Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advertentie van hotspot onder mijn verzonden mailtjes

Pagina: 1
Acties:

• jouri1995
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 01-10 20:51
Goedenavond,

Sinds ik ben verbonden met een hotspot op een vakantiepark in denemarken verstuurd mijn gmail een inlogadvertentie onder mijn mailtjes mee. Ik zie deze echter niet als ik het mailtje aan het typen ben. Deze staan ook niet bij mijn handtekening, en het opnieuw instellen van google chrome werkt ook niet.
Echter als ik inlog via Internet Explorer stuurt hij deze advertentie niet mee..
Iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt,

Jouri

(PS: als dit het verkeerde subforum is, sorry!)

• jouri1995
Dit bedoel je?

bij deze ook nog even de tekst die eronder staat...

jouri1995 wijzigde deze reactie 10-09-2019 21:36 (31%)

• jouri1995
Misschien perongeluk haha.
Die had ik al gecontroleerd. Staat niets ongebruikelijks tussen zo te zien..

• jouri1995
Sorry, ja gebruik Chrome.
Als ik internet explorer gebruik nergens last van. Probleem lijkt dus in chrome te zitten..
Geen extenties geinstalleerd..

• jouri1995
Evanescent schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:45:
[...]

Ja, en wat voor webmail?

[...]

Oh, nee, dat hoef je ook niet zelf te doen ;) Wat voor advertentie is het precies en wat vond je er zelf over op Google? (c.q., ik neem aan dat je al gezocht hebt.)
Zie het plaatje onder mijn SSL certificaat plaatje ;)
Op google alleen het bedrijf gevonden.
Contactformulier ingevuld, maar 3x raden welk email adres ze niet accepteren; juist ja, Gmail...
Gebruik gmail dus ;)

• jouri1995
stilleto schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:04:
Wie is de aanbieder van de hotspot?

Mocht het niet ik de extensies en permissies zitten ben ik wel zeer benieuwd hoe ze dit kunstje flikken 7(8)7
Netic Hotspot Solutions A/S.
Ja ik ook haha, Heb nu zo'n beetje alle extensies wel voorbij zien komen..

• jouri1995
Knorretje- schreef op woensdag 11 september 2019 @ 02:03:
Komt het form onderaan je emails overeen met de inlogpagina van de hotspot? Of is het echt compleet anders (op het feit dat er geen opmaak / style inzit na)
Ja precies hetzelfde, cache echter al paar keer geleegd..

• jouri1995
Knorretje- schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:03:
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je iets van een plaatje of link in je handtekening hebt die hij door foutieve proxy settings omzet naar de login pagina van de hotspot.. :S

Edit: maar die setting zou dan specifiek in Chrome fout moeten zijn, want je hebt het in Explorer niet. Ook heb je natuurlijk al Chome opnieuw geinstalleerd. Vreemd |:(
Heb net tot 2x toe chrome verwijderd, eveneens alle bestanden in de Program files map die waren blijven plakken etc verwijderd. Nu weer geinstalleerd en ingelogd. Nog steeds zelfde probleem... :(

• jouri1995
Mattie112 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:13:
Maar zit dit daadwerkelijk in de mail (bekijk even de source)? Of wordt dit inline gerendered omdat je een url probeert te openen waar je somehow (extra) voor moet inloggen?

edit:
https://www.lifewire.com/...d%20how%20it%20was%20sent.
Ja het zit echt in de mail.
Zie het bij de source ook staan.
Ook als ik mail naar een ander account op een andere pc stuur staat het erbij..
Echter als ik vanaf een andere pc mail verstuur, stuurt ie dit niet mee. Dus lijkt een combinatie van mijn laptop + Chrome + Gmail te zijn..

• jouri1995
AtHomer schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:51:
[...]

Heb je ook de Google/Chrome-mappen verwijderd van je User-map (uit appdata\local en appdata\roaming)? Daar staan je settings en extensies namelijk in. Misschien kun je ze beter hernoemen i.p.v. verwijderen, zodat je kunt testen met een nieuw profiel en ze daarna terug kunt zetten.
Dit net gedaan, pc ook opnieuw gestart, zonder resultaat.
Stoelpoot schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:55:
Als ik het zo zie verwacht ik inderdaad ook dat ergens een resource wordt geprobeerd in te laden, en die wordt omgeleid door de hotspot-aanbieder naar de login-pagina. Dit kan ook best worden veroorzaakt door Chrome die dat request anders afhandeld dan IE. Erg vreemd. Inderdaad misschien een VPN gebruiken, of je mails in IE uittypen. In ieder geval lijkt het me geen probleem van de hotspot, maar eerder van de manier waarop de mail in Chrome wodt verzonden.

Heb je toevallig een afbeelding in je handtekening staan?

@itsalex dit wordt in principe verholpen door de HTTPS-verbinding.
Nee geen afbeeldingen in mijn handtekening. Ook de handtekening helemaal uitgezet, zonder resultaat.

• jouri1995
itsalex schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:00:
@Stoelpoot Dat weet ik nog niet zo gauw want er zijn zoveel manieren om te injecteren en je kan geloof ik ads vervangen door je eigen ads als link van je hotspot. Ik ben namelijk wel een aantal manieren van injecteren in hotspotsystemen tegengekomen. In een controller onderschep je namelijk al het verkeer en er hoeft maar een redirect van Chrome te zijn ipv IE en als dit een regel is dan kan je dit onderscheppen en redirecten. Dat is niet zo heel spannend met ads want zo kan je eigen ads injecteren.
Dit is even uit mijn hoofd wat ik van vroeger weet en laatst had gezien dus er zijn genoeg manieren om de boel te onderscheppen.
en is er ook een manier om dit er weer uit te gooien? ;)

• jouri1995
xMuchux schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:13:
Wellicht een andere inval. Is er misschien iets van een virus/adware aanwezig op je systeem die op de achtergrond meedraait? Dit gezien je aangeeft dat het alleen gebeurd met jou pc + chrome browser.

Kijk hier eens naar of er iets geks tussenstaat en als daar niets geks tussenstaat wellicht op je systeem zelf?
Hier had ik al naar gekeken.. ook de virusscanner al meerdere malen eroverheen gedaan zonder result!
Stoelpoot schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:34:
[...]

In HTTPS-verkeer kan je niet injecteren, dan geeft een browser direct een waarschuwing. Bovendien wordt er in dit geval ook niets geinjecteerde in de mail, maar wordt er een resource geladen tijdens het verzenden die wordt geredirect (naar de loginpagina). Zo'n redirect kan uiteraard wel, maar dan kan enkel het gehele request (wat meer omvat dan enkel de inhoud) worden aangepast, waarna Google een foutmelding terug zal geven omdat een login-pagina geen geldige data is voor hen.

@jouri1995, kan je proberen om kort een hotspot op te zetten met je telefoon, daarmee een mail te versturen, en de source daarvan te bekijken? Je hebt kans dat er alsnog iets externs in de footer zit wat je zelf niet uittypt.

Sorry TS dat je weer een tag kreeg
Als ik een hotspot aanzet gebeurd hetzelfde helaas. Precies hetzelfde in de source als eerder gepost.

EDIT: Net al mijn netwerkinstellingen teruggezet naar 0. Wederom zonder resultaat..

• jouri1995
Stoelpoot schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:45:
[...]

Als je niet verbonden bent met het netwerk van het vakantiepark, maar van je eigen telefoon, krijg je die melding nog steeds?
Jep, Ben al ruim 3 weken weer thuis 8)7

• jouri1995
Kees_B schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:27:
Had je die add-ons nog nakekeken die ik noemde?

Anders lijkt het inderdaad op mallware, kan natuurlijk ook tegelijk geÏnstalleerd zijn met een spelletje oid.
"Apps en onderdelen" in Windows 10 kun je sorteren op Installatiedatum. Je kan dan zien of er iets geïnstalleerd is rond de datum dat je dit probleem ervaart.
Jep heb ik naar gekeken, staat niks in. Ook niks geinstalleerd rond die datum..
F_J_K schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:28:
Ah ik dacht ook dat je er nog zat en het alleen op de wifi gebeurde. Nu zal een extension (chrome://extensions/) of anders idd geniepigere malware voor mij de hoofdverdachte zijn. Als je vanaf live CD (of USB) scant, vergeet dan niet de virusdefinities uptodate te hebben.

En overweeg verwijderen van Chrome en het profiel om daarna met een nieuw schoon profiel te beginnen. (Vergeet niet de bookmarks etc te backuppen).

edit: en schakel eerst als test eens -alle- extensions uit.
extentions zijn allen uit, maar helaas nog steeds het probleem.

• jouri1995
Vinzz schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:19:
adwcleaner en ccleaner (portable) al gedraaid?
Nu net Adwcleaner, CCleaner en malwarebytes gedraaid. Probleem bestaat helaas nog steeds.

• jouri1995
Vinzz schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:50:
Staat er niets bij Gmail settings onder handtekeningen?
Nee helemaal niks.

• jouri1995
F_J_K schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:10:
Weird...

Je had ook al een helemaal schoon profiel in een schone Chrome? (Na het oude profiel te hebben gebackupt voor zover nodig).

Ook: verstuur je mail eens als plain text (een optie in het venster waar je de mail in typt). Ik ben benieuwd wat er dan verschijnt.

Zou je (met weggepoetste mailadressen en je eigen IP-adres) de hele headers en broncode van een mail kunnen plaatsen? In gmail zie je die via puntjepuntjepuntje -> show original (vanaf de ontvangende partij natuurlijk).
Plain text mode gaat wel goed.. Zegt dit iets over mijn probleem?

• jouri1995
F_J_K schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:04:
[...]

Ik had gehoopt dat er dan een plaintext duiding komt van waar het fout gaat. Of: misschien wordt er in de html code van buiten opgehaald. Maar de gemiddelde mail client houdt dat wel tegen dus dat lijkt me stug.
Als ik plain text mode uitzet krijg ik de melding wel weer onder de mails. Dus het lijkt hier wel in te zitten.
Ik heb alleen weinig ideeën waar ik nog zoeken moet.. 8)7

• jouri1995
F_J_K schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:50:
Geef even de volledige code (maar poets gerust de private zaken weg).

Of stuur aan f_j_k apenstaartje Tweakers.net dan plaats ik het hier wel (zonder mailadressen en jouw IP-adres voor zover dat er in staat).
En wil jij dan de Plain text modus code, of de code incl de gare hotspot ads?

• jouri1995
F_J_K schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:58:
[...]

De versie met hotspotmeuk. Misschien (...) valt er wat te herkennen.
Ik heb 'm je gemaild. Tevens denk ik dat je nu ook die hotspot ad ziet. Aangezien ik niet in plain text mode heb verstuurd.

• jouri1995
F_J_K schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:11:

offtopic:
Trouwens nog welkom. "Leuk" probleem om mee te beginnen :D
Thanks, Lees vaak mee om oplossingen te vinden bij dingen waar ik tegenaan loop, maar deze kon ik nergens terugvinden haha. Lijkt mij dat ik alles heb gereset wat ik maar kan bedenken. Op het wissen van mijn windows na dan.. :P

• jouri1995
Mattie112 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:43:
Wow interessant.... Even nog voor de duidelijkheid:

Je hebt dit probleem op 1 apparaat?
Het is alleen in Chrome?
Je hebt alle extensies in Chrome uit gezet?
Je het geen gekke handtekening?
Er staat geen proxy server geconfigureerd?
En ook geen VPN? (Zie netwerkadapters)

Uhm tja.... Ik zou zeggen boot ie PC eens in safe mode (met internet) en probeer het dan eens. Al dan niet met een clean install van een andere browser. Pak van mij part even de tor browser bundle.
Ja, alleen op mijn Windows laptop. Mijn iphone en ipad die op hetzelfde netwerk hebben gezeten zijn clean.
Alleen in Chrome ja, als ik op hetzelfde account een mail verstuur via Internet Explorer is er niks aan de hand.
Alle extensies zizjn uit en geen gekke handtekening indd, ook niks geks in de instellingen van de handtekening.
Nope geen proxies of VPN. ook als ik met mijn hotspot van mijn telefoon verbindt blijven de ads van de deense aanbieder meegestuurd worden..

F_J_K wijzigde deze reactie 11-09-2019 22:10 (0%)
Reden: Windhoos? Laten we maar niet gaan trollen, leidt af van de vraag ;)

• jouri1995
MJV schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:51:
Als ik Google kom ik op de site van de betreffende hotspot terecht(http://nwa-demo.netic.dk/...ntercept_ref=eyJuaHMiOjF9). Daar is er wel de optie om in te loggen via een Google Account.

Als TS dat heeft gedaan; is er een scenario waarbij er toch een probleem/koppeling in de betreffende account zit maar dit puur bij het versturen van mails met Google's eigen browser (Chrome) tot uiting komt?

@jouri1995: wellicht een poging onder Google Chrome op een volledig cleane laptop wagen?
Dat zou heel goed kunnen dat ik zodoende ingelogd ben daar. Ga m'n macbook eens opstarten. Je hoort zo!

• jouri1995
MJV schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:51:
Als ik Google kom ik op de site van de betreffende hotspot terecht(http://nwa-demo.netic.dk/...ntercept_ref=eyJuaHMiOjF9). Daar is er wel de optie om in te loggen via een Google Account.

Als TS dat heeft gedaan; is er een scenario waarbij er toch een probleem/koppeling in de betreffende account zit maar dit puur bij het versturen van mails met Google's eigen browser (Chrome) tot uiting komt?

@jouri1995: wellicht een poging onder Google Chrome op een volledig cleane laptop wagen?
Email met de macbook via Chrome verzonden is clean.
Als ik via mail van mijn werk inlog op Gmail in Chrome stuurt ie ook de rare ads van het deense hotspotje mee. Lijkt dus in deze installatie van de Chrome te zitten. Echter heb ik al 2x alles verwijderd + directionaries etc..

• jouri1995
Oke. Ik heb nu in een uiterste wanhoopspoging nogmaals Chrome en alles wat daar mee te maken heeft verwijderd, windows opnieuw opgestart, en daarna chrome opnieuw geinstalleerd.
en guess what:

HET IS WEG! :D :D :D :D

Was dus blijkbaar iets wat diep in Chrome zat genesteld.

Bedankt voor alle hulp!

Eeuwig dankbaar! :)

• jouri1995
Palo Alto schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:17:
[...]

Ik probeer het eerste stuk van dit zinnetje te begrijpen, maar dat lukt me niet :)

Wat bedoel je met “via mail van je werk” inloggen “op Gmail in Chrome”?

Is dit de Chrome installatie die je steeds bedoelt of heb je het nu over een heel ander apparaat met een andere Chrome?
Sorry voor de verwarring. Ik kan op mijn werk-mail inloggen via de gmail site. Als ik daar een mailtje via stuurde was de rare hotspot ad er ook. Was dus op zelfde Chrome en zelfde apparaat.
Dit omdat de malware oid blijkbaar in mijn Chrome installatie zat..

Thanks! :)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True