Vraag

• Liping32
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-12-2021
Ik heb onlangs de https instelling van de synology geactiveerd.

Ik werk met google chrome maar als ik daar wil inloggen via google chrome dan staat voor de internet adres dat de pagina niet beveiligd is. Heb ik mogelijk de https instellingen van Synology niet goed uitgevoerd?
Of ligt het ergens anders aan?

ik heb niet heel veel verstand van het instellen dus als jullie met links en plaatjes kunnen komen hoe ik dit probleem op kan lossen, dan zou ik erg blij mee zijn.

Ik wou een screenshot toevoegen maar kan alleen een url plaatsen, wat ik ook al niet snap. mjn excuus hiervoor.

Beste antwoord (via Liping32 op 06-10-2019 20:23)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:16
Liping32 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:05:
@Chaos: heb ik eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan. Ik heb er nu wel opgeklikt. Blijkbaar is het certificaat ongeldig wat is uitgegeven door Lets encrypt.Issued to liping32.synology.me
issued by lets encrypt autority X3.

Dus het certificaat is wel goed aangemaakt, maar is het logisch dat het dan ongeldig is?
Als je op Ip adres naar je nas gaat i.p.v. het FQDN waar het certificaat aanhangt dan krijg je inderdaad die foutmelding. Ik zou op de synology site gewoon even zoeken hoe je het synology adres kan gebruiken om naar je nas te gaan.

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Alle reacties

• Liping32
het https adres is inderdaad de IP adres dus bijvoorbeeld 192.168.1.25:5001, maar er staat dan ervoor "niet beveiligd" ipv een slotje wat je normaal op elk ander website zit.

Ik heb het inderdaad aangemaakt via een fimpje op youtube en hebt daarbij Lets Encrypt gebruikt.
Mijn webadres geeft niet echt een foutmelding maar het feit dat er staat dat het ervoor de webadres staat "niet beveiligd" maakte mij een beetje zorgen.

wat betreft zoeken op googe, dat heb ik heel veel gedaan, maar ik ben er uiteindelijk niet uitgekomen.

Maar ik kan er dus van uitgaan dat dit geen probleem moet zijn en dat alles dus wel goed beveiligd is?

• Liping32
oke, das in ieder geval een zorg minder.

Maar ik heb een domeinnaam en een certificaat (via lets encrypt) aangemaakt. Wat zou daar dan nog verder mee moeten doen? mijn domeinnaam is liping32@synology.me. volgens het youtube filmpje van synology hoefde ik ze alleen maar aan te maken en daarna moest ik http activeren. Ben ik dan nog iets vergeten?

• Liping32
@Chaos: heb ik eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan. Ik heb er nu wel opgeklikt. Blijkbaar is het certificaat ongeldig wat is uitgegeven door Lets encrypt.Issued to liping32.synology.me
issued by lets encrypt autority X3.

Dus het certificaat is wel goed aangemaakt, maar is het logisch dat het dan ongeldig is?

• Liping32
Ga ik doen. Bedankt voor alle hulp iedereen. Erg fijn dat iedereen ook zo snel reageert!.

• Liping32
@CH4OS: ik ben denk ik niet technisch genoeg om het zo op te pakken. Ik google/youtube normaal naar al mijn antwoorden, maar heb toen geen oplossing gevonden.

Moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet heel veel wijzer ben geworden nu ik dat wel hebt gedaan.
ook enkele reacties met teveel IT termen erin is voor mij zeer lastig om te begrijpen. Ik weet nu dat het niet erg is dat het niet beveiligd is.

Maar zal voortaan onthouden om wat vaker op de tekst te klikken 😁
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee