Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Uitsparing nis kookplaat is 1cm te breed - versmallen nodig?

Pagina: 1
Acties:

• significant
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10:39
Doogie schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:40:
[...]

Eens, zij het dat (i) ik geen enorme klusser ben en (ii) een dergelijke marmer/hout verbinding niet zo vaak voorkomt. Ik zie bv niet hoe ik zo'n latje tegen de kopse kant van het kookblad kan vastklemmen om de lijm/kit te laten uitharden? Een normale lijmklem klemt iets vast tussen twee bekken. Maar dit soort klemmen werkt niet als je tegen de kopse kant van een kookblad aan moet duwen?
[...]
In het gat zelf kun je eventueel iets opspannen (autokrik principe).
Denk wel even na hoe het gewicht van je fornuis plus gietijzeren pot plus 8liter erwtensoep dan wordt gesteund. M.a.w. het latje moet met deugdelijke lijm vastzitten.

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Hoe moet de kookplaat die je op het oog bebt bevestigd worden? Download de montagehandleiding eens.

Mijn Siemens inductiekookplaat kwam met twee beugels die links en rechts in de sparing geschroefd moeten worden. Ik kan je alvast verklappen dat dit niet gaat werken als je sparing niet binnen de opgegeven marges valt. :P

Geen idee hoe problematisch het is qua gewichtverdeling enzo, maar als je die beugels niet gebruikt moet je iets anders verzinnen om de plaat vast te zetten. Mijn plaat kwam verder zonder klemmen o.i.d. En je wilt neem ik aan niet dat hij op en neer kan schuiven. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• titan1901
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 09:49
Doogie schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:40:
[...]

Eens, zij het dat (i) ik geen enorme klusser ben en (ii) een dergelijke marmer/hout verbinding niet zo vaak voorkomt. Ik zie bv niet hoe ik zo'n latje tegen de kopse kant van het kookblad kan vastklemmen om de lijm/kit te laten uitharden? Een normale lijmklem klemt iets vast tussen twee bekken. Maar dit soort klemmen werkt niet als je tegen de kopse kant van een kookblad aan moet duwen?
Mocht je voor deze oplossing willen gaan, zorg dan wel dat je lijm gebruikt die geschikt is voor natuursteen om vlekken te voorkomen. Den Braven High Tack Natural Stone bijvoorbeeld. Desnoods even online bestellen.

Check voor de zekerheid wel even de datasheet of het ook voor hout geschikt is. (Zit momenteel in het buitenland met zeer traag internet en krijg de datasheet niet geladen).

Ik heb het zelf ook wel eens gebruikt op twee natuursteen laatjes en het levert een zeer sterke verbinding op. Sowieso niet gaan boren in de kopse kant, dit is met professionele apparatuur al zeer riskant maar zo uit de hand wordt dat helemaal een drama. Niet aan beginnen is mijn advies.

Voor het opspannen gewoon twee wegwerplatjes op maat zagen en er tussen klemmen. Je hebt wel lijmklemmen die je ook als spreider kunt gebruiken maar die zijn in dit soort formaten nogal prijzig en voor eenmalig gebruik zou ik ze niet kopen.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Je hebt toch nog steeds 5,5mm per kant oplegging? Het scheelt effectief 3,5mm per kant. Dat ga je niet met latjes oid strak dichtkrijgen. Plus de voor/achterkant ook nog die het meeste dragen. Ik verwacht hier geen enkel probleem mee eerlijk gezegd. Check voor de zekerheid de montagehandleiding, maar de klemmen zullen dit verwacht ik wel redden.

Tevens tikje naar witgoed.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Meester_J
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22-07 11:49
Aluminium hoeklijnen eronder plakken een idee? Die heb je ook van deugdelijke dikte, werkt een stuk minder dan hout, en is gewoon sterk.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

@Doogie Het is 880+2=882 voor je plaat. Je gat is 889. Die 3,5mm per kant is nauwelijks meetbaar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• timberleek
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 30-07 11:33
Als je die beugels toch al in het blad moet schroeven.

Kun je niet tussen elke beugel en het blad een 2mm plaatje staal/alu/rvs zetten. Heb je alleen iets langere schroeven nodig.

Maar is die handleiding niet voor montage in een houten blad? In steen zou er toch iets van een plug of andere methode bij horen. Lijkt nu op voorboren en schroeven in hout.

edit:
Heb je ook een typenummer oid. Dat maakt meedenken wat makkelijker

[Voor 9% gewijzigd door timberleek op 30-09-2019 22:44]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True