• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-02 20:34
Gisteren heb ik mijn oude iPhone aangeboden op Marktplaats. Vanochtend kom ik erachter dat iemand een advertentie heeft aangemaakt, met mijn foto's en zelfs de eerste alinea tekst van mijn advertentie. Ik nam contact op met de adverteerder, en deze vertelde mij dat het zijn foto's waren en ik een oplichter was :o .

Wat kan ik doen?

[Voor 16% gewijzigd door We.are.cake op 29-09-2019 12:41]

• We.are.cake
Felix! schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:42:
Advertentie melden/rapporteren aan Marktplaats?
Ja dit heb ik zojuist gedaan, de verkoper lijkt mij ook niet heel fris. Deze bied namelijk een GTX1080 aan voor zo'n 250 euro.
oohh schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:42:
Haal je advertentie er af en zet 'm op Tweakers V&A :)
Ik begin altijd eerst op Tweakers inderdaad.

• We.are.cake
_Dune_ schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:42:
`Maak een nieuwe foto van jouw toestel, met een geschreven papiertje met jouw (voor)naam en datum en plaats deze foto bij jouw advertentie.
Goed idee, ik zal nieuwe foto's maken. Het steekt wel dat deze persoon meer views heeft gekregen voor zijn advertentie.

• We.are.cake
loki504 schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:13:
En de hele theorieën kast gaat weer open.
Ik denk eerder dat het gewoon een luie verkoper is. Komt regelmatig voor. En geven dan een grote bek in de hoop dat je het laat zitten.
Nou houd ik sinds vandaag deze verkoper in de gaten. En de advertentie met mijn foto's is verwijderd, vervangen door een iPhone 6s Plus advertentie met slechte kwaliteit foto's.
Ik nam nog contact op met de verkoper, waarom hij mijn foto's overnam; werd ik uitgemaakt voor de oplichter. Hilarisch, maar het is een raar platform.
Ik kreeg vanmiddag nog een bod van de vraagprijs, bleek het een meneer uit Haiti te zijn die de telefoon wel voor zijn zoon wilde kopen die in het buitenland studeerde, in gebrekkig Engels.

• We.are.cake
TonVH schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:41:
@We.are.cake

Ik begrijp niet waar jij je druk over maakt. Er bestaat niet zoiets als copyright op dit soort tekstjes. Daarnaast is er een eeuwenoud spreekwoord "beter goed gestolen dan zelf uitgevonden".

Bekijk het eens. Blijkbaar vind de ander jouw tekst pakkend.Wees daar trots op.

En wat betreft de doemdenkers die er gelijk oplichting inzien. Ook op Tweakers (net al trouwens Ebay) heb je minder zuivere persoenen en moet je altijd op je hoede zijn. Dus duurdere zaken altijd in persoon afhandelen. Oplichters zul je overal tegenkomen waar iets op te lichten valt.
Nou, het is de eerste keer dat een van mijn advertenties gekopieerd is, dat leek mij niet fris. Maar na alle reacties blijkt dat dit helemaal geen kwaad kan. En ik heb altijd erg fijne ervaringen gehad op Marktplaats, zelfs met het verkopen van Apple producten, en niet onbelangrijk, je vangt vaak 3-5 tientjes meer op Marktplaats dan Tweakers. En dan vind ik dit soort streken het wel waard :P

• We.are.cake
JohanNL schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:15:
@We.are.cake Dat mensen zo brutaal zijn om vrijwel volledige advertenties, die zelfs nog maar net geplaatst zijn te kopiëren lijkt mij '' niet fris '' nog licht uitgedrukt.
Als diegene daadwerkelijk er iemand mee oplicht dan kun jij er wel degelijk mee betrokken worden, de gedupeerde ziet namelijk wellicht dezelfde advertentie van jou staan en gaat wellicht contact met je opnemen.
En/of je advertentie wordt gerapporteerd/geflagged omdat je in verband kunt worden gebracht met die andere verkoper, wat zou kunnen resulteren in dat je account verwijderd wordt als MP geen goed onderzoek doet.

Dat je minder vangt op Tweakers is niet mijn ervaring, heb al een aardige tijd niks meer verkocht hier dus wellicht is het veranderd maar dat lijkt me sterk.
Wel krijg je veel meer reacties op MP, maar daar zitten dus ook allemaal van die '' mensen uit Haïti '' tussen waar je niets aan hebt, om dat soort idioterie niet meer tegen te komen is ook wat waard...
Overigens ga ik ervan uit dat als iemand anders hier je advertentie heeft gekopieerd dat er dan maatregelen worden getroffen, alhoewel iemand anders ook gewoon advertenties van Tweakers kan kopiëren en op MP kan zetten waar je dan niet veel tegen kunt doen.

Nee, op Tweakers maak ik dit soort gedoe nooit mee. Meneer had zijn naam veranderd naar Eric van Dijk, echter veranderde deze naam niet in de chat die ik al had met hem.

Volgens mij kan dit topic gesloten worden, ik heb genoeg gelezen, de gekopieerde advertentie is verwijderd, ik word niet opgelicht. Bedankt voor alle reacties.

[Voor 12% gewijzigd door We.are.cake op 30-09-2019 12:49]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee