Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

In de war: verschillende kleurvolgordes bij T568B

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FranciscusK
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 11-01 15:54
Hoi,

Ik ben bezig met het aanleggen van een thuisnetwerk. Het zou als volgt moeten worden: In de meterkast gaan vanaf de modem van de internetaanbieder patchkabeltjes naar een opbouw-wandcontactdoos. Daarvandaan gaan kabels naar inbouw-wandcontactdozen op andere plekken in het huis. En daarvandaan gaan weer zelfgemaakte kabels naar wifi-accesspoints. En dat alles uitgevoerd met cat 6-materiaal. De accesspoints moeten van Power over Ethernet gebruik maken.

Ik heb begrepen dat het het beste is om bij montage steeds de T568B-standaard te gebruiken. Maar daar lijken meerdere varianten van te zijn. De eerste reeks is:

1: wit-oranje
2: oranje
3: wit-groen
4: blauw
5: wit-blauw
6: groen
7: wit-bruin
8: bruin

Een tweede volgorde is:

Deze beide volgordes worden beschreven in de handleiding van de inbouwwandcontactdoos, waar ik mee ben begonnen. Kies een volgorde, staat er. Ik heb de tweede volgorde gekozen, ook omdat dat de volgorde is die op deze instructiepagina wordt gebruikt: https://www.utp-kabel.nl/...ik-een-in-opbouwdoos.html. Maar nu wil ik de opbouwwandcontactdoos aan de andere kant van de kabel aansluiten. Die doos is van een ander merk en in de bijbehorende handleiding, en op de doos zelf, wordt weer een andere volgorde als T568B aangegeven:

Zou ik mij dus aan de handleidingen houden, dan zouden de strengen van de kabel tussen de wandcontactdozen bij de aansluiting op elke wandcontactdoos een andere volgorde hebben. Gaat dat wel goed? Of moet ik ergens iets veranderen :?

Beste antwoord (via FranciscusK op 17-09-2019 12:18)

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:02

CurlyMo

www.pilight.org

FranciscusK schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:12:
[...]

Goed, hier is een plaatje (klik voor een grotere versie):
[Afbeelding]

Rechtsboven zie je de twee verschillende B-volgordes: 12345678 en 54123678. Bij installatiestap 3 zie je staan: kies kleur of nummer.

Mijn vraag was dus eigenlijk: maakt het wat uit welke variant ik hier heb gekozen?
Ik zie bij stap 3 maar één volgorde staan bij B. Zoals al meerdere keren is gezegd. Volg de volgorde die op je WCD staat. Niet degene die je in de handleiding vind, op internet, voor andere WCD's. Maar de volgorde die je specifiek op de WCD ziet staan die je op dat moment aansluit.

Wat je rechts in de tabel ziet staan is welke kabelkleur volgorde je stekkers moeten hebben die je in je aangesloten WCD stopt.

CurlyMo wijzigde deze reactie 17-09-2019 12:18 (8%)

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True