Toon posts:

Een televisie voor gaming/Netflix tot 600 euro

Pagina: 1
Acties:

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:45
Ik zou de LG niet nemen door de RGBW type scherm:

RGBW

Bij een RGBW scherm eindigt elke rij met een witte pixel. Dit betekent dat slechts 3 op de 4 pixels een kleur produceren. De overige pixels stralen alleen een wit licht uit. Hierdoor komen kleuren minder levendig over en zijn de beelden minder scherp. De schermen zijn over het algemeen wel energiezuiniger.

Tevens zou ik voor de Philips gaan omdat ik denk dat hij het beste beeld produceert zoals ik in de testen gelezen heb!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:06
Zoals spijkerhoofd ook al aangeeft kun je de LG beter links laten liggen, naast het RGBW maakt LG ook gebruik van de IPS techniek. Dit resulteert in een veel lager contrast vergeleken met een VA paneel.

Local dimming op de Samsung NU7xx serie is meer marketing dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt, daarnaast heeft deze serie van Samsung beperkte aansluitmogelijkheden.

De Samsung en Philips modellen uit jouw OP hebben een VA paneel. Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van Philips LCD tv's ivm de slechte motion handling en lastig/ beperkte instelmogelijkheden voor een natuurlijke kleurenweergave.

De pricewatch: Sony KD-55XF7004 Zwart is ook het overwegen waard, heeft een VA paneel en de beste motion handling/ upscaling in dit segment.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:20:
Zoals spijkerhoofd ook al aangeeft kun je de LG beter links laten liggen, naast het RGBW maakt LG ook gebruik van de IPS techniek. Dit resulteert in een veel lager contrast vergeleken met een VA paneel.

Local dimming op de Samsung NU7xx serie is meer marketing dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt, daarnaast heeft deze serie van Samsung beperkte aansluitmogelijkheden.

De Samsung en Philips modellen uit jouw OP hebben een VA paneel. Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van Philips LCD tv's ivm de slechte motion handling en lastig/ beperkte instelmogelijkheden voor een natuurlijke kleurenweergave.

De pricewatch: Sony KD-55XF7004 Zwart is ook het overwegen waard, heeft een VA paneel en de beste motion handling/ upscaling in dit segment.
Ik vind net deze:

https://www.bol.com/nl/p/...qled-tv/9200000109072285/

Die staat blijkbaar nog niet in de PW. Is deze het extra geld waard?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:45
ByteMe_ schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:19:
Het is vooral lastig dat de modellen die je wellicht interessant vindt bijna nergens zijn te bezichtigen. Althans in de buurt. Hier heb je voornamelijk de Qled/Oled tv's die het beeld in de winkels domineren. Ja, leuk is dat. Dan vind je automatisch alles minder en kan je niet meer objectief kijken.

De eerder genoemde Sony KD-55XF7004 lijkt me wel interessant met slechts 19ms. Maar toch twijfel ik ook over een ambilight tv. Puur vanwege de extra sfeer die het geeft en onze zoon van lampjes houdt. Als ik veel reviews bekijk is eigenlijk alles rond deze prijsreeks qua beeldkwaliteit 'wel goed' maar geen wow-factoren of tv's die er ruim uitspringen. To be continued...
Ambilight vind ik persoonlijk meer een gimmick. Als je nooit ambilight gehad hebt ga je het ook niet missen in een nieuwe tv. Als je een wouwfactor wilt ga je eigenlijk al naar de OLED tv's. Tot 600 euro en 55 inch kom je eigenlijk op de budgetmodellen uit.

Als je een 43 inch model zou overwegen zou mijn voorkeur uitgaan naar deze:
https://tweakers.net/pric...ic-tx-40gxw804-zwart.html
Deze heeft een goede review gekregen van homecinemacenter

https://www.homecinemamag...40gxw804-ultra-hd-lcd-tv/
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee