Toon posts:

5.1 audio passthrough Philips TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-02 22:14
Ik krijg met geen mogelijkheid 5.1 audio van de Android TV Netflix app uit mijn Philips pus7803 TV. De app zou het moeten ondersteunen maar ik krijg het niet voor elkaar. Audio setting op de tv staat op passthrough. Heeft iemand dit wel werkend? Of is er toch ergens een limitaties (app of TV zelf?)

Alle reacties

• Forza11
Aangesloten met een HDMI 2.0 kabel naar een lg sk10y soundbar met rearspeakers aangesloten. Die ondersteund alles t/m Dolby Atmos. the

Op dezelfde soundbar heb ik een Xbox one aangesloten, daarbij werkt multichannel perfect met Netflix.

• Forza11
NL_Scratch schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 07:38:
Werkt een andere app wel?
Worden gewone zenders wel in dolby digital 5.1 doorgestuurd?
Heb je alle settings van de tv nagekeken of die wel alles danwel surroundgeluid doorstuurd?
Nee ik krijg op geen enkele app of TV 5.1. audio doorgestuurd. Ik heb 3 output settings door HDMI audio, multichannel, stereo en multichannel (bypass). Bij de eerste en laatste zou je ook 5.1. verwachten bij de juiste bron maar het blijft achter helaas stil. Ik heb verder geen settings op de TV die ik kan proberen, dit zijn de enige. Ik zou is een optische kabel kunnen proberen, maar het zou gewoon moeten werken via HDMI.

• Forza11
dinandus schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:23:
In het hoofd menu en dan naar audio menu bij "AUDIO UIT" ook de instelling "HDMI -geluidsysteem" ingesteld?

Sorry is voor extern geluid, je zou hem hier op "TV luidsprekers" hebben staan neem ik aan?

Hier werkt het op de 873 gewoon zoals behoort.

Kijk anders even op www.toengel.net, hier wordt veel over Philips problematiek gepost.
Geluid staat op HDMI out aangezien het geluid wordt afgespeeld door een soundbar (LG SK10Y) met rear speakers. Het komt erop neer dat de TV simpelweg op geen enkele stand multichannel audio doorgeeft vanuit de Android apps, Netflix, Youtube, Amazon Prime of the TV kanalen waarvan sommige ook multichannel audio hebben.

Kan jij bevestgen met jouw TV dat de netflix app bijvoorbeeld wel 5.1 geluid doorgeeft aan je receiver/soundbar? Hoor je ook echt geluid via de rearspeakers?

• Forza11
dinandus schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:26:
Heb sinds vanmiddag mijn opvolger de 65OLED854 en nog niet alles kunnen testen, proberen, maar geluid van de interne apps wordt, althans dat is nu mijn eerste indruk, gewoon naar behoren doorgezet.
Laat als ik uitvoeriger alles heb kunnen testen je nog nader weten.
Gefeliciteerd met je nieuwe TV! Ik las op toengel dat er meer problemen zijn met audio (specifiek op de netflix en amazon app) en dat dit te maken heeft met de android 8 versie. Komt jouw tv standaard al met android 9?

[Voor 4% gewijzigd door Forza11 op 21-10-2019 19:48]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee