Toon posts:

Computer start niet goed (master/slave stekkerdoos)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 06:21
Probleem doet zich ook voort met normale stekkerdoos en lijkt bij de psu te liggen. Deze zal ik tzt vervangen.
Vervangen van de psu heeft het probleem opgelost.

Ik heb m'n pc al langere tijd aan een master/slave stekkerdoos hangen, zodat alle randapparatuur en de bureaulamp automatisch uitschakelen wanneer de computer uit is. Bijkomend voordeel is dat er ook geen sluipverbruik is.

Ik merk echter sinds ik het op deze manier heb aangesloten, dat de pc vaak niet wil "doorstarten".
De pc zit op de master, dus als deze aan gaat, krijgen de slave aansluitingen ook stroom en springt alle randapparatuur aan. Het gebeurt echter meer dan eens dat de randapparatuur wel aan gaat, maar de pc niet opstart. Je hoort wel een "klik" bij het aanzetten, dus er gebeurt wel iets.

Ik moet in dat geval eerst de powerknop enkele seconden indrukken (gelijk aan afsluiten/uitschakelen), om vervolgens opnieuw een keer in te drukken om de pc goed te laten starten.

Wat kan de oorzaak zijn en hoe los ik het op?
Het kan niet de threshold zijn, want de slave stekkers worden ingeschakeld.
Het zou niet de voeding mogen zijn, want zonder master/slave stekkerdoos start de pc normaal.

Vaak is het zo dat wanneer de pc eenmaal aan is geweest, deze wel weer prima start na uitgeschakeld te zijn, maar wanneer de pc langere tijd uit is geweest (een dag is al voldoende), de problemen weer de kop opsteken.

Brennenstuhl master/slave stekkerdoos

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6600K Boxed€ 204,05€ 204,05
1MoederbordenASRock Z170 Pro4€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI R9 380 Gaming 4GB€ 0,-€ 0,-
1GeluidskaartenCreative X-Fi Titanium€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCorsair Obsidian 650D€ 0,-€ 0,-
2MonitorenHP LP2475w Zwart€ 0,-€ 0,-
1CasemoddingStartech.com 3.5inch Hard Drive to 5.25inch Front Bay Bracket Adapter - zwart€ 6,18€ 6,18
1ProcessorkoelingThermalright Ultra-120 Extreme€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial CT2K8G4DFD8213€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSeasonic X-660 80+ Gold€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesOCZ Vertex 2 120GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung SM951 (NVMe) 256GB€ 0,-€ 0,-
1Draadloze speakersRuark Audio MR1 Rich Walnut (Bruin)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 210,23

Beste antwoord (via LA-384 op 10-11-2019 14:19)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat ligt niet aan de stekkerdoos. Ik verwacht eerder een probleem met een van de voedingslijnen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee