Toon posts:

New build voor thuis gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• verpro
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-03 11:01
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Films kijken, Internetten en weer gamen als ik een nieuwe video kaart heb

Wat mag het systeem gaan kosten?
700 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn zeer oude video kaart NVIDIA GTX 550 ti deze kan ik pas aan het einde van het jaar vervangen.
een HDD en mijn huidige SSD en misschien de dvd brander. Maar denk dat ik deze ga vervangen door een extern exemplaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ga dit keer voor AMD ipv Intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee :)

Ga je overklokken?
Nee denk het niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Is de onderstaande setup een juiste samenstelling van spullen is alweer een poos geleden dat ik een systeem gemaakt heb.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1BehuizingenFractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,74€ 50,74
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESE€ 150,99€ 150,99
1VoedingenCorsair CX650M€ 79,95€ 79,95
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 718,53

Beste antwoord (via verpro op 14-09-2019 22:37)

• Rem_NL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-03 14:21
Je zou eventueel voor een andere kast kunnen gaan met betere airflow en een glazen zij paneel, komt je hele systeem zo'n 10 graden koeler en ook een stuk stiller pricewatch: Cooler Master MasterBox NR600 (without ODD) Ook presteren je gpu en cpu beter als ze wat koeler draaien.

650 watt voeding is best veel tenzij je er een 2080ti in gaat stoppen, zou 550 watt ook nog wel volstaan.

32 GB geheugen is wel een berg geheugen voor een midrange game systeem, dit kan makkelijk naar 16 GB zoiets bijvoorbeeld: pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS16G4D32AESB
En mocht je het over een aantal jaar nodig vinden om het te verdubbelen dan kan je een 2e setje kopen en ernaast prikken.

De cpu koeler is eigenlijk ook best overkill (kan het natuurlijk waard zijn) maar deze ga je idle ook niet horen en is de helft goedkoper:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B ook bij normaal gebruik is de mugen overkill en is een 2 fans oplossing vaak luidruchtiger.

Kun je zo weer 100 euro besparen die je in de video kaart kan stoppen :9B

Alle reacties

• verpro
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-03 11:01
Bedankt voor je reactie. Ik zal het geheugen aanpassen naar 1x 16GB mocht ik meer willen dan kan ik dat altijd nog upgraden :)
Ik heb de voeding ook aangepast naar 550 watt. Ik heb nu ook 600 watt in huidige systeem en dat was al meer dan voldoende.

Dit is op dit moment de lijst nu, alleen nog een mooie betaalbare kast vinden.
Ik heb de Mugen aangepast naar de 1 versie. Er zit nu ook een mugen in mijn pc en die bevalt goed dus nu ook weer :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev. B€ 41,-€ 41,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS16G4D32AESB€ 73,99€ 73,99
1VoedingenCooler Master MWE Gold 550 Full Modular€ 65,05€ 65,05
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 63,50€ 63,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 547,54

[Voor 82% gewijzigd door verpro op 14-09-2019 23:22]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee