Toon posts:

Netwerksetup Ubiquiti

Pagina: 1
Acties:

• Homewrecker
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08-01 18:58
Hey,

Ik ben recent verhuisd van een appartement naar een huis dus heb nood aan een nieuwe netwerk setup.
Ik ben zeker dat ik voor Ubiquiti wil gaan gezien ik daar al enorm veel goed nieuws over heb gehoord.
Na het uittekenen van de layout van het huis, ben ik het netwerk beginnen uittekenen en ik vroeg me af of ik niets vergeten was of fouten heb gemaakt. Daarom graag feedback van jullie.

Een beetje uitleg over mijn netwerk:
Het betreft een huis met twee personen en twee verdiepingen. De WAN access komt binnen in de garage. Daar wil ik op termijn een server kabinet zetten om alles netjes te vrijwaren van stof. Mijn NAS en enkele Raspberry PI's zullen eveneens in de kast terecht komen. Van daaruit vertrekken twee kabels naar de eerste verdieping. De eerste kabel gaat rechtstreeks in de Telenet Digicorder, de andere in een kleine 8-poorts Unifi switch waarachter een AP, consoles en TV zullen komen.
Er lopen nog twee andere kabels van de garage naar de bovenste verdieping, eentje voor een andere AP en eentje voor een switch waarachter een PC en TV komen.

Wat betreft de eerste verdieping in combinatie met de AP en Digicorder.
Gebruik ik een VLAN oid om ervoor te zorgen dat de Digicorder interactief blijft of trek ik een aparte kabel?
De AP is POE, steek ik die achter mijn switch en koop ik dan een POE switch of een gewone switch en een POE injector? Of rechtstreeks in de AP en dan drie kabels (1 voor digicorder, 1 voor AP, 1 voor switch)?

Ik had al gedacht aan volgende apparatuur:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
2Netwerk switchesUbiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)€ 194,-€ 388,-
1Netwerk switchesUbiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+)€ 282,82€ 282,82
2Access pointsUbiquiti UniFi nanoHD (1-pack)€ 159,-€ 318,-
1Modems en routersUbiquiti Unifi Security Gateway (USG)€ 107,-€ 107,-
1NetwerkaccessoiresUbiquiti UniFi Cloud Key€ 75,-€ 75,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.170,82

• Poenzkie
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16:14

Poenzkie

Just being Hendrick

Gunner schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:36:
[...]

De standaard US-8 hebben geen PoE passthrough, daar moet je wel goed op letten voordat je de TS zoiets adviseert.

Deze bedoel ik dus ; pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)
Umhh jawel :| Ik heb het hier werkend op mijn bureau liggen.

Letterlijke qoute van de link die erin staat:
When powered by PoE+, 48V passive PoE, or the included 48V Power Adapter, the US-8 will output 48V, powering many UniFi Devices—including the UAP-AC-PRO. Note that the US-8 cannot be used to power devices requiring greater than 12W - such as UAP-AC-EDU. When powered by 802.3af, the switch will run but not provide PoE out.
Kijk anders eerst even dit na: https://store.ui.com/coll...g/products/unifi-switch-8

En let dan goed even op de foto die erbij zit, voor dat je de TS op kosten jaagt...

Er staat namelijk letterlijk op de switch PoE IN en PoE OUT

[Voor 7% gewijzigd door Poenzkie op 02-10-2019 13:41]

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Poenzkie schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:39:
[...]

Umhh jawel :| Ik heb het hier werkend op mijn bureau liggen.
Ik heb er drie en op geen eentje staat PoE in op poort 1 zoals in de quick start staat.

see for yourself;

Poenzkie schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:39:

Er staat namelijk letterlijk op de switch PoE IN en PoE OUT

[Afbeelding]
Zo dom ben ik niet hoor.

[Voor 29% gewijzigd door Gunner op 02-10-2019 13:42]

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Homewrecker
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08-01 18:58
Als ik jullie raad opvolg, dan kom ik uit bij volgende config:
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee