Toon posts:

Facebook Advertentie actief account geblokkeerd..

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sniperlogit
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-02 16:51
Beste mede Tweaker,

Momenteel kamp ik met een nogal k*t probleem..

Een tijd geleden heb ik een facebook account aangemaakt om daarmee te gaan adverteren. De naam van het account was mijn webshop naam en dus geen voor/achternaam.

Na dat ik wat bericht had geplaatst en wat mensen had toegevoegd heb ik vorige week mijn eerste advertentie geplaatst een verwijzing naar mijn website, hiervoor heb ik een dag limiet ingesteld van 10 euro.

Afijn alles werkt, klanten bereiken mijn website mooi!

Nu heb ik het probleem dat ik mijn profiel moet verifieren nadat ik inlog, ik moet verschillende mensen PERSOONLIJK contacten en vragen of ze mij een code kunnen sturen die ze van Facebook hebben gehad om mij te kunnen helpen..

Deze mensen ken ik natuurlijk helemaal niet persoonlijk dus de codes achterhalen kan ik ook niet.

De advertentie loopt wel gewoon door op de pagina die ik promoot, maar die kan ik dus niet uitschakelen vanaf een ander account omdat alleen de maker van de advertentie dat kan.

Nu heb ik het hele internet afgezocht naar contact met facebook of over het verwijderen van een advertentie terwijl je geen toegang hebt tot je account maar niks mag baten. Heeft iemand van jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen? _/-\o_

Inmiddels heeft het met al z'n 160 euro gekocht terwijl ik van plan was 70 euro uit te geven..

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen..

Met vriendelijke groet,

Joeri

Alle reacties

• Sniperlogit
Croga schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:45:
Je hebt dus een persoonlijk facebook account gemaakt voor zakelijk gebruik.... Da's niet handig. En dat is nog zacht uitgedrukt.....
Daarna heb je een advertentie geplaatst met als enige beperking een uitgave per dag. Da's niet handig. En dat is nog zacht uitgedrukt.....

Het enige wat nog een klein beetje kans heeft is via je eigen account inloggen en contact proberen te zoeken met Facebook. En als dat niet lukt dan zul je de afschrijvingen van Facebook op de één of andere manier moeten zien te blokkeren.
Inderdaad inderdaad, heb jij voor mij een link waar ik contact kan opnemen met Facebook want op internet staat dat dat nergens mogelijk is..

• Sniperlogit
peteroff schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:54:
je kan dit formulier gebruiken om in contact met Facebook te komen: https://www.facebook.com/help/contact/260749603972907 (Dit is dan ook de enige mogelijkheid)
Bedankt dit had ik inderdaad ook gevonden, volgens facebook is mijn account niet uitgeschakeld en kan ik hier dus geen gebruik van maken..

• Sniperlogit
peteroff schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:08:
[...]

[...]

Kan een tweaker (bijvoorbeeld ik) dat niet voor je verifieren? lid worden/friend worden van je pagina? Of worden de namen random uitgekozen?
Namen worden inderdaad random gekozen, ik zal eens proberen contact te krijgen met personen die worden aangegeven.

• Sniperlogit
SgtElPotato schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:12:
Dat is ook in strijd met de regels, je maakt een persoonlijk account aan maar gebruik hem zakelijk. Speciaal daarvoor heeft Facebook namelijk bedrijfspagina's aangemaakt. Vanuit daar kun je als bedrijf zijnde al je posts plaatsen en deze promoten, of losse advertenties maken. Je hebt dus wel een privé Facebook account nodig om hier gebruik van te maken.

Kun je je account wel opzeggen of deactiveren? Misschien dat dat ook de advertenties stopt aangezien ze gekoppeld zijn aan je account..

Anders zul je een andere manier moeten verzinnen om in contact te komen met deze mensen door een nieuw account aan te maken en ze opnieuw toe te voegen..
Precies dit is wat ik heb gedaan,

Een persoonlijk account aangemaakt en daarna een zakelijk account.

Persoonlijk is nu geblokkeerd en dan word je zakelijke ook geblokkeerd, overigens is het niet echt blokkeren volgens facebook maar gewoon een verificatie..

Meer dan de verificatie kan ik niet doen, geen instellingen en dus niet verwijderen of deactiveren niks..

Via een ander account dat ook gekoppeld is aan de bedrijfspagina heb ik mijn advertentie account verwijderd van de groep en nog steeds blijft de advertentie dus staan..

Ik heb vervolgens de advertentie gerapporteerd maar daar gebeurd natuurlijk helemaal niks mee aangezien dat gewoon een feedback geven is..

• Sniperlogit
Momenteel heb ik mijn zakelijke bankpas geblokkeerd op verzoek van de bank.

Ook heb ik vrienden toegevoegd die voorgesteld worden door Facebook om mijn account terug te krijgen, hier heb ik overigens geen goede gevoelens bij omdat deze account lang geen berichten geplaatst hebben..

• Sniperlogit
SgtElPotato schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:28:
[...]

Klopt, maar je voegt 'neppe' vrienden toe. Niet heel vreemd dus dat FB om verificatie gaat vragen.

Had je geen einddatum op je ad gezet?
Nee niet gedaan omdat ik het zelf wilde monitoren..

• Sniperlogit
Nee naast vrienden vragen om persoonlijk contact kan ik mijn ID verifiëren maar dit heb ik al gedaan z'n 4 dagen geleden maar hier word niet op gereageerd.. Ik denk ook niet dat het zal werken omdat mijn naam niet overeen komt met de account naam.

Creditcard heeft wel dezelfde naam

• Sniperlogit
peteroff schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:38:
Ik zie trouwens niet zo snel een advertentie van je online staan.. https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=political_and_issue_ads&country=NL Je kan wellicht zelf even zoeken..
Daar zie ik het inderdaad ook niet staan maar als ik op mijn account kijk bij advertenties zie ik wel staan dat op mijn andere account de advertentie nog op actief staat.

• Sniperlogit
peteroff schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:48:
[...]

Actief is wellicht niet hetzelfde als "actieve weergaven".
Deze morgen heeft facebook geprobeerd geld van mijn rekening af te schrijven maar dat is niet gelukt, wellicht is hij nu op niet actief gesteld dit zal blijken als het bedrag morgen anders is dan waarop hij nu staat..

• Sniperlogit
Helaas niet meermaals geprobeerd maar ik moet mijzelf eerst verifiëren.

• Sniperlogit
UPDATE:

De door Facebook voorgestelde vrienden hebben tot nu toe geen van alle gereageerd op mijn vrienden verzoek en of bericht.

Na het blokkeren van de bank blijft de Facebook ad hangen op het zelfde uitgegeven bedrag (hopgelijk geblokkeerd tot er betaald word).

Overigens staat er nog steeds dat de advertentie actief is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee