Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• MacCollac
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 26-09 09:27
**Ik heb het format verwijderd aangezien ik een iets andere vraag heb**

Hallo!

Een goede vriend van mij heeft een PC met globaal de volgende onderdelen, 16GB RAM, GTX 1070 MSI, i5-4690K, MSI Z87-G43. Deze PC verkoopt hij voor 550,- euro.

Mijn huidige PC bestaat uit globaal uit het volgende, 8GB RAM, RX 480 (4GB), FX8320, Gigabyte GA-970A-UD3. Deze kan ik aan vriend verkopen voor ongeveer 250-300,- euro.

In totaal betekend dit dat ik zelf ongeveer 250-300,- kwijt bij aan deze ''upgrade''. Wat zou jullie advies zijn aan mij? Is dit de moeite waard om te upgraden?

Ik game zelf op 1080P, en merk dat bij de wat nieuwere games mijn huidige CPU vaak wat moeite heeft.

Alle reacties

• MacCollac
White Feather schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:22:
Welke games speel je? Het is wel een flinke verbetering, maar er zijn ook spellen die niet lekker lopen met maar 4 cores/4threads.
mitsumark schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:24:
Die i5 is ook geen hoogvlieger (meer), grote kans dat die binnenkort ook niet meer voldoet.
Afhankelijk van de games en gewenste fps uiteraard.
Behoorlijke variatie, maar een kleine greep: Witcher 3, BF I/V, Star Wars Battlefront II, Cities Skylines, Planet Coaster, Crusader Kings II, Elder Scrolls Online, Guild Wars 2, Assassin's Creed Odyssey. Niet de allernieuwste spellen, maar als er nieuwe spellen uitkomen die mij boeien dan wil ik die wel graag kunnen spelen met een goede FPS.

Het liefst probeer ik wel altijd mijn spelen op 60FPS te spelen, als dit iets af doet aan de graphics is dat niet al te erg. Liever high op 60FPS dan ultra-high op 45FPS zeg maar.

MacCollac wijzigde deze reactie 24-09-2019 19:18 (15%)

• MacCollac
Thomg schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:33:
Tenzij er echt giga uitschieters in zijn pc zitten (grote NVME, platinum+ voeding, ERG dure kast) zou ik eigenlijk niet meer dan 400 willen betalen voor zo'n computer.

Kan je misschien de 1070 voor 200 overnemen van hem? Dan heb je op z'n minst een leuke kaart.
Die loopt veel rondjes om een 580.
Het is zonder NVME, ik stop mijn huidige SSD/HDD in het systeem. De voeding is een
Seasonic S12II-Bronze 520W.

1070 overnemen en dan stoppen in huidige systeem of er zelf een nieuw systeem omheen bouwen?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True