Toon posts:

Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 5 6 7
Acties:

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:49
Scrtz schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:03:
[...]

Ah oke prima accu.

Qua accu is het heel makkelijk:
1. Minpool loshalen
2. Pluspool loshalen
3. Accu eruit
4. Nieuwe accu erin.
5. Pluspool vastmaken
6. Minpool vastmaken

Luchtfilter:
1. Beschermkap die over luchtfilter zit losschroeven
2. Vasthoudplaat luchtfilter losschroeven en loshalen
3. Luchtfilter vervangen
4. Vasthoudplaat luchtfilter monteren en vastschroeven
5. Beschermkap vastschroeven

En anders even wat Youtube video's bekijken om je wat beter beeld te geven.
Dank je wel. Heb jij misschien nog enig idee wat dit voor stekkertje is? Ik kan hier niks over terugvinden.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 DE | Nintendo Switch OLED | RTX 3080

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:15

Toppe

Oké ✅

Gister avond de Golf weggebracht voor een achteruitrijcamera. Garage doet het zelf niet ‘maar heeft een mannetje’ en was een beetje vaag over wie het was. Gaf alleen aan de auto vroeg te willen zodat hij hem kon weg brengen.

Dan is de We-Connect app ideaal, zie precies waar hij staat :+

Alleen jammer dat ze hem niet op slot hebben gedaan :+

En ze hebben hem aardig op de staart getrapt. Ik ken de route en daar kan je, zelfs met wat doorrijden, gemakkelijk 6L/100km doen.

[Voor 42% gewijzigd door Toppe op 20-10-2021 11:56]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Net even in de UP van vrouwlief moeten rijden en wat zijn die lampen belachelijk slecht. Geel, amper zicht.

Ik ben dus opzoek naar een fatsoenlijke oplossing om de lampen te vervangen voor wittere/fellere exemplaren waarmee hij ook de APK door komt.

Hoe dan ook wil ik de lampen ook laten plaatsen door iemand met verstand van zaken zodat de lampen nog steeds netjes afgesteld blijven.

Ik verwacht niet dat ze voor de UP speciale lampen hebben gemaakt dus mijn verwachting is dat er wel wat op de markt moet zijn wat gaat passen.

Wie maakt me los? :+

Moest net even naar de Gamma en de Golf stond er twee straten achter. Toch even langs gereden en ze waren met 3 man bezig om een camera te monteren/programmeren.

Ergens krijg ik het gevoel dat ze er wel aan begonnen zijn maar niet weten hoe het moet :+

[Voor 34% gewijzigd door Toppe op 20-10-2021 20:47]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Net de Golf kunnen ophalen. Zijn gister avond tot 22:00 bezig geweest met een camera en vanochtend nog eens 3 uurtjes. Was wel wat tegen gevallen :+

En ze gaan 18 november LED lampen plaatsen in de UP van vrouwlief :)

@Scrtz toevallig ook een camera? Dit is mijne, maar ik vindt hem niet scherp, ligt dat aan mij?

[Voor 52% gewijzigd door Toppe op 21-10-2021 16:27]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Famous schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Bij jou ziet het toch niet zo eruit ga ik vanuit?
Alleen het midden is een beetje scherp de rest is zeer wazig.
Hold my beer. Even foto maken.

Ja hoor netzo. Ik stoor mij daar echt niet aan. Is wel auto uit 2017 dus oudere techniek.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tylen schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:03:
[...]

Hold my beer. Even foto maken.

Ja hoor netzo. Ik stoor mij daar echt niet aan. Is wel auto uit 2017 dus oudere techniek.

[Afbeelding]
Nou ja als het zo hoort zal ik me er bij neerleggen. @Dennisdn als ik hem hier in z’n achteruit zet zonder te rijden blijft hij zwart.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:41
Toppe schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:53:
[...]

Nee, ik verwacht zeker geen 4K kwaliteit maar dit lijkt alles behalve scherp. Daarbij het feit dat ik nu al twee keer volledig zwart beeld heb gehad (en alleen uitschakelen van de motor helpt!) en dat ik vrijwel constant zwarte lijnen door het beeld heen heb geeft mij in elk geval weinig vertrouwen.

@Scrtz gaat hopelijk de foto niet vergeten dus dan hebben we daadwerkelijk vergelijkingsmateriaal :)

Volledig zwart beeld heb ik een hele enkele keer zelf. Lees wel vaker dat meerdere mensen daar last van hebben (meer als mij ook).

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:47

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Bij mij is het ook wazig beeld. Heb ik achteraf laten inbouwen in Zeist. Zag er allemaal netjes uit maar ik heb het beeld altijd zeer matig gevonden. Maar goed, het is allemaal duidelijk genoeg voor de functie. Inbouwen duurde, voor zover ik me dat kan herinneren, een klein half uurtje.

Me.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:47

GerCor

Zonder dallen geen pieken

giovanni2903 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:46:
Alweer een nieuwe kaart? Heb paar maanden terug 21/22 op mn mib2.5 pro gezet
2 x per jaar. Meestal mei en november. @Rainesh is er vroeg mee. (y)

@Rainesh Komt dit goed?

[Voor 32% gewijzigd door GerCor op 22-10-2021 17:17]

Me.

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:37
Morgen er maar ff op zetten, gaat gelukkig supersnel op die mib2.5

Ook maar ff mn originele camera showen :p

[Voor 76% gewijzigd door giovanni2903 op 22-10-2021 19:41]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:23
Toppe schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:16:
Ben nu ook wel benieuwd naar die van @Famous :+
De Polo heeft geen camera, dan zou ik de oude R eens moeten opzoeken.

Ben benieuwd wat ervan over is.. nu alweer een nieuwe eigenaar. 10x gewisseld in drie jaar tijd :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Mijn (high?) camera in de Passat B8 MY2018. Heb nooit last van zwarte beelden en doordat de camera in het logo zit is ie ook nooit vies :+

www.google.nl

• giovanni2903
Even proberen, 7zip was er ook een uur mee bezig dus die weet niet wat ie met dit bestand aan moest

EDIT:

rechtermuisknop op het zip bestand > eigenschappen > blokkering opheffen en vervolgens uitgepakt met het windows verkenner uitpakprogramma. uitpakken duurde meer dan een uur, maar in 50 minuten was ie klaar met kopiëren in de auto :)

[Voor 77% gewijzigd door giovanni2903 op 23-10-2021 16:21]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Krijg net deze melding. Nog geen 21K mee gereden, lijkt me snel of ben ik gek?

Rij wel met enige regelmaat met een belaste trekhaak (aanhanger, fietsendrager) en veel in landbouw gebied en dus ook veel verharde bermen enzo.

Sowieso morgen naar de garage om olie bij te vullen.

• Famous
Zo, lekker lui :p

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ZesBarkiePK schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:02:
[...]

Zo hé 5 man aan het werk, hoe is het resultaat? Ik hou het zelf bij, en gebruik dit middeltje, echt een aanrader om alles mee op te poetsen!

https://shop.volkswagen.n...comfortline&cid=3&o=price
Vaak zijn dit quick cleaners. Laten het er weer netjes uit zien maar wel vaak herhaling nodig. Ik heb ondertussen een kleine collectie met meuk staan en deze producten bevallen bij allemaal uitstekend. Zeker de rode shampoo en de chrome cleaner zijn echt top!

Mening zijn verdeeld over klei. Had nooit verwacht dat een auto die zo jong was (10.000km) al zoveel troep aan de lak had vast zitten. Na het kleien echt zó glad.

Wil de auto van m’n vrouw nog eens onder handen nemen maar waar ik nu woon heb ik niet de ruimte om het te doen, helaas. Enige optie is een keer naar de wasbox en alles mee nemen. Leuk project voor over week of 2.

Velgen reiniger:
Obi Duitsland, laatste fles bij Hubo (ja, serieus!)

Shampoo en foam gun
https://www.waxworld.nl/a...incredible-snow-foam.html
https://www.waxworld.nl/a...upreme-shampoo-500ml.html (was gratis bij bestelling)

Klei
https://www.waxworld.nl/a...oth-surface-clay-kit.html

Trim Clean / Olie verwijderaar
https://www.waxworld.nl/a...wax-plus-oil-remover.html

Kunststof Shine
https://www.waxworld.nl/a...rboy-s-trim-restorer.html

Chrome Shine
https://www.waxworld.nl/a...chrome-cleaner-100ml.html

Polijsten
https://www.waxworld.nl/a...-evo-plus-deluxe-kit.html

Sponzen/Doeken
https://www.waxworld.nl/a...crofiber-towel-40x40.html (15 stuks totaal)
https://www.waxworld.nl/a...madness-dry-me-crazy.html (Droogdoek)
https://www.waxworld.nl/a...r-madness-incredipad.html (Spons)
https://www.waxworld.nl/a...iber-madness-slogger.html

Overige
https://www.waxworld.nl/a...t-heavy-duty-trigger.html (ligt achter in de auto samen met shampoo en een doek voor schijt enzo)
Emmers: Duitsland

Wax
https://www.waxworld.nl/a...gma-ceramic-wax-33ml.html

[Voor 26% gewijzigd door Toppe op 28-10-2021 13:28]

• Tylen

Tylen

Haha ik doe dat altijd bij loogman in amsterdam. 👍🏻👍🏻

• giovanni2903
Tylen schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:39:
[...]

Haha ik doe dat altijd bij loogman in amsterdam. 👍🏻👍🏻

[Afbeelding]
komt me bekend voor :p

was er best positief over, behalve dat ze mn achterbank niet hadden gestofzuigd

[Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 28-10-2021 19:47]

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
niet bij Loogman, maar bij de Bob in IJsselmonde, recent geopend en met acties van socialdeal redelijk betaalbaar.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:04:
@Toppe zit nu 1668 op bij mij, iig een verbetering al hoop ik. Esim doet het nog niet, kijk het wel even aan of ie nog terugkomt.

Ook geïnstalleerd. Nog steeds 1668

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:55:
[...]

Wat heb je, led, led plus of matrix led? Ik heb zelf matrix led dus dan gaat ie sws niet snel uit, schijnt dan continu bij waar nodig/kan. Echt een top systeem met 22 leds per koplamp
Deze, geen idee wat het is haha

[Voor 54% gewijzigd door Toppe op 04-11-2021 21:49]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Toch handig z’n pomp als je onderweg bent. Net een vloer gehaald maar de bandjes waren blijkbaar erg zacht. Voor de deur van de winkel even pompen en gaan :)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:56:
[...]

Iets met privacy :p
Zullen ze best goed mee omgaan :D
Privacy statement zat goed, was een callcenter dus heb er echt vertrouwen in!

Iemand een Android phone? Ben wel benieuwd of dit werkt :o

Ze maken er wel een potje van bij VW met software hoor. Hoezo valt ruitenvloeistof onder verlichting?

[Voor 41% gewijzigd door Toppe op 10-11-2021 19:01]

• ZesBarkiePK
Vandaag met de OBD11 zitten spelen, echt een leuk apparaatje. Dit is echt zo iets wat ik direct samen met m'n auto had moeten kopen!

Ik heb m'n nieuwe accu via het adaptation menu er in gezet en zo'n beetje alle apps geactiveerd. Zelfs de EU Urban Joke geprobeerd, was het maar legaal...

Rainesh had voor mij al de nodige aanpassingen gedaan, maar er blijft nog zoveel mogelijk, en het handige is dat je het zelf ook weer uit kan zetten als het na een uurtje rijden toch niet bevalt.

Ik heb het Ultimate abbonement, dus als iemand een paar apps wilt activeren op zijn auto dan mag je het zeggen.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Iemand die mij asiel kan verlenen als ik een nachtje buiten moet slapen?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:46:
[...]

stomme vraag misschien, maar start je de motor of heb je alleen je contact aan als je bezig bent met het apparaatje? motor mag niet draaien namelijk
Zeker. Bepaalde opties zijn ingeschakeld en werken (zoals een ander dashboard), bepaalde functies zijn ingeschakeld maar lijken niet te werken (Needle Sweep) en bepaalde functies kan je niet activeren vanwege ‘Check ignition’ of ‘SDF Problem’

Hier zo 1:
En motor staat UIT

[Voor 26% gewijzigd door Toppe op 13-11-2021 20:06]

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:36

Dennisb1

VCDS 058

Oke ik ben bezig met het monteren van een flip achteruitrij camera alleen gaat er toch iets niet goed maar wat...
Ik heb een VW Polo AW en heb de draden getrokken naar voren. Aangesloten op de radio, Plus draad en de 2 video draden.
Dit heeft er voor gezorgd dat de achterklep sindsdien gewoon geopend kan worden (kon niet voor ik het plus draad bij de radio erin had).

12v op het achteruitrijlicht gezet (gemeten en getest) en vol vertrouwen de achterruit ingeschakeld.. en toen... tja niks. Hij klapt niet open, doe ik het met de hand krijg ik nog geen beeld.

Wat mis ik hier? Radio is met VCDS al aangepast op 2 plekken en verwacht nu ook een beeld te laten zien, al denk ik niet dat de radio hier iets nog mee te maken heeft.

[Voor 13% gewijzigd door Dennisb1 op 22-11-2021 17:00]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Freakin77 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:14:
ok, ik (met golf 7.5 uit 2018), begrijp inmiddels dat ik kan fluiten naar de mijnvolkswagen app.
Ik haalde daar altijd info uit zoals wagenstatus en wagenlocatie etc. Maar dit werkt dus niet meer.

Nu heb ik ook de weconnect app, en die is gekoppeld aan mijn auto. Als ik hier bij online diensten kijk dan zie ik dat ik 5 opties heb:
- online reisdoel importeren
- online route impoteren
- wagenstatus via e-mail
- mijn bijzondere reisdoelen
- uw servicepartner

Nu ben ik dus vooral benieuwd naar de wagenstatus. Ik krijg echter (vanaf dag 1) gewoon geen email binnen. Het adres van mijn email klopt wel gewoon (daarmee log ik ook in op de website van vw)

Iemand tips of betere ervaringen met de weconnect app?
De wagenstatus zit in het security&service-pakket en moet je extra voor betalen. Je reisdoelen zitten in het Guide&Inform—pakket die wel geactiveerd lijkt in jouw app. Ook die vervalt als de auto 3 jaar oud is en moet je gaan bijbetalen om het nog te kunnen gebruiken (per pakket, per jaar).

[Voor 27% gewijzigd door Dennisdn op 23-11-2021 07:00]

• Dennisdn
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:31:
Ik zit te kijken voor een MiFi in de auto. Bij T-Mobile heb je voor €25 onbeperkt internet. Helaas kan je niet een andere provider dan Cubic gebruiken vanuit Volkswagen.

Iemand die dit ook heeft en mij kan vertellen of dit goed werkt?
Meest eenvoudig is gewoon zo’n routertje op bijvoorbeeld de 12v in kofferbak zodat je hem ook nooit meer hoeft te zien. Ik heb deze en die werkt nu al jaren feilloos zonder 1x aangeraakt te hebben. Ik weet niet bij welke provider je zit, maar bij Vodafone kost het eenmalig een tientje om een extra datasimkaart te krijgen op je bestaande abonnement. Ding gaat vanzelf aan en uit met het contact mee en is bij mij altijd volledig online voor ik de straat uit ben. (Lange straat, dat wel ;) )

[Voor 28% gewijzigd door Dennisdn op 23-11-2021 11:30]

• giovanni2903

net bij de kwikfit de winterset laten monteren die ik van @biobak heb overgenomen 2 weken terug, super bedankt :)

• Famous
Dennisb1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:44:
Oke ik ben bezig met het monteren van een flip achteruitrij camera alleen gaat er toch iets niet goed maar wat...
Ik heb een VW Polo AW en heb de draden getrokken naar voren. Aangesloten op de radio, Plus draad en de 2 video draden.
Dit heeft er voor gezorgd dat de achterklep sindsdien gewoon geopend kan worden (kon niet voor ik het plus draad bij de radio erin had).

12v op het achteruitrijlicht gezet (gemeten en getest) en vol vertrouwen de achterruit ingeschakeld.. en toen... tja niks. Hij klapt niet open, doe ik het met de hand krijg ik nog geen beeld.

Wat mis ik hier? Radio is met VCDS al aangepast op 2 plekken en verwacht nu ook een beeld te laten zien, al denk ik niet dat de radio hier iets nog mee te maken heeft.

[Afbeelding]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik heb een fout code op m’n stoel:

Verder werkt alles wel gewoon en wou de foutcode even wissen maar zodra ik dat doe springt hij meteen terug. Dit zou kunnen betekenen dat er echt iets aan de hand is of dat het wissen niet lukt.

Voor het programmeren moet je de motorkap open zetten maar is dat ook noodzaak voor het wissen van een fout code?

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:56
GeeMoney schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:33:
@AE69 mooie opsomming behalve dat hij gewoon de binnenruimte heeft van een Audi A5 hoor, en voor mij was hij destijds te laag en klein in ieder geval.
Qua looks is hij wel gaaf maar het is zeker geen A6 of 7 serie.
Het is gewoon een lastig segment in West-Europa. SUV’s zijn meer in trek en die bieden dan ook meer ruimte, hogere zit en praktischere kofferbak.
Ik weet niet naar welke A5 Sportback jij hebt gekeken (Chineze markt versie ;) ) Bij de A5 kon ik het niet ontdekken en blijkbaar de recensenten ook niet:

Kijk maar naar Volkswagen Arteon vs Audi A5 Sportback - which is best? | Head-to-Head vanaf 2:03

Niet dat ik mijn medereizigers het volgende aan doe:

Ik zeg niet dat het een A6 of 7 serie is, maar dat het net zo ruim is als een A6 of 7 serie.

• AE69
Arteon hatchback vind ik niet lelijk, kijk maar 8-)

de Shooting Brake wel. Die mooie vloeiende lijn is gewoon weg. Als VW iets meer van de MB CLS Shooting Brake had afgekeken en wat schuiner (en langer?) de achterklep ontworpen dan misschien….

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:01
Kan ik iemand blij maken met dakdragers ?
Had ze zelf voor mijn Golf GTE van 2015 (of 2016 weet ik niet meer was lease auto).

Op de dakdragers staat VW Golf 4T >= 2012.
Ik heb alleen de sleutels van de slotjes voor de klepjes niet meer (klepjes zijn wel er af). Dus slotjes vervangen of nieuwe klepjes is wel nodig.

Gratis af te halen in Bleiswijk.
DM bij interesse!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-03 18:54

Afgelopen week bij een 8R wezen kijken. :) Was er in de buurt en wilde de 8 toch eens in het echt zien en proeven.

Vriendelijk geholpen door Muntstad, uiteindelijk ook nog een stukje mogen rijden omdat de verkoper mij wel serieus genoeg nam. B)

De 8, in deze trim, dus de R of de Clubsport vind ik toch echt retedik geworden. Mijn TCR stond er zo goed als naast en die leek dan meteen zo oud, vooral het interieur. Wat een verandering heeft die ondergaan.

Ik was zeer sceptisch over alle touch knoppen, echter viel het mij alles mee. Je hebt toch het gevoel dat je een knop daadwerkelijk indrukt, dus dat is positief. Wel even wennen want alles is compleet veranderd ten opzichte van de 7/7.5. :)

Vormgeving van de stoelen is ook een stap vooruit, veel sportiever en moderner. :)

Echter het geheel komt een beetje saai en goedkoop over. Veel plastic, minimalistisch, voelt minder ,,premium'' aan als zijn voorganger.

Kwa rijden merkte ik niet heel veel anders, gewoon weer typisch een Golf. Echter merkte ik wel meteen dat zo'n R gewoon hard gaat zonder moeite en sensatie, zit echt weinig tot geen beleving in. Dan vind ik een FWD toch net even wat speelser. Hierom ga ik aankomende week dan ook bij een 8 Clubsport kijken ter vergelijking. :)

Zou wel een hele snelle wissel zijn, maar ach, wie weet. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Kreeg gister een melding over de banden spanning. Net alles netjes voorzien van lucht en wil hem resetten. Kan dus niet. Lekker dan, nog 3 weken met z’n foutmelding rond rijden :(

• Vissa66

Vandaag de 8 Clubsport bekeken en gereden bij Pouw in Deventer. De keuze, mocht ik overstappen, is wel duidelijk de Clubsport. Ondanks het interieur nog saaier is als die van een R, eigenlijk gewoon identiek aan een ,,instap'' model Golf, op het stuur en stoelen na, rijdt het wel een stuk speelser. :)

Deze zat echt zeer goed in de opties, nagenoeg alles, en 5 jaar garantie. Toch neig ik meer naar een andere kleur, namelijk Kings Red metallic. Deze Dolphin Grey was een beetje stealthy / ingetogen. Ook wel dik, maar ik zeg er niet meteen ja op. Ik kon een zoekopdracht achterlaten bij ze, misschien dat ik dat nog ga doen aangezien er geen Kings Red modellen in NL tekoop staan die aan mijn eisen voldoen. :)

Altijd leuk, beetje auto's kijken. :)

• Vissa66

Kon hem eindelijk eens een beetje testen op een lege Maasvlakte. <10 sec van 100-200. Not bad. oOo

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:47
Heb ik weer...

Ik was dit filmpje aan het volgen om het lampje van de asbakverlichting/opbergvakje achter de bekerhouders te vervangen in mijn Polo 6c: YouTube: Arreglar luz del encendedor de VW Vento/Polo Luz de consola

Nu kwam de 12v kabel bij mij niet verder mee omhoog zoals op dat filmpje is te zien. Ik kan 'm met geen mogelijkheid meer naar me toe halen, de kabel lijkt simpelweg niet langer.

Het lijkt alsof de kabel vast zit achter de usb poort, dus deze wilde ik er even uithalen maar ook dat lukt me niet en ben ik bang dat ik de boel sloop (ik heb best wat fysieke kracht gebruikt). Mijn irritatielevel loopt hoog op 8)7

Is er iemand die dit zelfde probleem heeft gehad of wellicht tips?

Het vervangen van het lichtje is inmiddels wel gelukt.

• Famous
Kdegens schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:23:
[...]

Heb het zelfde muziek via zowel Apple music als sounds cloud kraakt. Is sinds de laatste iOS update dus zal wss dat zijn
Krijg net een update binnen..

• giovanni2903

moet eerlijk zeggen. een witte 8 CS is wel erg dik hoor. alleen jammer dat er amper geluid uitkomt..

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vanochtend even met dochterlief schoenen halen in Duitsland, op de terug weg rijd er stuk onbenul met z’n trekker en een borstel mij tegemoet. Trekt die poepzak z’n rubber bescherm flap precies omhoog dat ik langs rij.

Steen slag op de motorkap en een pit in de ruit.

Ik afspraak maken bij Carglass, of het groter is dan een €2 munt stuk. Nee. En hoe groot de schade in het gezichtsveld is… beetje vaag, dus ik meten en hij is groter dan 1cm. Ongeveer 3cm er boven zit ook nog een pit zonder ster.

Of ze gaan vervangen weet dus niemand… :(

Tot zo ver mijn slechte dag!

• Mark_GAE
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-03 20:54
Leuk om de discussie tussen de Golf 7 en 8 te zien en in het bijzonder de verschillen tussen de GTI, CS en R.

Ik heb al een aantal snelle VW Golfs gehad. Een 6 GTI, 7 GTI Clubsport en rij nu even met een 8R met Akrapovic. Kan niet anders zeggen dat hier echt serieus geluid vanaf komt in de race stand. Ook pops & bangs zijn zeer goed te horen. Een aanpassing aan het uitlaatsysteem is voor de meeste mensen absoluut niet nodig (tenzij je echt aso wilt overkomen). In de sport of comfort stand hoor je hem niet. Echt top gedaan.

Rij-eigenschappen zijn als vanouds, top!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-03 20:51
Oké, de buurman heeft mijn auto geramd (met zijn trekhaak) omdat ie zijn handrem vergeten was (dit is trouwens al de 3e keer, andere auto, andere buurman overigens). Hij was gewoon weggelopen en een voorbijganger kwam melden dat er een auto tegen die van mij aanstond midden op de weg.

Er is contact geweest en uiteraard wordt alles netjes gefikst met de verzekeringen etc. Dinsdag laat ik een schaderapport opmaken.

Zo op het eerste gezicht lijkt het mee te vallen,

Op mijn camera (die op mijn auto gericht staat) zie ik echter dat ie mijn auto best hard ramt, mijn auto is letterlijk aan de achterkant zo'n 30-40cm verplaatst.

Ik heb eens onder die bumper gekeken en ik zie eigenlijk niet veel zitten daar. Eigenlijk lijkt het achter die bumper wel een leeg gat. Ook met rijden etc merk ik helemaal niks geks. Toch zitten dit soort dingen me niet heel lekker.

Hebben jullie nog tips etc waar ze straks bij de schade opnemen extra op moeten letten?

Gaat om een Golf 7.5 variant met r-line pakket - en parelmoerrrrrverf :)

tnx!

• Famous
Plastic deukt wel terug maar de schade erachter kan erger zijn. Zo was mijn eerste auto van achteren geramd waar op het eerste oog enkel het kentekenplaatje eraf was gevallen.

Later bleek ding total loss te zijn, alles achter de bumper krom 8)7

Eind vorige week de Polo ook leuk terug gevonden.. Geen briefje of iets. Dacht eerst een fietser maar zit ook echt een deukje in.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@ZesBarkiePK Een 5-drs Golf 7 heeft gewoon een klein ruitje bij de achterbank:

[Voor 43% gewijzigd door J0YR1D3R op 07-02-2022 09:34]

Website

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11:19
Voorheen meldde ik me in het e-golf topic, sinds kort van de werkgever een "nieuwe" mogen uitzoeken. Omdat het nieuw bestellen tegenwoordig een drama is heb ik voor een demo auto gekozen die me goed past!

Een Tiguan R-line black style: :9~ O+

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 3% gewijzigd door kevinvi op 09-02-2022 09:25]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

https://autostrada.tv/blo...n-met-handrem-erop/97825/

En daar gaan de verzekeringen weer met 10% omhoog

[Voor 9% gewijzigd door Toppe op 10-02-2022 21:37]

• CeesKees
  • Laatst online: 13:44

CeesKees

I rest my Kees

Na 20 jaar VW, waarvan de laatste 5 jaar in een mooie witte polo is het bijna tijd om afscheid te nemen.

Binnenkort wordt de Polo in/omgeruild voor een Toyota.

Ik blijf nog wel even rond gluren hier hoor.

@allemaal; dank jullie wel. Het was mij een waar genoegen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:45

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Even een vraag aan de experts hier.
Van het weekend een nieuw setje velgen onder de Golf 6 gezet (een setje originele golf 8 velgen) en nu krijgen we af en toe deze lampjes te zien. (Er is aan de auto zelf niets te merken)
Origineel was 16" nu 17"

Weet iemand wat we hieraan kunnen doen alvorens naar de garage te gaan?

D3 Profile D3 XP Ladder

• Freakin77
Ik vroeg me af waarom bij sommige golf 7.5 wagens bij led verlichting alleen de buitenste zijde als daglicht aanstaat. Bij mij brand ie zo:

Maar ik zie ze dus ook af en toe rijden zonder de 'binnenste bogen' aan.

Vanwaar het verschil?

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:14
Toppe schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:58:
[...]

Die Y heeft wel wat weg van een X6, die Tesla X is net zo lelijk...

Puntje bij paaltje: Er bestaat geen mooie Tesla

Ben het niet geheel met jou eens, en nee ben geen Tesla fan.

• Freakin77
Scrtz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:42:
[...]

Post eens wat meer foto's van je auto, GTD zo te zien?

(nee, niet die Hyundai)

Tis een R-Line, die GTD was ter illustratie ;)

• AE69
Jeroenneman schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:06:
[...]

Er wordt inderdaad toch opvallend vaak Tesla bijgehaald in de commentaren. Misschien toch een stiekeme benchmark ;)

Maar ze zijn inderdaad enorm lelijk, het interieur is prut, het is een vreselijk bedrijf etc. (Iedereen mag zelf invullen of dit gaat over Tesla of VW :9 )
Over Beauty & the Beast gesproken 😁

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

wErudite schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:13:
[...]

Zou een Wegman Bluetooth FM Transmitter dan bijvoorbeeld een goed alternatief zijn?
Ja joh, prima. Echt nooit gezeik mee gehad. Zou er wel 1 nemen met knopjes zodat je wel makkelijk van nummer kan wisselen. Ik stap altijd in, start motor en dan doe ik de gordel om. Als ik weg rij was hij al verbonden.

Als je langer wil/kan wachten dan heeft Ali modelletjes voor een paar euro.

Edit: ik heb deze altijd gebruikt: € 4,41 15% Off | Car Bluetooth 5.0 FM Transmitter Wireless Handsfree Audio Receiver Auto MP3 Player 2.1A Dual USB Fast Charger Car Accessories
https://a.aliexpress.com/_vXWRyf

Heb nu een CarPlay radio in de UP gezet en daar rijdt vrouwlief in.

Dat ziet er zo uit:

@wErudite

[Voor 42% gewijzigd door Toppe op 02-03-2022 13:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
Man, vandaag de Polo een beetje volgeladen.. mooie hoogte eigenlijk wel

Kwam ik erna bij een klant stond er een mega dikke en nette M5 V10 in een lichte bruine kleur, wat een porno bak zeg!
Jammer dat de zon er niet op scheen.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vanaf Mei te bestellen, ben benieuwd naar de levertijd :+

https://www.volkswagen.nl/modellen/id-buzz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Mooie tijd om m'n VW Tiguan vandaag even iets (minder) wijs te gaan maken vandaag.

LongLife 5W30 olie mag er gewoon tot 60.000 Km op blijven zitten dus het ding mag al blij zijn dat ik de motorkap zometeen even open trek om te gaan kijken of er nog voldoende olie in zit als 'ie uitgezakt is.... én vervolgens de melding even netjes 'Clear' met VCDS / HEXNET .... :+

En het resultaat dan ook maar even:

En zo loopt alles qua onderhoudsintervallen ook weer nétjes in de pas met de beurten zoals ze bij VW in Wolfsburg ooit bedacht zijn :9

Wel even netjes iets minder dan 200c c olie bij gevuld om voor mezelf dan toch maar het idee te hebben dat zo'n 'service' ook daadwerkelijk uitgevoerd moet worden. Jammer dat dat bij een dealer altijd meteen GOUD GELD moet gaan kosten >:)

Die 128 dagen Inspectie ook nog maar even naar 365 dagen opgerekt zodat ik niet, met 4 maanden, weer lastig gevallen wordt. Helaas moet je daarvoor dus wel wat dieper in het systeem gaan coderen doordat er met SRI UDS FIXED Data gewerkt wordt in de boordcomputer.

[Voor 41% gewijzigd door Will_M op 13-03-2022 15:06]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Will_M schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:14:
Je rijdt dus maar 6500Km. in 8 maanden (dus ±10.000 Km/Jaar)? Komt die auto (en de olie) wel iedere rit op temperatuur.... :o
Ik rijd zelf ook enorm weinig tegenwoordig. Zat vroeger bij een klant dat was 140 km heen en weer elke dag.

Laatste jaren ga ik op de fiets naar m'n werk, en in corona tijd kon je nergens heen. Auto ook gelijk maar van de zaak naar privé gehaald. Beetje bijtelling betalen voor niks https://i.fokzine.net/s/we.gif

zit nu ook op max 10k per jaar, zonde.

[Voor 3% gewijzigd door Viper® op 13-03-2022 20:58]

• Vissa66
Een steenslag plekje hier en daar kan ik wel hebben, maar dit.

Tijdens het wassen voelde ik de plekken meteen. Heb echt geen idee wat dit veroorzaakt heeft, maar het lijkt me dat een steen er vanaf ketst en niet zulke plekken achterlaat.

Dat wordt de motorkap laten herspuiten....

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:32
Bah, na 121K kilometers ook wat steenslag* opgelopen :(

m'n eerste zelf aangerichte schade in circa 3 ton aan kilometers. M'n ego heeft ook een flinke deuk opgelopen.

* steenslag in de vorm van een trekhaak van een oude Astra, waar ik achterop botste omdat ik niet goed oplette.

Hier staat tekst

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:34:
Een steenslag plekje hier en daar kan ik wel hebben, maar dit.

[Afbeelding]

Tijdens het wassen voelde ik de plekken meteen. Heb echt geen idee wat dit veroorzaakt heeft, maar het lijkt me dat een steen er vanaf ketst en niet zulke plekken achterlaat.

Dat wordt de motorkap laten herspuiten....
Dat is klote ja, ik had in twee weken tijd zowel de linker- als rechterdeur een goede beschadiging zitten. Beide keren geen briefje achter gelaten.
Gelukkig kon de hersteller de rechterkant snel herstellen met een soort thinner (deze: Famous in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5").

In de linkerdeur kan je een poffertje bakken 8)7 Hier had hij de auto wat langer voor nodig, binnenkort eens dagje laten overnachten daar..

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:05

Tarin

Just plain weird.

Toppe schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:32:
[...]

Kan je niet gewoon een 32gb kaartje via Bol kopen?
Ik ben vrij zeker dat dat thema hier ook al voorbij kwam - het moet een speciaal kaartje van VW zijn:
https://tweakers.net/i/smaRZV6DdAOjOz5lwva5LX5qWmE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ww4O4qOhomymE2urgWPqcqMj.png?f=fotoalbum_large
Anders heb ik hier nog wel een paar kaartjes rond slingeren, dat is het punt niet. Ik vind het een beetje sneu dat ze in 2019 niet even een kaartje met een beetje buffer meegeleverd hebben - mijn muziek staat op een 32GB-kaartje wat ik nog rond had slingeren, wat we begin 2017 voor 45 euro vervangen hebben voor een 128GB Sandisk Extreme-kaartje, dus de kosten kunnen het niet geweest zijn.

[Voor 18% gewijzigd door Tarin op 24-03-2022 09:14]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 13:44

CeesKees

I rest my Kees

Goedenavond allemaal. Hierbij mij officiële “afmelding” voor dit topic.
Sinds vandaag een trotse Toyota eigenaar.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:38
Na 4 jaar en 2 maanden heeft mijn Artie wat littekens opgelopen. Wie/wat.waar/wanneer zijn niet bekend, tussen afgelopen weekend en half maart in elk geval. Want toen heb ik hem nog een poetsbeurt gegeven en is dat niet opgevallen.

Zonde, eerste keer dat ik een wagen met schade heb en rij toch al wat jaren rond (>20 jaar).

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Herkend hij nou de auto op ‘t bordje?

• DonJunior
  • Laatst online: 17:06
glekke55 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:01:
[...]

Welke kleur heb jij? Ik had liever Moonstone Grey gehad, maar mag niet van de lease...

..
atlantic blue metallic (H7H7) 0.00 €
Wat? Atlantic Blue is echt een hele gave kleur (vind ik zelf) O+

Ik begrijp oprecht niet waarom mensen met non-metallic grijs willen rondrijden.

• giovanni2903
vind dit ook wel mooi, zie je niet heel vaak (hier ten minste) grijs metallic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-03 20:23

De mijne is lime yellow. In de online reviews zie je deze kleur heel vaak en in het echt heb ik er naast die van mezelf nog nooit 1 gezien. Vind het wel een gaaf kleurtje.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 12:41

De opvolger van indium grey metallic, dolphin grey metallic. Nog altijd blij mee! Kleurtje is zeker leuk maar dan weet ook direct de hele buurt dat jij het bent.. :P

• Famous
Dennisdn schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 07:50:
[...]

Die had ik op de GTD, Carbon Steel Grey. Als ik goed herinner kon je die alleen op de GTI/GTD/R bestellen toen der tijd. Het Indium Grey op mn huidige 7.5 zit er heel dicht tegenaan, maar Carbon Steel gaf net wat meer groen/grijs-achtige tinten afhankelijk van het weer. De schadeherstellers vonden het geen fijne kleur :p
8)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Heb dus een stuurwiel laten maken maar dit onderdeel zit niet in het nieuwe stuur. Het is de lane assist, althans die melding krijg ik nu.

Zijn er mensen die lane assistant hebben die geen last hebben van melding zoals stuurwiel vastpakken?

Heb nu dik €500 betaald en geen lane assist meer -O-

Stuurtje zelf:

[Voor 22% gewijzigd door Toppe op 21-04-2022 19:54]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hij heeft een nieuw stuur besteld omdat ik geen flippers had. Dat stuur zit nu in m’n auto maar dit is de inlay die er bij hoort te zitten:

Dit is de originele inlay van mijn eigen stuur, nu in het custom stuur.

Blijkbaar is dat knopje voor ACC/Lane assist nieuw bij de golf 8…?

• giovanni2903
Na bijna 2 jaar een mooie tijd te hebben gehad in mijn 1.4 rline uit 2015 met veel mooie opties, heb ik besloten m in te ruilen op een golf 7 gti performance uit óók 2015. 103k km gelopen en bomvol in de opties, zaterdag ga ik m ophalen :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:08:
[...]

Ik heb daarvoor een nieuw stuurwiel gekregen door de assistentiesysteem klachten die bleven bestaan, is ook bekend bij de dealer (iig het stuurwiel met touchknoppen, weet niet zeker of dat ook voor andere modellen geld).

Dat is deze module die dan verrot is ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EvoII
Kom er afgelopen avond achter dat ik 2 deukjes in de motorkap heb zitten. Alsof er iemand opgezeten heeft ofzo. Zou dat eruit te halen zijn door een restyler? Ze zijn maar heel flauw. Was me nog niet eerder opgevallen, maar ze zitten er al in vanaf dat ik hem gekregen heb ben ik achter. Dit is nl een foto van toen ik hem net had. Het viel me afgelopen avond opeens op toen ik er naartoe liep, dus dacht zal is eerdere foto's terug kijken.

Balen maargoed, je doet er niets aan. Een restyler misschien wel. Ze zitten trouwens precies in het midden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-03 11:42
Scrtz schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:00:
[...]

(Jong)gebruikt kost momenteel al bijna net zoveel als nieuw en soms zelfs meer door de huidige extreme aanblijvende levertijden

@Vissa66 waar stond de laatste R8 waar je naar was gaan kijken?
Zo zag ik inderdaad de nieuwefacelift polo Rline Business staan bij de Vallei groep in Ede, iets meer dan 1400KM op de teller.
Nieuwprijs 33K, staat nu gewoon te koop voor €36,900. :+

Maar als je random wat nieuwe auto's opzoektm dan zie je het wel vaker blijkt.
Nieuwprijs volgens RDW 29K. Verkoop prijs bijna 34K.

Maargoed, logisch volgens de wet vraag en aanbod natuurlijk ;).

[Voor 49% gewijzigd door Downstar2 op 04-05-2022 18:59]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jaah, Lapiz blue is echt zo mooi :D

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-03 09:33
Shanquish schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:09:
[...]

Jaah, Lapiz blue is echt zo mooi :D

[Afbeelding]
oh jah :)

ik krijg elke paar week nog wel een opmerking, wat een mooie kleur. Zeker in de zon net gewassen O+

[Voor 8% gewijzigd door Martinus op 07-05-2022 16:57]

no comment

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
giovanni2903 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:48:
Vandaag mijn auto gewassen in de wasbox, echter klopt mijn locatie op de navi sindsdien niet meer. Als ik rijdt beweegt het pijltje gewoon. Maar de plaats klopt dus niet. Iemand een idee hoe te verhelpen? Restart van mib verhelpt t niet
Ik denk dat je tijdens het dashboard poetsen misschien het centraliseer knopje hebt geraakt in het navi scherm. Als je daar op drukt klopt het pijltje weer. (Die onder de N en boven de hoogte meter)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giovanni2903
Dennisdn schreef op maandag 9 mei 2022 @ 06:07:
[...]

Ik denk dat je tijdens het dashboard poetsen misschien het centraliseer knopje hebt geraakt in het navi scherm. Als je daar op drukt klopt het pijltje weer. (Die onder de N en boven de hoogte meter)

[Afbeelding]

Dat had ik al gecheckt, maar is het helaas niet. Ik kan me herinneren dat je iets moest doen als je navi ineens in wolfsburg was om m te resetten oid. Maar weet niet meer precies hoe en wat

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:01
Ik mag mij dan ook melden in dit topic. De vrouw heeft een andere baan gekregen en dus gaat de lease polo de deur uit. Had een Abarth 500 naast de leaseauto en om dat nu als daily te rijden vond ik verre van ideaal.

Dus opzoek naar een daily die ook een beetje pittig is.
De Polo beviel ons zo goed, dat ik er al snel uit was dat het een golf 7 gti moest worden.

2013 109k op de teller en door het bedrijf waar ik hem gekocht heb zelf geïmporteerd uit Duitsland.

Super blij mee en ook goed in de opties.

Al staan er nog wel een paar dingen op de to do lijst:
*Zitten nu H&R verlagingsveren onder. Ik vind deze eigenlijk net wat te laag met een drop van 30/35mm voor en achter. Zit te denken aan Eibach pro kit. Dan ga je voor 25/30mm en achter 15/20.
*Clubsport S einddemper. Vind het geluid nu wat te tam bij stevig rijden en lees goede verhalen over de clubsport s einddemper.
*Spacers Zodat de kuipen net wat mooier worden gevuld.
*Discovery media upgraden naar Discovery Pro met MIB2 voor apple carplay. Iemand ook een goed adres om dit te doen? zie veel verschillende aanbieders op internet.

Toch heb ik ook een vraag, misschien kan een van jullie daar antwoord op geven:

Nu is dit de eerste keer dat ik een automaat heb en überhaupt in automaat heb gereden en vroeg mij af of dit normaal gedrag is van de automaat? Met het optrekken zodra je stevig gas geeft gaat de toerenteller wel al om hoog richting 4/5000 toeren en dan volgt de acceleratie. Is dit dan een slippende koppeling?

Dsg olie is keurig op 60k vervangen volgens de boekjes en zou dus weer over 10k aan de beurt zijn.

Heb er een filmpje van gemaakt.

[Video: https://www.veed.io/view/48d6b523-5941-49a2-a6a2-5a6f4bf4b86d?sharingWidget=true]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ondertussen begin ik de termen allemaal kwijt te raken, maar wat voor radio zit er nou in een Gold 8?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GeeMoney schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:37:
[...]

Dat hangt van je opties af. ;)
Uh juist. Zit net online te kijken en als ik de opties vergelijk zou het de Pro moeten zijn, maar volgens mij heb ik geen HK geluid en geen head up display.

Kan je niet nergens op chassis nummer zien wat je hebt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rainesh schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:53:
[...]

Als je mij in een PB je vin stuurt dan kan ik zien wat de OTA updates waren.

Overigens geldt zelfde TPI ook voor jou :)

Dit is het TPI document voor update naar 1896

https://rainesh.stackstorage.com/s/AIMcrhG6fKvMWFOp

Lees het document, dan zie je ook de revision history staan voor 1896 TPI.
offtopic:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ik zie steeds vaker auto's met een getinte voorruit in de kleur rood of blauw. Kom je hiermee door de APK heen of wordt je auto hier direct op afgekeurd? Iemand die zo'n tint misschien heeft en dit weet? Dit is trouwens niet mijn auto, maar een foto er bij als voorbeeld van wat ik bedoel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:59:
[...]

Ik zag laatst ook een rode GTI met een rode voorruit en verder zwarte accenten. Was echt wel mooi. En ik zag daar ook een Grijze TCR staan met een blauwe voorruit.

Die car wrapper doet ze aan de lopende band.

Het begint bij mij ook wel in de smaak te vallen.
Een ieder zijn eigen smaak:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• giovanni2903
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:31:
Ik zie steeds vaker auto's met een getinte voorruit in de kleur rood of blauw. Kom je hiermee door de APK heen of wordt je auto hier direct op afgekeurd? Iemand die zo'n tint misschien heeft en dit weet? Dit is trouwens niet mijn auto, maar een foto er bij als voorbeeld van wat ik bedoel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In nederland legaal, duitsland niet. Ken er een paar die het er daar af mochten halen... Ikzelf vind blauw/paars wel vet. Heb op mn gti verwarmbare voorruit en die heeft ook dat blauw/rode/paarse effect. Erg mooi :)

[Voor 7% gewijzigd door giovanni2903 op 17-05-2022 20:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:05
EvoII schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:32:
[...]

Die heeft helemaal geen olie.
Wel nog in de tandwielkast en de mechatronic unit, maar niet bij de koppelingen. En die laatste vervuilen de olie het meeste met dat ze slijten, vandaar het interval om de olie te verversen.

DQ200:

DQ250:

DQ200: https://www.motor-talk.de....html?attachmentId=759171
DQ250: https://procarmanuals.com...tch-gearbox-02e-s-tronic/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:07:
Bij autoinstellingen staat het > instellingen comfortverlichting > Modus: 'Animatie', alternatief is 'Klassiek' dan gaat alles direct aan of uit.
Ben ik weer de enige die het niet heeft? -O-

[Voor 20% gewijzigd door Toppe op 24-05-2022 19:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EvoII
Zal wel een foutje zijn. Zoiets als bij mij ontbrekende dab+. Had toevallig ook een foto gemaakt vanmorgen. Maar het maakt niet uit wat ik instel. Zie geen animatie.

[Voor 82% gewijzigd door EvoII op 24-05-2022 19:39]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:42

VW-Arjan

★★★★★

Lekkage probleem aan het panoramadak (ook wel panodramadak genoemd door de garage) opgelost.
Er is in 2019 a 2020 schijnbaar een nieuwe voorruit in gezet. Die was dus aan de bovenzijde niet goed gekit. Probleem was dus eigenlijk de voorruit en niet het panoramadak.

Meteen de airco laten reinigen en omdat ik nieuwe zomerbanden moest meteen een setje nieuwe velgen genomen.
Mooie 18” zwarte exemplaren met gepolijst randje.
Kunnen er weer even tegen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• giovanni2903
Vince22 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:43:
Hey luitjes! Na 4,5 jaar Octavia te hebben gereden mag ik me weer in dit topic mengen. Sinds gister in bezit van een Mangan Grau Passat Variant Comfortline van 2017.
Nu kwam ik er dus gister achter dat de auto wel een Discover Media 2.5 aan boord heeft (die met draaiknoppen), alleen moet ik een activeringssleutel gaan aanvragen bij de garage als ik Carplay of voice wil gebruiken?! Wat een onzin zeg! Nu had ik het topic al gelezen dat het niet eenvoudig in is te schakelen met VCDS maar dat je hiervoor (in principe) naar de dealer zou moeten á 275 euro.
Wat zijn de haken en ogen van de "vagspecialisten" op marktplaats die dit aanbieden voor 100-150 euro? Het is me niet echt duidelijk waarom dit nu zo duur moet zijn op een unit die al betaald is.

En voor de B8 mede(oud)eigenaren: wat zijn handige tips qua vcds opties? In de Skoda stond de needle-sweep als eerste aan, kan dat ook bij de B8? Nevermind, ik kijk wel in het vcds topic :)
@Rainesh is je man, die is goedkoper en betrouwbaar :)

mn 3" milltek downpipe met sportcat is binnen, 13e gaat ie eronder. erg benieuwd wat het geluid dan word, dit is t nu al namelijk:

spoilertje zit er ook op sinds maandag

[Voor 11% gewijzigd door giovanni2903 op 04-06-2022 22:02]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ZesBarkiePK
giovanni2903 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:52:
[...]

In nederland legaal, duitsland niet. Ken er een paar die het er daar af mochten halen... Ikzelf vind blauw/paars wel vet. Heb op mn gti verwarmbare voorruit en die heeft ook dat blauw/rode/paarse effect. Erg mooi :)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou de ultra kameleon folie zit er bij mij ook op.

Ze hebben de folie wel echt heel erg netjes aangebracht. Aan de binnenkant zie je nergens wat van, en afhankelijk van het weer is het (veel) lichter of donkerder aanwezig.

Ik weet alleen nog niet of ik er echt zo blij mee ben, iedereen herkend me inmiddels in de buurt en ik vind het toch een beetje te opzichtig. In het begin was het wel lachen want iedereen zit te kijken.

Maar goed lang leve de lol. 8) En mocht de folie niet bevallen kan ik het er zelf weer vanaf trekken zonder al te veel moeite.

Ook heb ik m'n Maxton Design spoiler ontvangen, die zit er nu ook op.

In Juli komt de Bilstein B12 Sportline kit er onder via Mark, in Augustus de paarse Powerflex bussen, en in Augustus ook de grote beurt samen met walnut blasting.

Eenmaal verlaagd laat ik wel weer even een voor en na foto zien.

[Voor 9% gewijzigd door ZesBarkiePK op 09-06-2022 15:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Famous schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:14:
[...]

260?
Pfff dat is oud nieuws inmiddels O-)
Maar wat is het echt dan? ;)

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-03 00:15
Ik heb mijn banden gecontroleerd en ik zie wat kleine scheurtjes. Helaas heb ik geen profieldieptemeter. Hoe kan ik zien of de banden toe zijn aan vervanging?

Foto 1 is voorband

Foto 2 achterband

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:01
VW-Arjan schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:10:
@BMS080 Kijk naar de dot code. Daar staat een 4 cijferige code bij (de omcircelde). Eerste 2 cijfers is het weeknummer. De 3e en 4e cijfer is het jaar.

Andere vraag die ik wellicht door niet juist zoeken niet gevonden krijg.

Is er een mogelijkheid om een Golf 7 van gasdrukveren te voorzien die de kofferbak automatisch openen?

Ik vind alleen ombouwsets met electrische actuators. En die kosten meteen rond de 600€
Zoek maar eens op ecs pop up hatch kit golf 7 of
Usp pop up hatch.

Daar zijn wel ombouwkitjes voor, kosten een stuk minder. Heb ze zelf niet, maar staan ook genoeg op YouTube.

Gister de spacers geinstalleerd op de gti. Voor 10mm en achter 15mm. Staat een stuk beter!

[Voor 40% gewijzigd door dokteronline op 11-06-2022 12:14]

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:28
Iemand bekend met de volgende melding:

Het betreft een Polo uit 2019. Ik heb nog niet eerder zo’n melding gezien, dus ben maar door de Car settings gescrolld en heb de snelheidslimiet van de AAC bekeken, maar ik kon het niet vinden.

Er zitten winterbanden onder (vraag me niet waarom, LM heeft de auto zo afgeleverd aan mijn vrouw), maar de snelheidswaarschuwing voor winterbanden staat uitgevinkt.
Pagina: 1 ... 5 6 7

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee