Toon posts:

Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 7
Acties:

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:51
Rainesh schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:08:
[...]

Heb je het versienummer erbij?
DiscoverCare

• ReneLou
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-01-2021
Dennisdn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:28:
[...]
WeConnect werkt maar gedeeltelijk als je geen WiFi-spot hebt. De app werkt wel met alle informatie uit de boordcomputer. Maar om bijvoorbeeld de CarNet-verkeerslaag over de kaarten te krijgen of bestemmingen naar de navigatie te sturen moet je een WiFi hebben.
Verder ook voor het nieuws, het weer en wat andere onlinediensten.
Ik word er momenteel een beetje gek van.....

Auto na veel pogingen eindelijk aan kunnen melden vorige week ( ter info : heb de auto sinds november ) en het was niet gelukt om de auto aan te melden met de VIN code. Ook met behulp van de helpdesk van We-Connect lukte het niet. Diverse keren heen en weer gemaild met alles resetten - contact uit / uitstappen / na 2 minuten weer proberen enz. enz.

De medewerker aan de andere kant van de lijn heeft zelfs eens geprobeerd met mijn toestemming om aan te melden met mijn email en WW en dan de VIN in te voeren ... LUKTE NIET. Alles met spoed doorgestuurd naar de technische dienst, en toen vorige week.

Ik moest even op mijn vrouw wachten bij d'r werk. Contact van de auto was uit en ik dacht probeer nogmaals te resetten wat er terug kan naar fabriek instellingen ( Wlan / carnet diensten / enz. ). Vrouw ingestapt en naar huis gereden, en geen acht meer op geslagen. De dag erna zit ik achter de PC en denk zal mijn VIN nog eens proberen. EN HIJ WERKT !!! Ik kan mijn VIN invoeren - zie Guide & Inform en krijg de koppelcode die ik in mijn systeem ( Discover Media ) in moet voeren.

Ik voer de koppelcode in en hoezanna : het werkt ...... gedeeltelijk.

Ik denk sluit gelijk een verlenging af voor 1 jaar en ook dat lukt - betalen via iDeal maar ik krijg geen mail terug om de betaling te doen. Niet leuk, maar ik denk er zit toch nog een contract op. Ik bel met de helpdesk om te vragen hoe het nu werkt. De medewerkster zegt me dat er nu 2 datums zijn : tot eind 2022 en met de verlenging tot 2023... de laatste mag ik dus van afzien en ik krijg een bevestiging :

Dus nu zou het moeten werken volgens de medewerkster, maar helaas nu een week verder zie ik enkel nog maar dat er geen licentie is voor Guide en Inform diensten.

Ook de App zegt als ik een adres door wil sturen dat de online dienst is verlopen ?? ( Contract tot 2022 ) :?

Ik stuur een mail over dit geheel en krijg een nette mail terug over het opzetten van de Wlan verbinding en hoe dit moet. Het was me dus al een tijdje eerder gelukt om de verbinding te maken - anders zie ik ook niet dat er geen licentie is..... ik heb weken GEEN VERBINDING ) gezien omdat ik juist de VIN niet kon aanmelden...

Dus ik stuur de mail met de screen shots van de app en het scherm van Discover Media direct terug omdat ze een antwoord willen hebben. En NU komt het , krijg ik na 15 minuten al een mail terug :

Ik word er niet goed van !!

:( 8)7 :( 8)7 :( 8)7 :( 8)7

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 12:24

Minkie

Groazers Unite.

Even een vraag.
Ik reed vanavond gewoon rechtuit en opeens een bult kabaal onder de auto wat verder naar voren. Auto even stil gezet en zo goed mogelijk gekeken wat er aan scheelde maar kon niets vinden. Bij het terugrijden naar huis bleef het rommelen en opeens hoorde ik metaal op de weg vallen vanonder de auto. Na even zoeken in het duister kwam ik dit tegen:

Is een VW Touran uit 2002 .

1 uiteinde is afgeknapt en het andere deel is lijkt mij een normaal uiteinde maar ik ben er niet helemaal zeker van.

Enig idee wat dit onderdeel is? Kan ik nog veilig naar een garage rijden?

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-02 18:42
Scrtz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:22:
[...]

Netjes man!
Mijn golf highline met r-line 1.0 tsi gaat eruit, komt hopelijk een golf highline business r 1.5 tsi voor de in plaats voor een jaartje. Daarna eindelijk zelf uitkiezen :P

Ze hadden overigens een golf highline 1.5 tsi 130pk met led koplampen en 17" Dijon velgen voorgesteld, maar heb gevraagd of ze geen R-line hebben staan. Staat mooie witte highline business R bij Wealer met 1.5 tsi 150pk handbak, hoop die dan te krijgen..
Handbak? :+
Ach als je daarna zelf mag kiezen is het overigens prima!

150pk bakje was hier wel de eis, anders is het een 1.0 in de Polo.
Nog een paar andere “eisen” en kwam er bijna direct eentje op het pad. Wel eerst in Duitsland gekeken (@GerCor je kent me :P ) maar dus snel geslaagd in Nederland welke op voorraad stond bij de dealer om de hoek!

Vandaag akkoord gegeven dus hopelijk staat die met 1,5 week op de stoep :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:14

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Tha Render_2 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:01:
Ben benieuwd naar de leveringstermijn, hoop hem nog voor onze vakantie trip van eind juni te ontvangen.
Volgens mij wordt de productiecapaciteit in de fabriek in Emden niet echt ten volle benut. Op dit moment worden de Passat / Passat Variant en Arteon aldaar geproduceerd en zijn deze modellen nou niet echt de hardlopers van VAG.

Als voorbeeld, Ik heb mijn Passat begin November 2017 besteld en op 21 December stond hij al bij de leverende dealer, inclusief tussenstop bij Pon in Leusden.

Het zou dus zomaar sneller kunnen gaan dan verwacht ten opzichte van de meer populaire modellen.

Nog even een foto op herhaling waarbij mijn Passat terug naar zijn roots gaat :P

AndRo555 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:16:
[...]

Er zijn verschillende radarmodules gemonteerd geweest, eentje voor 160km/u en een andere voor 210km/u. Tegenwoordig krijg je zelf op de basis Golf de 210 radar. Bij de Passat was het afhankelijk van motor versie waarbij 150pk+ de 210 radar kreeg. (al blijkt dat dus niet algemeen te gelden)
Had het niet te maken met MY update? Mijn MY18 heeft iig de 210km/h radar :+

www.google.nl

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-02 15:22
Was wel aan het twijfelen voor dat Lapiz Blue, in alle boekjes staat die zo afgebeeld, maar in de showroom geen wagen met Lapiz Blue maar wel een Mangan Grey met Bonnville velgen en R-line exterior en ... zowel ikzelf, als het vrouwtje en baby waren er niet meer bij weg te slaan :P Dus dan maar zo besteld ook..

Dat donkergrijs, met de zwarte accenten van de r-line & velgen + chrome accenten r-line & velgen .. perfect match imo :)

• Famous
Furr_xL schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:00:
[...]

Persoonlijk zou ik nooit 900 euro aan een standaardoptie uitgeven - je kunt beter zelf een composetje inbouwen of een subje leggen. Zeker voor dat budget kun je een mooi systeempje kopen. Zelf inbouwen of laten inbouwen.. Dat is dan de meerprijs, maar kun je wel gelijk deurpanelen isoleren.
Ik kan wel begrijpen dat mensen die hem leasen ervoor kiezen. Die willen niet snel aan de auto 'klooien'.
Bij een 2ehandse kan je er natuurlijk ook niets aan doen als die verder goed is. Ik zou een auto niet laten staan omdat er een optie inzit voor betere audio :9

Hopelijk staat de auto dinsdag klaar hier om de hoek en dan kan ik hem bekijken/meenemen.

• Famous
e
Scrtz schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:37:
[...]

Denk dat je Keyless en start/stop door elkaar haalt :P?

Maandagmiddag als het goed is auto's omruilen :)
Ja ik bedoelde de knop :9
Om het te starten en uit te zetten O+

Edit: Deze dus @Scrtz , die valt echt goed op..

[Voor 20% gewijzigd door Famous op 27-02-2020 16:02]

• Famous
Vissa66 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:06:
[...]

Klopt, als het goed is ben ik nu de goedkoopste. De reacties zijn ook van mensen die denken dat een CS nog 30k+ waard is. Die leven in een droomwereld. :+
Moet zeggen dat ik het toen met mijn oude R ook had hoor.
Ik wilde hem van de hand doen en vroeg er toen ergens rond de 20,5k voor. Was toen een van de goedkopere voor de KM stand en onderhoud (al was die wel redelijk getuned).

Opeens gingen mensen op 19k zitten en later zelfs op 18k :+
Waren wel schade importjes en minder opties maarja.. mensen zien wel goedkopere erop en proberen af te dingen.

Gelukkig mijne net onder de VP verkocht maar ik dacht inderdaad wel van; waar de f*ck ben je mee bezig

@Scrtz Krijg net een telefoontje dat dinsdag moet lukken en hij hem zelfs bij mij komt afgeven op het werk. O+

[Voor 4% gewijzigd door Famous op 29-02-2020 09:15]

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-02 22:09

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Vissa66 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 00:18:
Vandaag een Golf 8 gespot, nee, kan het ook in het echt geen mooi model vinden.
Heb er vorige week een verlaagde gespot:

Seat Leon KL 2020 en Skoda Octavia RS 2001. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Famous
De auto al redelijk vroeg in ontvangst mogen nemen!
Vanavond meer eens alles opties doorlopen. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:22:
Ik rij 1 op 12,5 max met mijn 1.0 tsi, volgens mij stond ie op 12,3 :P ben benieuwd wat de 1.5 tsi eco 150pk daarvan gaat maken ^^
Op zijn meest of op zijn zuinigst?

Dit was de longe range data dus 1:12 moet wel te doen zijn gemiddeld. De R had gemiddeld 1:8,2 :o
Kwam er vanavond achter dat er ambient light in zat.. zag de optie wel in het menu maar viel pas in ‘t donker op :)

Een voorwiel aangedreven auto voelt wel echt weer sportief al. De dsg bak heeft nog wat moeite met de 1 naar de 2 in de normale stand, op het gas. maar gelukkig kan je manueel schakelen.
Ben erg benieuwd met een chip erbij maar twijfel nog even om de bak erbij te doen..

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:08
Vandaag een proefrit gemaakt in de Golf 8
Dit was de 1.5 etsi variant met DSG.

Leuke auto, al vind ik de buitenkant nogal saai...

Edit: sorry voor de scheve foto’s 🙃

Wat vinden jullie ervan?

[Voor 4% gewijzigd door SjoerdGTI op 04-03-2020 14:10]

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:53
Vanmiddag opgehaald! :D Golf Highline Business R 1.5 TSI 150pk met AUR camera en spiegelpakket.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:33
Will_M schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:13:
@RnB Je hebt je plaatje uit de OP weg gepoetst door het ding uit je T.Net fotoalbum weg te halen, er staat nou een 'deadlink' :o :(

@Famous Heb bij jou de 'R' er tussenuit gehaald (EIN-DE-LIJK) en de 6AW GTi er in gezet :P
Oeps, iemand attendeerde me op een ''privacy'' gevoelige foto en ben toen iets te ver gegaan in het verwijderen van mijn foto's.....

Hierbij weer de foto:

• Famous
Wat rijdt die Polo toch lekker, of je nou rustig rijdt of wat sportiever.
Door de voorwielaandrijving voelt het ook rap.

Nog wel een VCDS eraan laten hangen want van die start/stop word ik gek van :P

@Rainesh @Antera @Scrtz (?) Bij driving profiles kan ik het "geluid" op sport zetten.
Is dit dan vooral via de boxjes of zit er een klep in de Polo? Dat laatste lijkt mij sterk eigenlijk.

Heb (helaas) wel de OPF filter erin, stilstaand kan je niet boven de ±3800 RPM revven.

@Will_M Daar zal @GerCor voorral erg blij mee zijn ;)

Edit; zal trouwens binnenkort zorgen voor een goede foto!

[Voor 4% gewijzigd door Famous op 05-03-2020 10:44]

• Famous
Valt wel beetje in het niets hiernaast :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Famous
Klein zonnetje meepikken.;)

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02 12:47
Och, je kan ook overdrijven 8)7

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@AndRo555

Dat 1.5TSi / 130PK blokje is ook in een MY2020 Tiguan nog bést redelijk zuinig (mixed verkeer / wegen) ;)

Grappig detail wat me nú overigens pas op gevallen is: Hoe meer brandstof er uit de tank verdwenen is, hoe dichter de afbeelding van de auto in 't CAR Menu bij 't 'brandstofpomp' symbooltje met 't aantal nog af te leggen kilometers komt te staan. De auto rijdt als 't ware zelf naar de pomp :*)

Dat is me in de vijf jaar dat ik met een Golf VII (MIB-1) gereden heb nóóít opgevallen :o

[Voor 7% gewijzigd door Will_M op 28-03-2020 19:02]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Scrtz schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:21:
[...]
Ik kan mijn deuren ook ontgrendelen en vergrendelen via de app, of bedoelen jullie echt de telefoon als 'sleutel' zoals op de nieuwe Passat? Hoefde daarvoor niet naar de dealer iig.
Gaat om de app. Niet de telefoonsleutel via NFC.

[Voor 28% gewijzigd door S_Chief op 29-03-2020 14:01]

You save everyone, but who saves you?

Acties:
  • +10Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Na een ruime maand een voor mij nieuwe Scirocco in bezit te hebben, kan ik concluderen dat het een geweldige bak is! De OP mag ook aangepast worden naar deze auto;

Helaas nog geen foto's van het interieur maar dat is 'gewoon' met zwarte lederen bekleding, leuke tellertjes op het dashboard en de rest hetzelfde als een golf :P
Wat specs;

2.0L 280pk 350Nm
Modeljaar 2016
DSG 6

Nu heb ik nog wel wat dingetjes opgemerkt, hij schakelt ontzettend snel op (motor komt niet boven 2000RPM bij normaal rijden, dit zou van mij wel wat hoger mogen. Verbruik is meer dan mijn oude 2.0L Scirocco. En App connect is niet ingeschakeld, kun je dat met VCDS inschakelen?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Famous
@pwillemske erg mooie bak, complimenten!
Nu nog een foto van de tellers :+

@GerCor In deze stand wel goed te zien dat die een dakje heeft? ;)

@Scrtz heb jij jouw auto al in ontvangst mogen nemen?

Ps. Volgende week donderdag gaat er een stage 1 op :)

[Voor 11% gewijzigd door Famous op 30-03-2020 22:26]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Afgelopen zondag was het perfect weer om het 'opendak'-seizoen te openen :9
  • Dakje open Check!
  • Stoelverwarming op standje 3 Check!
  • Verwarming zelf tikje hoger Check!
  • Kindertjes blij (dus papa blij O-) ) Check!
  • Doel voor een lekker ritje (soortvan dan :+) Check!
d:)b Dikke prima!

p.s., Wat een ontiegelijk gevaarte zeg :o
p.s., Ja, het zwarte blok boven de auto zijn de kindjes welke (als altijd) uit het dakraam de boel bekijken, schoentjes uit en gaan! :>

[Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 01-04-2020 15:42]

www.google.nl

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Deze moet ik HIER toch ook maar even delen _O-

• ReneLou
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-01-2021
Vandaag via mail en telefonisch geholpen door @Rainesh voor de update van mijn Discover Media systeem. Updaten ging van een leien dakje - en nadat een scherm vast stond gelijk @Rainesh aan de lijn om me verder te helpen. Scherm hoorde zo te staan ( was einde van de update ), alleen ging de update sneller dan verwacht - dus ik had ook niet verwacht dat het scherm vast zou staan.

Morgen komt mijn VW carstick binnen , kijken of de integratie met de DM beter is dan met de Huawei LTE stick. Dan nog eens kijken of de We-Connect aan de gang te krijgen is en dan ben ik een happy man.

2 weken geleden de zomerschoentjes trouwens gemonteerd onder de wagen :

[Voor 14% gewijzigd door ReneLou op 02-04-2020 13:55]

Acties:
  • +12Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 11:25
Zo, vanochtend mijn auto kunnen gaan ophalen, ben er erg blij mee.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Will_M schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:54:
@AndRo555

Dat 1.5TSi / 130PK blokje is ook in een MY2020 Tiguan nog bést redelijk zuinig (mixed verkeer / wegen) ;)

Grappig detail wat me nú overigens pas op gevallen is: Hoe meer brandstof er uit de tank verdwenen is, hoe dichter de afbeelding van de auto in 't CAR Menu bij 't 'brandstofpomp' symbooltje met 't aantal nog af te leggen kilometers komt te staan. De auto rijdt als 't ware zelf naar de pomp :*)

[Afbeelding]

Dat is me in de vijf jaar dat ik met een Golf VII (MIB-1) gereden heb nóóít opgevallen :o
Is in de VII niet anders😉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !kk3
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:42
Rainesh schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:32:
[...]

Kun je je softwareversie posten? Menuknop ingedrukt houden tot je in service menu komt en dan softwareversie. Eerste twee regels zijn belangrijk :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 00:57
En wat doe je in je vrije tijd....Even kloten met systemen natuurlijk:)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:50

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Xrypta schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:19:
[...]

Hier werkt het anders prima met T-mobile esim en Tele2 reguliere Sim. Enige echte nadeel is dat je niet bij zelf een nummer kiezen kan selecteren met welke sim je wilt bellen, maar indien het een contact is in je telefoonboek pakt ie wel netjes de ingestelde voorkeur sim (iPhone 11 pro-M). :+
Kun je niet selecteren op het scherm in de auto maar wel op je telefoon. Is wel een instelling op je telefoon, bedenk ik me net.

[Voor 14% gewijzigd door GerCor op 06-04-2020 20:26]

Me.

• Famous
>:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-02 15:49
Vanmiddag met hulp van @Rainesh een update geïnstalleerd, was heel simpel en zo klaar.

En daarna zag ik meteen het volgende _/-\o_

Voor mij een zeer geslaagde 2e paasdag!
En natuurlijk Rainesh bedankt!!

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Hier afgelopen vrijdag m'n Tiguan II MY20 qua wielen ook maar even in de zomer-trim gezet: 20" Suzaka Black :P

@pwillemske Volgens mij is er van de Tiguan nog géén MK3 versie? De facelift 2011 (B7) was gewoon op basis van de Tiguan I (MY07). Misschien dat @AndRo555 het je qua DSG type/model zó kan vertellen?

[Voor 25% gewijzigd door Will_M op 19-04-2020 15:01]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:21:
[...]

Passen daar nou ook die dynamische wielnaafkappen in? :)F
Zékers wel, als ik er €15,- pér wiel tegenaan smijt dan worden ze ook nog eens gratis thuis bezorgd (.nl).

Ik zal de volgende keer als ik een foto maak de kapjes er éérst even uit pakken en ze dan recht terug klikken als de auto stil staat ... Óf ik doe dat pas als de wielen er weer onderuit gaan, die kapjes krijg je er niet uit als de wielen gemonteerd zijn >:)

[Voor 7% gewijzigd door Will_M op 19-04-2020 16:52]

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:35
Will_M schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:20:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat die dingen pas bij een andere velg dan de méést standaard (goedkoopste) velg gemonteerd worden.... Ik heb tot noch toe altijd áf fabriek andere velgen bij levering laten plaatsen dus ik ging er in dit geval vanuit dat er ook bij de standaard 17" LM velgen van een Tiguan wel slotbouten in zouden zitten. De Golf is volgens mij ook nog wel leverbaar met 'Wheels of Steel' in de meest kale trendline uitvoering?
Op de vorige Passat, 17 inch (standaard voor de Highline, Comfort en Trendline hebben 16 inch) zaten er geen slotbouten.
Op de Golf 7.5 Variant "Join" zaten er dus wel slotbouten op de Woodstock 16 inch velgen:

[Voor 39% gewijzigd door AndRo555 op 20-04-2020 19:26]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AndRo555
De importeur bepaald sowieso al wat er in de verschillende uitrustingsniveaus zit, dan is het vinkje voor slotbouten maar een van de vele items die verschillen tussen de landen.
Zo is D'Ieteren (BE versie van Pon) uiterst zuinig op items als LED koplamen, die zijn quasi nooit standaard terwijl ACC zo wat op elk golfje zit al 6 jaar lang.

Zo was de vorige Passat (2015 b8) een Highline, maar die had de simpelste halogeen reflector koplampen. Al wordt dat wel rechtgezet met de volgende Passat die al een maand bij de dealer staat en met de huidige situatie niet afgeleverd kan worden. :-(

Die ziet exact er zo uit:

Wel minus de velgen want grote velgen zijn ontiegelijk duur in België (zowel voor bijtelling/VAA als leaseprijs)

Straks staat de oprit volledig vol met blauwe VW stations :9

[Voor 56% gewijzigd door AndRo555 op 20-04-2020 19:38]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:33
Anagorn schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:47:
In mijn recente aanwinst (Passat CC uit 2011) wil ik graag een actieve Brodit plaatsen. Nu twijfel ik over het model inbouw. Iemand ervaring met het installeren/aansluiten van dit ding, is dit makkelijk te doen? Of kan ik beter voor het USB model gaan?
Ik heb een active Brodit op een Kuda-ding zitten. Die Kuda past precies op een schroef in de rand van het dashboardkastje. Zelf heb ik een USB-verlengkabel getrokken vanuit de achterbak en daar de Brodit op aangesloten. De kabels kun je in de auto achter de plastic dorpels en kappen wegstoppen.

https://www.broditstore.nl/kuda-vw-golf-vii-vanaf-112012
https://broditnederland.n...ne-X---padded-521997.html

[Voor 28% gewijzigd door Dennisdn op 23-04-2020 06:33]

• GerCor

GerCor

@Famous Tijd geleden al toegezegd. Ik zou even een foto maken van een verlaagde Caddy. Ondertussen al talloze keren langsgereden maar steeds stond de Caddy tussen andere auto's. Maar niet vandaag.

Me.

• GerCor

GerCor

Komt de vriend van mijn nichtje met zijn nieuwe aanwinst. Een Golf 5 GTI uit 2006.

'Navigatie denkt dat ik ergens anders ben en als ik de taal op Nederlands zet staat het morgen weer op Duits.'

Iemand een idee welk systeem dit is en waarom deze rare zaken?

Me.

• Famous
MisteRMeesteR schreef op zondag 26 april 2020 @ 23:50:
[...]

Spoegelverstelknopje staat ook op ‘R’? Zonder dit dipt mijn rechterbuitenspiegel ook niet nml. :+
:+
Uiteraard en heb het ook ingesteld qua stand en in het menu.
Mijn oude Golfjes uit 2010 konden het wel, Polo heeft er geen zin in.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Dennisdn schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:50:
Die spiegelknop kun je gewoon altijd op spiegelverwarming laten staan, boven de 5 graden gaan ze vanzelf uit. Bij het ophalen van een nieuwe auto stel ik ze eenmalig af, dan op stand spiegelverwarming en hooguit zit ik er nog een keer aan om spiegels in te klappen in een krappe situatie.
Maar dan werkt dippen dus niet zoals hierboven al gemeld.

* MisteRMeesteR switched dus vaak zat tussen verwarming en R waarbij hij in dit seizoen vastgeroest staat op R :P

Nog ff een plaatje omdat de GP van Zandvoort niet door gaat dit weekend, terwijl ik al lang en breed stond te wachten aldaar :'(

www.google.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:24
Tja, dan is het crisis, dan is het maar 100 karren, en ook nog eens rustige wegen. Afgelopen tijd op één tank 2 tamelijk lange ritten gemaakt, totaal 700+km. Golfje gedroeg zich als een engeltje. Zo zuinig heb ik nog nooit gereden denk ik, laat staan met een benzineauto :)

Hier staat tekst

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

GeeMoney schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:19:
[...]

Hebben de nieuwere niet de DQ400?
Mijn Tiguan uit 2018 had destijds de nieuwe bak die veel meer koppel aankan en waarin de grote DSG problemen opgelost waren in ieder geval.
Ik had wel de 2.0 TDI DSG trouwens.
2.0TDI heeft altijd al de natte 6 traps gehad.

De 1.6TDI en 1.4TSI’s hebben altijd de droge 7-traps DQ200 gehad, ook in de Passat :).
Sport_Life schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:06:
Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen (al een tijdje ;)), type segment D (of nieuweFocus voor de brede achterbank). Focus in gereden, maar stoor me nu al aan de zuinige 3 cilinder met uitschakeling die niet uit te schakelen valt.. Talisman rijdt niet lekker vind ik.
Nu weer terug bij af en aan het kijken voor een degelijke Passat Stationwagon. Mijn ouders hebben altjid een Passat gehad en dat was een prima auto.
Budget is ongeveer 25k. Wat raden jullie aan? Kom voor mijn budget op een (kale?) 1.4TSI Comfortline 2017. Is dat wat? Zijn er opties die min of meer noodzakelijk zijn?
Noodzakelijk, tsja. Is natuurlijk geheel persoonlijk. Ik zou zelf niet meer zonder ACC kunnen (is standaard op de B8) en ik kom mijn huis niet meer in als er geen stoelverwarming op zou zitten :+

Ik rij zelf een Highline Business R (MY18) en waardeer persoonlijk het zwarte interieur, het pano-dak, de hulpsystemen en de automaat het meest.. voor 25k moet je toch wel verder kunnen komen dan een CL?

Ff plaatje (op herhaling) erbij <3

[Voor 11% gewijzigd door MisteRMeesteR op 24-05-2020 11:28]

www.google.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AndRo555
Voor 25k kan je heel mooi uitgeruste 1.4TSI's importeren:
https://www.autoscout24.b...dtidx=10&cldtsrc=listPage
Veel punten om op te letten zijn er niet echt. ACC en lane assist zijn leuke opties. 3 zone climate control is handig voor de achterpassagiers. Stoelen in de duurdere afwerkingsniveau's zijn wel duidelijk beter en hebben meer verstelmogelijkheden. Pak altijd een model van na de tweede helft 2016 dan zit er de nieuwere MIB2 multimedia units in. (daarop kan Android Auto/Apple carplay op geactiveerd worden)

In ander nieuws, de Lapiz Blauwe Passat is eindelijk geleverd, dus nu terug een volledig VW groep vloot voor de deur. :) Wel een erg lekker kleurtje.

De 1.5TSI DSG combo drinkt wel veel meer als de 2.0TDI hiervoor. Over 200km komt het lange termijn gemiddelde net niet onder de 9l/100km (1 op 11). Wel met veel stadsverkeer.
Travel Assist (plus) werkt wel heel mooi. Predictive adaptive cruise ook (remt voor bochten, houdt zich aan de borden)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

JTB81 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:46:
Mooi kleurtje, helaas was de arteon alleen in saaie kleuren te krijgen. En dat goud-geel vind ik wat heftig.
Wees blij, ik had bij het uitzoeken van mijn Passat enkel de keuze uit Atlantic blue als 'kleur-kleur', de rest wit/zwart/grijs.

Helaas voor mij was Crimson Red net met de modeljaarwijziging uitgefaseerd, anders had dat hem geworden :)

:9~ O+

Overigens vind ik Kurkuma Yellow geen lelijke kleur voor de Arteon ;) Wel gewaagd en in-your-face maar zeker niet lelijk.

/mening.

www.google.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AndRo555
Jammer dat Bottle Green alleen op de Alttrack te verkrijgen is, was zeker de keuze geweest over Lapiz Blue:

Meest gewaagde kleur vind ik altijd nog Habanero Orange, nog meer dan Kurkuma Yellow: :9

[Voor 30% gewijzigd door AndRo555 op 24-05-2020 14:25]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Even met mijn dochter wezen shoppen in Batavia Stad. Kijk m eens Shinen.

Me.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Maar eens melden hier in het topic. (Hoi @The Eagle ;) ) En weer eens heel wat anders dan de meesten hier rijden of doen. Tot begin dit jaar heb ik met een 2012 Swift Sport gereden, gekocht toen die 3 jaar oud was maar ik mistte een stuk plezier en een stuk hobby. Daarnaast heb ik de afgelopen 2 jaar dichtbij huis gewerkt zodat ik met de fiets naar het werk kon. Dat is nu veranderd naar 32km enkele reis. :P

Tot nu toe de dagelijkse kilometers gemaakt met dit bakbeest:

Alleen voor de winter en met slecht weer voel ik mij daar niet prettig/veilig genoeg op. :)

Met mazzel ben ik via een kennis tegen deze aangelopen:

2003 Golf Pacific (ABT Sportsline) met een 1.9 TDI ARL 135pk/320Nm

Die kennis van mij is een bekende van de TDI club voor sommigen met dit apparaat:

300pk Golf 4 :P

Maar goed, terug naar mijn Golf, gekocht van een liefhebber die hem goed en netjes heeft onderhouden. Wat er de laatste tijd al vervangen is geweest:
- Verstuiver afdichtingen
- Verstuiver kabelboom
- Complete draagarmen
- Stuurkogels
- Onderste motorsteun
- Dynamo pully
- Michelin Primacy HP banden

Je ziet aan alles ook dat ie er voor de leeftijd en kilometers echt netjes bij staat. Vandaar ook de keuze voor deze, aangezien ik de Golf 5 met de 2.0TDI (naast het hogere gewicht) qua betrouwbaarheid echt geen keuze vind. Plus wij hebben hier best veel onderdelen voor liggen. :P

Waarom die te koop stond is omdat de motorsteun gebroken was, dermate dat die niet meer rijdbaar was. Dus ophalen dat ding:

Distributieriem moest vervangen worden, dus multiriem samen met de waterpomp vervangen we. Daarnaast zijn de draagarmbussen ook ver versleten, dus daar een setje TT rubbers voor besteld. Daar stuurt ie gelijk een heel stuk beter mee. Zeker samen met de 'oude' Koni schokbrekers met Eibach veren set van mijn kameraad.

Optisch een V6 onderlip geregeld, interieur had de bestuurdersstoel wat instapschade op de wang. Die is vorige week even naar Lukkien gebracht voor reparatie.

Dan gaan we hem stage 2 tunen (160pk-340Nm). Voor het opspoelen van de turbo wordt de middendemper/kat vervangen voor een buis. Kap van de wielkast wordt aangepast zodat er meer lucht bij/door de IC kan, etc. De einddemper wordt binnenkort ook nog vervangen voor een custom versie met 2 sierstukjes en dan een V6 achterlip, beetje ala GTI.
De Sachs Race Engineering koppeling zit er al onder gelukkig dus daar hoeven wij ons geen zorgen over te maken.

Vanwege de gelockte ABT Ecu hebben we een andere ecu geregeld die we gaan programmeren binnenkort en daarnaast krijgt de tellerbak de nodige softwarematige aanpassingen zoals needlesweep, cruise control lampje, temperatuurmeter op een echte waarde ipv vast 90 graden tussen 80 en 100 graden, etc etc.

En toen begon het werk naast ideeën en plannen. :)

Allereerst eind vorige week de koplampen eruit gehaald en de lelijke standaard kentekenplaten eraf gehaald:

Koplampen zijn van die originele xenon projector units, kei leuk maar kei duur, en 1 was al niet goed en de ander stelde al niet best. Gezien ik nog een trauma had van die units van de Volvo V40 die ik gehad heb deze maar gewisseld met die van mijn kameraad die ze maar al te graag wilde hebben. :+

Nog een mazzeltje met een best wel zeer goede en vrijwel nagelnieuwe radio:

Audio is nog van andere zorg voor later. :P

En een officieel ABT document horende bij de auto en ecu: :Y

Dan de reden dat de stoel naar Lukkien is gegaan:

Een gerafelde wang van de kuipstoelen.

En toen begonnen aan de motorsteun:

Motor ondersteund vanwege de gebroken motorsteun, tapbout in het blok gebroken waar een helicoil in moest (2 van de 3 boutgaten waren wel goed) en de plaat die daarop zat was gebroken... Daarop komt dan de motorsteun.

Auto tussendoor ook nog even gewassen:

En nog een foto van het echt super nette interieur:

De Golf in goed gezelschap met die van mijn kameraad:

Foto van de bovenkant van de motorruimte, alle turboslangen eraf, reservoir opzij:

2 van de 3 waren goed:

Zo was ook duidelijk dat de distributieriem en de hele bende direct maar meegenomen moest worden.

De voorbereiden voor de stage 2 tuning, wielkuip losgehaald en aangepast (ingekort) zodat er meer lucht door de intercooler heen kan:

Alle turbo slangen en leidingen gecontroleerd, of alles nog heel is, nokjes er nog opzitten en klemmen goed zijn:

Zoals je de foto hierboven zag waren de wielkasten van binnen erg vies nadat de wielkuipen eruit waren, geen roest of ellende maar iets wat je vaker ziet gebeuren.

Bovenrand van de wielranden hetzelfde verhaal. Dit kwam er uit 1 wielkast:

Later buiten alles nog even schoongespoten met de hoge druk, en binnenkort even coating in de kasten om daarna alles weer terug te monteren.

Als afsluiter een foto samen met zijn snellere broer:

Dus tot zover, als jullie dit leuk vinden houd ik jullie op de hoogte van alle voortgang. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Afgelopen week geleverd gekregen, en vanochtend een paar foto's ervan gemaakt.

Golf 7.5 1.5TSI 150PK Highline Business R met Led plus, discover pro en achteruitrijcamera.
Kleur vind ik erg geslaagd, min of meer blind gekozen maar heeft goed uitgepakt.

En volgende week naar Rainesh voor wat aanpassingen.

nu zag ik in dit filmpje dat het 'homescreen' van de discover pro uit 2 pagina's bestaat, terwijl ik er maar 1 heb, ik kan ook niet vinden hoe ik dit kan uitbreiden.
komt dit doordat de passat in het filmpje weer een slag nieuwer is?
zover ik kan beoordelen is het beide MIB3, of weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar krijg?

sowieso is de handleiding van de auto bijzonder karig over dit type discover pro, ondanks dat het boekje van 11-2019 is, wordt de MIB1 discover media nog vollop behandeld. online een degelijke handleiding vinden is nogal een uitdaging. :/

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:04:
Mijn huidige auto heeft net APK gehad vorige week en na wat kleine reparaties kan ie weer een jaar, echter de aircopomp is stuk en de distributie moet gebeuren, incl. 2 nieuwe banden is dat zo'n beetje de dagwaarde van de auto. De auto kan nog prima een tijdje mee na die reparaties, maar na 5 jaar ben ik eigenlijk ook wel eens toe aan wat anders. Ik overweeg een overstap van het Franse kamp, naar het Duitse :+

Nu ben ik eens aan het rond kijken naar een Golf GTE van 2015, om en nabij de 15k (incl btw) valt me alles mee, en de afstand die ik dagelijks rij zou ik elektrisch kunnen afleggen, dat zal ruim voldoende brandstof besparen om de 2 tientjes extra wegenbelasting per maand van te betalen. Opladen kan wel alleen op m'n werk.

Nu is mijn vraag, zijn er bekende punten aan de Golf GTE waar op te letten bij aanschaf? Zijn er hier mensen die een aantal jaar met een GTE gereden hebben en iets kunnen roepen over betrouwbaarheid, levensduur van de accu? Voordelen, nadelen?

Wat zijn leuke opties om te hebben? Adaptieve cruisecontrol lijkt me erg leuk om te hebben, verder ben ik al blij als de airco het doet en er bluetooth mogelijkheid is om te bellen en muziek te luisteren.

Hoe zit het met onderhoud? Onderhoud aan de ICE zal gewoon bij iedere garage kunnen, maar zijn er (hybride) specifieke onderhoudsdingen die bij de dealer moeten gebeuren?

Heb al een aantal reviews gelezen, de bagageruimte is wat minder, het rijgedrag zou niet sportief zijn, en als de accu leeg is zou de overgang van EV naar ICE niet soepel gaan. Nu hou ik wel van een sportief stukje sturen, de overige nadelen kan ik mee leven.
Wij hebben vandaag deze witte (metallic ofzo) GTE opgehaald :)

Ik vind de auto heerlijk rijden en in de GTE stand is zeker sportief in mijn ogen. De overgang van full electric naar gte of volledig benzine motor ging vloeiend vond ik. Maar goed, ik ben pas 23 en heb pas in 5 auto's zelf gereden, dus mijn mening is ook niet veel waard, bovendien is de auto niet van mij dus ik vind alles goed haha :+

De auto was 16500,- voor 93.000km met leren bekleding en verder geen extra opties en inclusief 6 maanden bovag en grote beurt. Ik denk dat we geluk hebben gehad, want de bekleding was nog perfect (niet afgeragd of uitgezeten aan de zijkanten in die sportstoelen), buitenkant geen steenslag of deuken, wielen nog perfect, motorisch ook alles nog in orde en het bereik net getest en dat zit tussen 40-45. Uiteraard moet er nog veel ingereden worden, dus hopelijk blijft het bij weinig onderhoud. :9

Ik heb afgelopen maanden regelmatig naar GTE's zitten kijken en eigenlijk allemaal zijn ze rond de 15k (excl garantie), maar vaak met 125.000km's en extra functies die wij bijvoorbeeld niet nodig hadden.

Van wet ik heb begrepen voor het elektrische gedeelte van de motor moet de onderhoud bij een Volkswagen garage, maar de rest zou bij een andere garage kunnen.

Paar dingen waar je misschien op kan letten bij de GTE is of die de callback al gehad heeft voor de accu en hoe vaak de banden zijn vervangen.

Het was wel even klungelen met opladen zeg.. Die boekjes zijn zo onduidelijk en constant verwijzen naar andere pagina's is enorm irritant. Het enigste wat ik nog niet begrijp is. Je kan in het dashboard instellen wat de maximale ampere is tijdens het laden. Hij staat nu op 10A, want volgens me broer is de oplaadkabel voor thuis maar max 10A, maar is dat echt zo? Want in het dashboard kon ik 16A aanklikken. Iemand met een GTE die mij wat meer hier over kan vertellen? :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kleine update, vandaag wat onderdelen wezen halen bij Audiparts in Veghel:

Complete wielophanging van een Audi TT Quattro *O*

De 312mm remmen gaan onder mijn Golf, de TT fusees, spindels, draagarmen en toebehoren gaan met nieuwe lagers en bussen onder die van mijn kameraad. De GTI fusees komen met nieuwe lagers en deze remmen onder die van mij. Die zijn voor mij nml voldoende voor 35mm verlaging.

Zijn Koni Sport schokbrekers met Eibach veren zijn toch slechter dan we dachten, en vanwege comfort ga ik waarschijnlijk toch een setje Koni Street kopen binnenkort.

Maar goed, eigenlijk wil ik de auto graag rijdend hebben en er van gaan genieten. Dus eerst even wat dingen afmaken en daarna wat werk in de Golf van mijn kameraad steken. Dan kunnen we daarna de remmerij en het onderstel van die van mij aanpakken. :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-12-2022
Even mijn kanjer op de foto :P

[Voor 31% gewijzigd door Freakin77 op 12-06-2020 22:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
yamahabest schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:50:
Ik denk dat jij een MIB2 hebt, althans ik heb ook een Golf 7.5, van 2.5 jaar oud, en die heeft MIB2. Ik denk niet dat VW die ondertussen nog weer vervangen heeft voor een MIB3.

Ik neem aan dat jij ook geen Wireless Carplay hebt?
om hier nog even op terug te komen, net ff gekeken, ik heb onderdeelnummer 5NA035020F en volgens dit filmje komt dat overeen (nou ja, bijna) met MIB 2.5

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Goedenavond :w

Ik meld me hier even met een vraagje :) Mijn schoonzus heeft sinds vandaag een 2012 Polo 1.2 TSI Match, geïmporteerd uit Duitsland en sinds vandaag op kenteken.
https://tweakers.net/i/JKsKCqUvmXOGUhW_rj55EzUU5MQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BM1e9Qg6HcV9NTrlD2i2iZIu.jpg?f=fotoalbum_small
Vrij luxe uitvoering, met o.a automatische airco en stoelverwarming.

Alleen, aangezien het een Duitse Polo is, staat alles in de auto (boordcomputer, radio) nog in het Duits. Het instrumenten cluster heeft dit scherm, standaard MDF/MDA? Nu heb ik even zitten zoeken, en de handleiding doorgelezen, maar volgens mij kan de taal enkel aangepast worden met het MFD+/MFA+ scherm? En met ons scherm kan het enkel aangepast worden met VCDS/VAG-com, klopt dat?

Anders maar kijken of ik ergens een VCDS(-clone) vandaan kan halen, of kijken wat de dealer zou vragen om even hun computer in te steken :o

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Rainesh
  • Laatst online: 03-02 00:57
Will_M schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:53:
@Rainesh Heb jij toevallig de VIN's van een Skoda met een Admundsen / Columbus ?

Skoda loopt meestal iets voor (ter test)..... De Navigatie systemen zijn gelijk aan de Discover Pro / Media.
Dus...

http://infotainment-cdn.s...TD2_1410_EU_A1_202022.zip

Maar, dit viel mij gelijk op...only for 32gb sd.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Dennisdn
JTB81 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:02:
[...]

Ik zie nu ook bij volkswagen dat de update in principe voor arteons tot 2019 is. Dus die van mij valt daar officieel buiten.
Ik verwacht misschien omdat de MiB3 in 2019 geintroduceerd is. Het type auto maakt niet uit. De vraag is alleen of de MiB2-kaarten het doen op MiB3.

Voor de zekerheid: je kijkt toch wel in het handschoenenkastje? Volgens de site waar dit plaatje van komt is dit een MiB3 en dan lijken de SD's hetzelfde te zijn als in de MiB2.

[Voor 41% gewijzigd door Dennisdn op 18-06-2020 10:37]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Maar weer een een update van de Golf.

Allereerst de stoel, dit was voor:

En dit is na:

En zo kom je erachter dat de Pacific in feite gewone Highline kuipen heeft, maar dan met een ander stofje. :+

Anyway, onderstel tijd!

TT boel uit elkaar gedraaid en even nagelopen. Erg mooi om te zien hoe 'laag' de TT fusees komen.

Verschil TT (links) met standaard Golf (rechts):

En hierom gingen mijn draagarmen eronderuit:

Origineel zijn open en relatief zachte bussen, dat helpt niet echt mee met het stuurgevoel.
Dus hop, sterkere en massieve (oem) TT bus erin, draagarm even schoongemaakt:

Nu staan de wielen iig weer recht in het midden van de wielkuipen. :+

En nog een foto van de Golf op de brug:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:08
FastFred schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:44:
Die opties aan vinken bij die autoverkoopsites doe ik nooit. Er staan ook zat GTE's in de lijst als je 'Benzine' aanvinkt bij brandstof. Of automaten als je handgeschakeld kiest. Net zoals dat er heel veel Golf 7 GTE's te koop staan met xenon verlichting. De Golf 7 GTE is alleen leverbaar met LED, niet xenon :')
dit had ik inderdaad zelf ook gezien ja :p
ik ben vandaag naar venlo geweest (ritje van 2 uur...), proefrit gemaakt in een witte golf7 r line met 150pk. ik was op slag verliefd hahah.

moet wachten tot volgende week ivm financiering (klein deeltje maar gelukkig) en het rijklaar maken. heb alleen pas volgende week zaterdag tijd om hem op te halen (mits de financiering goedgekeurd word dus). als hij officieel van mij is zal ik wat betere foto's plaatsen, alhoewel iedereen wel weet hoe een witte golf7 eruit ziet :P

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-01 23:17

Fustje

Koel bewaren

Sinds 1,5 week mijn nieuwe sleurhutsleper, de 4.2 V8 Touareg uit '04.

Na openen beperkt houdbaar

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:08
The Eagle schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:28:
[...]

Ik ben geen autotechneut, maar mijn ervaring met zaken die maar doro blijven gaan is dat mestal de sensor stuk is. Da's ook meteen vaak de zwakste (maar vaak goedkoopste) schakel in de keten. Ik weet niet of je zo'n ding door kunt meten? En al eens uitgelezen op storingen (bijv met OBDeleven)?

Having said that: er vanuitgaand dat je iig een paar maanden garantie hebt, wat zei de verkoper er van? :)
Sensor of controller doormeten zal vast wel lukken mits je erbij kan. Maar dan zal deze eerst gedemonteerd moeten worden. Heb hem bij de verkoper al wel uit laten meten. Kreeg hier eigenlijk weinig op terug.

Garantie was tot de oprit.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Even een korte update met de Golf, distributieriem zit er inmiddels op en zodoende kans om wat dingen beet te pakken nu we erbij kunnen:

Motorsteunen afgesteld, trilling hoor je niet in de auto te voelen stationair. Linkerkant (distributie) staan afstelmaten, boutkoppen gelijk met de buitenkant van de steun, en andere kant de baksteun hetzelfde. Steun aan de linkerkant is hydraulisch en die gaat stuk als het niet goed is.

Zit nu dus weer goed en netjes, nog even 2 missende bouten van de afdekkap van de distributieriem regelen.

Verder bezig geweest met de EGR af te doppen en de koeler te demonteren. Die koeler gaat altijd lek en dan krijg je diesel bij de olie en andersom. Merk je alleen door het stijgende oliepijl. Oftewel niet goed. Voor:

En na:

Nog even wat slangen aansluiten of vernieuwen. Onderste koelslang was niet helemaal fris meer (opgezet) die die wordt vernieuwd. Tandempomp is vrijwel nieuwe, zelfde als de retourleiding daarop die nieuw was.

Dus zo weer een hoop dingen afwerken en dan is die technisch weer fris. :)

• ThijsWa
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-02 16:47
Beste Tweakers,

Meerdere malen heb ik de kaarten van mijn navigatiesysteem al bijgewerkt. Aanvankelijk deed ik dat handmatig, later met DiscoverCare. Ging altijd zonder problemen. Tot ik de meest recente update wilde installeren....Van alles geprobeerd, maar telkens krijg ik de melding van het systeem dat de navigatiegegevens niet gevonden kunnen worden. Heb het via Windows en MacBook geïnstalleerd, andere SD-kaart geprobeerd, andere versies geprobeerd, etc. niets werkt, telkens dezelfde melding.

Het gaat om een Discover Media gen 1 (MIB1, VW Golf mk7 uit dec. 2014). Zie overige systeeminfo hieronder op foto.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

De BMW mag uit de OP gehaald worden. Ben weer lid van de VAG familie sinds 08:00 vanmorgen 😍😍😍

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Strider schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:42:
Zijn de stoelen van de nieuwe Volkswagen Polo Highline significant beter dan die van de Comfortline?

In de prijslijst hebben ze het over de Sport- / Comfortstoelen, maar ik kan er verder maar weinig over terug vinden. Ik kan ook niet terugvinden of deze stoelen dan bijvoorbeeld ook een lendensteun instelling hebben.
Als ik kijk naar mijn Golf, dan heb je echt duidelijk verschil.

Standaard is plat, heb je ook maar 1 vlak en helemaal geen zijwangen/steun. Bij de Comfort zie je vaak 3 of 4 vlakken in de zitting en iets meer bolling in de wangen en dus iets meer steun. Dan heb je zoals een Passat nog de 'ergonomische' versie daarvan die ik overigens persoonlijk echt een ramp vind.

De Sportstoelen hebben een hogere wang, beetje vergelijkbaar met de GTI kuipen maar dan met 'gewone'/simpelere bekleding. Lendensteun zit er bij de polo niet in zover ik weet.

Gisteravond maar weer verder gegaan met de Golf, wat kleine klusjes afgerond en wat zaken afgewerkt, koppelingsvloeistof vervangen:

Beetje nodig. :P

Voor het vervangen van de distributieriem nog even de timing gecontroleerd, en maar goed ook:

Die stond dus 3 graden verkeerd, 3,5 graad is de grens voordat de beveiliging erin klapt.

Daarna begonnen aan het proberen om de ABT ECU te herschrijven, lezen gaat prima, maar herschrijven lukte niet:

Met dit als effect als je daarna probeert uit te lezen:

Wat voor soort lock dat het was kwamen we niet echt achter, we vermoeden een software lock.

Even zitten brainstormen meteen kennis, zelf al gedacht aan een vaste massa en dan uitlezen, maar hij begon over het aftakken op de communicatielijn. Dus hop ECU eruit:

En ja, het is een echte:

Tsja:

VS een originele 100pk (spare) ECU die we al gekocht hadden:

Daar zit ons probleem: :+

Anyway, software eruit ging goed, omgerekend en eigenlijk schrokken we een beetje van de uitkomst:

Blauw is de gewenste inspuiting, 64 dus max vanaf 1300 toeren en dan iets aflopend. Oranje lijn is de koppelbegrenzing en grijs is de roetbeveiliging die vrij stevig/lomp opkomt. Die roetbeveiliging zou eigenlijk het te vele inspuiten moeten beperken tijdens het opspoelen van de turbo en zou boven de koppelbegrenzing horen te staan. Dat is dus niet en zeker met 160pk wil je dat die wat meer en rustiger oploopt en wat beter en netter beveiligd is.

Zo zitten er nog wel meer beveiligingen in de ECU maar zo krijg je een idee.
De inspuiting staat nog gewoon op standaard 50... Terwijl met 130-135pk je eigenlijk op 55 zou moeten komen. Nu met de 160pk software is het maar zelfs 57.

Maar goed, ecu leek dus gebricked na het proberen te herschrijven, gelukkig na even spanningsloos te zijn deed die het weer:

Tijd dus voor de reserve ECU. Die erin, proberen:

Tijd om de sleutelcodes en alles over te zetten, eeprom data uitlezen:

Data van de ABT ECU:

En lopen!

Software uit de 100pk ECU halen, kijken of daar nog een verassing in zat:

Niks bijzonders. Tijd voor een heel traag testje met 100pk:

En resumé de 130pk software:

Al een stuk leuker ;)

Maar goed, ECU werkte, basismap erin laden voor de 160pk software en gaan:

En het voorlopige resultaat:

Vanavond gaat mijn kameraad verder met de software finetunen, roetkat gaat eronderuit voor het sneller opspoelen van de turbo ook, en laatste dingen afwerken. :Y

[Voor 71% gewijzigd door Joopieboy op 01-07-2020 07:59]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-02 13:09

De 8R(?) in volle glorie! :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Furr_xL
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11-2022

Furr_xL

Get mad, then get over it.

En als grote Tiguan liefhebber..

Wat een bak zeg. :9~ :9~ :9~

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Scrtz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:49:
[...]

Ik zie ze al dagelijks. VW dealer zit paar honderd meter van mijn werk en die hebben 2 demo’s. Verder nog een met Duits kenteken die vaker langs komt. Je denkt toch meteen weer ‘ohja een golf’, went erg snel.

Heeft iemand info wanneer de r-line uitrusting nou eens naar de Golf 8 komt? Nvm live op de configurator zie ik nu :D
“VW is lichtkermis” reacties incoming :P

www.google.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Maar weer eens verder met de Golf, beginnend met een standaard uitlaatfilmpje van de Golf:

Lekker beschaafd, maar vanwege de tuning en daarmee meer uitlaatgassnelheid (2,3 bar absolute druk vs 2,05 bar stock) is de kat een behoorlijke restrictie, daardoor bouw je dus veel meer uitlaatgasdruk op dan goed is voor de turbo. Omdat dit een Euro 3 diesel is van 2003 hoeft die er niet onder te zitten voor de APK. Dus eronderuit met dat ding! >:)

Iets meer info: teveel uitlaatgasdruk is niet goed voor je turbo, zoals een ARL GTB1756VK turbo die daarnaast eigenlijk ook nog een te klein turbinehuis heeft voor alle lucht maar dat even terzijde, en zorgt dan ervoor dat de uitlaatgassen niet langs de turbine kunnen, de drukt zakt en schiet dan enorm omhoog. Boost spikes, en daar breken de turbine asjes mee.
Doordat de druk dan oploopt grijpt de ecu ook nog eens in door de VNT verder open te zetten waardoor de uitlaatgassen bijna op het hart van het turbinewiel staan waardoor die flink wordt afgeremd en er nog eens minder uitlaatgassen doorheen kunnen. Als je dit niet goed regelt of begrensd dan sloop je een turbo geheid. Vandaar dat wij nu al een aantal avonden bezig zijn met de software strak te krijgen en daarom dus ook de kat eronder uit. Daarnaast zie je ook bij VCDS dat de spool up tijd een stukje verkort wordt.

Daarnaast heb je nog een stuk qua uitlaatgassnelheid met warme en koude lucht, die snelheid wil je zo constant mogelijk hebben en bij warme lucht is de snelheid logisch hoger dan bij koude lucht. Omdat de kat een restrictie is ga je ook een flink verschil qua temperaturen zien en dus druk. Iets wat je ook niet wilt. Allermooiste is het direct afvoeren na de turbo maar dat is voort een straatauto wel een beetje heel erg overdreven. :+

Geluid na de decat, daar kun je het verschil heel goed horen:

Die 2,3 bar hoor je best wel ;)

En na de nodige aanpassingen en verbetering aan de software:

Bewust de auto laten rollen en dan pas gas geven, anders trap je hem geheid in de wielspin of laat je de koppeling slippen, beiden is niet heel erg goed zeg maar. ;) Ik moet echt wel met iets meer beleid leren rijden en niet te voorzichtig en rustig met schakelen en doen.

Zoals je ziet amper roet of rook, komt ook dat de injectoren niet een te lange inspuitduur hebben en gewoon nog over hebben. Daardoor kun je alles mooi en strak afstellen en de turbo ook begrenzen qua turbodruk, spikes voorkomen, maar ook helpen met opspoelen en dat ook geleidelijk laten doen. En ja dat onderstel gaan we binnenkort nog verder aanpakken.

De respons is nu echt bizar snel, net een katapult zoals die af gaat. *O*

Edit: en hier even de logs uitgewerkt in een Excel sheetje:

Hierin kun je zien wat die met kat (bovenin) en zonder kat (onderin) doet. Sowieso zie je dat de turbodruk veel sneller en veel eerder oploopt, minder heftig oploopt en loopt te rommelen dan met kat. Stukje oversheet (boost creep) op het eind is omdat de uitlaatgassnelheid een stuk hoger omdat er geen drukverschil meer is in de uitlaat en met dezelfde inspuiting de turbodruk op loopt. Dat moeten we dus iets terug regelen maar is wel wat we wilde. :)

[Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 03-07-2020 15:33]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Ok.

Vandaag erachter gekomen dat mijn R-line logo welke in de grill hoort is gejat :(

Heeft iemand een adresje waar ik deze kan bestellen? Vind ze bij de partsshops voor 30€ wat ik een beetje te gek vind voor een stukje plastic. Op Ali vind ik ze voor 8€ maar twijfel ik weer aan de kwaliteit (en juiste maat/lettertype etc.). Het gaat om dit logo:

Edit: ik zoek dus OEM! ;)

www.google.nl

Acties:
  • +7Henk 'm!

• giovanni2903
ik vraag me vooral af hoe hij in die auto komt..

sinds gister staat ie op mijn naam, erg blij mee :D
Golf 7 2015 R-line Highline. 1.4 tsi 150pk met 90k kilometers met 18 inch velgen.

[Voor 6% gewijzigd door giovanni2903 op 20-07-2020 23:01]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giovanni2903

is dit de nieuwste versie trouwens?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giovanni2903
ThijsWa schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:26:
Beste Tweakers,

Meerdere malen heb ik de kaarten van mijn navigatiesysteem al bijgewerkt. Aanvankelijk deed ik dat handmatig, later met DiscoverCare. Ging altijd zonder problemen. Tot ik de meest recente update wilde installeren....Van alles geprobeerd, maar telkens krijg ik de melding van het systeem dat de navigatiegegevens niet gevonden kunnen worden. Heb het via Windows en MacBook geïnstalleerd, andere SD-kaart geprobeerd, andere versies geprobeerd, etc. niets werkt, telkens dezelfde melding.

Het gaat om een Discover Media gen 1 (MIB1, VW Golf mk7 uit dec. 2014). Zie overige systeeminfo hieronder op foto.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik heb precies hetzelfde systeem + versies (zie foto)
is dit niet de nieuwste versie dan? zo nee, moet ik dan deze hebben of een andere? dan kan ik het ff testen.
https://webspecial.volksw...5e-4843-99a9-2f5bee0c4bb5 (golf tot 2015 > Discover Media)

• Shanquish
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:39:
[...]

Lijkt me sterk. @Rainesh post altijd als eerste hier op het forum en dan duurt het nog weken voordat het op de site van VW staat.
Ja dat weet ik, @Rainesh is altijd supersnel, misschien heeft VW er van geleerd?

in elk geval, als ik via https://www.volkswagen.nl...tainment/navigatie-update zoek naar m'n oude model golf variant van tot 2015, die is voorzien van een MIB1 discover media, dan vind ik 'm met als datum 15-6-20

edit1: als ik op model passat 2014 zoek, dan komt die inderdaad op de versie van 2019 uit, geen idee waarom want is toch ook gewoon mib1

edit2: het wordt nog sterker, ik kijk net voor een update voor m'n discover pro mib2.5, staat die erop met als datum 7-11-2020 :+

[Voor 22% gewijzigd door Shanquish op 08-07-2020 19:14]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag ook eens verder gegaan met mijn Golf, na al het technisch geweld ook even de rest aanpakken. Over een paar weken met een kennis de aandrijfassen reviseren en ook nog even een frisse thermostaat regelen (deze komt niet op de 90 graden zoals zou moeten, wel met een stuk flink doorrijden), en een nieuwe N75 regelaar (turbodruk regelaar).

De auto rook niet echt fris van binnen toen ik hem kocht, gelukkig nooit in gerookt, en ik heb er een hekel aan om in het vuil van een ander te zitten. Dus deze stinkdingen eruit gehaald:

Allereerst de Audi TT pedalen die ik binnen had even gemonteerd, de Passat W8 verlichting had ik ook binnen maar mag nog even wachten. :)

Het schroefje die hem bovenin vasthield had wat vliegroest en zag er niet uit, dus netjes even snel gepolijst:

Resultaat:

Vanochtend eerst begonnen met pure azijn over de bekleding en matten te vernevelen en o.a de hemel goed in te spuiten:

Trucje die ik geleerd heb bij de Volvo waar ik gewerkt heb om van rare geurtjes af te komen. :P

Spullen die ik vanmiddag heb gebruikt om schoon te maken:

Simpel sopje met allesreiniger met drupje Dreft (APC), alles met een microvezeldoek schoonmaken en een borstel voor over de bekleding. Toen alles schoon was alles behandelen, kunststof en dashboard tot 2x behandelen met Poorboy's trim restorer daarna als dat ingetrokken om alles nog een keer na te behandelen met Autoglym Vinyl en Rubber care. Deze werkt ook top om een auto op te frissen van binnen, de bekende 'nieuwe auto lucht'. Zodoende alles van stoelen tot hemel ingespoten. Ruiten van binnen ook even allemaal goed schoongemaakt, ruitenreiniger met ook een drupje azijn om het echt schoon te trekken.
En als laatste de voorruit en achterruit even gecoat met RainX, met name de achterruit vanwege het gemis aan een ruitenwisser achterop. :P
Een van de dingen waar ik over een 2 weken met een kameraad even voor de slopen langs ga, naast nog wat missende schroefjes her en der.

Resultaat:

Let niet op het standaard en ook kale Golf stuur :+ Mijn stuur ligt binnen te wachten op een nieuwe hoes die ik eromheen ga zetten/naaien binnenkort. :)

Was ook echt niet nodig ofzo:

Alles was goed vochtig van binnen dus dat is dan weer het voordeel van een parkeergarage, ramen op een klein kiertje en zo even laten staan. :) Maar damn, wat knapte die daar van op zeg!

De W8 verlichting ga ik dus binnenkort even inbouwen, wil sowieso nog de microfoon van de radio even goed en netjes wegwerken, zit nog te kijken of iets van voetenverlichting te maken. Alleen helaas kan ik de Golf 5 en nieuwere verlichting niet retrofitten. :/ En dan eens kijken waarom de verlichting in de kofferbak en bij de zonnekleppen niet werkt.

En nog even zien hoe ik de polijstspetters uit de kofferbak eraf ga krijgen. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 30-01 17:43
DerOllie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:56:
[...]

Weird, die mode knop (op stuur) wisselt bij mij (Tiguan) tussen ACC, Speed limiter en uit-stand als je er op door blijft drukken...
Dat zou ik ook wel willen. Bij mij is het ook niet echt een 'Mode' knop, maar heeft een ander icoontje (zie foto). Ik kan ook geen handleiding vinden waar deze knop specifiek in wordt beschreven. De handleiding die bij de auto zit heeft het ook alleen over de mode knop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisdn
@TranceSetter

Bij mij zit daar ook de modus knop

Bij jou lijkt het logo van Bestuurdersassistentie-menu erbij te staan. Kan me voorstellen dat dat wel een verbetering is. Want na jaren ben ik nog steeds me soms aan het rotzoeken naar waar je ook alweer de info in de klokken kunt aanpassen. En dat zit achter die knop verwacht ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag nog een mooi dagje de tijd voor de Golf, allereerst de storing in de verlichting maar ook nog even de kofferbak uitsoppen. Kennis had de achterklep gepolijst zonder de klep goed dicht te doen, dus die rommel zat overal. Best wel wat uren mee zoet geweest...

De verlichting van de zonnekleppen werken weer:

En toen waar ik al bang voor was, de kabelboom naar de achterklep:

-O-

Bij de Ignis al eens een zelfde probleem gehad, alleen dat bleef toen beperkt tot een enkele draad. Hier was nog 1 draad niet beschadigd of door, of gebroken soldering... :/

Kom je niet zomaar bij, en om ruimte te maken met de kabelboom en stekkers los te kunnen maken de C stijl cover losgehaald:

Die ook even goed schoongemaakt:

En alles ditmaal netjes vastgezet met industriële connectoren:

En voila, daarna werkte alles weer:

Ik had al zo een vermoeden dat mensen mijn 3e remlicht niet zagen, sommigen kwamen soms best vlot achterop. Verder nog even een doorverbinder besteld voor de ruitensproeierslang, die was helaas ook door en had ik zo niks meer voor liggen.

Klep van binnen even volgesmeerd met Novorex roestomvormer, begon wat plekjes te krijgen her en der:

Tot slot de verlichting in het dashboardkastje ook nog maar even gemaakt:

Schakelaartje was niet helemaal lekker, uit en in elkaar gehaald en toen ging die weer.

Begonnen met spullen terug te monteren:

En als laatste de binnenplaat van de achterklep nog even op het gemak gereinigd en ingevet:

Dat was weer een mooi dagje! Next up zijn de mistlampen van de Highline koplampen die ik even moet nakijken, zelfde met de achterlichten waar ik waarschijnlijk een nieuw paneeltje voor moet scoren:

En zo merk je ook dat je geen 18 meer bent, na een dag kruipen en gebogen staan dan ben je toch aardig verrot. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:01:
@TranceSetter

Bij mij zit daar ook de modus knop

[Afbeelding]

Bij jou lijkt het logo van Bestuurdersassistentie-menu erbij te staan. Kan me voorstellen dat dat wel een verbetering is. Want na jaren ben ik nog steeds me soms aan het rotzoeken naar waar je ook alweer de info in de klokken kunt aanpassen. En dat zit achter die knop verwacht ik.
Dat doe je met de rechterkant van het stuur. Met de zilverkleurige knop blader je tussen de onderwerpen (navigatie, telefoon, wagenstatus enz.) En bij het item 'rijgegevens' dan met de pijl omhoog/pijl omlaag vind je alle onderliggende onderwerpen.

Tenminste, als je dat bedoelt....

Me.

• giovanni2903

Ik heb vrijdag de tank volgegooit met shell euro 98. Dan staat de radius op 570km. Zoals je ziet (zie "trip") heb ik al 75km gereden (snelweg cc 110km/u) en kan ik nog 600km. Het verbaast me echt hoe zuinig een golf 7 is dmv cruise control+cilinderuitschakeling. Erg tevreden mee.

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:35
Dennisdn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:23:
[...]

Ik verbaas me er juist wel eens over hoe zuinig hij niét is. Nou ben ik tijdens rijden totaal niet met zuinig-rijden bezig, maar ik rij ook weer niet veel te hard ofzo. En zit met de 1.5 op 5,5:100 lange tijd gemiddelde. Dat deed de bmw320 van m’n ouders in de jaren ‘90 ook, toen niemand aan het milieu dacht.

Kan in WeConnect wel leuk een duidelijk verschil zien nu we 100 moeten en er tegelijk geen files meer zijn. Voor die tijd was het altijd 6,5:100. Toch zo’n 15% besparing.
Mwoah, anderzijds met een beetje ACC rijden zit je ook zo aan de <5:100.

1.5 evo overigens :) oh en de foto upload wat gek op iOS 8)7

3960wp SE

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-01 17:39
Ik heb sinds een week een passat gte b8 uit 2015. Helaas wil mijn Samsung galaxy s20+ niet verbonden blijven met de head unit (discover pro mib2?). Om de 10 seconde wordt de verbinding verbroken en opnieuw gestart. Zou een firmware update van de discover pro helpen? En is die ergens te downloaden?

• Dennisdn
Krus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:48:
[...]

Ik liet de spiegelverwarming ook altijd aan, rechter glas onderweg verloren. Naar garage gereden en nieuwe gehaald (60eu) daar vroegen ze of ik altijd spiegelverwarming aan liet staan, ja dus. Monteur zei tegen mij toen dat dat niet goed is voor de lijm... Ik verwacht mijn linker glas eerdaags ook te verliezen.
Dat zou kant nog wal raken aangezien hij vanzelf uit gaat bij de maximale temperature en daaronder moet ie zijn functie doen. Dus in welke omstandigheid moet hij dan precies uitgezet worden? In de handleiding tippen ze alleen om hem uit te zetten om brandstof te besparen.

[Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 16-07-2020 13:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-01 22:23
Ik heb een Golf GTE uit 2015 en vroeg mij af of er een nieuwere versie van de Discover Pro is.

• AndRo555
Ik ben naar een leuke Eos als wagen voor erbij aan het kijken, vorig weekend een leuk exemplaar gevonden, echter wel wat roest op de onderste draagarmen vanachter.

Mij lijkt dit redelijk wat roest voor 11 jaar oud, maar de vraag is of dit problematisch is/wordt in de komende paar jaar?

Een draagarm of twee vervangen is op zich geen ramp, maar de vraag is wat voor voorbode dat geeft voor de rest van de niet zo makkelijk zichtbare delen van de carrosserie.

[Voor 11% gewijzigd door AndRo555 op 22-07-2020 20:19]

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:24
Deze post hoort wellicht meer thuis in het CarPlay topic, waar ik deze ook al had geplaatst, maar omdat ik in een Volkswagen rijd, post ik deze ook maar eens hier ;)

Ik heb eergisteren mijn ‘aceyoon’ https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 kabels afgehaald en in gebruik genomen. Mijn eerste indruk is érg positief. Het voelt als een dikke maar soepel vallende kabel. De stekkers voelen ook stevig aan. De lengte van 30 cm had ik van te voren iets langer ingeschat, maar het past wel precies.

• GerCor

GerCor

In mijn brillenhouder bij de binnenspiegel past prima een zonnebril. Pasjes heb ik juist in dat vakje/bakje links van het stuur.

[Voor 87% gewijzigd door GerCor op 25-07-2020 09:47]

Me.

• TranceSetter
  • Laatst online: 30-01 17:43
Nu ben ik redelijk verbaasd. Ik wil nu ook een opbergvak :9

Zie hier een foto, zojuist gemaakt, geen opbergvak voor een bril:

En hier ook de informatie uit de prijslijst van de auto. Hier staat ook bij dat hij vervalt bij een panoramadak :?

Nog maar even ter info: het is een Golf Variant 7.5 uit 2020, met panoramadak. Wellicht dat dan het verschil zit tussen de station/hatchback?

• Dennisdn
giovanni2903 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:30:
Het brillenvakjemysterieis dus nog steeds niet opgelost.....
Jawel, het mysterie is gister opgelost. Het antwoord zat in de Variant die hem niet heeft omdat die op die plek de knopjes heeft zitten om het electrische zonnescherm te verschuiven. Het scherm die we in de HB met de hand moeten bedienen. En ik snap het wel, het dak kan heel veel verder open schuiven en het glas is ten opzichte van de HB 2x zo groot.

Wel mooier vind ik ook, want het pano-dak in de gewone HB kan eigenlijk maar een klein stukje open ten opzichte van andere HB's zoals de A-klasse waar je veel meer open dak hebt.

[Voor 60% gewijzigd door Dennisdn op 25-07-2020 06:34]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dit weekend weer eens naar Zwolle geweest. Idee was om wat sloperijen af te gaan met een kameraad al daar en ouderwets gezellig weer een beetje slap ouwehoeren en nog wat sleutelen en doen. Dus lekker vroeg uit de veren en onderweg:

Eerst naar De Mars in Zwolle waar we al een hoop clipjes, schroefjes en klein grut hebben kunnen scoren. Maar ook een afdekkap in de kofferbak, de linkse waar de ehbo set en de gevarendriehoek achter hoort. En het ruitenwissermechanisme gescoord. :)

Daarna door naar Gaos in Emmeloord, waar ik zeker al 8 jaar niet meer geweest ben. Daar een Skoda Fabia wisser gescoord:

Die was grijs/groen uitgeslagen en zover vervuild dat de ruitenwisser er niet uit los kwam. Linkse kapje van de sproeier hebben wij van een andere Fabia afgehaald waar de arm afgebroken was, en deze arm hebben wij met wat liefde van een ander afgehaald. :P

Mijn kameraad heeft een iets ander modelletje:

Maar ik vond deze net wat strakker. :)

Bij thuiskomst in een emmer met heet water en een scheut Dreft gemikt en even laten weken. In die tussentijd de wissermotor erin gebouwd:

Beetje kopervet op het asje, rubber in de PTFE spray, en toen de arm erop. Alleen ja:

Dat komt net tegen de bovenkant van de klep aan. :+

Dus op het oog de zaag erin:

Commentaar was wel mooi:

Let niet op het gepiep en gekraak van de wisser, dat was nog het originele blad gezien de code. :P
Nieuwe Bosch wisser is onderweg. ;)

En gemonteerd:

*O*

Toch wel nodig zo met een diesel, die achterruit wordt spekvet en dan zie je echt geen moer. :+

Verder is de Golf nu echt sjonnie approved:

Verlichting druppelt ook allemaal langzaam binnen, de lamp houders voor de achterlichten zijn besteld, zut aan led lampen komen langzaam binnen:

Voor wordt het knipperlicht een ouderwets oranje lampje en Philips BlueVision stadslichtjes, sowieso ook omdat het een bitch is om ooit een lampje of ledje te wisselen. Hele voorfront moet los om erbij te komen (koplampen eruit), dan gelijk even degelijk xenon erin, AC 35W 4300K:

Geen DC rommel of 55W zooi in 8000K. Maar alsnog wil ik in de toekomst een setje lampen voorzien van projectors (Retrofit Lab). ;)

Aandrijfassen gaan ook hard maar die gaan de 15e er onderuit, en de achterasbussen worden volgende week donderdag vervangen. Daar ga ik zelf niet aan beginnen. :P Tot zover weer. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AndRo555
giovanni2903 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:09:
[...]

Was dus een domme vraag, dacht altijd dat dat olietemp. was. Na hoeveel tijd is olie goed warm dan? Als koelvloeistof 90graden is dan ging ik er altijd vanuit dat de motor (en dus olie) ook goed warm was namelijk
Hangt erg van het ontwerp van de motor af. Als vuistregel neem ik altijd de tijd voor het water op 90 te krijgen x2 voor de olie op 90 te hebben.

Maar die watertemp metertjes zijn moedwillig vaag. Bij de moderne auto's staat die gewoon op koud tot ~45 graden, en op exact 90 graden voor alle koelvloeistoftemperaturen tussen de 70 en de 110.

Zelf doe ik het altijd rustig aan tot de motor 90 graden water op het tellertje heeft, daarna kan er wat steviger op het gas gegaan worden.

Om maar eens te illustreren hoe hard die temperaturen schommelen. Een log van een tijdje geleden met olietemp, koelvloeistoftemp en snelheid (om de belasting te illustreren)

Dat is dus koelvloeistof die tussen de 85 en de 105 schommelt en olie die tussen de 95 en de 120 varieert. (alles op linker y as)

• giovanni2903
@GerCor
Helaas zie je dat dynamische niet zelf :P

Trouwens, heb jij ook de parelmoer wit op je golf?
Het viel me vandaag op dat de achterbumper een iets andere kleur lijkt dan de rest. komt dit door het materiaalverschil tov de rest van de auto? Heb jij dit ook?

het is niet goed op foto vast te leggen met een telefoon, maar:

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
RicoK schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:33:
[...]

Als het erop zit, moet het toch werkzaam zijn?
Auto's met een rechterbuitenspiegel zijn niet eens verplicht om een binnenspiegel te hebben, het is ook gewoon toegestaan om het achterraam gewoon volledig dicht te plakken zodat je er niet meer door heen kan kijken, zolang je die rechterbuitenspiegel maar hebt (die tegenwoordig toch verplicht is)

Mijn vorige auto is al een aantal keer door de APK gekomen met een compleet vergaan wisserblad aan de achterzijde.

En dit mag ook gewoon

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hallo allemaal!
Ik meld me ook in dit topic, misschien een beetje vloeken, maar heb sinds een maandje een E-Golf. Bevalt dikke prima.
Heb er nog een Helix subwoofer in laten zetten, deuren laten dempen en de speakers laten vervangen voor en achterdeuren. Verder booskijkertjes op de ledverlichting, en binnenkort komt er een flinke tint achter.
Kleine dingetjes dus, gezien ik de auto anders echt te saai vind vergeleken met mijn BMW F22.

Dit is de optielijst, iemand nog tips om in te laten programmeren? Had al even in Carly gekeken, maar zag daar weinig bijzonders op DVD vrijschakelen na.

-Edit-
Ook even dealer foto's, van toen die binnen was. Heeft nog een dikke maand daar gestaan omdat ik helaas geen tijd had om hem op te halen:

Dikke velgen he hahaha. :P :D

[Voor 34% gewijzigd door Kecin op 04-08-2020 16:20]

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Shanquish
  • Niet online
Scrtz schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:54:
[...]

Jij bent bij AutoArena geweest :P

[...]

True dat is ook al een heel stuk beter! R-line vind ik vanaf de golf 7.5 sowieso echt supermooi stralen. Bij de Golf 7 zag je ze veel minder en was het ook niet heel veel extra qua bumpers etc tov een Highline. Bij de 7.5 zie je meteen dat het een R-line is.
Dat heb ik zo nooit ervaren, mijn oude witte Golf variant R-line was meteen te herkennen als R-line.

nieuw vs. oud.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De achterasbussen van de Golf hadden speling dat wist ik, met de APK geen afkeurpunt kennelijk, prima. Maar een week of 2 geleden met binnendoor rijden en van die grasstenen langs de weg was het laatste stukje rubber er toch echt wel uitgeklapt. :+ Dus afspraak gemaakt met JB Autoservice (kennis uit de VAG wereld) om daar vandaag die te laten vervangen. En ik ben er blij mee dat ik dat niet zelf heb gedaan. :X

Jos zijn 2 racers stonden mooi in de hoek:

Altijd mooi die verhalen daar, de foto's, auto's en projecten van klanten. :)

Maar goed, de achterasbussen dus, mooi vercrackt:

Eruit halen was niet zo makkelijk, met hakken en zagen, pneumatisch geweld en de ring eruit slijpen kwam de boel los. Toen de as schoonmaken en in het vet zetten en nieuwe erin persen.

Klusje van een uur per kant is 2 uur per kant geworden. :X

En als laatste de airco laten vullen, allejezus wat is dat R134A gas duur geworden... Factor 4 met wat het was.

435 gram zat er nog in van de 750 die erin hoorde. :P

• Toppe
  • Laatst online: 22:19

Toppe

Oké ✅

Jullie kennen mij niet, maar vandaag het Maps and More systeem uit mijn nieuwe UP! gesloopt/aangepast. Van de originele mount de front plate los gehaald, kabel achter in de voet geduwd en er een houder van een Belkin auto houder op geplakt. Vanaf de voorkant zou je zeggen dat origineel is, is het niet ;)

Nu nog alleen opzoek om wat voertuig informatie op m’n iPhone te krijgen, heb Carly gezien maar hierover verschillende meningen.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Toppe
  • Laatst online: 22:19

Toppe

Oké ✅

BlackMonkey schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:49:
@Toppe Hoe doe je dat nu met bluetooth voor handsfree bellen?
Via de FM, heb z’n module er tussen zitten. Muziek via de Maps and More was al drama en dus zo prima opgelost denk ik.

Hier onder nog paar foto’s.

Enige wat ik nu nog zoek is iets om voertuig informatie te kunnen uitlezen :)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-02 17:41

Daar is ie dan, onze eerste Volkswagen: Een Polo Bluemotion uit 2016 met 1.0 ECOTSI. Hier staat hij gezellig op de foto met zijn nieuwe broertje, mijn Alfa Giulietta.

Heb wel meteen een hulpvraag, heeft iemand ervaring met onderstaande melding vanuit Appconnect? Android Auto is geselecteerd, echter krijgen we op geen enkele telefoon connectie met de auto. Met dezelfde kabel & telefoons in een SEAT Ateca (2018 model), krijgen we wel direct connectie en wordt AA
gestart.

Google en de antwoorden die we tot nu toe hebben gevonden zijn tot nu toe nog niet conclusive.

Alvast bedankt!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-02 10:49
Wij zijn gisteren onze nieuwe Tiguan Allspace gaan halen. Het was een stockwagen, een 1.5 TSi DSG Comfortline, in zilver metaalkleur. Hij had net de opties die voor ons belangrijk waren, dus dat kwam goed uit:
- Side Assist, Lane Assist, Traffic Jam Assist en nog een hoop Assists ;)
- Rear View + Park assist (belangrijk voor mijn wederhelft)
- Travel Pack (GPS, App-Connect, Keyless, Easy Open...)
- Pack Ambiente
- Chroom Pack
- Verkeersborherkenning
- Verwarmde voorzetels (deze hoefde voor ons niet, maarja, zat erop)

We zijn er gisteren al een stuk mee gaan rijden. Over het algemeen super-tevreden, enkel het windgeruis bij snelheden boven de 100km/h viel wel op. Dit windgeruis was er niet altijd: het lijkt afhankelijk te zijn van de aanwezigheid van wind en de rijrichting tov de windrichting. Hebben andere Tiguan-rijders gelijkaardige ervaringen of heb je echt nooit windgeruis?

Hierbij wat foto's:

Pagina: 1 2 3 ... 7

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee