Ik krijg met geen mogelijkheid 5.1 audio van de Android TV Netflix app uit mijn Philips pus7803 TV. De app zou het moeten ondersteunen maar ik krijg het niet voor elkaar. Audio setting op de tv staat op passthrough. Heeft iemand dit wel werkend? Of is er toch ergens een limitaties (app of TV zelf?)
Vraag
Alle reacties
Aangesloten met een HDMI 2.0 kabel naar een lg sk10y soundbar met rearspeakers aangesloten. Die ondersteund alles t/m Dolby Atmos. the
Op dezelfde soundbar heb ik een Xbox one aangesloten, daarbij werkt multichannel perfect met Netflix.
Op dezelfde soundbar heb ik een Xbox one aangesloten, daarbij werkt multichannel perfect met Netflix.
Nee ik krijg op geen enkele app of TV 5.1. audio doorgestuurd. Ik heb 3 output settings door HDMI audio, multichannel, stereo en multichannel (bypass). Bij de eerste en laatste zou je ook 5.1. verwachten bij de juiste bron maar het blijft achter helaas stil. Ik heb verder geen settings op de TV die ik kan proberen, dit zijn de enige. Ik zou is een optische kabel kunnen proberen, maar het zou gewoon moeten werken via HDMI.NL_Scratch schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 07:38:
Werkt een andere app wel?
Worden gewone zenders wel in dolby digital 5.1 doorgestuurd?
Heb je alle settings van de tv nagekeken of die wel alles danwel surroundgeluid doorstuurd?
Geluid staat op HDMI out aangezien het geluid wordt afgespeeld door een soundbar (LG SK10Y) met rear speakers. Het komt erop neer dat de TV simpelweg op geen enkele stand multichannel audio doorgeeft vanuit de Android apps, Netflix, Youtube, Amazon Prime of the TV kanalen waarvan sommige ook multichannel audio hebben.dinandus schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:23:
In het hoofd menu en dan naar audio menu bij "AUDIO UIT" ook de instelling "HDMI -geluidsysteem" ingesteld?
Sorry is voor extern geluid, je zou hem hier op "TV luidsprekers" hebben staan neem ik aan?
Hier werkt het op de 873 gewoon zoals behoort.
Kijk anders even op www.toengel.net, hier wordt veel over Philips problematiek gepost.
Kan jij bevestgen met jouw TV dat de netflix app bijvoorbeeld wel 5.1 geluid doorgeeft aan je receiver/soundbar? Hoor je ook echt geluid via de rearspeakers?
Gefeliciteerd met je nieuwe TV! Ik las op toengel dat er meer problemen zijn met audio (specifiek op de netflix en amazon app) en dat dit te maken heeft met de android 8 versie. Komt jouw tv standaard al met android 9?dinandus schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:26:
Heb sinds vanmiddag mijn opvolger de 65OLED854 en nog niet alles kunnen testen, proberen, maar geluid van de interne apps wordt, althans dat is nu mijn eerste indruk, gewoon naar behoren doorgezet.
Laat als ik uitvoeriger alles heb kunnen testen je nog nader weten.
[Voor 4% gewijzigd door Forza11 op 21-10-2019 19:48]
Pagina: 1