deze is het met het R-line logo onderop

• ZesBarkiePK
Ik heb het inlaattraject van mijn Golf laten reinigen d.m.v. walnut blasting. Dit heb ik bij 60K laten doen, de vervuiling zag er als volgt uit.

Na afloop weer 100% schoon en ook zijn de pakkingen vervangen en zijn de injectoren gereinigd.

Ter extra info, ik tank uitsluitend BP euro 98. Had ik dat niet gedaan was het misschien nog erger geweest. Maar er zit een chip op, dus ik moet ook wel.

Ik heb dit gelijktijdig met een grote beurt laten doen, motor olie, bougies, rem vloeistof zijn vervangen en luchtfilter is gereinigd. Ook zit de eerste APK van de auto er nu op. Samen met nog wat andere kleine dingetjes. De dealer stopte er er 0W20 in, maar dat is zeer dunne olie waarbij ik voor het eerst verbruik opmerkte, dus ik ben weer overgestapt op 0W30. Dat bevalt mij het beste, nooit last van verbruik gehad.

Nou had ik geen problemen met de motor, en merk ik ook geen wereld van verschil, toch is wel te merken dat dit de prestaties van het motortje ten goede is gekomen.

De Bilstein B12 Sportline kit zit er nog onder waar ik nog steeds zeer tevreden over ben, je kan er ook nog heel redelijk mee over drempels rijden zo lang je iets rustiger aan doet. En bij de wat meer puntige drempels en zo natuurlijk wel voorzichtig aan doen.

Powerflex was een beetje een tegenvaller, ja de auto kraakt niet meer, maar m’n stuur lijkt wat losser te sturen, ik weet niet of dit normaal is? Niet dat er speling in zit, maar minder weerstand of zo, ik kan dat helaas niet goed uitleggen. Het zit hem niet in de uitlijning of zo, dat is allemaal geregeld.

Binnenkort zijn de remmen aan de beurt, de schijven zijn nog prima maar de blokken moeten zowel voor als achter vervangen worden. Kent iemand daar nog een goed adres voor? Ik heb de remvloeistof dus al laten vervangen en de remmen zijn toen ook ontlucht, dus zoek alleen maar iemand die er nieuwe blokken op kan zetten.

Ik ken zelf wel iemand, maar dan moet ik naar Rotterdam en dat is best ver weg voor mij. En de dealer prijzen, sja.

• giovanni2903
Engineer Stewie schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:36:
[...]

Dat is toch altijd onderdeel van R-line pakket?
Heb dat stuur namelijk ook in mijn Arteon zitten. Is idd niet verkeerd :).
nee hoor, mijn nederlandse golf 1.4 rline (2015) had een normaal stuur ipv het sportstuur, is dus wel echt een extra optie

Vandaag mijn clubsport s einddemper laten monteren op de gti. In comfort op lage toeren lekker stil, hoog in de toeren een flinke bak herrie. Enige nadeel is de drone vanaf 140km/u, gelukkig rij ik dat in Nederland toch alleen savonds en dat is niet zo vaak. Ziet er veel mooier uit ook:
Before:

After:

Geluid (uitlaat bestaat uit: milltek downpipe met 200cells sportcat, middendemper delete en dus clubsport s einddemper):

• Leffunk
Eerste keer winterbanden op nieuwe leasewagen Passat variant GTE. Pas paar dagen later gemerkt dat zwart zakje met materiaal was open gedaan en zo in koffer lag. Wat hoort daar allemaal in te zitten? Heeft precies meer zakjes dan dat er onderdelen in zitten, klopt dat?

En dan er ook nog dat groot ding in koffer.ik neem aan dat dit niet iets is van reparatieset of dergelijke maar iets dat ze zijn vergeten?

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:48:
[...]

maar zitten die R-line stoelen er dan ook niet bij in het interieur pakket?
Bij het interieur pakket zaten die er inderdaad bij. daarmee vervielen wel die mooie half lederen ErgoActive stoelen die standaard in de Business Edition zaten. ik weet dat naast budgettaire redenen dat voor mij toen een reden was om het R-line interieurpakket niet erbij te nemen.

ik heb even de folder van destijds erbij gepakt voor de details:

• Scrtz
Toppe schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:15:
[...]

Vooral dat panoramadak is herkenbaar, wat een drama is het om die kantelstand tijdens het rijden te activeren.

Knopjes op ‘t stuur bevalt me prima. Snap de keus niet helemaal voor een ‘GTE’ stuur of een niet GTE exemplaar, waarom niet vanaf de Style en hoger een touch stuur?
Niet normaal he, je moet gewoon echt omhoog kijken en goed richten met je vinger om juist te drukken, dat zijn echt secondes dat je even compleet de weg verloren bent..

Ja moet meer ‘luxe’ uitstralen i guess, was bij de 7(.5) ook. Daar hadden de luxere modellen het sportstuur a la gti/gte/gtd/R/R-line. Ik vond overigens dat stuur nog het allermooiste.

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-02 14:32

Morenoo91

Flexible Mexican

Ben gebeld dat ik mijn bestelde Golf Variant Style zaterdag mag ophalen!

Vorige week alvast langs geweest om hem te bekijken

PSN: MGFlexican.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:50

GerCor

Zonder dallen geen pieken

johanth schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:57:
System requirements voor Android Auto:
  • Android 11.0 and up
  • 4GB RAM (recommended minimum)
Waar heb je die informatie vandaan?

Me.

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-01 14:39
Scrtz schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:13:
[...]

Heb je toevallig nog andere Android telefoons uit je omgeving die je zou kunnen proberen? Het zou namelijk goed kunnen dat je toestel te verouderd is of wellicht niet voldoende processorkracht heeft om Android Auto draaiende te houden.
Ik weet bijna zeker dat het aan de verbinding van de hotspot van de passat ligt. Er staan 2 hotspots. Degene met het uitroepteken maak ik standaard verbinding mee. Wanneer ik deze verbreek is ook meteen de android auto verbinding weg. Het uitroepteken staat er omdat ik geen databundel bij VW heb gekocht denk ik.Waarom er 2 hotspots staan weet ik ook niet.

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-01 14:39
Aegir2002 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:40:
[...]

Van de VW bedoel je? Op de terugweg naar huis check ik even.

Misschien maakt dit het wat duidelijker. Het wereldbolletje kun je ook uitvinken, heeft overigens geen effect.
Software is volgens mij up to date.

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik heb een 2 din autoradio gekocht ( Pioneer SPH-DA230DAB ) om de originele autoradio in onze Golf V ( 24-TJ-VD ) te vervangen.

De originele radio/auto heeft deze aansluiting:

De pioneer radio heeft deze stekker:

Nu heb ik dus een verloopstekker nodig volgens mij, maar ik kom er maar niet uit welke ik moet hebben.

Iemand die mij in de juiste richting kan wijzen?

PS: mochten er nog mensen zijn met tips en tricks over het ombouwen, dan hou ik me aanbevolen. Ben een nope m.b.t. autoradio's.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:00
Aan alle mooie liedjes komt een einde...
Ik heb net de Arteon weggebracht ter inspectie aangezien ik later vandaag mijn nieuwe leasewagen krijg en hier net thuis hoort. Voor het eerst in 12 jaar rij ik niets uit de VAG stal.
Beestje heeft 57 maanden en 125000 km zijn diensten bewezen en zal gemist worden (vooral de koffer).

@TS, je mag de foto wegdoen uit de topicstart. Je mag hem ook laten staan, zal er altijd met plezier aan terugdenken.

In memoriam:

[Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 29-11-2022 09:48]

• mathman
Xrypta schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:14:

Net ook even in de NAV geloerd, heb jij bij e-weergave bij de zero emissie niet het % en km elektrisch overigens? Zag net tijdens het rijden dat daar wel een aantal km elektrisch wordt gegeven.
Even weer de auto ingekropen en dat heb ik ook! Heb ook gelijk de andere schermpjes met mogelijk relevante info toegevoegd. Maar dat zie ik dus niet in de export terug... Nu ja, er is in ieder geval wat, waarbij ik met wat rekenwerk kan achterhalen hoeveel KWh en aantal liters benzine. Tx voor je hulp!

En ja, ik probeer zo leeg mogelijk thuis te komen :) Morgen geen ritje naar het werk dus zodra de zonnepaneeltjes morgen wat opbrengst hebben gaat de auto aan de lader.

• The Eagle

The Eagle

Weet iemand of dit lijstje nog klopt? Famous in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"
* The Eagle wil even weten wat voor DSG er in zijn zojuist bestelde Passat variant R-line Business 1.5 TSI zit :)

Moet de leaseregeling nog tekenen en formeel akkoord op de bestelling, maar das alleen papierwerk.

Sneekpeek:

• Mkleijer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-02 16:24
Iemand die toevallig de naam van deze velg weet? nu 2 maal voorbij zien komen op een Nederlanse Arteon dus lijkt mij een OEM VAG velg? Kan alleen niets vinden.

• The Eagle

The Eagle

Scrtz schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:16:
[...]

Nope! Collega rijdt een ‘gewone’ 1.5 tsi dsg r-line.

Moonstone grey is ook erg gaaf ja!
Check. Naja, al even niet meer verkrijgbaar op de Passat, en in de voorraad al helemaal niet meer. Anders had het op zeker mijn voorkeur gehad :)

Overigens heeft ie imho de R line trim en de 18" wel nodig om lekker te smoelen in moonstone grey. Onderstaand een gewone business line op de standaard 16". Smoelt een stuk minder imho:

[Voor 44% gewijzigd door The Eagle op 07-12-2022 22:18]

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-01 14:00
Ik heb afgelopen dinsdag mijn nieuwe Passat 1.5 DSG opgehaald :) Hij rijdt als een trein, zit zo ontspannen als de bank thuis. Honden blij met de grote kofferbak, dus wat wil een man nog meer!

Uitvoering: R-line business+ in Lapiz Blue met 19" Pretoria's

Weet iemand trouwens waar de instelling zit om automatisch de deuren op slot te laten gaan? Heb het niet kunnen vinden nog..

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:26
StephanN93 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:48:
Ik heb afgelopen dinsdag mijn nieuwe Passat 1.5 DSG opgehaald :) Hij rijdt als een trein, zit zo ontspannen als de bank thuis. Honden blij met de grote kofferbak, dus wat wil een man nog meer!

Uitvoering: R-line business+ in Lapiz Blue met 19" Pretoria's

[Afbeelding]

Weet iemand trouwens waar de instelling zit om automatisch de deuren op slot te laten gaan? Heb het niet kunnen vinden nog..
Mooi ding!
Bijna dezelfde dan ik heb, die kleur is met mooi zonnig weer nog veeeeel blauwer😉
Die 19" zijn die erg stuiterig?

• giovanni2903
morgen gaan mn 17 inch wintervelgen onder de gti, dat zal vast comfortabeler rijden dan mn 19 inch velgjes. vond 18 onder mn r-line iig lekkerder rijden. je moet er maar tegenkunnen

Edit:
Rijdt heerlijk dit

[Voor 53% gewijzigd door giovanni2903 op 10-12-2022 14:11]

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 17:10

Gisteren een nieuwe wasstraat geopend hier in de buurt. Afgelopen middag even geweest. Blijft een prachtig kleurtje vind ik! Je vind het prachtig of helemaal niets. Een tussenweg is er niet bij deze kleur.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow

• mathman

Ik heb in mijn Passat GTE de mounts voor de zogenoemde RSE (Rear Seat Entertainment System). De TV's of tablets zaten er uiteraard niet meer in, maar nu ben ik benieuwd of die dingen nog ergens te krijgen zijn?

Ik heb in ieder geval het boekje qua accessoires gevonden: https://www.autohaus-schu...ab_Mj_2014_Preisliste.pdf

via: https://www.motor-talk.de...-verbindung-t5882378.html

maar als ik daar op wat typenummers zoek, kom ik nog niet heel erg verder...

• emile
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-02 14:35
Wij hebben een Tiguan Allspace met een Composition Media infotainment-system. Die koppelt draadloos of via kabel via CarPlay met de telefoon. Als ik dan Google Maps gebruik, lijkt het erop alsof dit nét teveel vraagt van de rekenkracht. Na ~ 50 minuten navigatie wordt de interface volledig blurry en veranderen de kleuren van de interface. Tijdens het navigeren (al eerder dus) merk je dat het systeem trager wordt. De navi loopt dan ruim achter bij je eigen positie. Irritant dus. Heeft iemand hier ervaring mee?

• Downstar2
EvoII schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:47:
Ligt eraan welke motor er in die polo Rline ligt. Als dat gewoon een 1.0 is is er niets sportiever aan dan aan een golf met dezelfde motor. Uiterlijke sportieve kenmerken dragen niet echt bij aan een sportief gevoel vind ik.
Ik was misschien niet helemaal duidelijk, maar ik doelde op uiterlijk vertoon.
Dat oogt natuurlijk veel sportiever, dat is immers het doel van een R-Line ten opzichte van bijvoorbeeld een Life.
Het blijft natuurlijk persoonlijk voorkeur, maar dan rij ik toch liever in een Polo R-line met alle opties dan een Golf Life.

of bijvoorbeeld:

giovanni2903 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:35:
[...]

toch rij ik liever een polo 1.0 rline dan een golf 8 1.0 niet-rline
nieuwste polo rline 1.0 tsi dsg 95pk zonder verdere opties: €32.240
golf 8 life 1.0 etsi dsg 110pk zonder verdere opties: €36.140

voor 3.9k minder dan die golf heb ik dus een leuker smoelende auto, iets minder vermogen, iets kleiner, maar met beter multimediasysteem. ik zou t wel weten. moet wel zeggen dat ik 32k voor een polo een hoop geld vind, maar alles duurder dan mijn 7gti vind ik eigenlijk te duur :p
Precies dit. Qua ruimte lever ik eigenlijk niks in, qua wegligging moet ik gaan ervaren in de praktijk. Maar voorgaande polo's bevielen prima en proefritten waren voor mij ook goed te doen.

De 110PK DSG in de polo zal prima voldoen, maar is momenteel (zoals zoveel opties binnen het polo segment) helemaal niet meer te kiezen :X . Verder heb ik dan inderdaad voor dat geld dat 'over bleef' door niet voor een golf te gaan, de Rline verder voorzien van opties. (DSG/Bergamot velgen/Panodak/Camera/Keyless entry etc.

Mocht ik hem van de week hebben, zal ik nog even wat foto's plaatsen!
Alvast een fijne jaarwisseling allen en let op jullie auto's tijdens oud en nieuw :+

[Voor 18% gewijzigd door Downstar2 op 30-12-2022 18:15]

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zei er iemand R-line?

150PK DSG bevalt na 2 1/2 jaar nog prima :)

• giovanni2903

vond r-line er erg strak uitzien, maar plezier in de gti is wel iets meer

[Voor 12% gewijzigd door giovanni2903 op 31-12-2022 01:03]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:31
/Meld zich af in het Seat topic
/Meld zich aan in het Volkswagen topic

Sinds vorige week eigenaar van een Polo GTI in het smaakje knal rood, met rood en nog meer rood. Vervangt een Seat Leon 5F 1.2 TSI DSG.

Opties onder andere stoelverwarming, achteruitrijcamera en adaptief onderstel.

Niet zo goed te zien op mijn eigen foto's maar het dak is zwart gewrapped:

Leuke auto om te rijden, en zelfs met dit grauwe grijze weer lijkt de kleur bijna licht te geven. Interessante discussie hierboven over de Golf versus Polo, de Leon was duidelijker stiller en comfortabeler, maar verschil in ruimte valt reuze mee. Speakers in de Leon waren ook duidelijk beter.

Bij een koude start klinkt hij behoorlijk zwaar, bij de supermarkt kwam er toch wat schaamte op ;)

Drie vraagjes:
1: Hij heeft geen zin om de toonhoogte van de parkeersensoren te onthouden. De standaard toonhoogte is erg schel dus ik wil deze graag zo "zwaar" mogelijk (naar links) hebben. Gek genoeg is bij de volgende keer rijden de instelling weer terug naar standaard. Meer mensen die dit al is geprobeerd hebben bij een Polo?
2: Klopt het dat ik op het digitale display geen huidige verbruik in een waarde kan tonen? Om de "gemiddeld verbruik" zit wel een bewegend geheel wat een indicatie geeft van je verbruik (halverwege is 1:15, links is hoger verbruik, rechts lager verbruik) maar ik zie liever getallen.
3: Iemand ervaring met een kuip/plastic bescherming voor in de achterbak? Ik zat naar zo iets te kijken: https://www.winparts.nl/i...9Yhh6rHOhMhoCVpUQAvD_BwE#

Verder moet ik even gaan uit puzzelen wat er met VCDS kan, ik mis bijvoorbeeld de instelling om de lichtsensor op "vroeg" te zetten zoals in de Leon. Ik zag dat dit met VCDS weer toegevoegd kan worden. Irritant dat die optie niet gewoon standaard in het menu zit :9

De vaste trekhaak is niet heel mooi, maar wel praktisch voor mijn andere hobbies

• Nesjka
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Iemand enig idee waar ik de juiste accu kan kopen voor een Golf 7 GTE 2015, Winparts kan niet het juiste accu leveren. Gaat om de auto van een goeie vriend:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:18:
[...]

Dat ga ik proberen als hij dit blijft doen. Net werkte het weer wel gewoon goed. Maar misschien morgen weer niet. Nieuw probleem: Wilde net even kijken of er eigenlijk wel een reservewiel in de koffer ligt. Maar er ligt nogal veel spul in de kofferbak. Denk dat til ik wel op middels dat kunstof handvat in de bodem. Schiet er met een knal heel dat handvat uit. Kan het er alleen terug los in leggen nu. Kan nergens wat ontdekken wat afgebroken is ofzo. Lekker weer.
Zit de achterkant er nog aan vast? Dan die los klikken en vast klikken met die plaat er tussen?

anders zoiets?

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-02 13:26
Scrtz schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:32:
[...]

53km dat is netjes. Denk dat ik nog geen 20-30km haal met die van mij, maar zal wel door mijn rijgedrag komen ofzo. Heb je foto's? :)
Die 53 actieradius heb ik in de praktijk uiteindelijk ook niet gehaald, dan was het inderdaad meer 30-35 km.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:17:
As we speak aan het updaten naar SW versie 1899 @Toppe ook al melding gehad toevallig?
Yep!

@Scrtz dit?

[Voor 23% gewijzigd door Toppe op 12-01-2023 17:21]

• Scrtz
Enige wat kan zover ik weet @Toppe zijn de navigatiemeldingen en audio. Dat werkt bij mij ook sinds versie 17xx

Net alles verwijderd en opnieuw gekoppeld maar werkt helaas niet. Als ik inlog op de MyVolkswagen pagina dan staat er ook bij ‘preview niet beschikbaar’ waar normaal het digitaal voorbeeld van je auto zou moeten staan. Dan houdt het op helaas.

[Voor 72% gewijzigd door Scrtz op 12-01-2023 20:56]

• JeeHaaa
Scrtz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:53:
[...]

@JeeHaaa zie jij eigenlijk wel een digitaal voorbeeld van jou golf 8 GTE in de WeConnect app? Ik kijk namelijk al 2 jaar tegen een algemene 'tekening' van wat witte lijnen aan wat op een polo/golf combinatie lijkt. Niet heel belangrijk maar zou het wel lache vinden als ik mijn auto dan ook digitaal zie.
Helaas is dat nog altijd hetzelfde. Ook ik zie hier een nog te releasen model staan wat inderdaad nogal lomp oogt..

• JeeHaaa
@Scrtz @mathman Ik ben overigens ook benieuwd in welke modus jullie de dagelijkse ritjes rijden. Welke selectie aan instellingen gebruiken jullie het meest? En hoe hebben jullie het oplaadniveau ingesteld?

Ik ben nog even aan het zoeken naar de meest prettige en zuinige opties.

Pagina: 1 ... 5 6 7

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee