Toon posts:

Eerste laptop voor mijn 8-jarige, startende gamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:30
Op dit moment. minimale eisen voor minecraft :

CPU: Intel Core i3-3210 3.2 GHz / AMD A8-7600 APU 3.1 GHz or equivalent
RAM: 2 GB
Videokaart zit geintegreerd in intel core.

Aanbevolen eisen (als je niet wilt haperen, waarom koop je anders een laptop)
CPU: Intel Core i5-4690 3.5GHz / AMD A10-7800 APU 3.5 GHz
RAM: 4 GB
VIDEO CARD: GeForce 700 Series or AMD Radeon Rx 200 Serie

voor factario aanbevolen:
8GB+ RAM
2GB+ dedicated video memory
Quad core 3GHz+ processor

voor kerbel s.p. aanbevolen:
Processor:Core i5
Memory:8 GB RAM
Graphics:DX10 (SM 4.0) capable, 1GB VRAM

Oftewel:
deze spellen willen een i5, 8 GB RAM en 2GB VRAM.
Hou er rekening mee dat hoe nieuwer/mooier het spel, hoe meer het vraagt (over het algemeen). Dus in toekomst kan dit hoger worden.

bij de price watch laptop die ik aangaf, en eigenlijk alle laptops in je budget:

Let op: intel UHD is geweldig, je kan de helft van je RAM geheugen gebruiken als VRAM, maar let op! als je 8 GB RAM nodig hebt en 2 GB VRAM, dan moet je dus 12 GB RAM hebben wilt dit vlekkeloos werken.

Vraag is, moeten de instellingen op mooi staan, of mag het ook allemaal wat minder.

2e hands model:
deze ziet er oke uit (ken verkoper niet)

voor rest :
lijst met 2e hands modellen die voldoen aan minimaal 8 GB eis en max 550 (minimaal 375, anders "te mooi om waar te zijn"

[Voor 17% gewijzigd door 99ruud99 op 04-10-2019 01:31]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

8 jaar en dan 260 euro sparen is knap, zo knap dat ik mij afvraag of het wel verstandig is om al zijn geld te stoppen in een laptop op deze leeftijd.

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 19:12
Falcon schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:41:
8 jaar en dan 260 euro sparen is knap, zo knap dat ik mij afvraag of het wel verstandig is om al zijn geld te stoppen in een laptop op deze leeftijd.
Wat moet hij er anders mee doen? Beleggen op de beurs ofzo?

Als die jongen graag een laptop wil om spelletjes te weten, laat ‘m dan doen. Het is een van de enige leeftijden waarop je geld kan uitgeven zonder aan nog 101 andere dingen te denken.

• Kaetje_
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-03-2020
Bedankt allen voor de reacties.
Ik ga hem adviseren om nog een jaartje door te sparen, dat zijn budget op dit moment echt te krap is voor een leuke laptop.
En in de tussentijd ga ik 2 oude desktops voor hem in orde maken, eentje voor bij zijn vader en eentje voor bij mij.

Hij heeft dit geld trouwens in 1,5 jaar bij elkaar gespaard, hij geeft gewoon bijna niets uit en vraagt voor zijn verjaardag zowel van familie als vriendjes "geld voor een laptop" :-)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee