Toon posts:

wettelijke garantie op tweedehandswagen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sandy16
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09-2019
Mijn vraag
...vraag mij af of de distributieriem ook onder de 12 maanden wettelijke garantie valt bij aankoop van een tweedehandsvoertuig .
wij hebben onze wagen nu bijna 6 maanden de distributieriem is gesprongen en de moter nu kapot .
volgens de garage valt dat er niet onder iemand die weet hoe het zit ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via sandy16 op 13-09-2019 15:41)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

FastFred schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:42:

Goed, TS heeft een Doblo gekocht met 133k km op de klok, nu 7000km later is de distributieriem geknapt. Belangrijk om te weten is of dit een interferentie motor is ja of nee.
Voor zover ik weet is alleen de oude 8v fire motor een vrijloper. De jtd's zijn dat niet. En zeker omdat het op de snelweg gebeurde, ga ik ervan uit dat er flinke schade is ontstaan. Ook bij de latere jtd motoren zullen alle tuimelaars aan snot zijn.

Ik schat ook in dat de TS uit België komt, gezien de garantietermijn. Ik weet dat daar de periode van 6 maanden belangrijk is, want een gebrek binnen 6 maanden zal leiden tot een non-conformiteit. Daarna is het aan de koper om te bewijzen dat het gebrek al aanwezig was.

Ik raad de TS aan om contact te zoeken met een jurist, ik denk dat hier onvoldoende kennis aanwezig is van de Belgische consumentenwet en eventuele uitzonderingen op bijvoorbeeld slijtagedelen.

[Voor 4% gewijzigd door teacher op 13-09-2019 14:14]

Wise enough to play the fool

Alle reacties

• sandy16
niets onder garantievoorwaarden er staat gewoon op 12 maanden wettelijke garantie .
ik weet nu wel niet meer of hij gezegd had of hij al vernieuwd was of niet hebben het wel gevraagd dat wel

• sandy16
was geen onderhoudsboekje bij .
de wagen staat nu in de garage dus kan niets meer controleren kwa sticker .
een jaar of 8 denk ik een 140000km een fiat doblo

• sandy16
omdat dat op de papieren staat

• sandy16
de wagen gekocht op 17 maart dit jaar
er staat niets in de voorwaarden gewoon 12 maanden wettelijke garantie maar geen uitleg
bouwjaar 2011
1900 diesel
140000 km

• sandy16
ja we kennen ook niets van auto's dus daarom ook in een garage gekocht

• sandy16
wij hebben er zelf bijna 7000 km mee gereden

• sandy16
duidelijkheid dat was de vraag dus er staat op de factuur gewoon het bedrag de kenmerken van het voertuig en eronder aangevinkt 12 maanden wettelijke garantie .
een 3200 euro

• sandy16
zal wel zo iets zijn :-/
als hij dat nu gemeld had bij aankoop :-(

• sandy16
ja was op de snelweg gebeurt

• sandy16
bedankt voor de reacties zal eens rondvragen waar we kunnen gaan

• sandy16
ben inderdaad van belgie , en verzuimen van onderhoud was het niet zij hadden onderhoud gedaan vooraf en we rijden er nog geen zes maand mee demk niet dat er veel mensen om de zes maanden gaan voor onderhoud

• sandy16
ragdoll : welke vragen worden er niet beantwoord ?

[Voor 39% gewijzigd door sandy16 op 13-09-2019 16:16]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee